Het School topic

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.

Sociaal experiment

Ik acht mezelf intelligenter dan de doorsnee LTF'er
127
74%
Ik acht mezelf even intelligent als de doorsnee LTF'er
31
18%
Ik acht mezelf minder intelligent dan de doorsnee LTF'er
14
8%
 
Totaal aantal stemmen: 172

Nikki-
Berichten: 2761
Lid geworden op: zaterdag 14 januari 2017, 20:54

Re: Het School topic

Bericht door Nikki- »

Nouja het is gewoon een combinatie van meerdere dingen. Ik heb zelf de start van mijn scriptie uitgesteld omdat ik in periode 3 nog 22.5 ec moest doen ipv 15, en dat was al zonder de scriptie erbij. Bovendien was ik zo gaar van al mn overwerk van de anderhalf jaar ervoor dat ik het niet zo zag zitten. Onderwerp vind ik best wel oke maar het grootste probleem was toen we dus mijn tweede begeleider om hulp gingen vragen voor de statistiek, er allemaal extra shit bij kwam. Die man weet gewoon niet zo goed wat ie wil en heeft me meerdere weken laten doen over het steeds opnieuw bekijken van iets simpels wat ik in één week ook wel had gekund als hij het me meteen had verteld dat ik al die dingen moest doen. Toen vertrok ik op vakantie (had op dat moment een methode en 3 ANOVA's) en bij terugkomst waren allebei mijn begeleiders een krappe maand weg. Toen die tweede begeleider/de statistiekman terug was, zijn we begonnen aan die ANCOVA's, maar hij wilde er dus opeens nog steeds die verschillende subsets bij en dan was er weer een volgende meeting nodig om dat te bespreken en pas dáarna konden we dan verder, maar dat herhaalde dus nog een paar keer.

Mooiste is denk ik wel de afgelopen week geweest. Ik kreeg opeens nog feedback op de methode die al eeuwen af was maar die hij toch ook nog even wilde voorzien van commentaar (gelukkig niks ernstigs mis mee), de inleiding was nagekeken door mijn eerste begeleider en die vond hem op zich prima maar hij ging opeens nog allemaal dingen aanstippen. De resultaten heb ik de vorige keren dus allemaal extra toetsen nog bij moeten doen voor hij me daadwerkelijk ging helpen met de interpretatie van die eerste paar toetsen, de volgorde van de resultaten is tienduizend keer veranderd. Vandaag had ik meeting en hij stuurde me zelfs weg (!!) want met deze volgorde/indeling kopjes waren de resultaten niet te lezen en moest hij steeds bladeren, dus ik moest dat eerst aanpassen en later terugkomen. Toen was ik echt ff helemaal in shock.

Maar ook goed nieuws: toen die volgorde aangepast was hebben we daadwerkelijk eindelijk naar de resultaten gekeken, het moment waar ik de hele zomer al op wacht. Heel veel heeft ie er niet over verteld maar de interpretatie die ik ondertussen zelf had gevormd is ongeveer juist en hij heeft die interactie-effecten nog een keer geprobeerd soortvan iets duidelijker te maken. Vervolgens gaf hij zelf toe dat hij me te moeilijke dingen aan het laten doen is, maar de antwoorden op die te moeilijke dingen mag ik dan tóch zelf uitzoeken, dat viel me weer een beetje tegen maarja. Gelukkig krijg ik morgen nog een keer feedback op de inleiding en ook op de resultaten, ik kan morgen de discussie afschrijven, woensdag gaan we daar samen naar kijken/krijg ik nog feedback en donderdag lever ik dan hopelijk het geheel in. Hij gaat dan regelen met de administratie dat het allemaal goedkomt qua startdatum master enzo.

Toegevoegd na 5 seconden:
Godverdomme wat lang.

Toegevoegd na 31 seconden:
Mijn vakantie is dus alleen een lang weekend en dan maandag meteen weer starten heuj.
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9076
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: Het School topic

Bericht door Bearserk »

Je krijgt wel veel feedback, ik heb een gesprek gehad bij 1000 woorden en een bij 7000 woorden (eerste versie), daarna final ingeleverd

Toegevoegd na 12 seconden:
komt overigens ook omdat hij casual 2 maanden in jordanië was zonder internet in juni/juli
Afbeelding
Nikki-
Berichten: 2761
Lid geworden op: zaterdag 14 januari 2017, 20:54

Re: Het School topic

Bericht door Nikki- »

Hier hangt het heel erg af van je begeleider, maar over het algemeen hebben de meeste mensen wekelijkse/tweewekelijkse meetings om alles te bespreken en je kan elk onderdeel wel 1-2 keer laten nakijken. Normaal gesproken is dat allemaal met de eerste begeleider, maar bij mij is het dus een beetje door elkaar gaan lopen omdat de tweede begeleider erbij betrokken is voor de statistiek (die leest bij de meeste mensen gewoon het eindproduct en klaar).

Toegevoegd na 21 seconden:
Maar ik mag op zich heel blij zijn dat ze me nog begeleiden in de vakantie, want in principe zijn ze daar niet toe verplicht.
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Het School topic

Bericht door Sam »

Dat is echt wel ziek veel feedback ja, ik kreeg hulp bij mijn pva en verder gewoon advies, maar werd nooit nagekeken ofzo. Moest gewoon in 1x goed zijn.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Megareus12
Ex-moderator
Berichten: 14140
Lid geworden op: vrijdag 10 november 2006, 19:09
Extra rang: Holbewoner

Re: Het School topic

Bericht door Megareus12 »

Ik heb wekelijkse meetings. Maar kan in principe altijd langs komen met vragen.

Lang leve kleine studies...
Erwin
Moderator in categorie RS
Berichten: 13298
Lid geworden op: woensdag 1 maart 2006, 11:40

Re: Het School topic

Bericht door Erwin »

Megareus12 schreef: zaterdag 26 augustus 2017, 16:51
Rems schreef: zaterdag 26 augustus 2017, 16:28 wat voor werk ga je doen dan? of wat soort bedrijf ga je stage lopen
http://www.dlr.de/dlr/en/desktopdefault ... bid-10002/

Semi-overheidsinstelling. Ik ga zelf op de software-afdeling werken en mezelf bezig houden met high performance computing. Dus bepaalde algoritmen implementeren zodat ze ook op supercomputers kunnen werken.

Echt ongelooflijk veel mazzel met deze plek, want het is best prestigieus om hier te mogen werken. Zit zelf op een toffe campus waar ze bijvoorbeeld ook de astronauten van de ESA trainen. En allerlei windtunnels.
Die numerische Simulation hat sich neben Theorie und Experiment als drittes Standbein der Forschung etabliert. Die wichtigste Anwendung im DLR ist die Simulation von Strömungsvorgängen. Sie stellt besonders hohe Anforderungen an Rechengeschwindigkeit und Datenmanagement und verursacht hohe Kosten. Daher werden große Anstrengungen unternommen, um die eingesetzten Ressourcen möglichst effizient zu nutzen.

Wir unterstützen dieses Ziel mit grundlegenden Beiträgen. Wir erforschen effiziente skalierbare Algorithmen und Datenstrukturen für die hochparallelen Rechner der Zukunft. Wir entwickeln Software zur Optimierung und zur Beschleunigung mit alternativen Hardwarekomponenten wie Graphik- oder Vielkernprozessoren. Und wir sorgen für ein effizientes Management großer Datenmengen. Neben Simulationsdaten geht es in einer neuen Anwendung auch um die Katalogisierung von Weltraumrückständen.

Zusätzlich nutzen wir HPC-Techniken auch intern, etwa im Forschungsthema der interaktiven Visualisierung. Komplexe Berechnungen müssen hier in kürzester Zeit ausgeführt werden. Das geht nur mit schnellen parallelen Algorithmen auf HPC-Systemen.

Algorithmen und Datenstrukturen

Numerische Bibliotheken
Optimierung
Algorithmen für Quantencomputer

Parallelisierung für moderne Rechnerarchitekturen

Parallele Programmierung
Parallele Bibliotheken
Werkzeuge für parallele Softwaresysteme

Effiziente Behandlung großer Datenmengen und Big Data

Pre-Processing, Partitionierung und verteilte Datenanalyse
Datenmanagement für gekoppelte HPC-Simulationen
Paralleles Monitoring
DLR is een super interessant bedrijf Megareus, leuk! Ben daar in oktober geweest op een meerdaagse workshop, zijn hele vette faciliteiten! Als je de kans krijgt ook zeker even langs ESA op het terrein van DLR. Wel echt een kut locatie tov centrum van Keulen ja
Afbeelding
In- of uitklappen • Robotrobbie uitlachen?! Dat kan!
(21:43:48) <+ZehRobot_> ging ik van ltf
(21:43:48) <+ZehRobot_> naar habbo
(21:43:48) <+ZehRobot_> mfw O_O
(21:43:49) <+ZehRobot_> Even inloggen dan maar
(21:44:11) <+ZehRobot_> Nice, ik weet me pw nog
(21:44:24) <+ZehRobot_> Sweet, 23 credits door jaren inactief zijn
(21:45:28) <+ZehRobot_> WOW SHIT
(21:45:32) <+ZehRobot_> IK BEN RIJK OP HABBO
(21:48:08) <+ZehRobot_> weg van habbo.
Nikki-
Berichten: 2761
Lid geworden op: zaterdag 14 januari 2017, 20:54

Re: Het School topic

Bericht door Nikki- »

Megareus12 schreef: maandag 28 augustus 2017, 21:23 Ik heb wekelijkse meetings. Maar kan in principe altijd langs komen met vragen.

Lang leve kleine studies...
Dat inderdaad :p
Megareus12
Ex-moderator
Berichten: 14140
Lid geworden op: vrijdag 10 november 2006, 19:09
Extra rang: Holbewoner

Re: Het School topic

Bericht door Megareus12 »

Erwin schreef: maandag 28 augustus 2017, 21:36
DLR is een super interessant bedrijf Megareus, leuk! Ben daar in oktober geweest op een meerdaagse workshop, zijn hele vette faciliteiten! Als je de kans krijgt ook zeker even langs ESA op het terrein van DLR. Wel echt een kut locatie tov centrum van Keulen ja
Aah nice! Wat voor een workshop heb je gedaan daar?

Locatie is inderdaad onhandig, maar ik richt nu op Köln-Deutz. Vanaf daar kan ik binnen een half uur op de campus zijn en woon je als nog redelijk dicht bij de stad.
Erwin
Moderator in categorie RS
Berichten: 13298
Lid geworden op: woensdag 1 maart 2006, 11:40

Re: Het School topic

Bericht door Erwin »

Megareus12 schreef: dinsdag 29 augustus 2017, 8:58
Erwin schreef: maandag 28 augustus 2017, 21:36
DLR is een super interessant bedrijf Megareus, leuk! Ben daar in oktober geweest op een meerdaagse workshop, zijn hele vette faciliteiten! Als je de kans krijgt ook zeker even langs ESA op het terrein van DLR. Wel echt een kut locatie tov centrum van Keulen ja
Aah nice! Wat voor een workshop heb je gedaan daar?

Locatie is inderdaad onhandig, maar ik richt nu op Köln-Deutz. Vanaf daar kan ik binnen een half uur op de campus zijn en woon je als nog redelijk dicht bij de stad.
Was een tweedaagse workshop omtrent Forecasting Air Transport, georganiseerd door DLR, GARS en Airbus. Allerlei interessante luchtvaart gerelateerde lezingen en vooral ook veel goede netwerk kansen. Waren ook nog aantal Nederlandse bedrijven (inclusief spreker ministerie I&M) oftewel zeer interessant om eens mee te maken.
Afbeelding
In- of uitklappen • Robotrobbie uitlachen?! Dat kan!
(21:43:48) <+ZehRobot_> ging ik van ltf
(21:43:48) <+ZehRobot_> naar habbo
(21:43:48) <+ZehRobot_> mfw O_O
(21:43:49) <+ZehRobot_> Even inloggen dan maar
(21:44:11) <+ZehRobot_> Nice, ik weet me pw nog
(21:44:24) <+ZehRobot_> Sweet, 23 credits door jaren inactief zijn
(21:45:28) <+ZehRobot_> WOW SHIT
(21:45:32) <+ZehRobot_> IK BEN RIJK OP HABBO
(21:48:08) <+ZehRobot_> weg van habbo.
Nikki-
Berichten: 2761
Lid geworden op: zaterdag 14 januari 2017, 20:54

Re: Het School topic

Bericht door Nikki- »

Nou dadelijk nog een gesprek, en ik denk dat ik dan vanavond nog wat aanpassingen moet maken aan de resultaten/discussie en morgenochtend het geheel mag inleveren. Hopen dat dat zo ook bevestigd wordt in het gesprek anders word ik heel gefrustreerd.
Nikki-
Berichten: 2761
Lid geworden op: zaterdag 14 januari 2017, 20:54

Re: Het School topic

Bericht door Nikki- »

Oke we doen nog niet morgenochtend inleveren want ze willen graag nog een feedbackronde doen voor de discussie, maar het is zo goed als af :mrgreen:

Toegevoegd na 4 minuten en 13 seconden:
Moet nu nog even discussie bijschaven, inhoudsopgave fixen, tabellen in bijlage fixen, en 26 figuren opnieuw maken in SPSS omdat ze een kleur hebben die blijkbaar niet duidelijk wordt afgedrukt.

Toegevoegd na 15 seconden:
En dan vrijdagavond nog een keer die feedback verwerken en klaar.
Melliw Naj
Berichten: 9370
Lid geworden op: zaterdag 19 november 2011, 21:40

Re: Het School topic

Bericht door Melliw Naj »

Lel 3 dagen voor afstudeerstage begint werd het door een docent afgekeurd.

Toegevoegd na 5 minuten en 7 seconden:
Decaan aan de telefoon gehad, ze zei dat ik gewoon kan lopen en dat ze het gaat regelen bij de docent.
Sjowie
Berichten: 1682
Lid geworden op: woensdag 9 november 2016, 0:30

Re: Het School topic

Bericht door Sjowie »

Nou, Master is begonnen. Maandag eerste collehe. Heb eigenlijk amper colleges/werkgroepen. Elk semester 1 werkgroepvak en 1 collegevak (ieder in 1 blok), 5 ECTs per stuk dus samen 20. Master Thesis 20 ECTs waar ik zsm aan wil/moet beginnen. Moet wel zelf een onderwep bedenken EN een externe begeleider vinden die tijd/zin en (internationale) publicaties heeft. Iets wat niet meevalt denk. Maarja die moet binnen een jaar ingeleverd worden. Beste is dus om dat in het eerste semester zoveel mogelijk te doen. Ook een klinische stage van 20 ECTs in semester 2 (en die moet ik ook nog maar zien te vinden) waarna ik als ik klaar ben met m'n Master door kan stromen naar de GZ-opleiding.


Dit wordt zo alsnog een lastig jaar denk met alles bij elkaar.
Nikki-
Berichten: 2761
Lid geworden op: zaterdag 14 januari 2017, 20:54

Re: Het School topic

Bericht door Nikki- »

Wel typisch dat je al met scriptie moet starten in het eerste semester, bij ons is dat normaal eigenlijk altijd in het tweede omdat je het moet koppelen aan een vak :o En begeleider moet wel te doen zijn toch? Meeste mensen die hier op de uni rondlopen hebben al iets van een publicatie, alleen extern is die eis wat lastiger denk ik.

Toegevoegd na 1 minuut en 5 seconden:
Ik zit nu ook met mn pakket te kloten, moet 40 EC aan vakken vrij kiezen maar wel rondom een bepaald thema, en dan 20 EC voor thesis. Maar ik heb iets van 53EC aan vakken die ik wil doen en wil eigenlijk ook de optionele stage van 10EC :')
Nilsie
Berichten: 19614
Lid geworden op: dinsdag 18 juli 2006, 20:46

Re: Het School topic

Bericht door Nilsie »

Sjowie schreef: vrijdag 1 september 2017, 1:36 Nou, Master is begonnen. Maandag eerste collehe. Heb eigenlijk amper colleges/werkgroepen. Elk semester 1 werkgroepvak en 1 collegevak (ieder in 1 blok), 5 ECTs per stuk dus samen 20. Master Thesis 20 ECTs waar ik zsm aan wil/moet beginnen. Moet wel zelf een onderwep bedenken EN een externe begeleider vinden die tijd/zin en (internationale) publicaties heeft. Iets wat niet meevalt denk. Maarja die moet binnen een jaar ingeleverd worden. Beste is dus om dat in het eerste semester zoveel mogelijk te doen. Ook een klinische stage van 20 ECTs in semester 2 (en die moet ik ook nog maar zien te vinden) waarna ik als ik klaar ben met m'n Master door kan stromen naar de GZ-opleiding.


Dit wordt zo alsnog een lastig jaar denk met alles bij elkaar.
Master van 1 jaar als ik dit zo zie?
Sjowie
Berichten: 1682
Lid geworden op: woensdag 9 november 2016, 0:30

Re: Het School topic

Bericht door Sjowie »

Nilsie schreef: vrijdag 1 september 2017, 11:46
Sjowie schreef: vrijdag 1 september 2017, 1:36 Nou, Master is begonnen. Maandag eerste collehe. Heb eigenlijk amper colleges/werkgroepen. Elk semester 1 werkgroepvak en 1 collegevak (ieder in 1 blok), 5 ECTs per stuk dus samen 20. Master Thesis 20 ECTs waar ik zsm aan wil/moet beginnen. Moet wel zelf een onderwep bedenken EN een externe begeleider vinden die tijd/zin en (internationale) publicaties heeft. Iets wat niet meevalt denk. Maarja die moet binnen een jaar ingeleverd worden. Beste is dus om dat in het eerste semester zoveel mogelijk te doen. Ook een klinische stage van 20 ECTs in semester 2 (en die moet ik ook nog maar zien te vinden) waarna ik als ik klaar ben met m'n Master door kan stromen naar de GZ-opleiding.


Dit wordt zo alsnog een lastig jaar denk met alles bij elkaar.
Master van 1 jaar als ik dit zo zie?
Klopt. Ik ben nog steeds verbaasd dat ze het programma in één jaar proppen. Doe dan wat meer extra vakken over twee jaar en verleng het programma naar 120 ECTs (voor zover er nog wat aan te leren valt wat niet in de GZ-opleiding aan bod komt).
Nikki-
Berichten: 2761
Lid geworden op: zaterdag 14 januari 2017, 20:54

Re: Het School topic

Bericht door Nikki- »

Ja ik vind het ook wel erg kort klinken zo, maar 20EC aan vakken en meteen in het eerste semester al starten met je masterscriptie.
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9076
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: Het School topic

Bericht door Bearserk »

moet volgende week een introweek volgen met allemaal rotzooi die ik al weet zoals een introductie van de studievereniging en hoe het gebouw eruit ziet enzo smh wat een rotzooi
Afbeelding
Nikki-
Berichten: 2761
Lid geworden op: zaterdag 14 januari 2017, 20:54

Re: Het School topic

Bericht door Nikki- »

Leuk toch, lekker chille week.

Toegevoegd na 16 seconden:
Ik heb ondertussen feedback op mn gehele scriptie, dus nu een laatste avondje dingen aanpassen en het is af!
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9076
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: Het School topic

Bericht door Bearserk »

toch gelukt ben trots op je etc
Afbeelding
Plaats reactie