Wielrentopic - Tour

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.
deddo92
Berichten: 158
Lid geworden op: vrijdag 18 september 2015, 19:04
RS: deddo92 (OSRS)

Re: Wielrentopic - Giro

Bericht door deddo92 »

rarevogelman schreef: zaterdag 27 mei 2017, 21:56 Dumoulin, zonder twijfel. Het gaat grotendeels naar beneden, op dit parcours is hij nog meer in het voordeel ten opzichte van de vorige tijdrit.

Iedereen is overigens moe, bovendien waren Nibali en Quintana vandaag ook niet zo sterk. Ik denk dat die eerder moeten vrezen om niet van het podium af te worden gedonderd door Zakarin en Pinot die beiden enorm goed kunnen tijdrijden. Quintana moet echt by far de beste tijdrit van zijn leven rijden wilt hij winnen.
Normaal gesproken zal ik ook zeggen dat dumoulin het zou moeten doen. Maar de vermoeidheid na 3 weken koers en al helemaal na afgelopen week ben ik toch benieuwd naar de tijdrit van morgen wat de invloed is van 3 weken koers.

Verder is het wel tot de laatste dag spannend deze giro, dat maakt de koers een stuk leuker dan bijvoorbeeld de tour van afgelopen jaren.
Afbeelding
Melliw Naj
Berichten: 9372
Lid geworden op: zaterdag 19 november 2011, 21:40

Re: Wielrentopic - Giro

Bericht door Melliw Naj »

Ik hoop wel dat ze weggaan bij Eurosport.

Toegevoegd na 3 minuten en 8 seconden:
Tom gaat het gewoon flikken.
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Wielrentopic - Giro

Bericht door Zeekoe »

Erg knap, vier het goed, Nederland!
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Wielrentopic - Giro

Bericht door Sam »

heel Nederland is deze week wielrenexpert
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Wielrentopic - Giro

Bericht door Zeekoe »

Had niet anders verwacht. :')
Melliw Naj
Berichten: 9372
Lid geworden op: zaterdag 19 november 2011, 21:40

Re: Wielrentopic - Giro

Bericht door Melliw Naj »

Ach normaal gesproken zie je dat alleen bij de Tour, lekker laten lullen. Ik doe zelf ook wel wat aan mee. Vuelta en eendaagse wedstrijden volg ik normaal en laat Giro en Tour vooral links liggen, maar door Tom en ook omdat het 1 van betere grote rondes was dat ik heb gezien ging ik meedoen in de hype.

Toegevoegd na 22 seconden:
Voor het eerst in mijn leven heb ik wat nationalistische trekjes, heuj.
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Wielrentopic - Giro

Bericht door Sam »

Ik kan er ook altijd wel van genieten hoor, het is gewoon grappig om te zien hoe zo'n hype opgeeft. Zelfde met formule 1 nu met max verstappen. En uiteindelijk is het ook gewoon beter voor de sport, want je krijgt er binnen het land veel meer aandacht en interesse mee.

Van die gatekeepers die zeggen dat je alleen mee mag praten als je elke wielrenwedstrijd gezien hebt moeten hun bek dicht houden.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Wielrentopic - Giro

Bericht door Zeekoe »

Klopt zeker, maar zeker in Nederland is er echt wel die gewoonte om de grote kenner te gaan uithangen als er een Nederlander aan de top staat. een goed voorbeeld hiervan is natuurlijk Elzou.
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Wielrentopic - Giro

Bericht door Sam »

Komt omdat nederlanders wel kunnen genieten van dit soort nationale sport evenementen. Die trots is er niet echt in België.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
elzou
Berichten: 9958
Lid geworden op: vrijdag 31 oktober 2008, 13:49
Clan: Flutr

Re: Wielrentopic - Giro

Bericht door elzou »

Zeekoe schreef: maandag 29 mei 2017, 13:41 Klopt zeker, maar zeker in Nederland is er echt wel die gewoonte om de grote kenner te gaan uithangen als er een Nederlander aan de top staat. een goed voorbeeld hiervan is natuurlijk Elzou.
Ik heb de Giro vanaf minuut 1 gevolgd, niet altijd live maar wel via wielerflits.nl. Net als vorig jaar

Waar hang ik de grote kenner uit als ik vragen mag? Ik heb me redelijk op de vlakte gehouden.
Verlosser van vele onwetende zieltjes.

Dit topic is beter voor een aantal mensen, ze weten zelf wel wie ik bedoel: http://www.lunagang.nl/tipforum/viewtop ... lit=hockey
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Wielrentopic - Giro

Bericht door Zeekoe »

Sam schreef: maandag 29 mei 2017, 13:48 Komt omdat nederlanders wel kunnen genieten van dit soort nationale sport evenementen. Die trots is er niet echt in België.
Bwa, daar sla je de bal toch mis. Kijkend naar het recentste EK en WK, kan ik gerust besluiten dat er evengoed een enorme beleving is van sportevenementen waar Belgen in deelnemen. Er is gewoon een essentieel verschil in de manier van beleven. In Nederland komen er meteen die zelfverklaarde experts boven, zoals je dat zelf ook zei. Dat is hier in België gewoon minder.
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Wielrentopic - Giro

Bericht door Sam »

Meutr zei dat jullie bij het wk amper pleinen hebben, en bijna iedere belg hier keek het alleen thuis, en leek het ook normaal te vinden. Dat is hier toch echt anders.

Toegevoegd na 2 minuten en 2 seconden:
Ik heb ook niemand horen durven te zeggen dat België vorig jaar een serieuze kanshebber was, wat het wel was. Ik vind het toch mooier in Nederland, waar bijvoorbeeld heel Amsterdam durft te geloven in een EL winst, hoe klein die kans ook is.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40365
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Wielrentopic - Giro

Bericht door Daan »

België was absoluut geen serieuze kanshebber voor het EK.
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Wielrentopic - Giro

Bericht door Zeekoe »

Meutr is dan ook maar een randdebiel he. Als hier in Limburg al pleinen volstonden, dan zal dat in de rest van Vlaanderen niet anders zijn geweest.
rarevogelman
Ex-moderator
Berichten: 8101
Lid geworden op: dinsdag 13 december 2005, 20:22
Clan: Rarevogelman-unit

Re: Wielrentopic - Giro

Bericht door rarevogelman »

Zeer verdiend de Giro gewonnen. Zonder het poepincident met overmacht. Quintana zichzelf toch wat overschat door te denken dat hij de Giro op 95% kon winnen om vervolgens de dubbel te winnen. Zie hem wel veel kans maken tijdens de Tour , want Froome rijdt vooralsnog belabberd dit jaar en er zijn amper tijdritkilometers en Contador is toch wel duidelijk over zijn top heen. Denk eerlijk gezegd dat Valverde, zijn ploeggenoot, misschien nog wel zijn grootste rivaal is.

Hopen dat Kruijswijk in de Vuelta weer kan laten zien dat hij gewoon wereldtop is. Zo eenvoudig met een gebroken rib constant top 10 rijden is indrukwekkend.
Afbeelding
Afbeelding
Proud Ex-Luna- Council, Gatekeeper, Warlord, Pk Leader and High Council
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Wielrentopic - Tour de France

Bericht door Zeekoe »

Drie weken wielerplezier is begonnen!
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Wielrentopic - Tour de France

Bericht door Sam »

Go Tom Dumoulin!!!!!!!
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Melliw Naj
Berichten: 9372
Lid geworden op: zaterdag 19 november 2011, 21:40

Re: Wielrentopic - Tour de France

Bericht door Melliw Naj »

Zeekoe schreef: zaterdag 1 juli 2017, 15:32 Drie weken wielerplezier is begonnen!
Mwah. 3 weken lang zien hoe Sky domineert.

Zonde van Valverde :/.
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Wielrentopic - Tour de France

Bericht door Zeekoe »

Ja dominantie van Sky is wel een tegenvaller, net als de opgave van valverde, hoewel ik denk dat dat laatste niet zo slecht is voor Quintana.
La Pulga
Berichten: 36572
Lid geworden op: maandag 12 juli 2010, 14:45
Oude naam: Durex

Re: Wielrentopic - Tour de France

Bericht door La Pulga »

Mijn zusje werkt in dat restaurant waar ze tor de jour opnemen. Heeft ook een of ander gaar contract moeten tekenen
Afbeelding
☑ Saddam Hussein ☑ Osama Bin Laden ☐ Justin Bieber
In- of uitklappen •
Afbeelding
Plaats reactie