Mijn Herb Run | Guide

Hier staan guides geschreven door spelers over Old School RuneScape.
Plaats reactie
Neite
Blogger van de maand
Berichten: 8552
Lid geworden op: maandag 12 november 2007, 21:49
RS: Neite (OSRS)
Contacteer:

Mijn Herb Run | Guide

Bericht door Neite »

Afbeelding

Herb runs zijn fantastisch. Het doorbreekt de Slayer grind, het brengt geld op, je traint er Farming mee en je kan er de Tangleroot pet mee krijgen! Maar Herb runs zijn voor velen vaak iets dat vergeten wordt. Je moet er een volledige set-up aan wijden en je route onthouden. Daarom heb ik besloten een guide te maken over hoe ik mijn Herb runs doe. Belangrijk is: ik heb de Fremennik Hard Diaries niet gedaan, dus kan ik de shortcut naar de Trollheim patch niet gebruiken. Meer info hierover volgt. Ook volgt meer info over dezelfde run, maar met minder requirements.
Afbeelding

De requirements voor mijn methode zijn mid- tot high-tier.
Skill requirements
45 MagicCamelot Teleport. Je kan ook alles met Teleport tabs doen, maar daar ben ik zelf geen fan van.
25 ConstructionHouse portal in Great Kourend
FarmingProbeer de beste xp/meeste profit te doen voor jouw level.
AgilityFull Graceful is zeer handig voor run energy. De cape is niet nodig aangezien we Questcape gebruiken.
Quest/Diary requirements
250 QPQuest Cape Teleport naar Legend's Guild. (Alternatief: Elite Ardy cape/Ardy teleport)
Ghosts AhoyIndien je geen Questcape hebt, moet je toch zeker Ghosts Ahoy gedaan hebben voor de Ectophial.
Fairy Tale Part IIndien je geen Questcape hebt, is deze quest toch aan te raden voor de magic secateurs.
Lumbridge Hard DiaryExplorer Ring 3: oneindige teleports naar Falador Farming patch.
50% Hosidius FavourVanaf 50% favour wordt je patch in Great Kourend niet meer ziek.
Afbeelding

Je inventory en gear zien er zo uit. Als je de Fremennik Hard Diary gedaan hebt, kijk je best ook in de rij voor Trollheim.

Afbeelding
Inventory:
2 Law runes, 1 Earth rune
Magic secateurs, trowel, rake, seed dibber, spade
Ectophial, Explorer's Ring 3
5 herb seeds, 5 supercompost
Gear:
Full Graceful, geen cape
Questcape
Staff of Air
Ring of Duelling
Extra met Trollheim Patch erbij:
4 Law runes ipv 2
2 Fire runes
6 herb seeds, 6 supercompost
Eventuele Agility boost naar 73
Run energy boost (Super energy, Stamina, Explorer ring, Strange fruit)
Afbeelding

De volgorde waarin je de route doet maakt op zich niet echt uit, ik wissel zelf constant af en ondervind geen problemen. Met de getoonde setup en zonder Trollheim zul je genoeg run energy hebben al je vertrekt op 100%. Vergeet zeker niet je supercompost te gebruiken voor extra herbs en minder kans op ziekte!
Ardougne patch:
Afbeelding
Klik met je rechtermuisknop op je Questcape en klik op teleport. Volg de blauwe lijn naar het noord-westen tot je aan de patch komt. Plant je herbs.

Lagere requirements:
Indien je geen Questcape hebt, teleporteer dan naar Ardougne en volg de groene lijn. De Ardougne Cape 2 of 3 kan je een maal per dag naar de herb patch teleporteren.
Phasmatys patch:
Afbeelding
Gebruik je Ectophial om naar Port Phasmatys te reizen. Wacht tot je Ectophial hervult is en loop dan naar het westen waar de herb patch is.

Lagere requirements:
Het is mogelijk om met een charter ship naar Port Phasmatys te reizen en vanaf de haven naar de patch te lopen. Dit is echter een serieuze ommeweg en kost je geld. Het is zeer sterk aan te raden de makkelijke quest Ghosts Ahoy te voltooien.
Catherby Patch:
Afbeelding
Teleporteer naar Camelot en loop van daaruit naar het oosten waar je de patch ten noorden van Catherby vindt.
Falador patch:
Afbeelding
Teleporteer met je Explorer Ring 3 naar het slaveld, loop naar het noorden waar je de patch vindt

Lagere requirements:
Het is een optie om met een house teleport naar Rimmington te reizen en van daaruit te lopen, maar dan kan je geen vlugge run doen in Great Kourend. Ook is een teleport naar Falador en teleporteren mogelijk.
Great Kourend patch:
Afbeelding
Teleporteer naar je huis in Great Kourend en loop naar zuidwesten waar je na een klein stukje lopen de patch vindt. Deze patch zal niet ziek worden als je minimaal 50% Hosidius favour hebt. Zelfs al kan je patch niet ziek worden, gebruik toch je supercompost om het aantal herbs dat je kan plukken te verhogen.

Lagere requirements:
Met een Skills Necklace kan je naar de Woodcutting Guild teleporteren en vervolgens richting het oosten lopen naar de patch. Een Xeric's talisman kan je ook heel dicht bij de patch teleporteren, maar daarvoor moet je wel eerst een boel Lizardmen overmeesteren.
Trollheim patch:
Afbeelding
Teleporteer naar Trollheim en ga naar het westen. Ga de shortcut naar beneden en loop verder naar het westen. Eenmaal je in het trollenkamp bent, loop je naar het noorden waar je een weg vindt die de berg op gaat. Volg die. Een beetje verder kom je een shortcut tegen (73 Agility) die naar de patch leidt. Vergeet niet dat je hiervoor de Fremennik Hard Diary voor moet doen.
Afbeelding
Als je de grimy herbs wilt opkuisen, doe je dat best als je op weg bent naar een patch in plaats van vlak na het plukken. Zo kun je tijdens het lopen je herbs kuisen en dan bij de leprechaun noten. Dat scheelt een pak tijd.
In je POH opties, zorg ervoor dat je buiten je huis terecht komt als je er naar teleporteert. Hierdoor kun je bij aankomst direct beginnen lopen in plaats van te wachten tot je huis geladen is en er dan nog eens uit te gaan.
Hoe hoger je Agility, hoe langer je kan blijven lopen. Trainen dus!
Het kan handig zijn om eerst de Catherby en Great Kourend patches te doen. Zo zijn de runes al verdwenen uit je inventory en heb je wat extra plaats voor je herbs.
Nog tips? Post ze gerust!
Zo, dit was dan mijn eerste guide in een paar jaar. Hopelijk volgen er nog, feedbackis altijd welkom! Denk eraan dat dit mijn manier is om mijn herb run te doen, het is perfect mogelijk dat jij een andere manier liever doet!
Laatst gewijzigd door Neite op zondag 4 december 2016, 21:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Spikedguy
Berichten: 174
Lid geworden op: vrijdag 17 juli 2015, 18:08
RS: Sspikedguy

Re: Mijn Herb Run | Guide

Bericht door Spikedguy »

Leuke guide! zal ik zeker wat aan hebben in de toekomst. =D>
10/10
Het is nooit te laat voor gezelligheid. :bier:
mbtkiller

Re: Mijn Herb Run | Guide

Bericht door mbtkiller »

Ik moet nog beginnen met farming efficiënt trainen.
Enorm bedankt voor de nuttige guide, ga hem zeker gebruiken zodra ik farming wil gaan trainen
Erwin
Moderator in categorie RS
Berichten: 13298
Lid geworden op: woensdag 1 maart 2006, 11:40

Re: Mijn Herb Run | Guide

Bericht door Erwin »

Leuke basic guide. Zeker handig voor de mensen die niet zo van het warmen zijn :D
Afbeelding
In- of uitklappen • Robotrobbie uitlachen?! Dat kan!
(21:43:48) <+ZehRobot_> ging ik van ltf
(21:43:48) <+ZehRobot_> naar habbo
(21:43:48) <+ZehRobot_> mfw O_O
(21:43:49) <+ZehRobot_> Even inloggen dan maar
(21:44:11) <+ZehRobot_> Nice, ik weet me pw nog
(21:44:24) <+ZehRobot_> Sweet, 23 credits door jaren inactief zijn
(21:45:28) <+ZehRobot_> WOW SHIT
(21:45:32) <+ZehRobot_> IK BEN RIJK OP HABBO
(21:48:08) <+ZehRobot_> weg van habbo.
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: Mijn Herb Run | Guide

Bericht door xNitrous »

Toffe guide! Dat zal inderdaad cleanen betekenen. Je kunt ook non-grimy inleveren bij die kleine vrienden :)
Yentel
Moderator in categorie RS
Berichten: 2400
Lid geworden op: dinsdag 24 juni 2008, 12:24
RS: Yentel (p2p)
Extra rang: Tijdelijk Afwezig

Re: Mijn Herb Run | Guide

Bericht door Yentel »

Leuke guide!

Misschien kan je er nog bij vermelden welke herbs aangeraden zijn op welke levels & welke leuke profit zijn? :).
Glenn.
Berichten: 7944
Lid geworden op: woensdag 18 oktober 2006, 22:09
Clan: Eternity
Oude naam: Glenndebang

Re: Mijn Herb Run | Guide

Bericht door Glenn. »

Je kunt ook supercompost banken bi de Lepr samen met de andere benodigdheden voor Farming. Tevens kun je samen met je Herb run Limpwurts planten!
AfbeeldingOnderwaeg heb ik meej zelf verteld
Ut waas neet mier als un blaad dat velt
Soms is 't beater iets moeis te verleeze.
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad.
Auto,Vliegtuug , een Trein een boewt.


De mooiste citaten van Rowwen Heze <'3 Love Him <'3
Gebruikersavatar
Kipcorn
Tijdelijk niet verbannen
Berichten: 8447
Lid geworden op: maandag 16 februari 2009, 16:25
RS: MC Trump (OSRS)
Clan: Buultjen
Oude naam: Kipzilla
Contacteer:

Re: Mijn Herb Run | Guide

Bericht door Kipcorn »

Handige guide!
Gebruikersavatar
Jorenator
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 2683
Lid geworden op: donderdag 10 december 2009, 17:05
RS: Jorenator (p2p)
Oude naam: Brave Joren

Re: Mijn Herb Run | Guide

Bericht door Jorenator »

Nice guide! Zeker handig voor beginnende farmers :D
Afbeelding
pl0xmen
Berichten: 181
Lid geworden op: woensdag 6 juli 2011, 1:24
RS: NLD (OSRS)
Clan: Tassow

Re: Mijn Herb Run | Guide

Bericht door pl0xmen »

voor ardy, skills necklace en fishing guild teleport?
Afbeelding
mbtkiller

Re: Mijn Herb Run | Guide

Bericht door mbtkiller »

Hey vraagje Neite, zou jij ook een guide willen maken voor een farm tree run?
Zou ik zelf persoonlijk erg nuttig vinden, laat het maar weten man
Neite
Blogger van de maand
Berichten: 8552
Lid geworden op: maandag 12 november 2007, 21:49
RS: Neite (OSRS)
Contacteer:

Re: Mijn Herb Run | Guide

Bericht door Neite »

mbtkiller schreef:Hey vraagje Neite, zou jij ook een guide willen maken voor een farm tree run?
Zou ik zelf persoonlijk erg nuttig vinden, laat het maar weten man
Die is in de maak, voor zowel tree als fruit tree ;)

Toegevoegd na 29 seconden:
pl0xmen schreef:voor ardy, skills necklace en fishing guild teleport?
Goed idee, had ik nog niet aan gedacht.
mbtkiller

Re: Mijn Herb Run | Guide

Bericht door mbtkiller »

Top, super bedankt man
Plaats reactie