2007 - [Beginner Guide] Tips voor noobs!

Hier staan guides geschreven door spelers over Old School RuneScape.
Plaats reactie

De tips hebben mij geholpen

Ja, alle tips hebben mij geholpen.
1
20%
Een paar wel.
1
20%
Nee, ik wist ze al.
1
20%
Nee, ze zijn nutteloos/ik weet betere manieren.
2
40%
Ik speel al langer en kan gebruik maken van betere manieren zoals teleport en gnome glider.
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 5

Gebruikersavatar
Kipcorn
Tijdelijk niet verbannen
Berichten: 8447
Lid geworden op: maandag 16 februari 2009, 16:25
RS: MC Trump (OSRS)
Clan: Buultjen
Oude naam: Kipzilla
Contacteer:

2007 - [Beginner Guide] Tips voor noobs!

Bericht door Kipcorn »

Tips voor noobs

Welkom bij mijn eerste guide sinds 3 jaar. Hier ga ik jullie uitleggen hoe je het best money kan maken op RS07 als je net begint :)

Stronghold of Security

LET OP! Voordat je hier aan begint, ga naar Runescape.com en bij account management zet je recovery questions. Anders krijg je geen beloning!

In Barbarian Village zit een grot, ga daar naar beneden. Ga alle deuren door tot je bij een grote open hal komt. Daar krijg je een leuk money bedrag (en een emote). In dit deel van de grot zijn de monsters niet aggresief.

Als je weer omlaag gaat krijg je een warning. Ga hier niet zonder armour in! De monsters hier hitten vaak 4-6. Dus neem food mee!

Als je weer bij de open hal bent krijg je weer geld en een emote. Ga weer naar beneden en herhaal het volgende...

In totaal krijg je 10k. Als je bij het groene gedeelte (3e layer) weer omlaag gaat kom je bij het zwarte gedeelte. Hier krijg je geen geld, wel een emote en hele goede boots voor jou levels.

Mans killen

Train je Strength en Attack naar ongeveer 15. Draag armour en neem food mee als je dat wilt (Je kan ook gratis cabbage plukken in de buurt).

Loop naar Edgeville. Ten noorden van de bank iets voor de wildy grens is een huisje met veel men. Die kun je killen, dit zijn de drops die ik heb gehad.

- Bones. Bewaar deze en store die op je bank!
- Coins 5 (90%)
- Coins 15-25 (af en toe)
- Bronze med helm (af en toe)
- Bronze arrows 8-15 (redelijk vaak)
- Unidentified Herbs (redelijk vaak)

Voor de herbs doe je het. Die kan je vaak voor 500+ gp verkopen! Dit doe je op de Zybez. Daar kan je spullen verkopen. Maar daar leg ik niks over uit, dat heeft al bolobroer gedaan. Kijk dit topic want het is erg handig!
http://www.lunagang.nl/tipforum/viewtop ... 6&t=271307

Tevens kan je heel goed trainen hier. Dus ik zeg: doen!

Kebab

In Al-Kharid zit iets ten noorden van de bank een kebab zaak. Die verkoopt kebab voor 1gp. Het health 4 tot 8 hp (het verschilt). Dus dit zou ik ook kopen!

Bones

Bewaar de bones die je krijgt en store die op de bank. Hier ga je later heel veel profijt van krijgen als je ze gebruikt op een gilded altar in een huis van construction. Dit kan de xp 4× verdubbelen!

Als je naar het huis portal in Yanille gaat staan er vaak wel mensen met gilded altar. Zo niet, zoek dan op op google voor gilded altar op oldschool RS.

De ren tijd huis portal - Bank is zo'n 30 seconden.

Ardougne, de hoofdstad van Gielinor bereiken

Het duurt lang om van Oost-Gielinor (Lumbridge, Falador, Canifis etc.) naar Ardougne te reizen. En Charter ships is maar liefst 1600 gp!
Dus wat doe je: Neem de 30gp boot van Port Sarim naar Musa Point op karamja. Ren naar Brimhaven en neem daar weer de 30gp boot naar Ardougne. 1540 Gp bespaart!

Afbeelding

Rennen tussen dorpen in

Als je weet dat je naar een dorp/stad moet met een bank, doe dan je stuff uit en doe het op de bank. Hoe lichter je weegt hoe langer je kan rennen en hoe sneller je ren percentage weer omhoog gaat.

Imp Catcher Quest/Money making

Voor Imp Catcher quest moet je 4 verschillende Imp beads verkrijgen, een witte, zwarte rode en gele. Deze zijn best wel rare en verkoop je vaak voor 10k +. Dus ga naar Musa Point naar de vulkaan. Daar zitten veel imps.

Let op: Het is handig om een combat lvl van 29 te hebben zodat Scorpions je niet meer aanvallen.

Agressieve monsters

Als je wil weten of een aggresief monster je blijft aanvallen, pas de volgende formule toe:
agressiviteit monster = (lvl monster x 2) + 1. Bijvoorbeeld de Highwayman ter hoogte van Port Sarim is level 7.
7 × 2 + 1 = 15.

Anti Scam Tip

Spreek nooit met iemand af om te handelen op Entrana of Brimhaven. Op Entrana is een portal naar de Wilderness en in Brimhaven zijn poison spiders. Dus trap er nooit in!
Laatst gewijzigd door Kipcorn op zondag 19 januari 2014, 9:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Kweet Vaniks
Siteteamlid
Berichten: 6823
Lid geworden op: zaterdag 31 maart 2012, 9:06

Re: 2007 - [Beginner Guide] Tips voor noobs!

Bericht door Kweet Vaniks »

Zitten mooie tips tussen! :)
Jerren
Berichten: 1234
Lid geworden op: zaterdag 10 april 2010, 16:56
RS: Jerren NL (p2p)
Clan: ColdFusion

Re: 2007 - [Beginner Guide] Tips voor noobs!

Bericht door Jerren »

et duurt lang om van het F2P gedeelte naar Ardougne te reizen. En Charter ships is 1600 gp!
Moet dit geen P2P zijn?
RS status: P2p

Afbeelding
Gebruikersavatar
Kipcorn
Tijdelijk niet verbannen
Berichten: 8447
Lid geworden op: maandag 16 februari 2009, 16:25
RS: MC Trump (OSRS)
Clan: Buultjen
Oude naam: Kipzilla
Contacteer:

Re: 2007 - [Beginner Guide] Tips voor noobs!

Bericht door Kipcorn »

Jerren schreef:
et duurt lang om van het F2P gedeelte naar Ardougne te reizen. En Charter ships is 1600 gp!
Moet dit geen P2P zijn?
Sorry voor de onduidelijkheid maar er staat van het F2P Gedeelte (dus Varrock, Falador etc) naar Ardougne.
Kweet Vaniks schreef:Zitten mooie tips tussen! :)
Thanks :)
Jerren
Berichten: 1234
Lid geworden op: zaterdag 10 april 2010, 16:56
RS: Jerren NL (p2p)
Clan: ColdFusion

Re: 2007 - [Beginner Guide] Tips voor noobs!

Bericht door Jerren »

Kipzilla schreef:
Jerren schreef:
et duurt lang om van het F2P gedeelte naar Ardougne te reizen. En Charter ships is 1600 gp!
Moet dit geen P2P zijn?
Sorry voor de onduidelijkheid maar er staat van het F2P Gedeelte (dus Varrock, Falador etc) naar Ardougne.
Oh sorry, ik vatte het verkeerd op. Maar als ik ooit aan RS07 zal beginnen zal ik vast wel een paar van deze tips gebruiken :)
RS status: P2p

Afbeelding
Plaats reactie