Interview met Kuradal

Lees hier de publicaties die het siteteam heeft gemaakt. Er is voor ieder wat wils!
Plaats reactie
Kweet Vaniks
Siteteamlid
Berichten: 6823
Lid geworden op: zaterdag 31 maart 2012, 9:06

Interview met Kuradal

Bericht door Kweet Vaniks »

Interview met Kuradal
Als je aan de skill Slayer denkt dan denk je al snel aan een van de NPC's waar je Slayer taken op kan halen: Kuradal. Kuradal -de dochter van Duradel- staat bekend om het feit dat ze geen genade toont als het op het bevechten monsters aankomt. Zonder erbij na te denken gaat ze het gevecht aan met alles wat ze tegenkomt tijdens haar carrière als Slayer Master.Plaatje

Kuradal had ons beloofd om ons wat tips & tricks in een interview te geven zodat wij net zo goed als zij monsters konden afslachten. Helaas is er vlak voordat het interview zou plaatsvinden een grote uitbraak geweest in haar grot. Alle monsters zijn ontsnapt en Kuradal is achter ze aangegaan om te zorgen dat de grot weer een overvloed aan monsters heeft zodat wij onze Slayer skill kunnen trainen.

Voordat Kuradal vertrok gaf ze nog snel een paar namen van mensen die 120 Slayer hebben. Kuradal vond dat deze spelers zo goed hun best hadden gedaan om 120 Slayer te behalen dat ze gelijk de namen, Shadowtje, The Patron en Pandah opnoemde om haar rol in dit interview te vervangen.

Wanneer heb je 120 Slayer behaald?

Shadowtje: Na heel wat uitstellen heb ik op 24 juni, eindelijk, 120 bereikt. (foto)

The Patron: Woensdag 18 Maart 2015! (foto)

Pandah: Zondag 15 februari 2015!

Was er een specifiek moment dat je besloot om te beginnen aan 120 Slayer, of hield je gewoon van Slayer? En waarom wou je 120 Slayer halen?

Shadowtje: Slayer heb ik altijd een van de leukste skills gevonden om te doen. Toen ik hoorde dat er 120 capes voor elke skill kwamen had ik al snel besloten om voor de slayer cape te gaan.

The Patron: Heb eigenlijk sinds het ontdekken van Slayer terug in 2007 respect voor deze skill. Eenmaal dat ik begon aan deze skill was er nog zoveel te ontdekken en waren er eigenlijk zo weinig mensen die het trainde. Toen ik eenmaal doorkreeg dat het voor veel geld kon zorgen en ik eigenlijk ook al mijn andere skills ermee trainde was de keus al snel gemaakt.

Pandah: Ik ben al tijden een fan geweest van Slayer. Toen ik in een development blog had gelezen over Master skillcapes wist ik zeker dat ik hiervoor zou willen gaan. Op dat moment ging ik eerst voor trimmed comp en stond 120 Slayer nog op een pauze.

Afbeelding

Waarom Slayer, en niet bijvoorbeeld een gemakkelijkere skill zoals Cooking of Firemaking?

Shadowtje: Zoals ik al zei vind ik slayer een van de leukere skills. En ik wilde graag een skill doen die ik vooral leuk vind anders zou ik het waarschijnlijk toch niet halen.

The Patron: Omdat die skills alleen maar geld kosten in plaats van geld maken. Je eigenlijk maar 1 en dezelfde skill trained terwijl je met Slayer toch al snel Attack Strength Defence Ranged Mage Prayer Summoning traint. En als je alles gebruikt wat je opraapt tijden Slayer, kun je aan het lijstje: Farming, Herblore, Fletching, Firemaking, Construction, Crafting toevoegen.

Pandah: Slayer houdt je lekker actief bezig en is met veel variatie te trainen. Daarlangs verdient het ook wel erg lekker. :)

Welke tasks waren je favoriet, en welke had je geblokkeerd?

Shadowtje: Greater demons en aviansies zijn mijn favoriete tasks. Maar dan alleen om lekker te bossen met een slayer helm. Ook vond ik abyssal demons en dark beasts erg fijne tasks. Kal'gerion demons had ik op mijn blocklist omdat ik deze juist helemaal niet leuk vind. Ook staan er iron dragons, steel dragons, gargoyles en black demons op. Deze tasks kreeg ik zo vaak dat ik ze maar op de blocklist heb gezet.

The Patron:

Taken waar ik een voorkeur aan gegeven heb:
  • Celestial Dragons: Bijna 1K XP per kill en als je het een beetje handig aanpakt, doe je ze ongeveer in 30 tot 45 minuten.
  • Mithril Dragons: (Adamant en Rune Dragons waren er toen nog niet.)
  • Edimmu: Ja dit is en blijft toch 1 van mijn favoriete tasks. Super goede drops en heel veel geld eraan verdiend. Momenteel heb ik dan ook 8599 Edimmu kills En je raad het al, nog steeds geen Pet maar wel met 15 Blood Shards.
  • Automatons: Redelijke XP en als je gelukt hebt kans op goede drops. Verder had ik een doel om zoveel mogelijk Cresbots te krijgen voor een klein leger in me PoH. Op het moment van schrijven heb ik 5 Cresbots.
  • Aviansie: Gezellig een uurtje Kree Arra lastig vallen.
  • Airut: Enorm goede XP en over de drops zeker niet inzitten, met al de Rune drops wordt je vanzelf schatrijk.
De reden dat ik de volgende taken geblokkeerd heb is omdat ik te lang met deze taken bezig was en de XP gewoon slecht was. Daarbij komt nog dat drops bij deze monsters RNG-based zijn en je dus geluk moet hebben als je wilt verdienen.

De volgende taken heb ik dus geblokkeerd:
  • Abyssal Demons
  • Skeletal Wyverns
  • Black-Demon
  • Fire Giants
  • Grifaloos
  • Desert Strykewyrms
  • Greater Deamons
Pandah:

Taken waar ik een voorkeur aan gegeven heb:
  • Celestial dragons (Ranged XP + lekkere charms/drops!)
  • Edimmu (Geld!)
  • Glacors (Leuk om te doen, een boots drop kan geen kwaad :mrgreen: )
  • Airuts (Heerlijke Melee XP).
  • Aviansies (Bosses zijn altijd leuk, geld ook O:) )
  • Muspah (Snelle task, lekkere Magic XP dus waarom niet)
Mijn geblokkeerde tasks:
  • Lava strykewyrms (In wildy gaan met Slayer is geen feestje)
  • Iron dragons (Te langzaam/weinig XP voor mij)
  • Steel dragons (Zie bovenstaande).
  • Mutated Jadinkos (Leuk voor elite clue scrolls maar meer niet :P )
  • Black demons (XP is redelijk, maar persoonlijk een hekel aan).
  • Vyrewatch (Met die buff van laatst misschien beter.. )
Afbeelding

Aangezien 120 Slayer flink wat tijd in beslag neemt kost het ook flink wat motivatie. Hoe zorgde je dat je genoeg motivatie had om 120 Slayer te behalen?

Shadowtje: Ja, motivatie.. Dat had ik zelf niet altijd. Ik heb ook aardig vaak het idee gehad om de cape maar niet te halen. Zeker op het einde, zo'n 2m xp voor 120, was ik de motivatie helemaal kwijt. Maar eigenlijk kwam het altijd wel terug na een tijdje wat andere skills te doen.

The Patron: Alles wat je aandacht geeft, groeit, en zo geldt dat ook voor Slayer. Toen ik eenmaal na een flinke tijd de juiste taken op mijn voorkeurslijst had en de slechtere op de blokkade. Ik kon zelfs met weinig tijd genoeg bereiken om zowel geld als XP te behalen. Zo had ik ook eens het geluk dat ik twee Blood Necklaces kreeg in een minuut.

Pandah: Niet echt vaak motivatie nodig gehad om te pauzeren. Ik deed slayer vooral langs standaard PvM dus het was al afleiding. :D

Heb je nog plannen om verder te Slayeren naar 200M XP?

Shadowtje: Hier ben ik nog niet helemaal over uit. Op dit moment heb ik er wel een beetje genoeg van. Maar voor later sluit ik het zeker niet uit. Misschien als ik besluit de andere combat capes te halen dat ik weer verder ga met slayer. Plaatje

The Patron: Momenteel heb ik veel te doen in het echte leven buiten Runescape om, dus ik kom eigenlijk niet veel toe aan Slayeren. Toch train ik als ik zin heb lekker mijn Slayer, maar wil het eigenlijk zo rustig mogelijk aandoen naar die 200m. De Master Skillcape is immers toch al binnen en voor de ranking doe ik het niet.

Pandah: Zeker! Eerst wil ik Insane Final Boss en 120 Herblore afronden, daarna graag 200M Slayer! :bier:

Hoeveel heb je totaal verdiend?

Shadowtje: Hoeveel het precies is zou ik echt niet weten. Het heeft zeker aardig wat geld verdient. Laat ik het maar houden op genoeg. ;)

The Patron: Precieze bedragen heb ik niet, maar je kunt rekenen dat het wel meer is dan 1B. Maar daarvan is ook al een heel groot deel weer in andere dingen gestoken zoals skills.

Pandah: k heb het veel te vaak tussendoor verkocht, als ik zou gokken zou ik in ieder geval 1.5B als minimaal roepen. Dit dan mogelijk ook met reaper assignements/boss tasks.

Heb je nog tips voor mensen die 120 of zelfs 200M slayer willen halen?

Shadowtje: Probeer het vooral leuk te houden. Je wel even bezig het te halen wissel het soms af. Voor mij werkte het niet om non-stop slayer te doen.

The Patron: Speel alleen als je zin hebt en niet omdat je vind dat het moet. Niets is zo funest om door te spelen als je eigenlijk geen zin hebt. Durf vragen te stellen en durf te ontdekken. Maar probeer vooral het meeste zelf, op die manier vind je vanzelf een manier die voor jou het best werkt. En voor je het weet, ben je ook trots eigenaar van een 120 Slayer cape!

Pandah: Probeer een flinke variatie te houden door gebruik te maken van dingen zoals de Reaper tasks. Haal ook héél veel Slayer VIP Tickets. Soms zul je ze niet nodig hebben, maar het geeft in ieder geval kans op wat leuks. :P

Slot
Namens het Siteteam wil ik graag Shadowtje, The Patron en Pandah bedanken voor het delen van hun ervaringen.
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: Interview met Kuradal

Bericht door Siddy00 »

Leuk! :D

Vooral de lijstjes met favoriete/geblokkeerde taken vind ik interessant. Ik geloof dat steel dragons bij mij juist bij m'n favorieten staan, net als een aantal soorten strykewyrms. Airut staan dan weer op m'n block list, misschien dat ik die toch weer eens moet proberen :P
Afbeelding
Dexter
Update Lounge
Berichten: 7092
Lid geworden op: vrijdag 14 mei 2010, 21:34

Re: Interview met Kuradal

Bericht door Dexter »

Geen Henr, de echte slayerbaas, dus niet echt de moeite om het te lezen.
Afbeelding
Roy Boy106
Berichten: 3511
Lid geworden op: zondag 31 mei 2009, 17:53
RS: Roy Boy106 (p2p)
Clan: Overloaded XP
Oude naam: Roytjhu106
Extra rang: RoS #1 Divination

Re: Interview met Kuradal

Bericht door Roy Boy106 »

Dexter schreef: Geen Henr, de echte slayerbaas, dus niet echt de moeite om het te lezen.
Waarschijnlijk niet populair genoeg.
Net als de anderen;
Bakske
Dardan
Elba
Enzo
Gunthorus
Matthijs
Meat Loaf
Thys
Vazard
Willembier
Z dragon999
Dexter
Update Lounge
Berichten: 7092
Lid geworden op: vrijdag 14 mei 2010, 21:34

Re: Interview met Kuradal

Bericht door Dexter »

Van de 3 geinterviewden ken ik alleen The Patron. Dardan en Henr zijn gekend in heel de RS community.
Afbeelding
Lars
Berichten: 1274
Lid geworden op: woensdag 7 september 2011, 21:21
RS: Sir Gareth (p2p)
Clan: Rs Addicts
Oude naam: larsjero

Re: Interview met Kuradal

Bericht door Lars »

Erg leuk artikel om te lezen. Vind het wel bijzonder dat je abby demons blockt. :-k

Naja, als je het een vervelende task vindt krijg je hem ook wel erg vaak.
Afbeelding
Kweet Vaniks
Siteteamlid
Berichten: 6823
Lid geworden op: zaterdag 31 maart 2012, 9:06

Re: Interview met Kuradal

Bericht door Kweet Vaniks »

Waarom zou altijd een bekend iemand in de spotlight moeten staan? Een onbekender iemand leren kennen en vragen om hun ervaringen is ook niks mis mee. Ik gewoon puur random namen uit de 120 Slayer lijst van LTF gekozen.
The Patron
Ex-moderator
Berichten: 15725
Lid geworden op: maandag 15 oktober 2007, 14:55
RS: The Patron (p2p)
Extra rang: Ex-RS/CC-Moderator

Re: Interview met Kuradal

Bericht door The Patron »

Lars schreef: Erg leuk artikel om te lezen. Vind het wel bijzonder dat je abby demons blockt. :-k

Naja, als je het een vervelende task vindt krijg je hem ook wel erg vaak.

Als je contra versa kijk naar xp/geld x tijd is het het niet waard.

Toegevoegd na 56 seconden:
Dexter schreef: Van de 3 geinterviewden ken ik alleen The Patron. Dardan en Henr zijn gekend in heel de RS community.


^_^

Toegevoegd na 1 minuten:
Roy Boy106 schreef:
Dexter schreef: Geen Henr, de echte slayerbaas, dus niet echt de moeite om het te lezen.
Waarschijnlijk niet populair genoeg.
Net als de anderen;
Bakske
Dardan
Elba
Enzo
Gunthorus
Matthijs
Meat Loaf
Thys
Vazard
Willembier
Z dragon999
Afbeelding
Roy Boy106
Berichten: 3511
Lid geworden op: zondag 31 mei 2009, 17:53
RS: Roy Boy106 (p2p)
Clan: Overloaded XP
Oude naam: Roytjhu106
Extra rang: RoS #1 Divination

Re: Interview met Kuradal

Bericht door Roy Boy106 »

:lol:
Ricardo
Chatmoderator
Berichten: 1913
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 13:13
RS: Riicardo (p2p)
Clan: Hellsquad
Oude naam: Skythepro
Extra rang: Siteteamlid

Re: Interview met Kuradal

Bericht door Ricardo »

We kozen er gewoon 3 uit, we kunnen moeilijk iedereen interviewen.
Roy Boy106
Berichten: 3511
Lid geworden op: zondag 31 mei 2009, 17:53
RS: Roy Boy106 (p2p)
Clan: Overloaded XP
Oude naam: Roytjhu106
Extra rang: RoS #1 Divination

Re: Interview met Kuradal

Bericht door Roy Boy106 »

Skythepro schreef: We kozen er gewoon 3 uit, we kunnen moeilijk iedereen interviewen.
True
Gozert
Berichten: 2078
Lid geworden op: woensdag 12 december 2012, 12:38
RS: Gozert (p2p)

Re: Interview met Kuradal

Bericht door Gozert »

Juist steel dragons en iron dragons doe ik omdat ze 10 -15 minuten duren en snelle points zijn.

Leuk interview, mijn prefer komt wel over met de meesten :p, daarintegen mijn blocklist juist niet.
Joa
Berichten: 6416
Lid geworden op: donderdag 3 december 2009, 18:15

Re: Interview met Kuradal

Bericht door Joa »

Waarom Slayer, en niet bijvoorbeeld een gemakkelijkere skill zoals Cooking of Firemaking?
Dit artikel heeft zeker 4 jaar onder het stof gelegen?
Plaats reactie