Simpele Berserker Guide

Hier staan guides geschreven door spelers over Old School RuneScape.
Dronq
Berichten: 1
Lid geworden op: donderdag 2 april 2015, 17:07

Simpele Berserker Guide

Bericht door Dronq »

Ik had dit als notitie op m'n computer staan, maar ben gestopt. Ik hoop dat ik iemand anders er een plezier mee kan doen.
Het idee hierachter is dat je alle quests voor Berserker doet, en zo min mogelijk hoeft te trainen, én al redelijk goed de P2P in kan gaan.
Ik probeer niet in de herhaling te vallen, en een nieuwe soort Berserker guide te maken.
Je begint (zeker met de nieuwe perma F2P) als F2P. Dan haal je al de onderstaande levels en voltooi je álle (ja, alle, voor QP) F2P quests.
Decent combat stats in F2P halen is ook niet verkeerd, omdat je later wat monsters tegen zal komen.
Ik had in F2P Runecrafting 40 gehaald om later in P2P Nature runes te kunnen maken. Ik had het gedaan door Body Talismans te maken (meeste xp/h). Het kost wat geld maar dat verdien je later dik terug met de Nature runes. De levels 40-44 kan je questen.

Ik had Range bij de Hill Giants getraind. Bury de bones (Je zal later toch Prayer XP nodig hebben), en verzamel de runes en Limpwurts.

Vanaf het moment dat je de F2P skills en Quests hebt gedaan, zal je een kickstart hebben als Member. Het is dus belangrijk dat je deze volgorde van Quests volgt, nadere uitleg volgt.
Ik zal het idee achter deze volgorde even verduidelijken met een voorbeeld:
Je begint met Priest in Peril, omdat dit een hele wereld van Quests zal openen. Daarna doe je Druidic Ritual, omdat het een vereiste is voor Recruitment drive.
Vervolgens haal je 10 fletching, wat binnen vijf minuten te doen is, voor The Tourist Trap. Deze quest zal je later toch nodig hebben voor Desert Treasure, en je krijgt er Thieving en Agility XP voor. Met die Thieving en Agility XP ben je hoog genoeg om The Lost Tribe te starten. Nu heb je alle eisen voor Wanted! voltooid. Hiervan krijg je weer genoeg Slayer XP om Animal Magnetism te doen. Je bent nu bijna 25 Agility, train de rest een beetje. Doe vervolgens Ghosts Ahoy. Deze quest is érg handig om Prayer, Smithing en Farming te trainen. Vervolgens ga je werken naar Slug Menace, voor de beste Prayer armour uit de game, questpoints, en makkelijke XP. Die heeft wel wat eisen, maar we zijn te lui om te skillen. Daarom staan daaronder weer de quests die je nodig hebt voor de bepaalde levels.
Er staan tussendoor wat (series van) quests die je op vrijwel ieder moment kan doen, zoals Horror From the Deep, The Eyes of Glouphrie en de hele rij van Family Crest. Tussendoor heb ik wat tussenstukjes die aangeven wat je hebt bereikt met bovenstaande Quests.
Alle quests hebben wel een redelijk belangrijk doel! Sommige geven veel XP in een skill, die je later weer nodig hebt, sommige zijn een eis voor latere quests, en sommige geven handige items.

Waarschuwingen:
Pas op met je Defence XP! Als je alle aangegeven quests doet, en bij Monkey Madness de minste Defence XP kiest, kom je op 66.862XP uit. Bij 67.983XP ben je level 46! Dan ben je te hoog dus. Vertrouw niet blind op een guide (dus ook niet op mij!). Het kan dat ze rekenfouten hebben gemaakt, en dat je met te veel XP eindigt. Reken het altijd eerst voor jezelf uit!

Doe éérst de Attack XP quests, voordat je naar 60 attack traint! Anders kan het zijn dat je op 61 attack uitkomt. Dit is ongunstig, behalve als je juist een hoger Attack level wilt, wat ik niet aanraad.

Doe éérst de Prayer Quests (welke boven Prayer 43 staan), voordat je veel geld uitgeeft en naar 43 Prayer traint. Anders kan het zijn dat je op een ongunstig level uitkomt.


Ik hoop dat het een beetje te begrijpen is, en ik hoop vooral dat ik er iemand mee help! Voel je vrij om het te kopiëren/delen. Als je het op een andere website post, vermeld dan wel even mijn naam.

- Dronq
In- of uitklappen •
Attack 40 (Doe vampire slayer voor 20 attack)
Firemaking 49
Runecrafting 40 (money making)
Strength 50+-
Range 50+-
Magic 46+-
Cooking 40
Woodcutting 35
Fishing 40
Crafting 30
Smithing 31
Mining 31
Prayer 1-25

All F2p Quests (tip: als je nog geen defence XP wilt, kan je Elvarg's hoofd op de bank bewaren. Je hebt dan Dragon Slayer wél zo goed als af, maar hoeft nog geen Defence XP te nemen.)

------------------------
membs
------------------------

Priest In Peril
Druidic Ritual
Recruitment Drive
Fletching 10
The Tourist Trap
The Lost Tribe
Wanted!

Varrock Museum Miniquest

Animal Magnetism
25 Agility
Ghosts Ahoy
Sea Slug

Construction 5
The Grand Tree
The Eyes of Glouphrie
What Lies Below
Zamorak Mage

Bar Crawl Card
Able to kill monsters lvl 100
Horror from the Deep

Fishing Contest
RFD Inleiding
RFD Dwarfs
30 Slayer

Plague City
Biohazard
Hazeel Cult
Death to the Dorgeshuun
Creature of Fenkenstein
40 Woodcutting
Fremennik Trials
(bijna) 30 Thieving

Slug Menace

Murder Mystery
Dwarf Cannon
Elemental Workshop I II
The Giant Dwarf
Nature Spirit
Golem
(bijna) 40 Crafting
59 Magic
The Dig Site
(bijna) 40 Mining
(bijna) 40 Smithing
Family Crest

---------------------
Prosylete armor, Smithing gauntlets, Frem. Trials, ava's accumulator, bone xbow, bronze gloves, prayer book, Ability to make Nats
---------------------
Waterfall Quest
Tree Gnome Village
Gertrude's cat
Death Plateau
Merlin's Crystal
Able to melee 120
Holy Grail
Lost City
Fairy Tale pt. 1

RFD Goblins
Big Chompy Bird Hunting
RFD Ogres
RFD Pirates
Witch's House
RFD Lumbridge
Shadow of the Storm
RFD Evil

Fairy Tale pt. 2
---------------------
Addy gloves, combat skills, climbing boots, hellcat, Fairy rings
---------------------
Another Slice of HAM
Making History
Mountain Daughter
Spirits of the Elid
Prayer 43
Monkey Madness

25 Herblore
50 Mining
53 Fishing
53 Cooking
Heroes' Quest

70 Cooking
Icthlarin's Little Helper
Troll Stronghold
Troll Romance
48 Agility
RFD Monkeys

Rat Catchers
Fight Arena
The Feud
50 Thieving
Underground pass

Jungle Potion
Shilo Village
50 Woodcutting
Start Legend's Quest
RFD Sir Amik Varze
------------------------
Prayer 43, Drag scim, Drag gloves
------------------------
left quests & goals
------------------------
roving elves
legend's quest
desert treasure
RFD culimaronancer
Soul's Bane
In search of the Myreque
In aid of the Myreque

Full void
Fighter torso
Rune defender
Imbue berserker ring
Plaats reactie