Wielrentopic - Tour

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.
elzou
Berichten: 9958
Lid geworden op: vrijdag 31 oktober 2008, 13:49
Clan: Flutr

Re: Wielrentopic - Tour de France

Bericht door elzou »

rarevogelman schreef: zondag 9 juli 2017, 12:18 Andere ambities? Die ambities had die absoluut totdat die val het onmogelijk maakte. Je kan niet verwachten dat hij gaat voor een eerste plek als dat onmogelijk is met betere renners om je heen in het peloton. Hij heeft dat meerdere malen geprobeerd maar is nooit verder dan 5e plekken in grote rondes gekomen. Daarom is hij sinds afgelopen Vuelta overgestapt op het rijden van etappewinst. Dat kan hij dus wel bleek in de Vuelta, en ik ben ervan overtuigd dat hij deze Tour een etappe kan winnen. Hij heeft al 6x een top 10 in het klassement gereden, een klassement winnen gaat hij toch nooit meer. En overgaan op etappewinsten lijkt mij veel verstandiger dan nog een keer 3 weken voluit gaan voor een 7e keer top 10. Als je verwacht dat alle renners alleen het allerhoogste ambiëren kan beter 97% van het peloton stoppen, niet iedereen kan winnen.

En ja, zijn talent is er niet uitgekomen door al die tegenslagen, waardoor hij tevreden moet zijn met andere prestaties dan grote overwinningen.

Toegevoegd na 19 minuten en 12 seconden:
Over tegenslagen gesproken, met ambulance afgevoerd..
Dan ben ik misschien verkeerd geïnformeerd over die val, wat waren de consequenties?

En klote inderdaad. Maar naar mijn mening overkomt Gesink het te vaak. Op je fiets blijven zitten is ook een kwaliteit

Wat heeft Mollema bereikt bij LJ? Gaat naar Trek en wint San Sebastián. En Poels ook alleen minder sterk voorbeeld, wint LBL toch bij Sky. Dus mijn advies aan talentvolle renners zoals Roglic en Kruiswijk, vertrek naar een andere ploeg. Het liefst SKY en als je geen geweten hebt Astana.
Verlosser van vele onwetende zieltjes.

Dit topic is beter voor een aantal mensen, ze weten zelf wel wie ik bedoel: http://www.lunagang.nl/tipforum/viewtop ... lit=hockey
rarevogelman
Ex-moderator
Berichten: 8101
Lid geworden op: dinsdag 13 december 2005, 20:22
Clan: Rarevogelman-unit

Re: Wielrentopic - Tour de France

Bericht door rarevogelman »

Sinds die val rijdt hij met een pin in zijn been wat hem extra kracht en gewicht kost. Tevens wordt zoiets sneller gevoelig bij koud weer omdat dat metaal snel koud wordt. Tot 2010 kon hij altijd met de beste mee bergop als jonkie.

Gesink valt relatief helemaal niet vaak, maar als hij valt valt hij heel erg hard.

Mollema en TJ? 6e plek tour, 4e plek vuelta + puntentrui. Talloze kortere posities in heuvelklassiekers. Ritwinst en podia in Zwitserland. Rijdt bij Trek erg sterk, maar niet veel sterker. Komt meer omdat hij gewoon meer ervaren is. Poels heeft niet eens bij TJ gereden lol. Kruijswijk had bij een andere ploeg waarschijnlijk nooit de kans gehad om te blijven revalideren en weer kopman te worden na een nare val en blessure. Ten Dam en Kelderman zijn er bijv op achteruit gegaan. Boom er op achteruit gegaan.

De helft van de top 10 vandaag weg..
Afbeelding
Afbeelding
Proud Ex-Luna- Council, Gatekeeper, Warlord, Pk Leader and High Council
elzou
Berichten: 9958
Lid geworden op: vrijdag 31 oktober 2008, 13:49
Clan: Flutr

Re: Wielrentopic - Tour de France

Bericht door elzou »

rarevogelman schreef: zondag 9 juli 2017, 17:08 Sinds die val rijdt hij met een pin in zijn been wat hem extra kracht en gewicht kost. Tevens wordt zoiets sneller gevoelig bij koud weer omdat dat metaal snel koud wordt. Tot 2010 kon hij altijd met de beste mee bergop als jonkie.

Gesink valt relatief helemaal niet vaak, maar als hij valt valt hij heel erg hard.

Mollema en TJ? 6e plek tour, 4e plek vuelta + puntentrui. Talloze kortere posities in heuvelklassiekers. Ritwinst en podia in Zwitserland. Rijdt bij Trek erg sterk, maar niet veel sterker. Komt meer omdat hij gewoon meer ervaren is. Poels heeft niet eens bij TJ gereden lol. Kruijswijk had bij een andere ploeg waarschijnlijk nooit de kans gehad om te blijven revalideren en weer kopman te worden na een nare val en blessure. Ten Dam en Kelderman zijn er bijv op achteruit gegaan. Boom er op achteruit gegaan.

De helft van de top 10 vandaag weg..
Oké dat wist ik niet van Gesink.

Ik zei van Poels al minder voorbeeld maar is er ook beter op geworden toen ie in buitenlandse dienst ging rijden.

Boom rit gewonnen TdF 2014 en toen geel gewonnen als team. Ook nog Paris Roubaix hoge klassering toch ooit? Ten Dam speelt de leeftijd geen rol? En Kelderman, is die niet door een motor uitgeschakeld in de Giro?
Verlosser van vele onwetende zieltjes.

Dit topic is beter voor een aantal mensen, ze weten zelf wel wie ik bedoel: http://www.lunagang.nl/tipforum/viewtop ... lit=hockey
rarevogelman
Ex-moderator
Berichten: 8101
Lid geworden op: dinsdag 13 december 2005, 20:22
Clan: Rarevogelman-unit

Re: Wielrentopic - Tour de France

Bericht door rarevogelman »

Boom won die rit juist nog bij belkin. Reed toen samen met 3 astana binnen maar mocht de rit hebben en verkaste paar maanden erna zelf naar Astana. Heeft volgens mij bij astana ook nooit een korte klassering in klassieker gereden, wel bij rabo/belkin.

Beiden, klopt. Maar vooralsnog bij beide geen succes. TLJ is lang zo slecht niet. Kan zomaar dat ze met de Vuelta een podium hebben en wat ritten aangezien ze daar alle toppers op kunnen stellen. Bennett floreert nu ook al een jaar bij TLJ, terwijl hij er ook al een tijdje zit.
Afbeelding
Afbeelding
Proud Ex-Luna- Council, Gatekeeper, Warlord, Pk Leader and High Council
elzou
Berichten: 9958
Lid geworden op: vrijdag 31 oktober 2008, 13:49
Clan: Flutr

Re: Wielrentopic - Tour de France

Bericht door elzou »

rarevogelman schreef: zondag 9 juli 2017, 18:00 Boom won die rit juist nog bij belkin. Reed toen samen met 3 astana binnen maar mocht de rit hebben en verkaste paar maanden erna zelf naar Astana. Heeft volgens mij bij astana ook nooit een korte klassering in klassieker gereden, wel bij rabo/belkin.

Beiden, klopt. Maar vooralsnog bij beide geen succes. TLJ is lang zo slecht niet. Kan zomaar dat ze met de Vuelta een podium hebben en wat ritten aangezien ze daar alle toppers op kunnen stellen. Bennett floreert nu ook al een jaar bij TLJ, terwijl hij er ook al een tijdje zit.
Kijk, jij hebt natuurlijk veel meer vlieguren als het om wielrennen gaat. Maar, hoe ik erin sta kan je beter niet bij LJ zitten.

Die Vuelta heeft wel steile aankomsten dus kan Kruiswijk met dat geweld mee omhoog? Van de heren Quintana, Contador heeft ie weinig te duchten vermoed ik. Zal Valverde aan de start verschijnen?
Verlosser van vele onwetende zieltjes.

Dit topic is beter voor een aantal mensen, ze weten zelf wel wie ik bedoel: http://www.lunagang.nl/tipforum/viewtop ... lit=hockey
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Wielrentopic - Tour de France

Bericht door Zeekoe »

> Rarevogelman geeft feiten waarom LJ geen slechte ploeg is
> "jij weet er meer van, maar ik ben het niet eens met je"
elzou
Berichten: 9958
Lid geworden op: vrijdag 31 oktober 2008, 13:49
Clan: Flutr

Re: Wielrentopic - Tour de France

Bericht door elzou »

Zijn er hier ook recreatieve wielrenners?

Met Strava etc
Verlosser van vele onwetende zieltjes.

Dit topic is beter voor een aantal mensen, ze weten zelf wel wie ik bedoel: http://www.lunagang.nl/tipforum/viewtop ... lit=hockey
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Wielrentopic - Tour de France

Bericht door Zeekoe »

Nee, Groenewege is trouwens echt wel knap sterk
elzou
Berichten: 9958
Lid geworden op: vrijdag 31 oktober 2008, 13:49
Clan: Flutr

Re: Wielrentopic - Tour de France

Bericht door elzou »

Zeekoe schreef: woensdag 12 juli 2017, 18:05 Nee, Groenewege is trouwens echt wel knap sterk
Als Kittel om wat voor reden dan ook Parijs niet haalt, wint Groenewegen op de Champs Elysées. Op zeker.
Verlosser van vele onwetende zieltjes.

Dit topic is beter voor een aantal mensen, ze weten zelf wel wie ik bedoel: http://www.lunagang.nl/tipforum/viewtop ... lit=hockey
Erwin
Moderator in categorie RS
Berichten: 13298
Lid geworden op: woensdag 1 maart 2006, 11:40

Re: Wielrentopic - Tour de France

Bericht door Erwin »

Froome z'n geel kwijt. Kan nog interessant worden komende dagen alhoewel er nog een tijdrit komt toch?
Afbeelding
In- of uitklappen • Robotrobbie uitlachen?! Dat kan!
(21:43:48) <+ZehRobot_> ging ik van ltf
(21:43:48) <+ZehRobot_> naar habbo
(21:43:48) <+ZehRobot_> mfw O_O
(21:43:49) <+ZehRobot_> Even inloggen dan maar
(21:44:11) <+ZehRobot_> Nice, ik weet me pw nog
(21:44:24) <+ZehRobot_> Sweet, 23 credits door jaren inactief zijn
(21:45:28) <+ZehRobot_> WOW SHIT
(21:45:32) <+ZehRobot_> IK BEN RIJK OP HABBO
(21:48:08) <+ZehRobot_> weg van habbo.
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Wielrentopic - Tour de France

Bericht door Zeekoe »

Tijdrit op de voorlaatste etappe, dus daar kan hij nog wel wat in goedmaken. Denk dat Froome nog steeds de grootste kanshebber is, waar hij nu door het ijs viel was in een sprint op een strook van 16+% dus zoveel zegt dat niet over zijn sterkte.
Maar het geeft wel moed aan de concurrenten denk ik; er is dus wel een kans.
Erwin
Moderator in categorie RS
Berichten: 13298
Lid geworden op: woensdag 1 maart 2006, 11:40

Re: Wielrentopic - Tour de France

Bericht door Erwin »

Naja, Froome heeft nu toch al 2x tijd verloren op een aankomst bergop, telkens niet veel, maar wel wat. Blijft voor mij echter nog wel de grootste favoriet vanwege die tijdrit.
Afbeelding
In- of uitklappen • Robotrobbie uitlachen?! Dat kan!
(21:43:48) <+ZehRobot_> ging ik van ltf
(21:43:48) <+ZehRobot_> naar habbo
(21:43:48) <+ZehRobot_> mfw O_O
(21:43:49) <+ZehRobot_> Even inloggen dan maar
(21:44:11) <+ZehRobot_> Nice, ik weet me pw nog
(21:44:24) <+ZehRobot_> Sweet, 23 credits door jaren inactief zijn
(21:45:28) <+ZehRobot_> WOW SHIT
(21:45:32) <+ZehRobot_> IK BEN RIJK OP HABBO
(21:48:08) <+ZehRobot_> weg van habbo.
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Wielrentopic - Tour de France

Bericht door Zeekoe »

Ja is wel waar, er is trouwens nog maar één aankomst bergop in deze tour, dus dat speelt ook al in zijn voordeel.
elzou
Berichten: 9958
Lid geworden op: vrijdag 31 oktober 2008, 13:49
Clan: Flutr

Re: Wielrentopic - Tour de France

Bericht door elzou »

Froome is de sterkste. Het klassement is nog niet beslist omdat de finales niet zo zwaar zijn, anders was het net als voorgaande jaren al beslist.
Verlosser van vele onwetende zieltjes.

Dit topic is beter voor een aantal mensen, ze weten zelf wel wie ik bedoel: http://www.lunagang.nl/tipforum/viewtop ... lit=hockey
Erwin
Moderator in categorie RS
Berichten: 13298
Lid geworden op: woensdag 1 maart 2006, 11:40

Re: Wielrentopic - Tour de France

Bericht door Erwin »

Mollema!! Wat een overwinning!
Afbeelding
In- of uitklappen • Robotrobbie uitlachen?! Dat kan!
(21:43:48) <+ZehRobot_> ging ik van ltf
(21:43:48) <+ZehRobot_> naar habbo
(21:43:48) <+ZehRobot_> mfw O_O
(21:43:49) <+ZehRobot_> Even inloggen dan maar
(21:44:11) <+ZehRobot_> Nice, ik weet me pw nog
(21:44:24) <+ZehRobot_> Sweet, 23 credits door jaren inactief zijn
(21:45:28) <+ZehRobot_> WOW SHIT
(21:45:32) <+ZehRobot_> IK BEN RIJK OP HABBO
(21:48:08) <+ZehRobot_> weg van habbo.
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Wielrentopic - Tour de France

Bericht door Zeekoe »

Knappe solo!

Ik voorspel dat elzou hier binnenkort ook een comment plaatst.
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Wielrentopic - Tour de France

Bericht door Sam »

Dat denk ik ook want nu.nl vond het belangrijk genoeg voor een pushbericht
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
elzou
Berichten: 9958
Lid geworden op: vrijdag 31 oktober 2008, 13:49
Clan: Flutr

Re: Wielrentopic - Tour de France

Bericht door elzou »

Mollema kwam, Mollema zag en Mollema overwon!
Verlosser van vele onwetende zieltjes.

Dit topic is beter voor een aantal mensen, ze weten zelf wel wie ik bedoel: http://www.lunagang.nl/tipforum/viewtop ... lit=hockey
Ruthless
Berichten: 15268
Lid geworden op: vrijdag 8 juni 2012, 16:39
RS: V I T T U N (OSRS)
Extra rang: Pechvogel

Re: Wielrentopic - Tour de France

Bericht door Ruthless »

Zeekoe schreef: zondag 16 juli 2017, 18:04Ik voorspel dat elzou hier binnenkort ook een comment plaatst.
tadaaa
Silfer, kom alsjeblieft terug. We missen je allemaal heel erg. :cry:
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Wielrentopic - Tour de France

Bericht door Zeekoe »

Hoe kon ik het raden, geniaal ben ik toch.
Plaats reactie