Het School topic

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.

Sociaal experiment

Ik acht mezelf intelligenter dan de doorsnee LTF'er
127
74%
Ik acht mezelf even intelligent als de doorsnee LTF'er
31
18%
Ik acht mezelf minder intelligent dan de doorsnee LTF'er
14
8%
 
Totaal aantal stemmen: 172

Megareus12
Ex-moderator
Berichten: 14140
Lid geworden op: vrijdag 10 november 2006, 19:09
Extra rang: Holbewoner

Re: Het School topic

Bericht door Megareus12 »

Tja, welkom in Duitsland...

Moet wel eerlijk zeggen dat het voor mij een pluspunt is. Wil graag mijn master in München doen, dus woon de komende drie jaren in Duitsland als het goed is. Dus dat ik hier vooraf mijn Duits kan bijspijkeren is wel prettig.
Dissaboy
Ex-moderator
Berichten: 16918
Lid geworden op: woensdag 16 december 2009, 18:00
RS: Dissaboy (f2p)
Oude naam: Hardwell
Contacteer:

Re: Het School topic

Bericht door Dissaboy »

Megareus12 schreef: zaterdag 26 augustus 2017, 16:26
Sam schreef: zaterdag 26 augustus 2017, 15:23 Hoezo zou je recht hebben op miniumloon als het een stage is
https://www.praktikum.info/karrieremaga ... kum-gehalt

>Die Zeit der unterbezahlten Praktika scheint vorbei. Mit der Einführung des Mindestlohns seit dem 1. Januar 2015 haben auch Praktikanten einen Anspruch von 8,50 Euro die Stunde und verdienen damit theoretisch annähernd 1.400 Euro brutto im Monat.
Toegevoegd na 41 seconden:
heb jij nog nooit gewerkt megareus
Zal ruttels boos worden als ik nee zeg?

(ik ben bij de uni mentor geweest, was ~200 in de maand voor vier keer een uurtje les geven en nog een kleine cursus ernaast, maar deed het vooral omdat het leuk was)

Toegevoegd na 2 minuten en 12 seconden:
Oh en krijg als het goed is ook nog eens €330 in de maand van Erasmus...

@Nilsie, in principe ken ik wel mensen daar in de buurt, alleen is de locatie waar ik moet zijn vrij onhandig gelegen ten opzichte van Keulen zelf. Maar komt wel goed.
Maand van Erasmus? Bedoel je de uni of iets anders?

Werk zelf ook vanaf volgend collegejaar op de uni! Ga mentoraat en accounting werkgroepen geven de eerste blokken en erna in januari macro-economie. Verdient echt moeilijk lekker ook als student.
Nikki-
Berichten: 2761
Lid geworden op: zaterdag 14 januari 2017, 20:54

Re: Het School topic

Bericht door Nikki- »

Erasmusprogramma, daar krijg je geld voor de extra kosten die je maakt voor een buitenlandverblijf tijdens je studie. Leuk potje geld van de EU.
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: Het School topic

Bericht door Rems »

ja erasmus beurs is goeie. alleen ze zijn nu wel strenger dan eerste volgensmij, voorheen kreeg echt iedereen die ook maar iets in het buitenland ging doen een beurs. nu zijn ze wat strenger.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Megareus12
Ex-moderator
Berichten: 14140
Lid geworden op: vrijdag 10 november 2006, 19:09
Extra rang: Holbewoner

Re: Het School topic

Bericht door Megareus12 »

Rems schreef: zaterdag 26 augustus 2017, 20:58 ja erasmus beurs is goeie. alleen ze zijn nu wel strenger dan eerste volgensmij, voorheen kreeg echt iedereen die ook maar iets in het buitenland ging doen een beurs. nu zijn ze wat strenger.
Als je in het buitenland studeert moet je 3 ec per maand halen. Bij een stage zijn er geen voorwaarden. En je krijgt ook nog eens meer geld!
Nikki-
Berichten: 2761
Lid geworden op: zaterdag 14 januari 2017, 20:54

Re: Het School topic

Bericht door Nikki- »

Ja en je uni moet zo'n contract hebben met die uni, maar als ze dat niet hebben dan sluiten ze dat meestal wel even voor je af :')
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: Het School topic

Bericht door Rems »

Megareus12 schreef: zaterdag 26 augustus 2017, 21:05
Rems schreef: zaterdag 26 augustus 2017, 20:58 ja erasmus beurs is goeie. alleen ze zijn nu wel strenger dan eerste volgensmij, voorheen kreeg echt iedereen die ook maar iets in het buitenland ging doen een beurs. nu zijn ze wat strenger.
Als je in het buitenland studeert moet je 3 ec per maand halen. Bij een stage zijn er geen voorwaarden. En je krijgt ook nog eens meer geld!
3 ec per maand? weet niet wat voor eccers jij hebt maar ik moest er gewoon 30 halen in het halve schooljaar (16 weken) dat ik daar zat
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Nikki-
Berichten: 2761
Lid geworden op: zaterdag 14 januari 2017, 20:54

Re: Het School topic

Bericht door Nikki- »

Dat is gewoon het minimum wat je moet behalen om je Erasmus geld te kunnen krijgen.
Nikki-
Berichten: 2761
Lid geworden op: zaterdag 14 januari 2017, 20:54

Re: Het School topic

Bericht door Nikki- »

Aaargh ben zo close met het afkrijgen van mn scriptie maar ik weet gewoon niet wat sommige van mn resultaten betekenen en nu kan ik de discussie nog niet afmaken D: Morgen weer gesprek maar mijn tweede begeleider helpt niet echt omdat hij het voorzeggen vindt, ook al hoef ik juist die resultaten die ik niet snap eigenlijk nog niet te snappen in de bachelor.

Gelukkig wel inleiding/methode af, resultaten zo goed als af op die interpretaties na, discussie wel hele opzet klaar maar wat ik moet schrijven hangt dus af van die resultaten. Hopelijk morgen wat duidelijkheid, dan kan ik het morgenmiddag gewoon afschrijven en is het eens een keer voorbij want ik wil het eigenlijk gewoon dinsdag inleveren en er klaar mee zijn.
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: Het School topic

Bericht door Rems »

google gewoon wat je moet doen lol

Toegevoegd na 18 seconden:
kwam er btw vandaag achter dat ik volgende week al naar school moet wtf, gaat snel he de tijd.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Nikki-
Berichten: 2761
Lid geworden op: zaterdag 14 januari 2017, 20:54

Re: Het School topic

Bericht door Nikki- »

Ik weet in principe hoe het werkt voor deze toetsen en dat is wat je op Google kan vinden, maar mijn verschillende toetsen spreken elkaar tegen en doen rare dingen dus ik moet dat zien uit te leggen met betrekking op mijn data. Dat kun je dus niet zomaar even googlen :p
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9076
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: Het School topic

Bericht door Bearserk »

Als je resultaten niet snapt ben je best wel pauper imo

wat voor resultaten zijn het
Afbeelding
Nikki-
Berichten: 2761
Lid geworden op: zaterdag 14 januari 2017, 20:54

Re: Het School topic

Bericht door Nikki- »

Ik heb eerst een aantal ANOVA's gedaan met alle participanten en voor twee van de drie groepen (en daarna weer een subset daarbinnen) apart waar allemaal niks uit kwam (wat ik wel hoopte). Dus daar kan ik gewoon mijn hele hypothese weggooien, dat is al duidelijk. Ik heb toen op aanraden van mijn begeleider een hele batterij aan ANCOVA's gedraaid met weer diezelfde participanten, de groepen nog apart, en weer een subset binnen die hele bak mensen en die subset ook met de groepen apart, en dat allemaal voor drie verschillende covariaten (18 tests in totaal).

Wat er nu gebeurt is dat wanneer je controleert voor één van die drie covariaten, er opeens een significant hoofdeffect is van mijn eerste onafhankelijke variabele, terwijl dat er zonder covariaat niet is (in die ANOVA) en terwijl de covariaat zelf niet significant is. Normaal gesproken neemt die controle juist effecten weg die je eventueel in de gewone ANOVA wel vond, dus dat er nu een effect is is eigenlijk heel vreemd. Dat zou betekenen dat er een verschil is tussen de twee groepen wat ergens anders aan ligt, maar de groepen zijn juist gematcht om zo gelijk mogelijk te zijn. Nu moet ik dus verklaren waar dat door kan komen. Naast dat effect zijn er nog een paar interactie-effecten die er wederom eerst niet waren. Dat betekent dus dat er groepen zijn die niet in het juiste patroon scoren, en bij sommige combinaties weet ik waar het probleem zit, maar bij andere niet, dus kan ik ook niet verklaren waarom dat opeens anders is.

Toegevoegd na 32 minuten en 45 seconden:
Heb er nu maar van gemaakt dat de afhankelijke variabele ergens anders mee samenhangt, en dat de variatie tussen de groepen op die covariaat er voor zorgt dat er juist een effect wordt gecreëerd dat er dus niet is.
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Het School topic

Bericht door Sam »

Hoe moet dat met de master Nikki als je er nu al zo'n zooitje van maakt?
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: Het School topic

Bericht door Rems »

zeg het haar sam!!!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Megareus12
Ex-moderator
Berichten: 14140
Lid geworden op: vrijdag 10 november 2006, 19:09
Extra rang: Holbewoner

Re: Het School topic

Bericht door Megareus12 »

Als ik dit zo hoor moet ze eerst nog maar een voldoende halen...

Aangezien ze geen herkansingspoging heeft.
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9076
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: Het School topic

Bericht door Bearserk »

Vind je je scriptie überhaupt wel leuk? Kan je het een beetje vinden met je begeleider?
Afbeelding
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Het School topic

Bericht door Zeekoe »

Ik kan me niet voorstellen dat je intens genot haalt uit een scriptie.
Nilsie
Berichten: 19614
Lid geworden op: dinsdag 18 juli 2006, 20:46

Re: Het School topic

Bericht door Nilsie »

Zeekoe schreef: maandag 28 augustus 2017, 17:18 Ik kan me niet voorstellen dat je intens genot haalt uit een scriptie.
Dat is wel de bedoeling, zeker in je Master. Het moet wel iets zijn wat je in brede zin leuk/interessant vindt, anders ga je het niet redden / in je werk.
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9076
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: Het School topic

Bericht door Bearserk »

Scriptie schrijven is natuurlijk memewerk maar ik was oprecht geïnteresseerd (mijn begeleider ook trouwens was erg enthousiast) in mijn onderwerp, en kon het met de prof goed vinden in de paar gesprekjes die we hadden. Wat ik van Nikki hoor is de prof een zeurpiet die Nikki liever niet helpt en is haar onderwerp ook kut
Afbeelding
Plaats reactie