Mijn Fruit Tree & Tree Run | Guide

Hier staan guides geschreven door spelers over Old School RuneScape.
Plaats reactie
Neite
Blogger van de maand
Berichten: 8552
Lid geworden op: maandag 12 november 2007, 21:49
RS: Neite (OSRS)
Contacteer:

Mijn Fruit Tree & Tree Run | Guide

Bericht door Neite »

Afbeelding

Goedkoop en goede xp. Klinkt goed toch? Fruit Tree runs zijn een dagelijkse bezigheid die niet veel tijd in beslag neemt als je een goede setup hebt. Ook duurt het 14 uren voor Fruit Trees volgroeid zijn, je kan dus een vast tijdstip inlassen om elke dag een trip te doen. Direct na deze guide volgt een Tree run guide, je kan ze perfect op elkaar laten volgen als je de goeie stappen volgt.
Afbeelding

De requirements voor mijn methode zijn low- tot mid-tier.
Skill requirements
51 MagicArdougne teleport. Je kan ook alles met Teleport tabs doen, maar daar ben ik zelf geen fan van. Voor de Ardougne teletab moet je wel Plague City voltooid hebben.
27 FarmingLaagste level voor Fruit Tree, namelijk Apple trees.
AgilityFull Graceful is zeer handig voor run energy. De Questcape is niet nodig, ik draag die uit gewoonte.
Quest/Diary requirements
Plague CityVoor Ardougne teleport. Als je de Lletya patch ook kunt doen, heb je deze quest sowieso gedaan.
Mourning End's IJe moet deze quest doen tot je de Elf Crystal krijgt.
The Grand Tree & Tree Gnome VillageJe zal het reizen via Spirit Trees nodig hebben.
Western Hard DiaryZeker niet nodig, maar wanneer je deze gedaan hebt kun je het Elf Crystal naar 5 beurten enchanten in plaats van 3.
Afbeelding

Je inventory en gear zien er zo uit. Als je de Lletya patch niet kunt, laat je de Elf Crystal, een sappling en een betaalmiddel weg.

Afbeelding
Inventory:
4 Law runes, 2 Water runes, 1 Fire rune
Spade, Axe
Elf Crystal
Coins. Ik neem uit gewoonte altijd 1k mee, zo heb ik zeker genoeg mee om mijn Elf Crystal te rechargen moest het nodig zijn.
5 sapplings, betaalmiddelen voor de farmer.
Gear:
Full Graceful
Staff of Air
Ring of Duelling
Afbeelding

In tegenstelling tot de Herb run, is het bij deze run wel belangrijk waar je start en waar je eindigt. Zo kan de Tree run er vlug op volgen. Zorg dat je ofwel in de Grand Exchange of de Gnome Stronghold bank start.
Gnome Stronghold patch:
Afbeelding
Ga vanuit de Grand Exchange naar het noordoosten en ga met de Spirit Tree naar de Gnome Stronghold. Loop een stukje naar het oosten waar je de patch vindt.
Tree Gnome Village patch:
Afbeelding
Ga vanaf de patch terug naar de Spirit Tree en reis naar Tree Gnome Village deze keer. Eenmaal aangekomen loop je naar het westen waar je door een railing kunt kruipen. Klik daar 'follow' op de gnome genaamd Elkoy. Hij zal je naar de uitgang brengen. Loop van daar naar het zuid-westen waar je de patch vindt.
Catherby Patch:
Afbeelding
Teleporteer naar Camelot en loop van daaruit naar het zuid-oosten. Volg de kust, op het einde vind je de patch.
Brimhaven patch:
Afbeelding
Teleporteer naar Ardougne en loop richting de pier in het zuid-oosten. Betaal daar de kapitein (30 gp) om naar Brimhaven te varen. Ga de boot af en loop een stukje naar het zuiden waar je de patch vindt.
LLetya patch:
Afbeelding
Gebruik je Elf Crystal om naar Lletya te teleporteren. Loop een stukje naar het oosten waar de patch is (blauwe lijn). Als je Crystal leeg is, vergeet dan zeker niet om de groene lijn te volgen en je Crystal te rechargen bij Eluned. Als ze niet op de locatie is die aangegeven is, hop dan naar een andere wereld tot je haar vindt. Teleporteer vervolgens naar Varrock.
Afbeelding
Hoe hoger je Agility, hoe langer je kan blijven lopen. Trainen dus!
xNitrous:
Ik heb nog best weel een goede tip aangezien ik er zelf gek van werd om helemaal vanuit camelot steeds naar de fruit patch te moeten lopen. Als je eerst via ardougne de boot pakt richting Brimhaven en die fruit tree eerst pakt, dan kun je daarna op de pier naast de boot van ardougne de charter naar Catherby pakken wat het allemaal een fijnere volgorde zal maken. Vergeet dan wel geen extra geld mee te nemen voor de boot!
Nog tips? Post ze gerust!
Afbeelding

Persoonlijk ben ik zelf geen fan van Tree runs. Het is zeker goede xp, maar voor mij is het te duur. Je krijgt helemaal niets terug van je geplante seeds als je de efficiënte manier doet en die seeds zijn tamelijk duur. Maar als je het geld er voor hebt, doe gerust! Ik zal je zeker niet tegenhouden.
Afbeelding

De requirements voor mijn methode zijn low-tier.
Skill requirements
37 MagicFalador teleport. Je kan ook alles met Teleport tabs doen, maar daar ben ik zelf geen fan van.
15 FarmingLaagste level voor Tree, namelijk Oak trees.
AgilityFull Graceful is zeer handig voor run energy. De Questcape is niet nodig, ik draag die uit gewoonte.
Quest/Diary requirements
Enlightened JourneyVoor de ballonreis naar Taverley. als je deze quest niet gedaan hebt, kun je ook vanuit Falador lopen, maar je verliest tijd.
The Grand Tree & Tree Gnome VillageJe zal het reizen via Spirit Trees nodig hebben.
Afbeelding

Je inventory en gear zien er zo uit. Als je Enlightened Journey niet gedaan hebt, laat dan de log weg.

Afbeelding
Inventory:
3 Law runes, 1 Earth rune, 1 Fire rune, 1 Water rune
Spade (Axe als je zelf de bomen omkapt, dan kan je het geld ook weglaten.
Log voor de ballon. Moet normal zijn.
1k coins om de farmers te betalen om je Tree direct uit de grond te halen. Dit is niet nodig als je ze zelf omkapt.
5 sapplings, betaalmiddelen voor de farmer.
Gear:
Full Graceful
Staff of Air
Ring of Duelling
Extra als Enlightened Journey niet gedaan is:
Geen log
Afbeelding

Als alles goed verlopen is, ben je na je Fruit Tree run terug in de Grand Exchange (of Varrock center als je de Grand Exchange teleport nog niet hebt. Hoe dan ook, loop terug naar de Grand Exchange en maak je inventory klaar (als het goed is moet je geen armour aanpassen na de Fruit Tree run). Iedere keer je 'check health' gedaan hebt, kun je de farmer betalen om je Tree direct uit de grond te halen. Dat kost 200 gp.
Gnome Stronghold patch:
Afbeelding
Ga vanuit de Grand Exchange naar het noordoosten en ga met de Spirit Tree naar de Gnome Stronghold. Loop naar het zuid-westen waar je de patch vindt.
Lumbridge patch:
Afbeelding
Teleporteer naar Lumbridge en loop naar het westen, door het kasteel. Via de keuken vind je een achterdeur die altijd open staat. Eenmaal erdoor loop een beetje naar het noorden waar je de patch vindt.
Falador Patch:
Afbeelding
Teleporteer naar Falador en loop naar het oosten. Ga het park binnen, je vindt de patch vlak naast de ingang. Als je Enlightened Journey niet gedaan hebt, loop je nadat je klaar bent Falador uit via het noorden richting Taverley waar de volgende patch is.
Taverley patch:
Afbeelding
Gebruik je Ring of Duelling om naar Castle Wars te teleporteren. Loop het gebied uit en ga naar het noorden. Klik de 'fly' optie op Assistent Marlow en reis naar Taverley. Eenmaal aangekomen ga een beetje naar het noorden waar de patch is.

Lagere requirements:
Je kan ook vanuit Falador lopen nadat je de patch daar gedaan hebt. Ga Falador uit via het Noorden, volg de weg naar het noord-westen. Eenmaal door de poort, loop naar het zuiden waar de patch is.
Varrock patch:
Afbeelding
Teleporteer naar Varrock en ga naar het noorden. Eenmaal voorbij de paleismuren, loop naar het noord-oosten waar je de patch vindt. Je bent nu vlakbij de Grand Exchange, wat wel handig is als eindpunt. Zo kun je ook je Tree run eerst doen en vervolgens je Fruit Trees.

Pas wel op dat je niet naar de Grand Exchange teleporteert als je die optie unlocked hebt. Klik rechtermuisknop op de Varrock teleport en klik op 'Varrock Teleport'.
Afbeelding
Hoe hoger je Agility, hoe langer je kan blijven lopen. Trainen dus!
mbtkiller:
Met Scrolls of Redirection van NMZ kan je rechtstreeks naar Taverley teleporteren.
Nog tips? Post ze gerust!
Laatst gewijzigd door Neite op vrijdag 16 december 2016, 10:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Gio
Tijdelijk afwezig
Berichten: 3495
Lid geworden op: vrijdag 22 april 2011, 14:54
RS: Gi0 (p2p)
Extra rang: Vroege vogel
Contacteer:

Re: Mijn Fruit Tree & Tree Run | Guide

Bericht door Gio »

Ziet er goed uit Neite!
mbtkiller

Re: Mijn Fruit Tree & Tree Run | Guide

Bericht door mbtkiller »

Yess, kan niet wachten nu om met farming te beginnen door deze guides
Top Neite echt super bedankt
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: Mijn Fruit Tree & Tree Run | Guide

Bericht door xNitrous »

Ik ken de runs ondertussen wel gelukkig maar zeer nette guide keep typing!
Erwin
Moderator in categorie RS
Berichten: 13298
Lid geworden op: woensdag 1 maart 2006, 11:40

Re: Mijn Fruit Tree & Tree Run | Guide

Bericht door Erwin »

Guide ziet er weer goed uit! Leuk om te zien dat je weer zo actief bent qua guides.
Afbeelding
In- of uitklappen • Robotrobbie uitlachen?! Dat kan!
(21:43:48) <+ZehRobot_> ging ik van ltf
(21:43:48) <+ZehRobot_> naar habbo
(21:43:48) <+ZehRobot_> mfw O_O
(21:43:49) <+ZehRobot_> Even inloggen dan maar
(21:44:11) <+ZehRobot_> Nice, ik weet me pw nog
(21:44:24) <+ZehRobot_> Sweet, 23 credits door jaren inactief zijn
(21:45:28) <+ZehRobot_> WOW SHIT
(21:45:32) <+ZehRobot_> IK BEN RIJK OP HABBO
(21:48:08) <+ZehRobot_> weg van habbo.
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: Mijn Fruit Tree & Tree Run | Guide

Bericht door xNitrous »

Ik heb nog best weel een goede tip aangezien ik er zelf gek van werd om helemaal vanuit camelot steeds naar de fruit patch te moeten lopen. Als je eerst via ardougne de boot pakt richting Brimhaven en die fruit tree eerst pakt, dan kun je daarna op de pier naast de boot van ardougne de charter naar Catherby pakken wat het allemaal een fijnere volgorde zal maken. :)
Plaats reactie