Het School topic

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.

Sociaal experiment

Ik acht mezelf intelligenter dan de doorsnee LTF'er
127
74%
Ik acht mezelf even intelligent als de doorsnee LTF'er
31
18%
Ik acht mezelf minder intelligent dan de doorsnee LTF'er
14
8%
 
Totaal aantal stemmen: 172

Nikki-
Berichten: 2762
Lid geworden op: zaterdag 14 januari 2017, 20:54

Re: Het School topic

Bericht door Nikki- »

Nou die ook weer overleefd, nu nog een research proposal schrijven in 1 dag en dan heb ik daarna nog anderhalve week voor het maken van een take-home tentamen.
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40368
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Het School topic

Bericht door Daan »

Hoe gaat zo'n take-home tentamen in z'n werk? Vriend van me had ook al zoiets laatst.
Nikki-
Berichten: 2762
Lid geworden op: zaterdag 14 januari 2017, 20:54

Re: Het School topic

Bericht door Nikki- »

Voor mij is dit ook pas de tweede keer, maar het is vooral het type vragen dat net wat anders is. Normale tentamens gaan meestal voor een groot deel over of je het onthouden hebt (en ook wel of je het begrepen hebt natuurlijk), maar deze vragen gaan dus allemaal over begrip, inzicht en argumentatie. Ik moet nu in feite gewoon 8 mini essays schrijven over wisselende onderwerpen (elke is dan een "vraag" over één college). Er ligt dus nu heel veel focus op argumentatie, of ik de juiste literatuur erbij betrek en laten zien welke theorieën hierdoor bevestigd worden etc.

Verschilt beetje per docent hoe veel tijd je ervoor hebt. Soms is het bijna als een normaal tentamen en heb je een of enkele dagen, de vorige die ik had was ook nog iets meer een kennistoets en had ik een week voor, die wat ik nu heb is echt volledig gericht op theorie en argumentatie en daar heb ik dus ook bijna 4 weken voor in totaal (zodat je zelf kan inplannen wanneer je het doet maar ook omdat je de vragen gewoon even weg moet kunnen leggen, de juiste artikelen moet terugvinden en lezen, zelf nieuwe literatuur moet zoeken etc.).

Toegevoegd na 23 seconden:
Tl;dr: minder leren, moeilijkere vragen.
Sjowie
Berichten: 1688
Lid geworden op: woensdag 9 november 2016, 0:30

Re: Het School topic

Bericht door Sjowie »

Na een aantal mails en afgewezen worden nu eindelijk eens uitgenodigd voor een gesprek voor een mogelijke plek voor m'n masterscriptie. :)
Donderdag dat gesprek, hopelijk gaat dat naar behoren en dan ben ik als het goed is een half jaar zoet met die scriptie op de afdeling neuro-oncologie in het LUMC.
Tristan
Teamleider Chat
Berichten: 12286
Lid geworden op: donderdag 29 april 2010, 15:31
RS: Wertoo4 (p2p)
Clan: Lunatip

Re: Het School topic

Bericht door Tristan »

Nikki- schreef: dinsdag 23 januari 2018, 15:58 Voor mij is dit ook pas de tweede keer, maar het is vooral het type vragen dat net wat anders is. Normale tentamens gaan meestal voor een groot deel over of je het onthouden hebt (en ook wel of je het begrepen hebt natuurlijk), maar deze vragen gaan dus allemaal over begrip, inzicht en argumentatie. Ik moet nu in feite gewoon 8 mini essays schrijven over wisselende onderwerpen (elke is dan een "vraag" over één college). Er ligt dus nu heel veel focus op argumentatie, of ik de juiste literatuur erbij betrek en laten zien welke theorieën hierdoor bevestigd worden etc.

Verschilt beetje per docent hoe veel tijd je ervoor hebt. Soms is het bijna als een normaal tentamen en heb je een of enkele dagen, de vorige die ik had was ook nog iets meer een kennistoets en had ik een week voor, die wat ik nu heb is echt volledig gericht op theorie en argumentatie en daar heb ik dus ook bijna 4 weken voor in totaal (zodat je zelf kan inplannen wanneer je het doet maar ook omdat je de vragen gewoon even weg moet kunnen leggen, de juiste artikelen moet terugvinden en lezen, zelf nieuwe literatuur moet zoeken etc.).

Toegevoegd na 23 seconden:
Tl;dr: minder leren, moeilijkere vragen.
Ik vind het wel apart dat blijkbaar sommige studies amper take-home examens doen. Bij mijn studie waren take-home examens echt de norm vanaf dag 1. :o
Heb je vragen over een kick/ban of heb je nog een andere opmerking over de chat? Stuur mij dan gerust een PB!
Chatregels: Waarom ben ik gekickt? | Het Lunatip topic: alle informatie over de chat | Lunatipchatter van het kwartaal

Afbeelding

"Alsof mij t boeit wat jullie kunnen missen in het team?"
"Nee, gewoon een warn erop"
--Legends
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40368
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Het School topic

Bericht door Daan »

Sjowie schreef: maandag 29 januari 2018, 16:07 Na een aantal mails en afgewezen worden nu eindelijk eens uitgenodigd voor een gesprek voor een mogelijke plek voor m'n masterscriptie. :)
Donderdag dat gesprek, hopelijk gaat dat naar behoren en dan ben ik als het goed is een half jaar zoet met die scriptie op de afdeling neuro-oncologie in het LUMC.
Netjes! Succes alvast :)
Nikki-
Berichten: 2762
Lid geworden op: zaterdag 14 januari 2017, 20:54

Re: Het School topic

Bericht door Nikki- »

Nice Joey :)
Sjowie
Berichten: 1688
Lid geworden op: woensdag 9 november 2016, 0:30

Re: Het School topic

Bericht door Sjowie »

Gesprek ging goed, dus mag nu in het LUMC m'n scriptie doen. :)
Hangt waarschijnlijk ook een wetenschappelijke publicatie aan, als co-auteur. Erg goede drijfveer wel. :)
Lisette
Berichten: 17150
Lid geworden op: vrijdag 13 juli 2007, 13:05
RS: Liset (OSRS)

Re: Het School topic

Bericht door Lisette »

Sjowie schreef: donderdag 1 februari 2018, 17:16 Gesprek ging goed, dus mag nu in het LUMC m'n scriptie doen. :)
Hangt waarschijnlijk ook een wetenschappelijke publicatie aan, als co-auteur. Erg goede drijfveer wel. :)
Nice! Gefeliciteerd!
Nikki-
Berichten: 2762
Lid geworden op: zaterdag 14 januari 2017, 20:54

Re: Het School topic

Bericht door Nikki- »

Ah lekker man, zeker als je nog het onderzoek in zou willen dan is het superfijn om je eerste publicatie al binnen te hebben.
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40368
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Het School topic

Bericht door Daan »

Deze week 4 tentamencijfers terug, 4 zevens. 8)
Nikki-
Berichten: 2762
Lid geworden op: zaterdag 14 januari 2017, 20:54

Re: Het School topic

Bericht door Nikki- »

Wow je hebt eindelijk je roeping gevonden!
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40368
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Het School topic

Bericht door Daan »

Moet wel zeggen dat ik voor mijn doen ook wel echt goed gestudeerd had, ontzettend blij en opgelucht dat de resultaten dan ook meezitten.
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Het School topic

Bericht door Sam »

Lekker bezig daan
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Nikki-
Berichten: 2762
Lid geworden op: zaterdag 14 januari 2017, 20:54

Re: Het School topic

Bericht door Nikki- »

Ik heb eindelijk een van mn papers teruggekregen, 9.3. Moet nog steeds 2 cijfers terugkrijgen en vanavond nog take-home tentamen inleveren dat ik natuurlijk weer te lang heb uitgesteld.
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9085
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: Het School topic

Bericht door Bearserk »

nerd

Toegevoegd na 14 seconden:
Ik morgen weer m'n eerste college sinds november
Afbeelding
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Het School topic

Bericht door Sam »

Nikki zieke nerd
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Het School topic

Bericht door Zeekoe »

Proficiat Daan! Ben blij dat je je richting gevonden hebt. Ik moet nog een week wachten op resultaten.
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40368
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Het School topic

Bericht door Daan »

Zeekoe schreef: maandag 5 februari 2018, 0:17 Proficiat Daan! Ben blij dat je je richting gevonden hebt. Ik moet nog een week wachten op resultaten.
Thanks man! Wordt gewaardeerd. :)
Nikki-
Berichten: 2762
Lid geworden op: zaterdag 14 januari 2017, 20:54

Re: Het School topic

Bericht door Nikki- »

Wow dit semester is nu al kut. Letterlijk al mijn vakken hebben dezelfde opbouw: elke week 2 artikelen lezen, 1-2 dagen voorafgaand aan college 1-4 discussiepunten aanleveren op Blackboard (verplicht), 1 keer presenteren/seminar leiden, 1 research proposal of paper schrijven, soms nog wat extra opdrachten. Nou denk je oke klinkt best goed maar nee, het maakt niet uit op welke dag een college van een vak is, ze willen allemaal de discussiepunten op dezelfde dag hebben. Dus mag nu voortaan voor elke dinsdag 10 artikelen lezen en over elke moet ik meerdere vragen stellen :')

Toegevoegd na 26 seconden:
Ben wel zo slim om bij al mijn presentaties zo vroeg mogelijk te gaan zodat ik tegen de tentamenperiode meer tijd heb voor al die paper deadlines.
Plaats reactie