Blowen | het beste NON-RS topic |

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.
Rickvk
Berichten: 227
Lid geworden op: maandag 23 maart 2009, 19:24
RS: - (OSRS)
Oude naam: evilr3nge

Blowen | het beste NON-RS topic |

Bericht door Rickvk »

- Laatste update op: donderdag 7 februari 14:36 -
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Welkom in het blowen topic. Rond eind september 2011 is dit topic opgericht door Rickvk. Sindsdien is het topic steeds en steeds populairder geworden. Sinds begin februari 2013 ben ik, Ruben Jb, mede-auteur van dit topic geworden. Het doel is dit topic een informerende functie te geven door informatie uit verschillende (internet) bronnen te halen en mijn eigen ervaringen en informatie te verzamelen op één plek. De informatie is vooral geschikt voor beginners, maar er is ook zeker veel interessants te lezen voor de ervaren blower.
Een moderator schreef:Alle moderatoren zijn het er unaniem over eens dat het niet de bedoeling is dat er op LTF een algemeen drugstopic komt te staan. We hebben destijds al een toegeving gedaan door een topic over blowen toe te laten en wij gedogen het feit dat er af en toe over andere vormen van drugs wordt gepraat, maar wij willen dit niet verder in de hand werken door ook nog eens de beginpost en de titel van het topic te veranderen.

Afbeelding
Klik op het nummer om naar het hoofdstuk of de paragraaf van je keuze te springen.
Klik op het Afbeelding om terug te gaan naar de inhoudsopgave.

Alles met een Afbeelding voor de nummering is nog niet klaar.

1.0 Wiet & Hasj
1.1 Sativa en Indica
1.2 Werkzame stoffen
1.3 Wiet en gezondheid
1.4 Wetgeving

2.0 Nieuws
2.1 Nieuws uit het binnenland
2.2 Nieuws uit het buitenland

3.0 (Beginnende) blowers
3.1 Hoe kom je aan wiet
3.2 Hoe draai je een joint
3.3 Waar moet je op letten
3.4 Het effect na het blowen

Afbeelding4.0 Verschillende manieren van gebruik
Afbeelding4.1 Roken
Afbeelding4.2 Verdampen
Afbeelding4.3 Eten
Afbeelding4.4 Drinken

Afbeelding5.0 Tips en aanraders door leden
Afbeelding5.1 Muziek
Afbeelding5.2 Eten en drinken
Afbeelding5.3 Overige tips

6.0 Links
7.0 Bronnen

Afbeelding Afbeelding
PlaatjeCannabis (of wiet, van het Engelse weed = 'onkruid') is een bewustzijnsveranderende bloem, die ook een licht verdovende werking kan hebben.
Cannabis komt als drug voor in twee vormen, 'wiet' en 'hasjiej'. Hasjiesj of Hash is de hars van de Cannabis sativa var. indica, die kan variëren van bijna vloeibaar en olieachtig tot zeer hard. Marihuana bestaat uit de bloemtoppen (of liever zaaddoosjes) van deze plant, althans -bij voorkeur- van de vrouwelijke, onbevruchte plant (sinsemilla).

De mannelijke plant produceert minder sterke psychoactieve bestanddelen. Strafrechtelijk worden in Nederland cannabis en daarvan afgeleide producten tot de softdrugs gerekend; in veel andere landen wordt er geen onderscheid gemaakt tussen soft- en harddrugs en staan er strenge straffen op.
Medicinale cannabis wordt door sommige mensen om medische redenen gebruikt. PlaatjeNet als alcohol is deelname als bestuurder op de openbare weg met THC in het bloed een misdrijf conform de wegenverkeerswet. Artikel 8, WvW.

Cannabis wordt voorts in ongeveer alle talen - waarschijnlijk vanwege het neutrale karakter van het woord - ook aangeduid met het woord 'gras' of 'kruid' (vgl. Engels grass en weed, Spaans hierba, porro en motta, Grieks ?????). 'Hasjiesj' daarentegen wordt vaak vertaald - waarschijnlijk vanwege de kleur - met het equivalent voor 'stront' (vgl. Engels shit, Spaans mierda) of 'chocolade' (Spaans chocolate).

De bijnaam voor cannabis, 'marihuana', is waarschijnlijk afgeleid van de veel in het Spaans voorkomende vrouwennamen Maria en Juana (vgl. Engels Mary Jane). Hiermee werd verwezen naar de lustopwekkende eigenschappen die aan marihuana werden toegekend.
Hennep is de benaming voor cannabissoorten die vrijwel geen roesverwekkend THC bevatten, en bijvoorbeeld gebruikt worden voor de fabricage van vezels, garens en touw.


Afbeelding Afbeelding
De meeste planten zijn kruisingen van de Cannabis Sativa en Cannabis indica, men vind ook steeds vaker kruisingen met Cannabis ruderalis. Ik ga het niet hebben over de Cannabis ruderalis, want deze wiet zou je eigenlijk niet moeten roken.

Van de werkzame stoffen in hasj en wiet zijn THC en CBD het belangrijkst.

De Cannabis Sativa bevat vooral THC (= tetrahydrocannabinol ).
De Indica bevat naast THC ook wat meer CBD (=cannabidiol).

De effecten verschillen: een hoog THC gehalte geeft een high opgewekt, fantasieprikkelend gevoel terwijl cannabis waarin naast THC ook voldoende CBD zit meer een stoned, soms sloom makend effect heeft. De CBD maakt je armen en benen zwaar. Sterke en zwaar aanvoelende wiet bevat veel THC en voldoende CBD. Cannabidiol werkt kalmerend en angstremmend en vermindert de kans op psychosen na blowen. Hoe minder CBD in verhouding tot de THC, des te meer kans op angst en onrust. Mensen die angstig en paranoia worden van wiet, kunnen verwachten dat zij van buitenlandse hasj met meer CBD rustiger blijven. Nederhasj bevat weinig CBD. Wiet met veel THC zonder CBD zou je "paranoiawiet" kunnen noemen.

Indica:
Het effect van een Indica plant is een zware stone zowel voor lichaam als geest. Als we het vergelijken met wijn is de Indica een zware rode wijn met veel body.
Je zult je moe voelen en relaxt, gedachten kunnen sloom gaan maar ook filosofisch worden.

Sativa:
Het effect van een Sativa plant is zo geheten high. Op het lichamelijke vlak is het minder sterk dan een Indica soort maar op het geestelijke vlak is het vaak psychedelischer. Dit effect gaat naar gelang de sterkte van het soortje van een vrolijk en creatief gevoel naar een dromerig trippy gevoel. Als we dit vergelijken met een wijn dat zou de Sativa meer onder de champagne vallen!

Wiet is zelden 100% een sativa of 100% een indica. Vaak is het een mix van beide soorten. Wel zijn er soorten die duidelijk één soort vertegenwoordigen.
Neem bijvoorbeeld wiet met 70/30 sativa/indica verhouding, of eentje met 50/50 sativa/indica. Per persoon verschilt het wat hij of zij lekker vind. Hou je meer van het stonede gevoel? Neem een goede indica. Wil je high en actief zijn? Neem dan een goede sativa.

Afbeelding Afbeelding
PlaatjeEr zijn een aantal werkzame stoffen in cannabis. De belangrijksten zet ik hier op een rijtje:

Tetrahydrocannabinol (THC) wordt gesynthetiseerd uit CBD. Het is de belangrijkste en meest psychoactieve component van cannabis;
Cannabinol (CBN): wordt door oxidatie gevormd uit THC. Het is vooral aanwezig in oude of slecht bewaarde planten. Het werkt licht psychoactief en vooral kalmerend.
Cannabidiol (CBD): komt voort uit CBG en is de chemische voorloper van THC. CBD is licht psychoactief en staat erom bekend angstgevoelens en pijn te onderdrukken. CBD werkt licht rustgevend en vermindert het effect van THC.
Cannabigerol (CBG): de eerste cannabinoïde die de cannabisplant tijdens de groei aanmaakt. CBG is niet-psychoactief en werkt vooral slaapverwekkend;

De dodelijke dosis van THC ligt naar schatting tussen 4000 en 40.000 eenheden. Bij alcohol ligt die tussen 4 en 10. Zelfs water kent een lagere dodelijke dosis dan THC. Er is nog nooit iemand overleden aan een overdosis THC

Hieronder is een schema te zien hoe lang de werkzame stoffen in het lichaam aanwezig blijven:
1 - 3 dagen (incidenteel gebruik), 2 tot 3 weken (chronisch intensief gebruik)
Bij Cannabis moet je niet alleen kijken naar het bloed, maar ook naar het vetweefsel. Cannabis wordt nadat het in het bloed terechtkomt afgegeven aan het vetweefsel. Vervolgens geeft het vetweefsel het weer heel langzaam aan het bloed af. Het zijn dus twee stappen:

1. afgifte door bloed aan het vetweefsel
Bij de eerste fase bedraagt de halfwaardetijd 30 minuten, bij de tweede fase afhankelijk van de mate van gebruik 2 tot 7 dagen.
2. afgifte van het vetweefsel aan het bloed.

Omdat de afgifte van cannabis vanuit het vetweefsel zo langzaam gaat, blijft cannabis nog lang in de urine aantoonbaar. Bij zwaar gebruik is THC in de urine nog zo'n 2 tot 3 weken zichtbaar.
De door de persoon ervaren effecten van cannabis volgen echter een heel ander tijdspad. De effecten worden ervaren na enkele minuten en duren 4 tot 6 uur. Van de afgifte van cannabis door het vetweefsel wordt niets ervaren.
Afbeelding Afbeelding
Dit vind ik één van de moeilijkste onderwerpen rondom wiet. Ik heb veel opgezocht hierover in het verleden en je blijft maar naar verschillende resultaten kijken, tegenstrijdige onderzoeken, verschillende meningen, feiten die op verschillende websites verschillen van elkaar.

Waar ik wel vertrouwen in heb is het volgende. Het RIVM heeft in opdracht van het ministerie van VWS een onderzoek uitgevoerd naar het schadelijke karakter van 19 verschillende genotmiddelen.

Aan het onderzoek namen 19 experts deel, die de schadelijkheid beoordeelden op basis van hun eigen wetenschappelijke expertise en de beschikbare literatuur over de middelen.

De rangschikking is bepaald op basis van de driedeling: hoe giftig is het middel (op korte en lange termijn), hoe verslavend is het, en wat is de maatschappelijke schade. Voorbeelden van de laatste factor zijn agressie, verkeersonveiligheid, arbeidsverzuim en zijn zowel op individueel niveau gemeten als op het niveau van de samenleving in zijn geheel. Bezien vanuit de gehele samenleving stijgt de schadelijkheid van deze middelen als ze veel worden gebruikt. De maatschappelijke schade gaat dan zwaarder wegen.

Het rapport is hier te lezen:
http://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/340001001.pdf

Afbeelding Afbeelding
De wetgeving rondom softdrugs kan nog wel eens voor verwarring zorgen. Wij hebben zoals het heet een gedoogbeleid. Daar schrijft de website van rijksoverheid het volgende over:

- Wiet, marihuana en hasj zijn minder slecht voor de gezondheid dan harddrugs (XTC, cocaïne), maar ze zijn even illegaal. Dit betekent dat handel, verkoop, productie en bezit van deze drug strafbaar is.

In Nederland geldt een gedoogbeleid. Dit houdt in dat bezit en verkoop van softdrugs wel als overtreding wordt gezien, maar niet wordt vervolgd.

Door verkoop van softdrugs binnen duidelijke grenzen te gedogen en streng op te treden tegen de verkoop van harddrugs, worden deze 2 markten uit elkaar getrokken. Verkoop van cannabis in coffeeshops is hiervan een voorbeeld. De gedachte hierachter is dat een cannabisgebruiker zijn softdrugs dan niet bij een illegaal opererende dealer koopt die hem makkelijk in aanraking brengt met harddrugs. -

Dit geldt allemaal als je 18 jaar of ouder bent. Zoals je ziet staat er niet dat gebruik strafbaar is. Zo lang je op je eigen terrein of in een coffeeshop blowt, is er hier in Nederland geen probleem. Blow je buiten, dan zal je hoogstens je joint uit moeten maken en je wiet moeten inleveren. Een boete is een hele kleine kans.


Afbeelding Afbeelding
In dit hoofdstuk komt het laatste nieuws te staan over dit onderwerp. Let op: er is niet elke dag interessant nieuws te vinden op het internet, vandaar dat deze rubriek aangepast wordt als het nodig is. Erg belangrijk nieuws kan eventueel in de titel vermeldt worden.

Zowel binnenlands als buitenlands nieuws ga ik behandelen, maar ik leg de nadruk op het binnenland omdat het voor de meesten het interessants is.
Als je een interessant (recent!) artikel vind, wacht dan niet en geef mij een tip zodat ik het hier kan vermelden.

Tip: Ben je zelf geïnteresseerd in het volgen van recent (wiet) nieuws? Volg dan de stappen in de uitklaptags hieronder. Plaatjes moeten voor zich spreken.
In- of uitklappen •
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding Afbeelding
Bron: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?cat=1&nid=158145 schreef: Zwolse coffeeshops willen eigen wiet kweken

De eigenaren van vier Zwolse coffeeshops hebben de gemeenteraad gevraagd om hun eigen wiet te mogen kweken.

De ondernemers hopen zo los te komen van het criminele circuit. Eddie Wolfkamp van coffeeshop The New Balance: "We staan met een been in de normale wereld en met het andere in de criminele wereld." Ivy Campagne van coffeeshop het Binnenhof: "Ik wil gewoon een leuke coffeeshop runnen en geen contact hebben met harde criminelen." Het gedoogbeleid in Nederland is op dit moment zo dat wiet verkopen in een coffeeshop legaal is maar dat het kweken van wiet illegaal gebeurt. Burgemeester Henk Jan Meijer onderkent het probleem maar zegt op dit moment niets te willen doen. "Dan zou ik landelijke regels moeten overtreden." Meijer vindt de huidige situatie ook raar maar hoopt dat de "achterdeur" problematiek landelijk opgelost zal worden.

Gemeente kan ook zelf wiet gaan kweken

De discussie over het coffeeshop beleid is in veel gemeentes opgelaaid. In de gemeenten Utrecht, Eindhoven, Tilburg en Rotterdam wordt er serieus gekeken naar het opzetten van gemeentelijke wietkwekerijen. Een belangrijk voordeel is dat de kwaliteit van de wiet gewaarborgd kan worden en dat het kweken van wiet uit de illegaliteit wordt gehaald. Nu is Hennepteelt volgens de politie een van de belangrijkste criminele activiteiten.
Bron: http://www.powned.tv/nieuws/tech/2013/02/rook_wiet_en_vergeet_niet.html schreef: Rook wiet en vergeet niet

In Australië doen wetenschappers onderzoek naar het effect van cannabis op dementie.
Het zou zomaar eens kunnen dat een onderdeel van cannabis in staat is om dementie te voorkomen of terug te dringen.


Neurologen die betrokken zijn bij het onderzoek hebben laten weten dat de stof cannabidiol eigenschappen heeft die heilzaam zijn voor de hersenen en de mogelijkheid heeft geheugenverlies tegen te gaan, zo meldt het ANP.

Een van de onderzoekers, Tim Karl, zette uiteen dat bij het onderzoek muizen zijn gebruikt die zo waren gefokt dat ze eigenschappen hadden zoals een patiënt met Alzheimer. Een groep proefdieren die cannabidiol kreeg ingespoten, vertoonde plotseling een enorme vooruitgang bij proeven waarmee het geheugen en het vermogen tot herkenning werden gedaan, schreef de Sydney Morning Herald woensdag.
Afbeelding Afbeelding
Weet jij een interessant buitenlands nieuwsbericht?
Tip mij in een bericht of in dit topic!
Afbeelding Afbeelding
Dit zal een zeer nuttig hoofdstuk zijn voor de beginnende blower. Ga jij binnenkort je eerste joint opsteken? Lees dit dan zorgvuldig door.
Je kunt je beter inlezen over wat je precies gaat doen en wat je kan verwachten, dan dat je voor minder fijne verassingen komt te staan!

In dit hoofdstuk zal ik vier paragrafen behandelen:
  • Hoe kom je aan wiet
  • Hoe draai je een joint
  • Waar moet ik op letten
  • Bezigheden tijdens/na het blowen
Afbeelding Afbeelding
Dit zal misschien voor sommigen een rare vraag zijn. Toch zullen er velen zijn die bij deze eerste stap richting hun joint problemen ondervinden.
In deze paragraaf zal ik voor de legale blower (18+) en de illegale blower (-18) vertellen hoe zij aan hun wiet kunnen komen.

Leeftijd 18+
Coffeeshop
Plaatje
Zoals bekend is kun je in Nederland zodra je 18 bent op de meeste Afbeelding coffeeshops in Nederland wiet halen, met een maximum van 5 gram per dag. Door het hele land zijn nu ongeveer 650 coffeeshops te vinden, met ongeveer twee derde daarvan in Amsterdam.

Herken je jezelf erin dat je wel 18 jaar bent, maar nog nooit een coffeeshop in geweest bent? Misschien omdat je het niet goed durfde?
Laat ik je dan deze twijfel wegnemen. Een coffeeshop binnenstappen is ongeveer hetzelfde principe als een bar/café binnengaan. Vaak staat er een bewaker bij de deur die je om jouw ID-kaart vraagt. Andere shops vragen het bij de balie. Zodra je binnen bent kijk je even rustig om je heen en zie je vaak de stoners al zitten.
Als je richting de balie loopt, zul je waarschijnlijk de menukaart al zien hangen. Kijk er rustig op en zeg tegen de persoon achter de balie dat je even je keuze moet maken.
De meeste coffeeshop eigenaren zijn de ergste nog niet om jou te helpen met je keuze, vooral als je een beginner bent. Schaam je niet en vertel dit aan hem of haar.
Nadat je je keuze gemaakt hebt kun je vragen naar 1 gram of naar een hoeveelheid gram naar de hoeveelheid geld die je geeft.

Bijvoorbeeld: 1 gram Bubblegum kost 10 euro. Jij zegt dat je 15 euro aan Bubblegum wilt, dan krijg je er 1.5 gram voor.

Vaak zullen ze jouw wiet afwegen zodat jij kan zien dat het ook werkelijk het aantal grammen is dat jij wilt dat het is. Soms halen ze het vanachter de toonbank vandaan en zit het al direct in een zakje. Je moet ze maar vertrouwen op dat moment...
Zodra je je zakje binnen hebt loop de shop uit en kan het feest beginnen.

Een aantal tips wat ik altijd doe voordat ik iets van een coffeeshop haal:
  • Zoek altijd eerst op of de coffeeshop waar je heen wilt wel een goede coffeeshop is. Zoek reviews op google op en kijk wat mensen er van vinden.
    Zo kun je ook nog gelijk te weten komen over de prijs/kwaliteit verhouding van de wiet of hasj.
  • Bedenk bij je zelf alvast voordat je de coffeeshop in gaat wat je precies wilt kopen. Hoeveel gram, welke prijsklasse, indica of sativa, hasj of wiet. Zo sta je daar niet te lang te treuzelen en wordt je ook niet zenuwachtig als je nog niet allemaal weet hoe het er binnen aan toe gaat.
  • In hoofdstuk 6.0 kun je een link vinden die verwijst naar een website waar veel verschillende coffeeshop menu's te zien zijn. Deze zijn gefotografeerd door klanten die deze vervolgens op de website plaatsen. Neem een kijkje!
  • Relax gewoon. Chillings, het is maar een coffeeshop hoor!
Afbeelding Sinds 1 januari 2013 is de wetgeving veranderd. Deze zegt dat coffeeshops alleen nog maar beschikbaar mogen zijn voor Nederlanders. Coffeeshops moeten controleren op het zogeheten ingezetenencriterium. Dit houdt in dat alleen mensen van de Nederlandse nationaliteit, geboren in Nederland en wonen in Nederland hun wiet/hasj in de coffeeshop mogen halen. Dit moet worden gecontroleerd door het verplicht stellen klanten een geldig Nederlands paspoort en geboorteregister te laten zien. In de praktijk controleren coffeeshops hier nog niet heel veel op en zul je merken dat je bij het grootste gedeelte van de shops binnenkomt met enkel een ID-kaart die aangeeft dat je 18 jaar of ouder bent.

Afbeelding

Leeftijd -18
Op straat/van vrienden
Dit raadt ik persoonlijk niet aan, tenzij je erg goede vrienden hebt die je kunt vertrouwen. Dit spreekt vanzelf en ik ga het hier kort houden.
Mocht je vrienden kennen die blowen en 18 jaar of ouder zijn, vraag hun of ze wiet voor je kunnen halen uit de coffeeshop of op een andere plek. Mochten ze dit niet willen, dan heb je pech en moet je maar wachten tot je 18 jaar bent. Op straat kopen van vreemden raad ik niemand aan. Het kan gevaarlijk zijn, je kunt bespoten wiet krijgen dat je echt niet wilt roken en je kunt teveel geld betalen voor troepwiet. De beste optie onder de 18 jaar is dus je vrienden raadplegen.

Ik neem aan dat je weet hoe je een sociaal gesprek kan voeren met je vrienden, dus ik ga je niet helpen met hoe je het aan je vrienden moet vragen.

Afbeelding Afbeelding
Voor beginners een hell om door te komen: het leren draaien. Een priegelwerk dat je goed onder de knie moet krijgen. Draai je regelmatig een shaggie? Dan heb je het gevoel al een beetje in handen, maar is dit toch wel anders! Nadat ik mijn eigen ervaring vertelt heb zal ik je filmpjes en guides van Youtube en andere bronnen laten zien die mij geholpen hebben en dit nu ook bij jou kunnen doen. Lees de verschillende guides door en kijk alle filmpjes en haal daar je kennis uit. Er zijn vele manieren om je joint goed te kunnen draaien. Vind jouw draai er in.

Eigen ervaring:
Ik rook nooit sigaretten/shag/o.i.d. en heb ook geen ervaring met draaien toen ik begon met blowen. Vroeger liet ik mijn vrienden altijd draaien, maar ik begon toch nieuwsgierig te worden om mijn eerste eigen joint te kunnen bouwen. Ik begon met het lezen van guides en het bekijken van filmpjes. Hier leer je erg veel van, maar het blijft een kwestie van oefenen en uitproberen wat het fijnst is. Ik geef je deze tip: Koop een pakje lange vloei, pakje tip en koop of leen eventueel wat shag of sigaretten van een vriend van je. Ga hier dan mee leren draaien en niet met echte wiet, dat zou alleen maar zonde zijn.

Guides om een joint te draaien:
In- of uitklappen • Bron: Jointjedraaien.nl
Jointje draaien / rollen

Joint draaien Stap 1: Plaatje
Zorg dat je de volgende spullen in huis hebt.
Vloeitjes en Tip (een stukje karton dat je gebruikt voor het begin van de joint)
tabak ( met sjag kan je beter draaien als je het nog nooit geprobeerd hebt)
Wiet, Hasj of allebei ( doe er de eerste keer niet zoveel in)
van ongeveer 25% wiet 75% tabak word je met 2 of 3 mensen wel goed high!

Joint draaien Stap 2:
Leg alles goed klaar en verkruimel de wiet of hasj.
Zorg dat het vloeitje met de plakrand naar boven ligt en met de plak-kant naar je toe.
Verkruimel de wiet of hasj goed. Bij wiet de takjes en de grote blaadjes eruit halen en eventueel een wiet grinder gebruiken..
Bij hasj kan je met een aansteker de hasj wat warmer maken zodat het beter loslaat.
Mix het met je tabak en verdeel het goed over de gehele joint (behalve bij de tip, zorg ervoor dat er genoeg lucht door je tip heen kan maar dat het geen tabak doorlaat)

Joint draaien Stap 3:
Beginnen met het draaien van de joint.

Niet iedereen draait hetzelfde een joint, de één draait met de tip liever links en de ander rechts.
Kijk even wat jij het fijnste vind en leg dan de tabak met de wiet of hasj op het vloeitje.
Probeer de joint een beetje in vorm te rollen en verdeel de inhoud goed over het vloeitje.
Rol de onderkant van het vloeitje naar binnen, likken en klaar! (of niet ?!?)

Voor je de joint opsteekt tik hem nog even aan op een aansteker en druk de bovenkant wat aan,
zo brand de joint wat beter en vallen er minder snel brandende stukjes vanaf!

Joint draaien Stap 4:
Het roken van de joint

Hopelijk is het je gelukt, en ben je trots op je eerste ''kromme'' joint!
Oefening baart kunst dus probeer gewoon wat vaker een joint te draaien,
na verloop van tijd zal het een stuk beter gaan!
In- of uitklappen • Bron: Wietforum.nl forum
Stap 1: De benodigdheden

1. Wiet
2. Tabak
3. Lange Vloei
4. Tipjes

5. Extra:
-Iets om de Joint mee aan te drukken
(bijv. potlood / sleutel)
-Iets om een mooie tipjes te maken
(bijv. Schaar / stanleymesje)
-Grinder
(voor fijnere wiet)

Stap 2: Lange vloei + tipje

-Pak een lang vloeitje en leg deze voor plat op tafel met de plakrand aan de bovenkant. Maak de vloei nu wat vlak met je wijsvinger zodat je de tabak en wiet er beter in kan leggen.

-Scheur een tipje van het tipjesblok
(mocht je geen tipjes hebben, dan kan je ook een stukje karton gebruiken, het beste is om van die vierkante notatieblok kartonnetjes een stuk af te knippen; als je dit niet hebt moet je van niet al te dik karton een tip maken, want dan hijst de tip veel te zwaar. Ook moet je niet te dun karton hebben, want dan druk je de tip zo in en kan je geen mooie, strakke joints draaien)

-Ga het tipje rollen, dit kan op vele manieren. Persoonlijk vind ik het spiraaltje met een zogeheette 'power-tip' het beste omdat deze lekker hijst. Hieronder staat uitgelegd hoe je deze maakt:

Afbeelding

1. Pak een tipje
2. Knip of snij de aangegeven stukjes eraf (mocht je geen schaar hebben, vouw het dan extreem strak en wrijf over de randen met je nagel; scheur het dan pas eraf zodat je een mooie scheurlijn krijgt en betere 'zuig-kracht')
3. Rol het tipje vanaf het geknipte/gescheurde stuk over de lengte.
4. Zodra je de tip hebt gerolt tot het einde, rol je 'm weer helemaal uit en herhaal je stap 3, alleen dan acherstevoren.
5. Herhaal stap 3 en 4 net zolang totdat je tip perfect strak is.

-Hijs eventueel even aan de tip of er wel genoeg lucht doorheen komt. Als je erge moeite hebt met lucht erdoorheen te krijgen dan heb je 'm te strak gedraait. Maak de tip wat losser totdat hij redelijk goed hijst.

-Leg nu de tip aan de linker of rechterkant van de vloei neer met de 'open kant' naar buiten gericht (de kant waar je aan hijst). Zorg dat de andere kant richting de tabak en wiet gericht is.

Stap 3: Tabak + Wiet

-Pak wat tabak, persoonlijk vind ik 't lekkerder om milde tabak te gebruiken zodat de wiet beter tot z'n recht komt en ik vind het gewoon lekkerder smaken.

-Zorg dat de verdeling van de tabak en wiet ongeveer 2/3de tabak is en 1/3de wiet. Je kan natuurlijk altijd meer wiet erin doen om extra stoned te worden, maar deze verhouding werkt prima. Probeer de verhouding wel tot 1/4de tabak en 3/4 wiet te beperken. Je longen kunnen namelijk met elke hijs maar een bepaalde hoeveelheid THC opnemen. Als je een pure wietjoint hebt verspil je heel veel wiet.

-Verkruimel/Grind de wiet goed. Hoe fijner de wiet hoe beter. Mocht je geen grinder hebben, verkruimel het dan goed. Als je klaar bent met verkruimelen, veeg je handen dan niet aan je broek af maar ga voorzichtig met je andere hand de THC-kristallen van je vingers in de joint vegen. Veeg hierna je handen goed af zodat je bij het draaien van de joint geen last hebt van een beetje kleverige vingers.
Mocht je de wiet gaan griden, zorg dan dat je iets hebt om de THC-kristallen die in de grinder blijven zitten eruit te halen en in de joint te stoppen.

-Zorg dat je de wiet goed mengt met het tabak, zorg er ook voor dat je zo min mogelijk wiet bij de tip legt, omdat je meestal niet helemaal tot het einde de joint oprookt, dit zou zonde zijn van de wiet. Je moet het goed mengen omdat de wiet langzamer brandt dan de tabak. Zie hieronder het effect:

Afbeelding

- De joint brandt scheef af, hierdoor moet je continu de joint bijbranden en dan verspil je veel wiet. Goed mengen dus!

Stap 4: Dichtdraaien van de joint

-Ga nu de joint draaien, als je een joint draaien met de tip links makkelijker vindt, moet je gewoon het plaatje even kopiëren en spiegelen in MS-Paint. Natuurlijk zal je allereerste joint er niet al te best uit zien, gewoon goed oefenen! --> Oefening baart kunst! Na een paar keer proberen zul je zien dat je joints er stukken beter eruit zien.

Afbeelding

1. Pak de joint beet bij de tip met je duim en wijsvinger
2. Pak nu het uiteinde van de joint beet met je andere duim en wijsvinger en begin een draaiende beweging van boven naar beneden te maken. Doe dit om de tabak en wiet een beetje vorm te geven zodat je de joint dicht kan draaien.
3. Ga met de duim en wijsvinger die niet de tip vasthouden naar de duim en wijsvinger die de tip wel beethouden. Ga nu dezelfde draaiende beweging maken en beweeg je vingers nu langzaam naar buiten toe. Zorg dat je steeds minder druk uitoefend hoeverder je naarbuiten gaat. Je moet dit doen om de joint zijn vorm te geven en natuurlijk zodat je 'm makkelijker kan dichtdraaien.
4. Probeer het hoekje van de vloei onder de tip te krijgen met je duim, als dit eenmaal gelukt is moet je je duim naarboven bewegen en je wijsvinger naarbeneden om zo de vloei er mooi tussen te krijgen.
5. Lik nu de plakrand met je tong terwijl je de joint stevig beethoudt. Ga nu met de duim en wijsvinger die de tip niet beethouden de plakrand op de vloei duwen.
6. Maak de joint mooi glad met je duim en wijsvinger en druk vervolgens met een potlood of sleutel de joint aan. Als er eventueel wat tabak en wiet is uitgevallen onder het draaien kan je dit gewoon bovenaan de joint er weer ingooien en
aandrukken. Als je niks hebt om de joint aan te drukken kan je ook gewoon de joint
met de tip naar beneden op de tafel tikken. Dit is wel minder effectief.

-Mocht je de joint willen bewaren voor een later moment dan kan je gewoon de bovenkant van de joint dichtdraaien of dichtvouwen en gewoon meenemen.

Stap 5: Aansteken en roken

Aansteken en smoken maar!

Tip voor het roken: Hijs niet al te hard aan de joint, de joint wordt dan namelijk heel erg heet en je hebt kans dat hij inbrandt. Ook kunnen harde hijsen heel vervelend branderig voelen in je keel.
Youtube filmpjes om een joint te draaien:
In- of uitklappen • Compilatie van draaifilmpjes

Afbeelding Afbeelding
Adviezen naar mensen toe die graag hun eerste keer willen blowen zijn verschillend, maar er zijn ook veel overeenkomsten. Ik zeg maar zo: beter eerder weten, dan het later liever willen vergeten. Ik zal je in deze paragraaf informatie en tips geven om jouw eerste keer zo goed mogelijk te laten verlopen. Ik raad je ten strengste aan dit door te lezen vóór je begint met je eerste keer blowen!
  • Plaatje
  • Erg belangrijk! Weet altijd dat je onder invloed bent van drugs en dat niet alles echt is en misschien vervormt kan worden door de drugs. Blijf ten alle tijde positief denken. Wiet is psychologisch. Mocht je DENKEN dat je je niet goed voelt, dan moet je dit uit je gedachten halen. Je voelt je GOED en je voelt je GEWELDIG. Dat moet je denken. Je gemoedstoestand is resultaat uit hoe jij denkt op dat moment. "Jezelf ziek praten" is hierbij heel letterlijk in het spel.
  • Ga je na de eerste tip je alsnog slecht voelen, raak dan niet in paniek en blijf positief denken. Je kunt er niets aan overhouden, het is volkomen veilig. Je hebt niet eens een kater de volgende dag zoals je wel hebt als je gaat overgeven van alcohol. Een werkelijk wondermiddel is het nemen van zoetstoffen. Het beste middel is dextro energy. Neem er hier gewoon net zo veel van tot je geen zin meer hebt, een stuk of 7 is niet overdreven. De stoffen in dextro worden gemiddeld binnen een kwartier opgenomen (per persoon verschillend) en je zult je direct beter, fit en energievoller voelen. Ik spreek uit meerdere ervaringen. Ook anders zoete etenswaren of drinken werken: ice tea, ander frisdrank (met koolzuur is niet voor iedereen fijn!), chocolade, snoep, sportdrankjes.
  • Doe rustig aan. Ga niet als een gek lopen heisen. Wiet kan minimaal 5 minuten duren voordat je iets voelt. Doe de joint na 3-4 heisen even uit. Aansteken kan altijd nog, en wacht 5 minuten. Voel je niets? Doe hem weer aan. Zo ga je door. Maar blijf rustig. Het kan ook zijn dat je pas over een langere periode (spreek van 1x in de week/2weken/3weken) het gedaan moet hebben voordat je pas echt iets voelt. Ik voelde namelijk pas echt wat van het effect na 4x geblowd te hebben. De grootste fout die beginners maken is dat ze te veel nemen in één keer. Vooral als je in een groep mee rookt die er meer ervaring mee hebben kan het voorkomen dat je (onbewust) hun tempo wilt bijhouden. Let hier op en maak die fout niet. Het is niet stoer om veel in één keer te blowen. Het resulteert in de meeste gevallen in bad gaan.
  • Houdt de rook niet langer dan drie gemiddeld snelle seconden in na inhalatie. Het is een fabel dat je de rook zelfs tot tien lange seconden moet inhouden. Je neemt GEEN extra THC op in je longen als je het langer dan een aantal seconden inhoudt. Als je het langer in je longen houdt ga je alleen maar hoesten en het is vreselijk slecht voor je longen.
  • Rook je nooit sigaretten? Neem je eerste joint dan gemixt met 10/90 sigaretten/wiet verhouding of het liefst zelfs puur wiet. Een niet roker is niet gewent aan nicotine. Een niet roker die aan een joint gemixt met sigaretten gaat hijsen krijgt meestal een nicotinerush. Dit houdt in dat je je licht in je hoofd gaat voelen en ook vaak duizelig. Dit is NIET het effect van wiet. Uit eigen ervaring spreek ik dat de eerste keren met sigarettenmix niet goed gingen. Door het duizelig en licht in je hoofd gaan voelen werd ik misselijk en je raad de uitkomst wel.
  • Zorg voor een veilige, warme en vooral rustige plek waar je je op je gemak voelt. In de zomer kan het heerlijk zijn om in het bos op een bankje met je beste vrienden een joint te roken. Doe het met mensen die je vertrouwd en op een plek die bekent voor je is. Doe het de eerste keer niet op een plek waar het erg druk is, zoals vlak voordat je een discotheek in gaat of in een drukke stad. Het is mogelijk dat je paranoïde wordt en dat is niet fijn.
  • Van blowen krijg je een droge mond en rode ogen. Neem altijd wat koud drinken mee. Mijn persoonlijke aanrader is icetea. Rode ogen kun je vaak niets aan doen. Er zijn oogdruppels die je in je oog kunt doen om het te verhelpen, maar ik zou hier niet aan beginnen. Neem ook wat te eten mee, je gaat kanshebben op een vreetkick. Die kan in heftigheid verschillen maar het is altijd heerlijk om wat chips erbij te hebben. In paragraaf 4.3 en 4.4 ga ik verder over aan te raden eten en drinken.
    In mijn grootste vreetkick heb ik het volgende opgegeten: broodje frikadel mayo, broodje lekkerbek met saus, broodje hamburger speciaal, broodje kroket met saus en nog een frikadel speciaal. Dit was in een tijdsbestek van minder dan twee uur.
Afbeelding Afbeelding
Tijdens het blowen
Hasj en wiet versterken je stemming. Een deel van het effect wordt dus bepaald door hoe de gebruiker zich op dat moment voelt. De effecten van hasj en wiet kunnen per keer verschillen. Als je je goed voelt, kun je je nog opgewekter en vrolijker gaan voelen. Maar zit je niet zo lekker in je vel, dan kun je je door te blowen slechter gaan voelen en in paniek raken. Blow dus alleen als je je goed voelt en niet om je problemen "weg te blowen"!

Meestal heeft blowen een ontspannend effect en kunnen kleuren en muziek intenser ervaren worden. Andere effecten zijn: angstig worden, snelle hartslag, rode ogen, vreetkick, lachkick, droge mond, duizeligheid en verslapping van je spieren (waardoor je lichaam zwaar aanvoelt).

Na enkele uren (verschilt per persoon, dosis, stemming, hoeveelheid eten/drinken na het blowen) zal het effect van wiet beginnen uit te werken. Dit gaat erg geleidelijk en je voelt je over het algemeen steeds slomer worden. Je wordt gewoon moe, that's it. Je hoeft niet te wachten tot het effect uitwerkt als je naar bed gaat, het ligt heerlijk in bed als je nog een beetje stoned bent. Je zult merken dat je als een blok in slaap valt.

De volgende dag
De volgende dag als je wakker wordt zul je merken dat je geen kater hebt. Wel kun je je een beetje duf en sloom gaan voelen. Dit is over het algemeen niet storend ervaren door de meeste mensen. Neem een douche, eet goed en neem wat zoetige dingen in en je bent zo weer de oude. Ik merk persoonlijk dat als ik een dag geblowd heb dat ik dan de volgende dag soms wat vager ben als normaal. Ik vergeet sommige dingen maar dit gaat snel weer over.

Afbeelding Afbeelding
SiteInformatieLink
DrugsforumEen actief forum over drugs. Als je hier het antwoord niet vind, kun je het daar wel vinden! Interessante en leerzame topics.Drugsforum
WietforumEen forum puur en alleen voor wiet en hasj. Ook erg actief en zeer leerzaam.Wietforum
JointjedraaienEen website met forum. Op de website staan verschillende guides over draaien, recepten en het kweken van wiet.Jointjedraaien
Coffeeshop menu'sHier worden door burgers coffeeshop menu's geplaatst van veel verschillende coffeeshops in Nederland. Vooral veel menu's uit de shops in Amsterdam zijn er te vinden. Handig voor een dagje Amsterdam! Let op: Kijk naar de nieuwste datum van het menu om het meest recente menu te zien.Coffeeshop menu's
Afbeelding Afbeelding
Cannabis (drug). (n.d.). Gevonden op 5 februari 2013, op http://nl.wikipedia.org/wiki/Cannabis
Wietsoorten hebben een verschillend effect. (n.d.) Gevonden op 5 februari 2013, op http://jointjedraaien.nl/wietsoorten.php
Indica, Sativa, THC. (n.d.). Gevonden op 5 februari 2013, op http://www.ministryofcannabis.com/nl/in ... iva-thc-nl
Werkzame stoffen. (n.d.). Gevonden op 5 februari 2013, op http://hasjenwiet.nl/wiet.php
Het Nederlandse drugsbeleid. (n.d.). Gevonden op 5 februari 2013, op http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... rugsbeleid
Jointje draaien / rollen. (n.d.). Gevonden op 7 februari 2013, op http://www.jointjedraaien.nl/jointdraai ... rollen.php
Livender. (2008). Hoe Rol Je Een 'normale' Joint ? [tutorial] Gevonden op 7 februari 2013, op http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=40200
Wat zijn de effecten van hasj en wiet? (n.d.). Gevonden op 7 februari 2013 op, http://www.uwkindenblowen.nl/wat-zijn-d ... sj-en-wiet
25tolife. (2011). Hoelang zijn drugs in het lichaam aantoonbaar. Gevonden op 7 februari 2013, op http://drugsforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=31828
Laatst gewijzigd door Thieske op vrijdag 2 januari 2015, 22:41, 39 keer totaal gewijzigd.
Never
Berichten: 4388
Lid geworden op: zaterdag 9 april 2011, 15:23
Oude naam: Mr D

Re: Blowen

Bericht door Never »

Het heeft een negatief effect op je hersenen, heb ik altijd gehoord.
Naja. Ik blow 2 keer per week ongeveer, als ik een gemiddelde moet nemen. Ik merk er verder niet veel van.
Sheit.
lieven_
Berichten: 2158
Lid geworden op: vrijdag 31 december 2010, 22:28

Re: Blowen

Bericht door lieven_ »

Als je je zorgen maakt over je gezondheid stop er dan mee, paar keer gedaan ik heb er geen behoefte aan dus ik doe het niet meer.
Afbeelding
Rickvk
Berichten: 227
Lid geworden op: maandag 23 maart 2009, 19:24
RS: - (OSRS)
Oude naam: evilr3nge

Re: Blowen

Bericht door Rickvk »

Mr D schreef: Het heeft een negatief effect op je hersenen, heb ik altijd gehoord.
Naja. Ik blow 2 keer per week ongeveer, als ik een gemiddelde moet nemen. Ik merk er verder niet veel van.
Ja, op meerdere sites stond er dat het effect heeft op je korte termijngeheugen, maar op andere stond er weer dat het maar een aantal dagen effect erop heeft, en daarna compleet weg is.
Juuul'
Berichten: 8593
Lid geworden op: donderdag 5 juli 2007, 11:20
RS: GIM Defqon 1 (p2p)

Re: Blowen

Bericht door Juuul' »

Ik ben op m'n 15e begonnen en ben nu 18. Ik doe het regelmatig per week en heb wel de effecten gezien. Ik onthoud niet altijd alles (had ik sowieso al van mezelf) maar het is wel verergerd.
Gebruikersavatar
Nelly
Berichten: 5149
Lid geworden op: zondag 19 december 2010, 17:09
Contacteer:

Re: Blowen

Bericht door Nelly »

Ooit wel een keer gedaan.
Afbeelding
Dankjewel Tijger
Amnesia
Berichten: 8634
Lid geworden op: maandag 3 augustus 2009, 18:08

Re: Blowen

Bericht door Amnesia »

Mr D schreef: Het heeft een negatief effect op je hersenen, heb ik altijd gehoord.
Naja. Ik blow 2 keer per week ongeveer, als ik een gemiddelde moet nemen. Ik merk er verder niet veel van.
Vraagje, hoezo blow je als je er niet veel van merkt? Het lijkt me dat je alleen blowt omdat het een lekker gevoel geeft?

Zelf ooit 1 keer geblowd, was hartstikke gezellig. Maar om het nou dagelijks/wekelijks te doen met m'n astma, is net iets teveel van het goede. Het moet wel een speciaal iets blijven IMO.
Afbeelding
Mind
Berichten: 2807
Lid geworden op: zaterdag 18 juni 2011, 11:15

Re: Blowen

Bericht door Mind »

Had het toevallig net over met m'n vriend. Dat zo'n kerel moest kotsten op school omdat, hij ging blowen. Maar ik zie het nut er simpel weg niet van in. En natuurlijk heeft blowen slechte gevolgen voor je maar dat kan elke kleuter van 8 weten.
Heey Im Back
Berichten: 10001
Lid geworden op: maandag 12 maart 2007, 18:27
RS: Heey Im Back (OSRS)
Clan: <3

Re: Blowen

Bericht door Heey Im Back »

Hij bedoeld dat hij na een trip niet opeens permanent dement is doordat zijn hersencapaciteit is afgenomen.
Afbeelding
Care
Berichten: 4565
Lid geworden op: zaterdag 1 november 2008, 19:41
RS: B2 spirit (p2p)
Clan: Baa
Oude naam: Vliegtuig

Re: Blowen

Bericht door Care »

Ik blow niet en ben het ook niet van plan.
Sometimes, you end up losing yourself trying to hold onto someone who doesn't care about losing you.
Afbeelding
Heey Im Back
Berichten: 10001
Lid geworden op: maandag 12 maart 2007, 18:27
RS: Heey Im Back (OSRS)
Clan: <3

Re: Blowen

Bericht door Heey Im Back »

Mind schreef: Had het toevallig net over met m'n vriend. Dat zo'n kerel moest kotsten op school omdat, hij ging blowen. Maar ik zie het nut er simpel weg niet van in. En natuurlijk heeft blowen slechte gevolgen voor je maar dat kan elke kleuter van 8 weten.
Als je 8 bent, ben je geen kleuter meer. Kleuter is van 3 tot 6. ;")
Afbeelding
Dissaboy
Ex-moderator
Berichten: 16918
Lid geworden op: woensdag 16 december 2009, 18:00
RS: Dissaboy (f2p)
Oude naam: Hardwell
Contacteer:

Re: Blowen

Bericht door Dissaboy »

Woon zo'n beetje in Amsterdam en iedereen blowt eigenlijk wel hier van de jongeren, ik moet er maar niets van hebben..
Ricc
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 18638
Lid geworden op: zaterdag 23 februari 2008, 16:18

Re: Blowen

Bericht door Ricc »

Heey Im Back schreef:
Mind schreef: Had het toevallig net over met m'n vriend. Dat zo'n kerel moest kotsten op school omdat, hij ging blowen. Maar ik zie het nut er simpel weg niet van in. En natuurlijk heeft blowen slechte gevolgen voor je maar dat kan elke kleuter van 8 weten.
Als je 8 bent, ben je geen kleuter meer. Kleuter is van 3 tot 6. ;")
Thank you captain obvious!

Verder blow ik zelf ook helemaal niet. Drugs, waterpijp, roken en al die andere shit hoeft van mij niet. Ik ben slim geboren en ik zie geen reden om dat te wasten.

Het is al erg genoeg dat ik aan alcohol ben begonnen, maar dat kan ik natuurlijk ook vanaf blijven. :P
Toez
Berichten: 4662
Lid geworden op: zaterdag 5 december 2009, 15:42
RS: Dwarf Haze (OSRS)

Re: Blowen

Bericht door Toez »

Ik begin er niet aan.
Ik rook niet, doe niet aan drugs en ik drink geen alcohol.
Lief ben ik hea? ^_^
/s
Never
Berichten: 4388
Lid geworden op: zaterdag 9 april 2011, 15:23
Oude naam: Mr D

Re: Blowen

Bericht door Never »

Toez schreef: Ik begin er niet aan.
Ik rook niet, doe niet aan drugs en ik drink geen alcohol.
Lief ben ik hea? ^_^
Je leeft maar één keer.
Reden genoeg om dingen te proberen ^^
Sheit.
Amnesia
Berichten: 8634
Lid geworden op: maandag 3 augustus 2009, 18:08

Re: Blowen

Bericht door Amnesia »

Mr D schreef:
Toez schreef: Ik begin er niet aan.
Ik rook niet, doe niet aan drugs en ik drink geen alcohol.
Lief ben ik hea? ^_^
Je leeft maar één keer.
Reden genoeg om dingen te proberen ^^
2 keer per week noemt men geen proberen meer :P
Afbeelding
Ricc
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 18638
Lid geworden op: zaterdag 23 februari 2008, 16:18

Re: Blowen

Bericht door Ricc »

Mr D schreef:
Toez schreef: Ik begin er niet aan.
Ik rook niet, doe niet aan drugs en ik drink geen alcohol.
Lief ben ik hea? ^_^
Je leeft maar één keer.
Reden genoeg om dingen te proberen ^^
Just that. :P

Als hetgeen gedaan is wat je moet doen, dan kun je wel doen wat je wilt.
MQ-9 Reaper
Berichten: 9816
Lid geworden op: woensdag 10 januari 2007, 15:21
Oude naam: Koetje

Re: Blowen

Bericht door MQ-9 Reaper »

1 keer waterpijp gedaan, wat goor :P
Afbeelding
Josh
Berichten: 4084
Lid geworden op: dinsdag 10 maart 2009, 16:15
Clan: [Ex]Exclusive
Oude naam: Idk Why I K0

Re: Blowen

Bericht door Josh »

Als je het beperkt houd kan er niet veel mis gaan. Daarmee bedoel ik een keer per maand. Dat zijn dus 12 jointjes per jaar en dan merk je er bijna niets van.

Het is wel degelijk zo dat het negatieve gevolgen heeft, ook op lange termijn. Sowieso onthoud je minder snel dingen als je veel geblowed hebt, ook als je al lang bent gestopt. Als je lang blowed en daarna stopt blijven de gevolgen je achtervolgen. Het is gewoon slecht voor je. Ze zeggen wel dat 1x in de maand gezond is omdat het je longen reinigt maar dat is allemaal bullshit. Al die trilhaartjes in je longen verbranden gewoon omdat een joint ~195 graden is ( zo iets tenminste ).

Verder heb ik het zelf ook een tijdje gedaan maar ben er wel op tijd mee gestopt. Heb er ook nooit behoefte aan, zelfs als ik het aangeboden krijg weiger ik.
Mr Emmertj
Berichten: 9915
Lid geworden op: dinsdag 28 november 2006, 14:07
Clan: Smokin Mils

Re: Blowen

Bericht door Mr Emmertj »

Pff geef eens argumentatie mensen..

Ik blow soms, maar dat is meer omdat ik niet echt zo'n vriendengroep heb. Anders had ik het zeker wel vaker gedaan, omdat ik het lekker vind. Het heeft zeker wel invloed op je geheugen, dat merk ik gewoon. Maar misschien komt dat ook daar het roken en overmatig alcohol gebruik. Ik denk altijd gewoon, over drie maandjes kan ik het niet meer, dus nu er flink van genieten. :bier:
RIP, Ploow. You will be missed dearly :(

-Wie zijn billen brand,
mag blij zijn dat hij niet andersom stond.
Afbeelding
Gemaakt door: GEHEIM(Secret, the). Danku.
Afbeelding
Plaats reactie