Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.

Wie van de volgende dames heeft de beste fitnessreet?

Peiling eindigde op vrijdag 11 december 2015, 1:14

Sandra Prikker
12
48%
Nikki Blackketter
3
12%
Jen Selter
2
8%
MegSquats
2
8%
Rachael Frieza
6
24%
 
Totaal aantal stemmen: 25

David64
Berichten: 175
Lid geworden op: dinsdag 4 oktober 2011, 22:11

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door David64 »

Laten we zeggen dat ik veel calorieën inneem per dag :p
Simon`
Bodybuilder
Berichten: 8177
Lid geworden op: zaterdag 18 augustus 2007, 20:51

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Simon` »

Dan moet je om af te vallen minder calorieen innemen, welk trainingsschema je aanhoudt boeit echt vrij weinig.
Afbeelding
Dexter
Update Lounge
Berichten: 7092
Lid geworden op: vrijdag 14 mei 2010, 21:34

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Dexter »

Jongens, ik ga eens een poging wagen in de fitness, ben de laatste tijd plichtsgetrouw al mijn voeding aan het tracken op myfitnesspal, maar haal mijn targets niet echt. Daarmee zit ik te denken aan proteineshakes zelf samenstellen. Helaas is er heel wat verschil tussen die dingen en heb ik geen idee welke nu eigenlijk goed zijn. Welke zouden jullie aanraden?

Btw, ben ook nog wat aan het sukkelen met een beginnersschema voor in de fitness. Xd
Afbeelding
Wup
Berichten: 9502
Lid geworden op: woensdag 8 augustus 2007, 19:08
RS: Torqedo (OSRS)
Clan: þ
Oude naam: Wuppie26

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Wup »

Ack! Raya van Mattaveld
Afbeelding
Nikki-
Berichten: 2762
Lid geworden op: zaterdag 14 januari 2017, 20:54

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Nikki- »

Dexter schreef: zondag 25 juni 2017, 10:36 Jongens, ik ga eens een poging wagen in de fitness, ben de laatste tijd plichtsgetrouw al mijn voeding aan het tracken op myfitnesspal, maar haal mijn targets niet echt. Daarmee zit ik te denken aan proteineshakes zelf samenstellen. Helaas is er heel wat verschil tussen die dingen en heb ik geen idee welke nu eigenlijk goed zijn. Welke zouden jullie aanraden?

Btw, ben ook nog wat aan het sukkelen met een beginnersschema voor in de fitness. Xd
Wat betreft eten in elk geval, als je moeite hebt om meer te eten dan moet je niet meteen een heel hoog doel gaan stellen maar proberen om bijvoorbeeld elke week +100 kcal te doen. Of als het binnen je macro's allemaal past, dingen toevoegen die relatief hoog zijn in kcal (gaat vooral makkelijk met dingen die veel vetten bevatten).
Aaron
Ex-chatmoderator
Berichten: 2952
Lid geworden op: zondag 11 maart 2012, 11:10
Oude naam: AaronZeeschildpad

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Aaron »

Calorieën drinken werkt ook goed, dus shakes met bv. whey, (instant) oats, pindakaas, banaan.
Afbeelding
Wup
Berichten: 9502
Lid geworden op: woensdag 8 augustus 2007, 19:08
RS: Torqedo (OSRS)
Clan: þ
Oude naam: Wuppie26

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Wup »

Snap überhaupt niet hoe mensen niet aan genoeg calorieën kunnen komen. Smikkel zo een pot pindakaas weg en leef momenteel voor oats in de ochtend.
Ack! Raya van Mattaveld
Afbeelding
Nikki-
Berichten: 2762
Lid geworden op: zaterdag 14 januari 2017, 20:54

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Nikki- »

Ik ook niet, ik zou graag ruilen met een van jullie en gewoon elke dag 3k kcal naar binnen tikken :')
Dexter
Update Lounge
Berichten: 7092
Lid geworden op: vrijdag 14 mei 2010, 21:34

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Dexter »

Mja, ik heb nooit veel kunnen eten. :s En vergeet ook best vaak gewoon te eten.

Ben nu met wat vrienden gaan praten en hebben me dit programma aangeraden.

Afbeelding
Afbeelding
Simon`
Bodybuilder
Berichten: 8177
Lid geworden op: zaterdag 18 augustus 2007, 20:51

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Simon` »

Mooi schema voor een beginner inderdaad. Als je voldoende eet en die progressie zo goed mogelijk aanhoudt zou 't weliswaar iets kunnen worden Dex, hoezee!
Afbeelding
Wup
Berichten: 9502
Lid geworden op: woensdag 8 augustus 2007, 19:08
RS: Torqedo (OSRS)
Clan: þ
Oude naam: Wuppie26

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Wup »

Ziet er inderdaad prima uit. 3 x Fullbody is goed voor beginners en wellicht ook wel voor gevorderden. Wel een klein beetje saai, dus zorg dat je het goed volhoud. Lineaire progress zit er goed in. Zorg dat je ook echt het gewicht om hoog doet als het goed gaat.
Ack! Raya van Mattaveld
Afbeelding
Dexter
Update Lounge
Berichten: 7092
Lid geworden op: vrijdag 14 mei 2010, 21:34

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Dexter »

Ja, het volhouden wordt de grote uitdaging. Ik wil deze zomer een routine kweken, zodat ik eens ik werk (vanaf 1 september) het hopelijk blijf volhouden. Gelukkig is de fitness op een paar honderd meter van mijn artsenpraktijk, wat het ideaal maakt om na het werk/huisbezoeken langs te gaan.

Het schema dat ik zou proberen is ma-woe-za, met dan op dinsdag te gaan lopen op de finse piste kort bij me thuis.

Ben beetje sip dat ik er nu pas aan begin, heb het gevoel dat mijn lichaam sinds ik 15 was weinig is veranderd en ik hoop nu eindelijk eens wat 'body' te krijgen.

Hebben jullie nog andere tips (bijvoorbeeld om het te blijven aanhouden) voor een lichtgewicht beginner als ik?
Afbeelding
Wup
Berichten: 9502
Lid geworden op: woensdag 8 augustus 2007, 19:08
RS: Torqedo (OSRS)
Clan: þ
Oude naam: Wuppie26

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Wup »

Onthoud dat je geen zin moet hebben om naar de gym te gaan. Het is gewoon discipline net als tandenpoetsen. Foto's bijhouden. Nu al direct maken en dan weer elke 3 maanden of zoiets. Ik kan niet altijd progress zien in de spiegel of op de weegschaal, maar als je dan oude foto's ziet :)

Toegevoegd na 44 seconden:
Je zou eventueel ook je maten kunnen opmeten. Middel/ borst/ biceps weet ik wat. Daarnaast creatine bestellen. Kost niks en is uitvoerig getest.
Ack! Raya van Mattaveld
Afbeelding
Dexter
Update Lounge
Berichten: 7092
Lid geworden op: vrijdag 14 mei 2010, 21:34

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Dexter »

Ja, foto's wil ik ook doen. :p Vraag me af hoeveel ik kan bereiken op 2 maand zowat. :o

Creatinine ging ik ook doen, een vriend raadde me aan de eerste week een 'oplaaddosis' te nemen en daarna dagelijks 5g.
Afbeelding
Aaron
Ex-chatmoderator
Berichten: 2952
Lid geworden op: zondag 11 maart 2012, 11:10
Oude naam: AaronZeeschildpad

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Aaron »

Ben van de zomer veel thuis denk ik en helaas is hier geen biggym in de buurt. Misschien een maand abo nemen in de F4F in den bosch dan. Is wel 25 min fietsen dus dat is wel kut. We hebben thuis wel wat apparatuur maar kan je eigenlijk geen fatsoenlijke workout mee doen.

Toegevoegd na 4 minuten en 16 seconden:
Dexter schreef: zondag 25 juni 2017, 14:44 Ja, foto's wil ik ook doen. :p Vraag me af hoeveel ik kan bereiken op 2 maand zowat. :o

Creatinine ging ik ook doen, een vriend raadde me aan de eerste week een 'oplaaddosis' te nemen en daarna dagelijks 5g.
Hoeveel weeg je nu dex? Als je lekker minimaal 500 kcal boven je maintenance gaat eten dan kan je in 2 maanden aardig wat kilo'tjes aankomen hoor. Creatine oplaaddosis kan je doen, is niet persé nodig. Je zit uiteraard eerder op een verzadigd niveau waarna 3-5 gram per dag voldoende is om dat niveau constant te houden. Week lang s'ochtends 10 gram en s'avonds 10 gram en dan zou je daarna dus 3-5 gram / dag kunnen nemen.
Afbeelding
Simon`
Bodybuilder
Berichten: 8177
Lid geworden op: zaterdag 18 augustus 2007, 20:51

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Simon` »

Dexter schreef: zondag 25 juni 2017, 14:44 Ja, foto's wil ik ook doen. :p Vraag me af hoeveel ik kan bereiken op 2 maand zowat. :o

Creatinine ging ik ook doen, een vriend raadde me aan de eerste week een 'oplaaddosis' te nemen en daarna dagelijks 5g.
Oplaadperiode is in principe niet nodig, gewoon 5 gram per dag voor de rest van je leven, de stof die je inneemt is overigens creatine, creatinine is daar een afbraakproduct van.
Edit: zoals aaron zegt kan inderdaad ook.

Als lichtgewicht beginner zou ik vooral veel vreten. Als je op een gegeven moment blijft steken qua gewicht en daaruit volgend ook qua kracht is de oorzaak waarschijnlijk dat je niet genoeg eet.
Afbeelding
Aaron
Ex-chatmoderator
Berichten: 2952
Lid geworden op: zondag 11 maart 2012, 11:10
Oude naam: AaronZeeschildpad

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Aaron »

Simon` schreef: zondag 25 juni 2017, 14:52
Dexter schreef: zondag 25 juni 2017, 14:44 Ja, foto's wil ik ook doen. :p Vraag me af hoeveel ik kan bereiken op 2 maand zowat. :o

Creatinine ging ik ook doen, een vriend raadde me aan de eerste week een 'oplaaddosis' te nemen en daarna dagelijks 5g.
Oplaadperiode is in principe niet nodig, gewoon 5 gram per dag voor de rest van je leven, de stof die je inneemt is overigens creatine, creatinine is daar een afbraakproduct van.
Edit: zoals aaron zegt kan inderdaad ook.

Als lichtgewicht beginner zou ik vooral veel vreten. Als je op een gegeven moment blijft steken qua gewicht en daaruit volgend ook qua kracht is de oorzaak waarschijnlijk dat je niet genoeg eet.
RIP al tijden 80 kg :tssk:
Afbeelding
Wup
Berichten: 9502
Lid geworden op: woensdag 8 augustus 2007, 19:08
RS: Torqedo (OSRS)
Clan: þ
Oude naam: Wuppie26

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Wup »

Creatine loaden is bullshit.
https://examine.com/supplements/creatine/


Deze gast heeft erg goede video's die jij ws ook interessant vind Dexter. Hij onderbouwt zijn video's altijd met literatuur en anatomie :)
https://www.youtube.com/watch?v=IR5jW9iNNiw
Ack! Raya van Mattaveld
Afbeelding
Simon`
Bodybuilder
Berichten: 8177
Lid geworden op: zaterdag 18 augustus 2007, 20:51

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Simon` »

Rip begin deze week 85 kilo, februari nog 94 lol.
Afbeelding
Dexter
Update Lounge
Berichten: 7092
Lid geworden op: vrijdag 14 mei 2010, 21:34

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Dexter »

Oei ja, oepsie, te gewend van creatinine te moeten schrijven in mijn medische verslagen! :p

Momenteel zit ik in de lage 50's voor 1,7m (heb een BMI dat net niet ondergewicht is). Dus ik zou best proberen doorstoten naar minimaal 60 zo snel mogelijk. :x
Afbeelding
Plaats reactie