Het School topic

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.

Sociaal experiment

Ik acht mezelf intelligenter dan de doorsnee LTF'er
127
74%
Ik acht mezelf even intelligent als de doorsnee LTF'er
31
18%
Ik acht mezelf minder intelligent dan de doorsnee LTF'er
14
8%
 
Totaal aantal stemmen: 172

Sjowie
Berichten: 1682
Lid geworden op: woensdag 9 november 2016, 0:30

Re: Het School topic

Bericht door Sjowie »

Je gaat statistiek toch echt nodig hebben voor je masterscriptie haha
Nikki-
Berichten: 2761
Lid geworden op: zaterdag 14 januari 2017, 20:54

Re: Het School topic

Bericht door Nikki- »

Vind het überhaupt raar dat niet elke opleiding een verplicht statistiekvak heeft.
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9076
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: Het School topic

Bericht door Bearserk »

Lang niet elke scriptie heb je statistiek bij nodig
Afbeelding
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: Het School topic

Bericht door Rems »

Sjowie schreef: woensdag 11 april 2018, 21:22 Je gaat statistiek toch echt nodig hebben voor je masterscriptie haha
waarom lol, ik heb mijn thesis onderwerp gekozen en heb zeker geen statistiek nodig.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Tristan
Teamleider Chat
Berichten: 12286
Lid geworden op: donderdag 29 april 2010, 15:31
RS: Wertoo4 (p2p)
Clan: Lunatip

Re: Het School topic

Bericht door Tristan »

Ligt aan je vakgebied natuurlijk of je het altijd nodig is voor je thesis. Desalniettemin is een statistiek vak wel handig om te hebben gehad tbh, al was het alleen maar voor de theorie en kritisch denkvermogen wat je er vaak ook bij krijgt.
Heb je vragen over een kick/ban of heb je nog een andere opmerking over de chat? Stuur mij dan gerust een PB!
Chatregels: Waarom ben ik gekickt? | Het Lunatip topic: alle informatie over de chat | Lunatipchatter van het kwartaal

Afbeelding

"Alsof mij t boeit wat jullie kunnen missen in het team?"
"Nee, gewoon een warn erop"
--Legends
Dissaboy
Ex-moderator
Berichten: 16918
Lid geworden op: woensdag 16 december 2009, 18:00
RS: Dissaboy (f2p)
Oude naam: Hardwell
Contacteer:

Re: Het School topic

Bericht door Dissaboy »

Daan schreef: maandag 9 april 2018, 16:33 Ik denk dat het niet per se makkelijker is, maar dat het me een stuk beter ligt. Bij Internationale Betrekkingen en Organisaties (IBO) vorig jaar zag je al dat genoeg mensen een studie erbij namen, omdat IBO zelf te weinig uitdaging bood. Ik had dat van die te weinig uitdaging ook, maar juist zo erg dat ik niet meer ging caren om de studie, wat ik bij deze studie wel veel meer doe. Het is een stuk economischer (onder andere de vakken Micro Economie, Macro Economie en Beleidseconomie) dan vorig jaar, terwijl management en politiek ook nog genoeg terugkomen wat het voor mij de perfecte mix maakt. Daarnaast doe ik voor tentamens wel meer, maar ik ga bijvoorbeeld niet vaker (of zelfs minder, hehe) naar colleges.
Daarnaast zit het geluk me ook wel meer mee dit jaar. Vorig jaar heel veel vakken die ik net gehaald had kunnen hebben (bijna alles tussen de 5 en de 5,5). Betekent wel dat je heel erg tevreden bent met de zesjescultuur, maar de punten komen dan wel gewoon binnen. Dit jaar had ik een mid-term minder gemaakt waardoor ik voor het tentamen minimaal een 5,8 moest halen, en ik haalde een 5,9. Voelt dan wel echt ontzettend goed als je dat terug krijgt haha.
Wat studeer je nu?
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40330
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Het School topic

Bericht door Daan »

Dissaboy schreef: donderdag 12 april 2018, 12:03
Daan schreef: maandag 9 april 2018, 16:33 Ik denk dat het niet per se makkelijker is, maar dat het me een stuk beter ligt. Bij Internationale Betrekkingen en Organisaties (IBO) vorig jaar zag je al dat genoeg mensen een studie erbij namen, omdat IBO zelf te weinig uitdaging bood. Ik had dat van die te weinig uitdaging ook, maar juist zo erg dat ik niet meer ging caren om de studie, wat ik bij deze studie wel veel meer doe. Het is een stuk economischer (onder andere de vakken Micro Economie, Macro Economie en Beleidseconomie) dan vorig jaar, terwijl management en politiek ook nog genoeg terugkomen wat het voor mij de perfecte mix maakt. Daarnaast doe ik voor tentamens wel meer, maar ik ga bijvoorbeeld niet vaker (of zelfs minder, hehe) naar colleges.
Daarnaast zit het geluk me ook wel meer mee dit jaar. Vorig jaar heel veel vakken die ik net gehaald had kunnen hebben (bijna alles tussen de 5 en de 5,5). Betekent wel dat je heel erg tevreden bent met de zesjescultuur, maar de punten komen dan wel gewoon binnen. Dit jaar had ik een mid-term minder gemaakt waardoor ik voor het tentamen minimaal een 5,8 moest halen, en ik haalde een 5,9. Voelt dan wel echt ontzettend goed als je dat terug krijgt haha.
Wat studeer je nu?
Economie, Bestuur en Management.
elzou
Berichten: 9958
Lid geworden op: vrijdag 31 oktober 2008, 13:49
Clan: Flutr

Re: Het School topic

Bericht door elzou »

Ik heb me aangemeld voor de (pre-)master Econometrie op de EUR vorige week. Over zes weken uitslag.
Verlosser van vele onwetende zieltjes.

Dit topic is beter voor een aantal mensen, ze weten zelf wel wie ik bedoel: http://www.lunagang.nl/tipforum/viewtop ... lit=hockey
elzou
Berichten: 9958
Lid geworden op: vrijdag 31 oktober 2008, 13:49
Clan: Flutr

Re: Het School topic

Bericht door elzou »

Wie heeft er hier een vak als (Inleiding) Analyse gevolgd (=real analysis)? Of Topologie?

Op zoek naar advies van ervaringsdeskundige. Momenteel snap ik niet wat ik niet snap.
Verlosser van vele onwetende zieltjes.

Dit topic is beter voor een aantal mensen, ze weten zelf wel wie ik bedoel: http://www.lunagang.nl/tipforum/viewtop ... lit=hockey
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40330
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Het School topic

Bericht door Daan »

Hoe zijn jullie eintexamens gegaan jongons!!!!
Sjowie
Berichten: 1682
Lid geworden op: woensdag 9 november 2016, 0:30

Re: Het School topic

Bericht door Sjowie »

Haha shit ik weet inderdaad nog wel de tijden dat er elk jaar weer zo veel mensen van hier examens hadden.

Ltf'ers worden oud.
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Het School topic

Bericht door Sam »

Is dat nu al klaar???
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Nikki-
Berichten: 2761
Lid geworden op: zaterdag 14 januari 2017, 20:54

Re: Het School topic

Bericht door Nikki- »

Hebben die people nu al vakantie? En ik maar denken dat ik vroeg vrij was dit jaar :')
elzou
Berichten: 9958
Lid geworden op: vrijdag 31 oktober 2008, 13:49
Clan: Flutr

Re: Het School topic

Bericht door elzou »

elzou schreef: dinsdag 8 mei 2018, 14:59 Ik heb me aangemeld voor de (pre-)master Econometrie op de EUR vorige week. Over zes weken uitslag.
Aangenomen! 👐🏼
Verlosser van vele onwetende zieltjes.

Dit topic is beter voor een aantal mensen, ze weten zelf wel wie ik bedoel: http://www.lunagang.nl/tipforum/viewtop ... lit=hockey
Lisette
Berichten: 17140
Lid geworden op: vrijdag 13 juli 2007, 13:05
RS: Liset (OSRS)

Re: Het School topic

Bericht door Lisette »

elzou schreef: zaterdag 2 juni 2018, 11:43
elzou schreef: dinsdag 8 mei 2018, 14:59 Ik heb me aangemeld voor de (pre-)master Econometrie op de EUR vorige week. Over zes weken uitslag.
Aangenomen! 👐🏼
Gefeliciteeerd. Ik hoor ook aankomende week waarschijnlijk de uitslag van mijn masteraanmelding.
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: Het School topic

Bericht door Rems »

zijn er masters waar je niet snel wordt aangenomen dan?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Lisette
Berichten: 17140
Lid geworden op: vrijdag 13 juli 2007, 13:05
RS: Liset (OSRS)

Re: Het School topic

Bericht door Lisette »

Ja UU heeft een aantal masters waar je door een toelatingsprocedure moet. Motivatiebrief, aanbevelingsbrief en een gesprek. Zijn ook maar veertig plekken tegenover zestig (?) aanmeldingen dit jaar.
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Het School topic

Bericht door Sam »

EUR heeft dat ook
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: Het School topic

Bericht door Rems »

mijn master krijgt ook elk jaar meer aanmeldingen, maar dan maken ze gewoon de master groter.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Nikki-
Berichten: 2761
Lid geworden op: zaterdag 14 januari 2017, 20:54

Re: Het School topic

Bericht door Nikki- »

Volgens mij zijn er op de RU nog superveel doorstroommasters, of hebben ze wel dat je een motivatiebrief moet inleveren maar is dat meer om de niet gemotiveerd genoege mensen eruit te halen (of mensen van andere uni's die dan niet de juiste voorkennis hebben), maar er zijn maar weinig masters die echt een selectie met een maximum hebben geloof ik.
Plaats reactie