Het School topic

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.

Sociaal experiment

Ik acht mezelf intelligenter dan de doorsnee LTF'er
127
74%
Ik acht mezelf even intelligent als de doorsnee LTF'er
31
18%
Ik acht mezelf minder intelligent dan de doorsnee LTF'er
14
8%
 
Totaal aantal stemmen: 172

Megareus12
Ex-moderator
Berichten: 14140
Lid geworden op: vrijdag 10 november 2006, 19:09
Extra rang: Holbewoner

Re: Het School topic

Bericht door Megareus12 »

Lijkt me verschrikkelijk saai.
Dissaboy
Ex-moderator
Berichten: 16918
Lid geworden op: woensdag 16 december 2009, 18:00
RS: Dissaboy (f2p)
Oude naam: Hardwell
Contacteer:

Re: Het School topic

Bericht door Dissaboy »

Kan, ik kijk er wel naar uit.
Megareus12
Ex-moderator
Berichten: 14140
Lid geworden op: vrijdag 10 november 2006, 19:09
Extra rang: Holbewoner

Re: Het School topic

Bericht door Megareus12 »

Beetje jammer dat je geen her had vandaag Silfer, anders hadden we bij elkaar in de tentamen zaal gezeten ^^

Ik heb trouwens na vandaag wel een her. Had misschien toch iets beter moeten leren :(
Daniel_1102
Berichten: 4277
Lid geworden op: vrijdag 22 september 2006, 14:46
Clan: Eternity
Oude naam: daniel 1102

Re: Het School topic

Bericht door Daniel_1102 »

Hoe zit dat eigenlijk bij jullie? Moeten jullie alle herkansingen aan het einde van het jaar maken of bieden ze jullie nog in diezelfde periode de herkansingen aan? Bij mij dat laatste, best fijn want sluit je zo'n periode ook echt af voor je gevoel. :P
Afbeelding
'What is our heart's desire?'
'Vengeance. Justice. Fire and blood.'
Nilsie
Berichten: 19614
Lid geworden op: dinsdag 18 juli 2006, 20:46

Re: Het School topic

Bericht door Nilsie »

Megareus12 schreef: Beetje jammer dat je geen her had vandaag Silfer, anders hadden we bij elkaar in de tentamen zaal gezeten ^^

Ik heb trouwens na vandaag wel een her. Had misschien toch iets beter moeten leren :(
Ach, er is soms ook meer dan enkel leren, wat is één herkansing nou. (Buiten wat extra tijd helaas. xD)


Algoritmiek/Beeldverwerking waarschijnlijk wel gehaald. Informatie- en Datamodellering eerder niet, oninteressant rotvak.
En dan hebben we nog kansrekening & statistiek voor volgend jaar, jammer. :""")

Toegevoegd na 1 minuten:
Daniel_1102 schreef: Hoe zit dat eigenlijk bij jullie? Moeten jullie alle herkansingen aan het einde van het jaar maken of bieden ze jullie nog in diezelfde periode de herkansingen aan? Bij mij dat laatste, best fijn want sluit je zo'n periode ook echt af voor je gevoel. :P
2e kwartaal (in de tentamenperiode) herkansingen van 1e kwartaal en nieuwe tentamens, enzovoorts.
Herkansingen 4e kwartaal mid augustus.
Dissaboy
Ex-moderator
Berichten: 16918
Lid geworden op: woensdag 16 december 2009, 18:00
RS: Dissaboy (f2p)
Oude naam: Hardwell
Contacteer:

Re: Het School topic

Bericht door Dissaboy »

Is er iemand hier die overwogen heeft om een tablet te gebruiken tijdens lessen? Ik sta echt na te denken over dit. Het lijkt me namelijk heerlijk om aantekeningen daarop te maken (met uiteraard een scherpe en goede pen), digitaal op te slaan en eventueel overzichtelijker te maken na de les... Op de laptop lijkt het me bij een behoorlijk wiskundige studie niet mogelijk en een tablet wel aangezien je het gewoon zelf opschrijft.

Om wel te verstaan: ik heb totaal geen verstand hiervan (en ik heb het nog nooit gezien) maar op eigen gevoel afgaande lijkt me dit toch een zeer reële oplossing voor de gebruikelijke kladblok. Bovendien gebruiken we nu tijdens wiskundelessen ook alleen maar een e-bord, waarom zou het dan niet op de tablet kunnen tijdens mijn eigen les? :o

#2014 euy
Timo
Berichten: 3864
Lid geworden op: vrijdag 20 november 2009, 16:54
RS: RS Above IRL (OSRS)

Re: Het School topic

Bericht door Timo »

Hardwell schreef: Is er iemand hier die overwogen heeft om een tablet te gebruiken tijdens lessen? Ik sta echt na te denken over dit. Het lijkt me namelijk heerlijk om aantekeningen daarop te maken (met uiteraard een scherpe en goede pen), digitaal op te slaan en eventueel overzichtelijker te maken na de les... Op de laptop lijkt het me bij een behoorlijk wiskundige studie niet mogelijk en een tablet wel aangezien je het gewoon zelf opschrijft.

Om wel te verstaan: ik heb totaal geen verstand hiervan (en ik heb het nog nooit gezien) maar op eigen gevoel afgaande lijkt me dit toch een zeer reële oplossing voor de gebruikelijke kladblok. Bovendien gebruiken we nu tijdens wiskundelessen ook alleen maar een e-bord, waarom zou het dan niet op de tablet kunnen tijdens mijn eigen les? :o

#2014 euy
Ik doe geen wiskundige studie, maar bij mij zijn er genoeg mensen die en tablet of laptop gebruiken. Is erg makkelijk want je hebt alles bij elkaar. Vooral op een tablet kan je makkelijk typen met een toetsenbord en als het nodig is kan je ook nog tekeningen maken (desnoods met je vinger). Ik zelf gebruik het niet, maar het lijkt me wel makkelijk :P
Soulstripper
Berichten: 14723
Lid geworden op: maandag 21 mei 2007, 20:30
Oude naam: Soulripper30

Re: Het School topic

Bericht door Soulstripper »

Laptop is inderdaad ideaal hier, maar die neem ik nooit mee naar de les waardoor ik eigenlijk bijna nooit notities heb. Moet altijd rekenen op andere mensen hun notities. xD

Anyway, nu bezig met raciale Griekse vooroordelen tegen de (Griekse) Macedoniërs. Een deftige theorethische onderbouw leggen voor de definitie van racisme is moeilijker dan het lijkt lol. Plus de artikels altijd kritisch benaderen.

Gelukkig leveren Bakaoukas, Snowden en Isaac kritiek op elkaar in hun artikels lol.
Have your way and take him; only bear in mind that the man you are so eager to save will one day deal the death blow to the cause of the aristocracy, which you have joined with me in upholding; for in this Caesar there is more than one Marius. - Lucius Cornelius Sulla
Megareus12
Ex-moderator
Berichten: 14140
Lid geworden op: vrijdag 10 november 2006, 19:09
Extra rang: Holbewoner

Re: Het School topic

Bericht door Megareus12 »

Ik heb het overwogen en het idee verworpen om een tablet/Surface Pro te gebruiken voor mijn colleges. Sowieso wordt het bij ons niet op prijs gesteld als je met een laptop/tablet de collegezalen betreedt. Verder ben je op een tablet significant langzamer met het meeschrijven dan met pen en papier.

Vandaag nieuwe periode begonnen. Voor mensen op de RUG, als je ooit nog een vak van dr. Sirzbik kan volgen, sowieso doen. Wat een held is dat :p
Thiesje2
Ex-clanmoderator
Berichten: 3951
Lid geworden op: maandag 21 april 2008, 23:29
RS: Gestopt

Re: Het School topic

Bericht door Thiesje2 »

Megareus12 schreef: Ik heb het overwogen en het idee verworpen om een tablet/Surface Pro te gebruiken voor mijn colleges. Sowieso wordt het bij ons niet op prijs gesteld als je met een laptop/tablet de collegezalen betreedt. Verder ben je op een tablet significant langzamer met het meeschrijven dan met pen en papier.
Zelfde hier, no way dat je college bij kan houden met een tablet.
Animum debes mutare, non caelum.
Afbeelding
Schei-, natuur- of wiskundig gerelateerde vragen? Vreesch niet mij te PM'en.
Royenroy
Ex-chatmoderator
Berichten: 6101
Lid geworden op: woensdag 20 augustus 2008, 17:12
RS: Royenroy (p2p)

Re: Het School topic

Bericht door Royenroy »

Vriend van me had een laptop op middelbaar, wat een gekloot was dat altijd. Als je wat goede schriften koopt, gewoon netjes schrijft en een beetje kunt schets-tekenen voldoet dat echt wel. Als je ook het begin van hoofdstukken of paragrafen aangeeft aan de bovenkant van de pagina, is het nog overzichtelijk ook. :P
Wil jij ook een Youtube Partnership? RPMNetwork partnered ook kleinere channels!
Grafisch Design nodig? Voor een klein beetje RSGP kan ik zeker iets voor je maken met Photoshop.
In- of uitklappen •
AfbeeldingAfbeelding
Plaatje
Afbeelding
Soulstripper
Berichten: 14723
Lid geworden op: maandag 21 mei 2007, 20:30
Oude naam: Soulripper30

Re: Het School topic

Bericht door Soulstripper »

Royenroy schreef: Vriend van me had een laptop op middelbaar, wat een gekloot was dat altijd. Als je wat goede schriften koopt, gewoon netjes schrijft en een beetje kunt schets-tekenen voldoet dat echt wel. Als je ook het begin van hoofdstukken of paragrafen aangeeft aan de bovenkant van de pagina, is het nog overzichtelijk ook. :P
No way dat je hier alles kunt volgen als je op pen en papier schrijft. Veel te traag, typen is veel sneller.
Have your way and take him; only bear in mind that the man you are so eager to save will one day deal the death blow to the cause of the aristocracy, which you have joined with me in upholding; for in this Caesar there is more than one Marius. - Lucius Cornelius Sulla
Royenroy
Ex-chatmoderator
Berichten: 6101
Lid geworden op: woensdag 20 augustus 2008, 17:12
RS: Royenroy (p2p)

Re: Het School topic

Bericht door Royenroy »

Soulstripper schreef:
Royenroy schreef: Vriend van me had een laptop op middelbaar, wat een gekloot was dat altijd. Als je wat goede schriften koopt, gewoon netjes schrijft en een beetje kunt schets-tekenen voldoet dat echt wel. Als je ook het begin van hoofdstukken of paragrafen aangeeft aan de bovenkant van de pagina, is het nog overzichtelijk ook. :P
No way dat je hier alles kunt volgen als je op pen en papier schrijft. Veel te traag, typen is veel sneller.
Geschiedenis is misschien weer een vak apart, ja. Bij de bèta gerichte studies is het denk ik makkelijker om een tekentje te maken dan op te zoeken hoe je het maakt in Word. Ook is tekenen in Word een groot fiasco.
Wil jij ook een Youtube Partnership? RPMNetwork partnered ook kleinere channels!
Grafisch Design nodig? Voor een klein beetje RSGP kan ik zeker iets voor je maken met Photoshop.
In- of uitklappen •
AfbeeldingAfbeelding
Plaatje
Afbeelding
Soulstripper
Berichten: 14723
Lid geworden op: maandag 21 mei 2007, 20:30
Oude naam: Soulripper30

Re: Het School topic

Bericht door Soulstripper »

Ik ben academisch Engels trouwens zo beu. Ik kan het makkelijk begrijpen, maar om alles te vertalen naar Nederlands is een pak moeilijker lol. Google translator helps a lot.

Afbeelding

Gelukkig heb ik een Nederlands werk kunnen vinden. Nu nog is gaan lenen ergens om te zien of het op iets trekt.
Have your way and take him; only bear in mind that the man you are so eager to save will one day deal the death blow to the cause of the aristocracy, which you have joined with me in upholding; for in this Caesar there is more than one Marius. - Lucius Cornelius Sulla
Soulstripper
Berichten: 14723
Lid geworden op: maandag 21 mei 2007, 20:30
Oude naam: Soulripper30

Re: Het School topic

Bericht door Soulstripper »

Silfer schreef: Ik hou van academisch Engels :wub: Maar ik hoef dan ook niet te vertalen en van mij wordt verwacht dat ik toch probeer om academisch te schrijven, dus qua parafraseren lukt het ook wel.

Heb nu een keuzevak over Amerikaans-Indiaanse contacten in de 16e en 17e eeuw, vandaag de introles gehad en het lijkt me echt zwaar awesome.
Parafraseren is ook niet moeilijk lol.

Anyway, binnenkort eens beginnen aan primaire bronnen in plaats van secundaire literatuur. Dat laat ik gewoon in het Engels staan in mijn thesis(citaten). Dat is zo mogelijk nog erger Engels(want vertaalt) dan het academische lol.

Bedoel je niet Europese - Inheemse-Amerikaanse contacten trouwens? 8-[
Have your way and take him; only bear in mind that the man you are so eager to save will one day deal the death blow to the cause of the aristocracy, which you have joined with me in upholding; for in this Caesar there is more than one Marius. - Lucius Cornelius Sulla
Soulstripper
Berichten: 14723
Lid geworden op: maandag 21 mei 2007, 20:30
Oude naam: Soulripper30

Re: Het School topic

Bericht door Soulstripper »

Silfer schreef:
Soulstripper schreef:
Silfer schreef: Ik hou van academisch Engels :wub: Maar ik hoef dan ook niet te vertalen en van mij wordt verwacht dat ik toch probeer om academisch te schrijven, dus qua parafraseren lukt het ook wel.

Heb nu een keuzevak over Amerikaans-Indiaanse contacten in de 16e en 17e eeuw, vandaag de introles gehad en het lijkt me echt zwaar awesome.
Parafraseren is ook niet moeilijk lol.

Anyway, binnenkort eens beginnen aan primaire bronnen in plaats van secundaire literatuur. Dat laat ik gewoon in het Engels staan in mijn thesis(citaten). Dat is zo mogelijk nog erger Engels(want vertaalt) dan het academische lol.

Bedoel je niet Europese - Inheemse-Amerikaanse contacten trouwens? 8-[
Yeh oke Europees inderdaad, ik beschouw die puriteinen etc meer als Amerikanen.

Parafraseren vind ik ook niet moeilijk? Citaten letterlijk vertalen dan? Nja, ik heb absoluut geen ervaring met zulke dingen zoals ik al zei, omdat ik alles in het Engels doe, maar ik mag juist op geen enkele manier aan een citaat komen, dus dan lijkt vertalen me ook uit den boze.
Uhm, ik werk met bronnen die oorspronkelijk in het attisch-grieks, koine grieks of Latijn waren. Ik ben met andere woorden gewoon te tam om Nederlandse vertalingen van bronnen op te zoeken(die zeker bestaan) en hou het gewoon bij Engelse vertalingen die je makkelijk online kan vinden(op Perseus bijvoorbeeld).
Have your way and take him; only bear in mind that the man you are so eager to save will one day deal the death blow to the cause of the aristocracy, which you have joined with me in upholding; for in this Caesar there is more than one Marius. - Lucius Cornelius Sulla
Soulstripper
Berichten: 14723
Lid geworden op: maandag 21 mei 2007, 20:30
Oude naam: Soulripper30

Re: Het School topic

Bericht door Soulstripper »

Silfer schreef: Jij zal 't wel beter weten dan ik ^^.

Ik zou persoonlijk bij academisch Engelse citaten vertalen naar Nederlands vooral problemen hebben met het idee dat ik de originele schrijfstijl gewoon volledig verkracht xD
Trouwens als er een spellingsfout in een citaat staat, mag je die altijd zelf verbeteren. Of (sic) zetten om aan te tonen dat het de schrijver van de citaat is die een spellingsfout heeft gemaakt en niet jij.
Have your way and take him; only bear in mind that the man you are so eager to save will one day deal the death blow to the cause of the aristocracy, which you have joined with me in upholding; for in this Caesar there is more than one Marius. - Lucius Cornelius Sulla
Megareus12
Ex-moderator
Berichten: 14140
Lid geworden op: vrijdag 10 november 2006, 19:09
Extra rang: Holbewoner

Re: Het School topic

Bericht door Megareus12 »

[sic] *

Ik betwijfel trouwens of je fouten mag aanpassen in een citaat. Mij is altijd geleerd dat je citaten letterlijk moet overnemen en dat iets veranderen ten strengste verboden is. Dus dan moet je dus [sic] gebruiken. Iets toevoegen mag trouwens wel heb ik geleerd, dus dan doe je bijvoorbeeld: [(verduidelijking), (naam/red.)].
Soulstripper
Berichten: 14723
Lid geworden op: maandag 21 mei 2007, 20:30
Oude naam: Soulripper30

Re: Het School topic

Bericht door Soulstripper »

Megareus12 schreef: [sic] *

Ik betwijfel trouwens of je fouten mag aanpassen in een citaat. Mij is altijd geleerd dat je citaten letterlijk moet overnemen en dat iets veranderen ten strengste verboden is. Dus dan moet je dus [sic] gebruiken. Iets toevoegen mag trouwens wel heb ik geleerd, dus dan doe je bijvoorbeeld: [(verduidelijking), (naam/red.)].
Kan zowel tussen () als []. Maar () is veel sneller om te typen dus dat ga ik dan ook gebruiken op een forum lol.

Good luck om een citaat letterlijk over te nemen uit een 2000 jaar oude tekst trouwens. Misschien je eerst maar is verdiepen in de regels van paleografie en je zal al snel de problemen inzien waardoor je onmogelijk citaten rechtstreeks kunt overnemen(het doel is natuurlijk om altijd zoveel mogelijk letterlijk over te nemen, maar dat lukt niet altijd).

Een toevoeging moet je zo doen: [recte *toevoeging*]. Ik had het ook niet over fouten geruisloos oplossen. Wel mag je afkortingen geruisloos oplossen.

Ik heb nog nooit iemand zijn volle naam genoteerd zien staan na een toevoeging.
Have your way and take him; only bear in mind that the man you are so eager to save will one day deal the death blow to the cause of the aristocracy, which you have joined with me in upholding; for in this Caesar there is more than one Marius. - Lucius Cornelius Sulla
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Het School topic

Bericht door Sam »

Eindelijk mijn P! :D :D :D :D
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Plaats reactie