Het School topic

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.

Sociaal experiment

Ik acht mezelf intelligenter dan de doorsnee LTF'er
127
74%
Ik acht mezelf even intelligent als de doorsnee LTF'er
31
18%
Ik acht mezelf minder intelligent dan de doorsnee LTF'er
14
8%
 
Totaal aantal stemmen: 172

Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40365
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Het School topic

Bericht door Daan »

Nikki- schreef: maandag 4 september 2017, 20:00 Ja ik dacht aaargh moet nog zo veel dingen aanpassen om het te halen maar blijkbaar was het voor die aanpassingen al een voldoende waard, maar heb ik daarmee wel het cijfer verbeterd. Dacht ook dat ik er harder op zou worden afgerekend dat ik het pas zo laat en zo chaotisch af had maar heb dat blijkbaar weer goed gemaakt door te laten zien hoe hard ik ervoor heb gewerkt enzo.
Kortom, je bent bijzonder hard gematst.
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Het School topic

Bericht door Sam »

tbh Nikki klinkt wel zo. Ik vind die scriptie van jou best raar. Je krijgt superveel hulp en advies, kan heel opnieuw laten nakijken en kan gewoon aanpassen tot een 8, kon bij ons max maar tot een 6,5. Bij ons waren ze veel strenger en moest je veel meer zelf doen.

Toegevoegd na 10 seconden:
bij alle projecten trouwens
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Megareus12
Ex-moderator
Berichten: 14140
Lid geworden op: vrijdag 10 november 2006, 19:09
Extra rang: Holbewoner

Re: Het School topic

Bericht door Megareus12 »

Bearserk schreef: dinsdag 5 september 2017, 12:11 ik zou puntje af halen voor de hoeveelheid feedback
Ik zou er minimaal twee punten afhalen van hoe het proces is gegaan. Echt te bizar voor woorden dat ze hier een 8 voor heeft gekregen.
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9085
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: Het School topic

Bericht door Bearserk »

Misschien was de rest van de scriptie na zoveel feedback wel gewoon een 10 waard dan!
Afbeelding
Nikki-
Berichten: 2762
Lid geworden op: zaterdag 14 januari 2017, 20:54

Re: Het School topic

Bericht door Nikki- »

Naast het feit dat jullie een heel eenzijdig beeld hebben van het scriptieproces aangezien ik hier niet alles post, en dat jullie duidelijk een heel ander idee hebben bij 'feedback' dan het daadwerkelijk is, én dat het bij verschillende opleidingen op een verschillende manier gedaan wordt; ze kunnen niet zomaar random cijfers uitdelen want er is een daadwerkelijke inspectie door de examencommissie van het scriptieniveau.
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Het School topic

Bericht door Sam »

Dat is bij ons trouwens ook, ze werken gewoon een papiertje af waar je op een aantal onderdelen wordt beoordeeld.
Toch lijk je ziek veel feedback gekregen te hebben, en kon je alles blijkbaar vrolijk 3 maanden later inleveren zonder gevolgen. Dat is vind ik wel gek
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Odius
Ex-chatmoderator
Berichten: 16826
Lid geworden op: woensdag 14 mei 2008, 19:01

Re: Het School topic

Bericht door Odius »

Feedback verschilde bij ons nogal sterk van promotor tot promotor vooral. Vorig jaar voor mijn thesis geschiedenis krijg ik voornamelijk 'grote' inhoudelijke aanvullingen, terwijl mijn promotor dit jaar voor archivistiek echt alles verbeterde, inclusief verwoordingen en spelling. Het tweede is natuurlijk leuker en gemakkelijker, maar hoefde niet perse imo. Zolang er maar op één of andere manier inhoudelijke controle of aanvullingen komen ben ik tevreden.

Momenteel jobstudent bij het Rijksarchief dus zelf nog niet zoveel tijd gehad om bezig te zijn met die twee publicaties waarover ik het hier eens had... maar ik vermoed dat ik wel wat tijd zal hebben na september terwijl ik werk zoek. :P Hopelijk duurt dat niet lang en kan ik ergens (semi-)wetenschappelijk werk blijven doen. Het opzoeken, verwerken en uitschrijven van iets is toch mijn sterkste troef denk ik dus hopelijk bereik ik daar ook iets mee.
Nikki-
Berichten: 2762
Lid geworden op: zaterdag 14 januari 2017, 20:54

Re: Het School topic

Bericht door Nikki- »

Ja bij ons hadden ze dus ook gewoon een puntenlijst die ze afwerkten bij het nakijken. De feedback die ik tussendoor kreeg was een beetje afwisselend inhoudelijk en tekstueel, in de ene alinea stond opeens een tikfout aangestreept en in de andere was het van 'onduidelijk, uitbreiden' maar dan kon ik zelf gewoon uitzoeken waarmee zegmaar. Bij ons is er ook een heel groot verschil tussen verschillende begeleiders, ik ben vergeleken met sommige anderen nog relatief vrij gelaten alleen met de statistiek ben ik een beetje aan het handje genomen (omdat het toetsen waren die ik niet hoéfde te kunnen uitvoeren), terwijl bv. de discussie alleen 1x tekstueel is gefeedbackt en verder helemaal nooit dus of de inhoud ergens op sloeg, geen idee. Blijkbaar heb ik nog relatief strenge begeleders gehad, hoorde ik achteraf van wat masterstudenten.

Wat de deadline betreft; dat is inderdaad eigenlijk heel raar, de aanbevolen deadline is geloof ik 15 juni en in de praktijk meestal 15 juli omdat er dan 3-4 weken 'echte' vakantieperiode zijn. De meeste andere opleidingen hebben wel een echte deadline rond 30 juni. Maar omdat we een heel kleine opleiding zijn hangt het heel erg af van of je begeleider bereid is om in de zomer nog met je door te werken en of je dat zelf ook bent. Ze zijn in elk geval nergens meer toe verplicht dus als je begeleider zegt van nee doe ik niet dan heb je gewoon een halfjaar uitloop, maar dat doen ze eigenlijk nooit. De reden dat het bij mij nog meer uitliep dan de bedoeling was, was omdat ik eerst zelf op vakantie was en mijn begeleiders daarna vier weken, dus er was 5 weken geen contact, en vervolgens wilde mijn tweede begeleider liever nog dieper op alles ingaan in augustus (terwijl dat eigenlijk voor bachelorniveau niet zo ver hoefde) en omdat hij zijn feedback echt in delen gaf (hij keek pas naar een volgend onderdeel als ik het vorige had verbeterd en niet eerder). Dusja, hij wilde liever toch nog meer tijd erbij pakken en het beter maken.

Toegevoegd na 1 minuut en 24 seconden:
Nice trouwens Fons, zou cool zijn als je ze straks toch ergens kan publiceren. En als je zo kijkt naar alles wat je behaald hebt wat je hier hebt vertaald, neem ik aan dat iemand je vast wil aannemen :p Misschien dat die publicaties je juist wel ergens binnen kunnen helpen.
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: Het School topic

Bericht door Rems »

wat zeggen jullie allemaal, een thesis schrijven draait 100% om feedback en hoe je daar mee omgaat. als je uitstel hebt kan je alsnog een 8 halen, want dan heb je waarschijnlijk zoveel verwerkt wat niet in de standaard 4 maanden had gepast.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Het School topic

Bericht door Zeekoe »

Odius schreef: dinsdag 5 september 2017, 18:08 Feedback verschilde bij ons nogal sterk van promotor tot promotor vooral. Vorig jaar voor mijn thesis geschiedenis krijg ik voornamelijk 'grote' inhoudelijke aanvullingen, terwijl mijn promotor dit jaar voor archivistiek echt alles verbeterde, inclusief verwoordingen en spelling. Het tweede is natuurlijk leuker en gemakkelijker, maar hoefde niet perse imo. Zolang er maar op één of andere manier inhoudelijke controle of aanvullingen komen ben ik tevreden.

Momenteel jobstudent bij het Rijksarchief dus zelf nog niet zoveel tijd gehad om bezig te zijn met die twee publicaties waarover ik het hier eens had... maar ik vermoed dat ik wel wat tijd zal hebben na september terwijl ik werk zoek. :P Hopelijk duurt dat niet lang en kan ik ergens (semi-)wetenschappelijk werk blijven doen. Het opzoeken, verwerken en uitschrijven van iets is toch mijn sterkste troef denk ik dus hopelijk bereik ik daar ook iets mee.
Waar is dat rijksarchief? En is er zo maar een in België?
Klinkt allemaal best intrigerend!
Odius
Ex-chatmoderator
Berichten: 16826
Lid geworden op: woensdag 14 mei 2008, 19:01

Re: Het School topic

Bericht door Odius »

Zeekoe schreef: zaterdag 9 september 2017, 11:44
Odius schreef: dinsdag 5 september 2017, 18:08 Feedback verschilde bij ons nogal sterk van promotor tot promotor vooral. Vorig jaar voor mijn thesis geschiedenis krijg ik voornamelijk 'grote' inhoudelijke aanvullingen, terwijl mijn promotor dit jaar voor archivistiek echt alles verbeterde, inclusief verwoordingen en spelling. Het tweede is natuurlijk leuker en gemakkelijker, maar hoefde niet perse imo. Zolang er maar op één of andere manier inhoudelijke controle of aanvullingen komen ben ik tevreden.

Momenteel jobstudent bij het Rijksarchief dus zelf nog niet zoveel tijd gehad om bezig te zijn met die twee publicaties waarover ik het hier eens had... maar ik vermoed dat ik wel wat tijd zal hebben na september terwijl ik werk zoek. :P Hopelijk duurt dat niet lang en kan ik ergens (semi-)wetenschappelijk werk blijven doen. Het opzoeken, verwerken en uitschrijven van iets is toch mijn sterkste troef denk ik dus hopelijk bereik ik daar ook iets mee.
Waar is dat rijksarchief? En is er zo maar een in België?
Klinkt allemaal best intrigerend!
Per provincie heb je er minimaal één, ook in de Walen. Voor West-Vlaanderen zijn er 2 (Kortrijk en Brugge). Ik zit in Kortrijk. :)
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Het School topic

Bericht door Zeekoe »

Wat moet ik mij daar dan bij voorstellen, rekken vol geschriften en boeken? Of gewoon een hoop servers met info op?
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9085
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: Het School topic

Bericht door Bearserk »

boeken
Afbeelding
Odius
Ex-chatmoderator
Berichten: 16826
Lid geworden op: woensdag 14 mei 2008, 19:01

Re: Het School topic

Bericht door Odius »

Tegenwoordig beide. :) De oudste archieven zijn vooral nog schriftelijk raadpleegbaar, maar kaartmateriaal, parochieregisters en schepenregisters worden meer en meer gedigitaliseerd.
Nikki-
Berichten: 2762
Lid geworden op: zaterdag 14 januari 2017, 20:54

Re: Het School topic

Bericht door Nikki- »

Blijkbaar ben ik cum laude geslaagd boys, dacht dat ik een 7,7 gemiddeld stond maar hoorde net dat je propedeusecijfers ook weer gewoon meetellen voor je hele bachelor :')
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: Het School topic

Bericht door Rems »

nerd
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Nikki-
Berichten: 2762
Lid geworden op: zaterdag 14 januari 2017, 20:54

Re: Het School topic

Bericht door Nikki- »

:D/
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Het School topic

Bericht door Zeekoe »

Proficiat Nikki! Had niemand zien aankomen denk ik! :o
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9085
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: Het School topic

Bericht door Bearserk »

waarom zeur je dan zo veel
Afbeelding
Nikki-
Berichten: 2762
Lid geworden op: zaterdag 14 januari 2017, 20:54

Re: Het School topic

Bericht door Nikki- »

Ik onderschat mijn eigen skills.
Plaats reactie