Het School topic

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.

Sociaal experiment

Ik acht mezelf intelligenter dan de doorsnee LTF'er
127
74%
Ik acht mezelf even intelligent als de doorsnee LTF'er
31
18%
Ik acht mezelf minder intelligent dan de doorsnee LTF'er
14
8%
 
Totaal aantal stemmen: 172

Aron

Re: Het School topic

Bericht door Aron »

Nice, kunnen ze je niet meer kicken en kan je echt beginnen met zuipen
Nikki-
Berichten: 2762
Lid geworden op: zaterdag 14 januari 2017, 20:54

Re: Het School topic

Bericht door Nikki- »

Dat we dit moment nog mogen meemaken.
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Het School topic

Bericht door Sam »

Is de opleiding makkelijker of werk je harder?
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40365
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Het School topic

Bericht door Daan »

Ik denk dat het niet per se makkelijker is, maar dat het me een stuk beter ligt. Bij Internationale Betrekkingen en Organisaties (IBO) vorig jaar zag je al dat genoeg mensen een studie erbij namen, omdat IBO zelf te weinig uitdaging bood. Ik had dat van die te weinig uitdaging ook, maar juist zo erg dat ik niet meer ging caren om de studie, wat ik bij deze studie wel veel meer doe. Het is een stuk economischer (onder andere de vakken Micro Economie, Macro Economie en Beleidseconomie) dan vorig jaar, terwijl management en politiek ook nog genoeg terugkomen wat het voor mij de perfecte mix maakt. Daarnaast doe ik voor tentamens wel meer, maar ik ga bijvoorbeeld niet vaker (of zelfs minder, hehe) naar colleges.
Daarnaast zit het geluk me ook wel meer mee dit jaar. Vorig jaar heel veel vakken die ik net gehaald had kunnen hebben (bijna alles tussen de 5 en de 5,5). Betekent wel dat je heel erg tevreden bent met de zesjescultuur, maar de punten komen dan wel gewoon binnen. Dit jaar had ik een mid-term minder gemaakt waardoor ik voor het tentamen minimaal een 5,8 moest halen, en ik haalde een 5,9. Voelt dan wel echt ontzettend goed als je dat terug krijgt haha.
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9085
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: Het School topic

Bericht door Bearserk »

er is niets mis met zesjescultuur tbh

zes = voldoende
Afbeelding
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: Het School topic

Bericht door Rems »

ik heb voor 3 vd 4 vakken tot nu toe ook een 6 gehaald. Als je 6,6 ook als een 6 ziet. 1 vak een 8,3 maar dat vak sloeg nergens op.

als ik mijn tentamen woensdag haal, heb ik zomervakantie LETS GO heb wel best slecht geleerd mja.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Volture
Last one standing
Berichten: 15063
Lid geworden op: woensdag 14 december 2005, 13:31

Re: Het School topic

Bericht door Volture »

nu al
Afbeelding
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: Het School topic

Bericht door Rems »

ja, ik heb in blok 4 alleen excursie van 10 dagen. ik had geen zin om daarnaast nog een vak te gaan volgen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Het School topic

Bericht door Sam »

Bearserk schreef: maandag 9 april 2018, 16:52 er is niets mis met zesjescultuur tbh

zes = voldoende
wel strijden met zessen als je een vakgebied zit met weinig baankans
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Sjowie
Berichten: 1688
Lid geworden op: woensdag 9 november 2016, 0:30

Re: Het School topic

Bericht door Sjowie »

Ik heb vandaag een tentamen net aan gehaald ondanks dat het halverwege even helemaal fout ging. Was wel fijn om te zien dat ik genoeg antwoorden goed had voor een voldoende
Nikki-
Berichten: 2762
Lid geworden op: zaterdag 14 januari 2017, 20:54

Re: Het School topic

Bericht door Nikki- »

Ik heb mijn laatste tentamen ook gehaald, moet nu deze periode nog een shitload aan papers en proposals eruit knallen en dan na de zomer thesis

Toegevoegd na 36 seconden:
Ben tot nu toe ook nog op weg voor cum laude master dus is weer even mooi meegenomen
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: Het School topic

Bericht door Rems »

Veel mensen uit mijn klas staan ook op cum laude voor master. Voor die vakken 8+ halen is nog best makkelijk, je hoeft er alleen wat tijd in te steken echt moeilijk is het niet. Er wordt soepel nagekeken.

hoger dan 8 halen voor thesis is wel lastig, dan moet je wel 4 maanden 40-50 uur per week strijden.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40365
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Het School topic

Bericht door Daan »

Dat is wel echt sick.
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: Het School topic

Bericht door Rems »

Mwah, voor thesis staat sws wel 30+ uur per week. Ligt ook een beetje aan je begeleider enzo. Ik ken nu al een beetje de professoren hiero, sommige zijn echt ziek streng en verwachten dat je totaal geen leven hebt buiten de uni om. Ik heb alle thesis onderwerpen waaruit ik kon kiezen van die gekke begeleiders niet eens gelezen lol.

heb nu wel chill thesis onderwerp denk ik, ga als het goed is in september beginnen. Zie er wel tegen op tho, ben heel slecht in zelf dingen plannen en alles in mn eentje doen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Het School topic

Bericht door Sam »

30+u lijkt me toch wel normaal
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Nikki-
Berichten: 2762
Lid geworden op: zaterdag 14 januari 2017, 20:54

Re: Het School topic

Bericht door Nikki- »

Ja ik heb inderdaad niet bijzonder veel hoeven doen voor de master tot nu toe. Sommige mensen hebben het er wel moeilijk mee maar die hebben minder voorkennis omdat ze van minder goed aansluitende opleidingen komen, alleen wordt onze eigen doorstroommaster dus eigenlijk meer op die mensen aangepast dan op ons (want dat zijn er veel meer)... snap nu wel dat ze iedereen bij onze bachelor eigenlijk proberen richting de research master te duwen.

Toegevoegd na 2 minuten en 2 seconden:
Scriptie is bij ons 20 ec want 1-jarige master, volgens mij hoor je die in theorie in 5 maanden te doen dus dan zou je op ongeveer 25-30 uur per week uitkomen. Alleen niemand maakt in het begin al zo veel uren als je nog met je onderwerp kiezen bezig bent enzo, dus ofwel hard strijden op het eind ofwel uitlopen.
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: Het School topic

Bericht door Rems »

nou ik kom van hbo en ik heb minder moeite met best veel dingen dan al die uni boys. de bachelor aardwetenschappen slaat nergens op eigenlijk, geen idee wat ze doen in die 3 jaar lol.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Nikki-
Berichten: 2762
Lid geworden op: zaterdag 14 januari 2017, 20:54

Re: Het School topic

Bericht door Nikki- »

Bij ons hebben de hbo-doorstromers juist enorm veel moeite ermee, grappig hoe dat kan verschillen. Vooral met statistiek/onderzoeksmethoden en ook gewoon het begrijpen van de literatuur.
Tristan
Teamleider Chat
Berichten: 12286
Lid geworden op: donderdag 29 april 2010, 15:31
RS: Wertoo4 (p2p)
Clan: Lunatip

Re: Het School topic

Bericht door Tristan »

Een jaar premaster is simpelweg niet goed genoeg bij veel studies tbh, zeker niet voor HBO'ers. Veel unis gaan ook volgens mij steeds strengere eisen stellen door afvallers.
Heb je vragen over een kick/ban of heb je nog een andere opmerking over de chat? Stuur mij dan gerust een PB!
Chatregels: Waarom ben ik gekickt? | Het Lunatip topic: alle informatie over de chat | Lunatipchatter van het kwartaal

Afbeelding

"Alsof mij t boeit wat jullie kunnen missen in het team?"
"Nee, gewoon een warn erop"
--Legends
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: Het School topic

Bericht door Rems »

nigga ik had nie eens premaster, die shit is easy. als een of andere pret hbo opleiding doet is de stap wel groot ja, maar ik moest sws wel veel doen op hbo als ik het zo terug bekijk.

Toegevoegd na 56 seconden:
Nikki- schreef: dinsdag 10 april 2018, 14:42 Bij ons hebben de hbo-doorstromers juist enorm veel moeite ermee, grappig hoe dat kan verschillen. Vooral met statistiek/onderzoeksmethoden en ook gewoon het begrijpen van de literatuur.
ik hoef dat allemaal niet, ik doe 2 jarige master met het eerste jaar gewoon vakken die ik zelf kan kiezen. je hebt wel statistiek, maar ik ga dat niet kiezen lmao. 2de jaar is thesis/stage/guided research/keuze vakken.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie