[2007] Crafting guide (44k crafting xp & 150k gp per uur)

Hier staan guides geschreven door spelers over Old School RuneScape.
Plaats reactie
Abbo kid
Verbannen (permanent)
Berichten: 652
Lid geworden op: maandag 20 januari 2014, 18:36
Oude naam: Syrno

[2007] Crafting guide (44k crafting xp & 150k gp per uur)

Bericht door Abbo kid »

Crafting & geld verdien guide
Hallo luitjes.

Ik kocht laatst voor de lol eens 6000 gold ores, toen maakte ik ze tot gold bars en terwijl ik dat deed realiseerde ik me ineens dat als ik met mijn gold bars nou ook nog gold amulets ging maken ik geen verlies zou hebben en ook nog wat crafting xp zou krijgen ook, iets wat ik toch nog nodig had om slayer helm en ringen te maken.

Zo gezegd zo gedaan. Ik naar Neitiznot (omdat de furnace daar het dichtst bij de bank is) en ik gelijk gold amulets maken. Al gauw zag ik dat het best veel xp gaf en het ook nog eens aardig wat winst was. Toen dacht ik gelijk dat ik mijn schatjes op Lunagang deze methode niet kan onthouden en hierbij maak ik dus deze guide.
Inhoud
- Eisen & route
- Wat we gaan doen
- Winst & xp
- Einde
Eisen & route
Algemene eisen

Om dit te kunnen doen heb je level 8 crafting nodig om gold amulets te kunnen maken. Een klein startkapitaal is ook handig om gold bars mee te kunnen kopen.

Beste plek :

De beste plek om dit te doen is in Neitiznot. De reden dat dit de beste plek is omdat er in Neitiznot een furnace is die heel dicht bij de bank ligt, wat voor ons alles zo makkelijk en snel mogelijk maakt.

Voor deze plek heb je echter wel een quest nodig. Je moet de quest Fremennik isles gestart hebben om er te kunnen komen.

Teleporteer naar camelot (45 magic) of loop er heen. Ga vervolgens naar boven tot je bij Rellekka komt, eenmaal daar aangekomen moet je naar de meest rechtse pier om vervolgens met Maria Gunners te praten die je naar Neitiznot brengt.

Goede plek :

Een andere hele goede plek is in Port Phasmatys. De furnace daar is ook heel dicht bij een bank.

Voor deze plek heb je wat mindere hogere stats nodig dan voor Neitiznot. Niet een directe vereiste, maar wel heel erg handig, is om de quest Ghost ahoy te doen. Na die quest kun je namelijk gratis de stad binnen en het belangrijkste, je krijgt een flesje Ectophail. Met dat flesje hoef je niet meer de pokke-eind te lopen naar Port Phasmatys maar kun je er gewoon heen teleporteren, wat veel makkelijker en sneller is.

Teleporteer met de Ectophail er heen of loop vanaf varrock naar en oosten, ga dan door de hek heen en blijf naar het oosten lopen tot je bij Port Phasmatys uitkomt.

Normale plek :

Als je geen zin hebt om quests te doen kun je altijd nog de furnace in Al Kharid gebruiken. Dit is echter niet aan te raden omdat bij deze furnace je xp en gp per uur aanzienlijk lager ligt dan bij Neitiznot en Port Phasmatys. Geen verdere eisen om hier de furnace te gebruiken.

Gebruik de home teleporteer optie en loop naar het oosten door de hek. Je kunt ook een ring of dueling gebruiken om direct naar Al Kharid te teleporteren.

Wat we gaan doen
We gaan dus gold amulets maken. Voordat we dat gaan doen heb je nog wel 1 belangrijk ding nodig, namelijk de amulet mould. Ga dus naar Al Kharid crafting shop (in het oosten) en koop een amulet mould.

Nou nu ben je helemaal klaar. Ga naar de beste furnace waar jij heen kan en pak een amulet mould en 27 gold bars uit je bank. Nu loop je naar de furnace en gebruik je de gold bar op de furnace, dit zou je nu moeten zien :

Afbeelding

Klik kan op de 'Make-X' en typ dan '99' in. Nu maak je gold amulets. Blijf dit herhalen tot je je crafting level hebt behaald die je wilt halen of tot je genoeg geld hebt.

Winst & xp
Nou waar het allemaal om draait. De centjes en xp.

Xp :

Voor de xp heb ik via osbuddy de experience tracker gebruikt. Deze heb ik voordat ik begon gereset, zodat het niet verkeerd is.
De xp waardes :

Afbeelding

Zoals te zien valt heb ik iets meer dan 44k crafting xp per uur. Dit heb ik naar beneden afgerond voor de cijfers in de titel.

Winst :

Om de winst te berekenen heb ik eerst 44300 / 30 gedaan (totale xp / xp van 1 amulet), hier komt afgerond 1500 uit. Dit betekent dus dat ik pak en beet 1500 amulets gemaakt heb in die uur.

Nu heb ik Zybez gebruikt om de prijs van gold bars en de prijs van amulets te krijgen :
In- of uitklappen •
Afbeelding

en

Afbeelding
Daaruit kun je zien dat het verschil tussen gold bars en gold amulets ongeveer 100gp is. Met 1500 amulets per uur en 100gp winst per amulet maak je dus pak en beet 150k gp per uur.

Einde
Ik hoop dat jullie genoten hebben van mijn meesterwerk. 44k xp per uur en 150k gp per uur is niet niks met niks anders dan level 8 crafting en een paar quests.

Verder wens ik jullie nog veel plezier als rijke stinkerds. Doei.
Gebruikersavatar
Ex-gebruiker 37732
Berichten: 2937
Lid geworden op: maandag 27 juli 2009, 13:40
Oude naam: Fabio ftw

Re: [2007] Crafting guide (44k crafting xp & 150k gp per uur

Bericht door Ex-gebruiker 37732 »

noem je dit een guide? dit is basiskennis
If you steal from one author, it’s plagiarism; If you steal from multiple people, it’s research

ewa
Kweet Vaniks
Siteteamlid
Berichten: 6823
Lid geworden op: zaterdag 31 maart 2012, 9:06

Re: [2007] Crafting guide (44k crafting xp & 150k gp per uur

Bericht door Kweet Vaniks »

Fabio schreef: noem je dit een guide? dit is basiskennis
Niet iedereen weet het.

Heb er snel doorheen gelezen, het ziet er leuk uit!
Tristan
Teamleider Chat
Berichten: 12286
Lid geworden op: donderdag 29 april 2010, 15:31
RS: Wertoo4 (p2p)
Clan: Lunatip

Re: [2007] Crafting guide (44k crafting xp & 150k gp per uur

Bericht door Tristan »

Fabio schreef: noem je dit een guide? dit is basiskennis
En ook basiskennis leer je ergens.
Heb je vragen over een kick/ban of heb je nog een andere opmerking over de chat? Stuur mij dan gerust een PB!
Chatregels: Waarom ben ik gekickt? | Het Lunatip topic: alle informatie over de chat | Lunatipchatter van het kwartaal

Afbeelding

"Alsof mij t boeit wat jullie kunnen missen in het team?"
"Nee, gewoon een warn erop"
--Legends
Breezychalk
Verbannen
Berichten: 618
Lid geworden op: zaterdag 30 juni 2012, 9:44
RS: Breezychalk (p2p)
Clan: clan gezocht
Oude naam: Ralph18
Contacteer:

Re: [2007] Crafting guide (44k crafting xp & 150k gp per uur

Bericht door Breezychalk »

Tristan schreef:
Fabio schreef: noem je dit een guide? dit is basiskennis
En ook basiskennis leer je ergens.
+1

Leuke guide, doe ze verder man :)
Afbeelding
Abbo kid
Verbannen (permanent)
Berichten: 652
Lid geworden op: maandag 20 januari 2014, 18:36
Oude naam: Syrno

Re: [2007] Crafting guide (44k crafting xp & 150k gp per uur

Bericht door Abbo kid »

Dank jullie.
Terence
Verbannen
Berichten: 20358
Lid geworden op: woensdag 19 oktober 2011, 12:16
Oude naam: J asper

Re: [2007] Crafting guide (44k crafting xp & 150k gp per uur

Bericht door Terence »

Tristan schreef:
Fabio schreef: noem je dit een guide? dit is basiskennis
En ook basiskennis leer je ergens.
nee basiskennis weet je al voordat je begint
Afbeelding
Abbo kid
Verbannen (permanent)
Berichten: 652
Lid geworden op: maandag 20 januari 2014, 18:36
Oude naam: Syrno

Re: [2007] Crafting guide (44k crafting xp & 150k gp per uur

Bericht door Abbo kid »

Jasper doe eens niet zo stoer
Plaats reactie