[GUIDE] Oldschool RuneScape Spelen In Een Client! [WINDOWS]

Hier staan guides geschreven door spelers over Old School RuneScape.
Plaats reactie
ItsStefalicious
Berichten: 28
Lid geworden op: dinsdag 2 april 2013, 11:45
RS: Existency (p2p)
Clan: Geen

[GUIDE] Oldschool RuneScape Spelen In Een Client! [WINDOWS]

Bericht door ItsStefalicious »

OLDSCHOOL RUNESCAPE IN EEN CLIENT SPELEN!
Hallo allemaal, en bedankt voor het lezen van dit topic! Je zult hier vast zijn gekomen met de vraag: Hoe speel ik Oldschool RuneScape in een client? Dit is helemaal niet zo ingewikkeld, en ik ben er voor je om het nóg makkelijker te maken. Blijf dus lezen!

STAP 1) Ga naar runescape.com, houd je muis over 'Game Info' en navigeer naar de 'Downloads' pagina. Je zult nu belanden op de pagina waar Jagex alle handige snufjes ter beschikking heeft gesteld.
Afbeelding

STAP 2) Eenmaal op de downloads-pagina zie je bovenaan 'Game Client' staan. Klik nu, ervanuitgaande dat je op Windows zit, op Windows. Zodra je de client hebt gedownload, ga je door het installatieproces. Dit is een kwestie van enkele tientallen seconden en je bent klaar.
Afbeelding

STAP 3) Gefeliciteerd, je hebt nu de RuneScape Client geïnstalleerd! Maar we zijn er nog niet. Zodra je deze client opent zul je op de EOC versie van RuneScape komen, maar we moeten Oldschool RuneScape hebben. Dit gaan we doen door een stukje tekst in de cache bestanden van de client te veranderen. Druk op de startknop linksonderin je scherm en druk op de gebruikersnaam die je in hebt gesteld toen je voor het eerst je computer installeerde. In mijn geval is dit 'Stefan'.
Afbeelding

STAP 4) Als het goed is zul je hier een map vinden genaamd 'jagexcache'. Het kan zijn dat er meerdere mappen aan zijn gemaakt (jagexcache 1, jagexcache 2) maar die hebben wij niet nodig. Open dus de map 'jagexcache'.

Zodra de client geïnstalleerd was is er automatisch een map aangemaakt in de jagexcache map genaamd 'jagexlauncher'. Open deze map. Hierin zul je 4 bestanden vinden:

- Een map genaamd 'bin'
- Een map genaamd 'lib'
- Een map genaamd 'runescape'
- Een tekstbestand genaamd 'LICENSE'


Kopieer de map 'runescape' en verander de naam van deze map naar 'oldschool'. De map 'jagexlauncher' zal er nu zo uitzien:
Afbeelding

STAP 5) Dit is de moeilijkste stap. Open de map die je zojuist hernoemd hebt naar 'oldschool'. Verander de naam van het bestand 'runescape.prm' naar 'oldschool.prm'. Open dit bestand vervolgens met Kladblok. De inhoud van het bestand zal er zo uitzien:
Afbeelding

Verander hier -Dcom.jagex.config=http://www.runescape.com/k=3/l=$(Langua ... _config.ws naar -Dcom.jagex.config=http://oldschool.runescape.com/jav_config.ws. Druk nu op 'opslaan' en sluit het bestand af.

STAP 6) Navigeer naar de locatie waar je je RuneScape Client hebt weggezet en kopieer- en plak deze client. Verander de naam van de kopie naar 'Old School RuneScape'. Je hebt nu dit:
Afbeelding

Gebruik nu je rechtermuisknop op de kopie van de client en druk op 'eigenschappen'. Verander hier aan het einde van 'Doel' de tekst 'runescape' naar 'oldschool'. Dit is het resultaat:
Afbeelding

Druk nu op 'toepassen' en op 'OK'

GEFELICITEERD! Je kunt nu Oldschool RuneScape spelen op je client! Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Veel gameplezier!

Groetjes,
Stefan (In-Game: Existency)
Stefalicious (EOC RuneScape)
Afbeelding
Trotse Lunatipforum Chatter van de Maand! <3
LiuXD
Berichten: 34
Lid geworden op: zondag 9 oktober 2011, 13:36

Re: [GUIDE] Oldschool RuneScape Spelen In Een Client! [WINDO

Bericht door LiuXD »

ik heb atm de eoc, maar ik wil graag beide clients hebben voor eoc zowel als voor de 07, is dit mogelijk?
MrDylanx
Berichten: 534
Lid geworden op: dinsdag 6 december 2011, 13:35
RS: Dylan R2M (p2p)
Clan: The Crux

Re: [GUIDE] Oldschool RuneScape Spelen In Een Client! [WINDO

Bericht door MrDylanx »

Als je de guide volgt dan maak je oldschool-cliënt terwijl je EoC nog heb.
Plaats reactie