Dingen in het dagelijks leven die jij apprecieert!

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.
Jaestro
Berichten: 2708
Lid geworden op: maandag 20 mei 2013, 0:15

Re: Dingen in het dagelijks leven die jij apprecieert!

Bericht door Jaestro »

Meutr schreef: Hoe marcheert dat dan, dat netwerk uitbouwen? "Vriendschapsverzoekjes" verzenden naar de HR-mensen van elk bedrijf in Europa? Serieuze vraag hoor, dit.
Kben er momenteel nog niet echt mee bezig, maar zoals ik zei krijg je regelmatig verzoeken van mensen binnen bedrijven die zien dat je een bepaalde richting doet en dus al contact met je willen leggen. Voor de rest heb ik momenteel oud-werkgevers en medestudenten, en die ene prof dan.

Het is ook handig omdat je profiel eigenlijk een online cv is, dus potentiële werkgevers zien ook meteen wat je ervaring is, wat voor diploma je hebt, etc.
Afbeelding
La Pulga
Berichten: 36572
Lid geworden op: maandag 12 juli 2010, 14:45
Oude naam: Durex

Re: Dingen in het dagelijks leven die jij apprecieert!

Bericht door La Pulga »

Meutr schreef: Hoe marcheert dat dan, dat netwerk uitbouwen? "Vriendschapsverzoekjes" verzenden naar de HR-mensen van elk bedrijf in Europa? Serieuze vraag hoor, dit.
Ik zelf stuur een verzoek naar gastsprekers en leraren. Dat kan nog eens heel handig zijn.
Afbeelding
☑ Saddam Hussein ☑ Osama Bin Laden ☐ Justin Bieber
In- of uitklappen •
Afbeelding
Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Re: Dingen in het dagelijks leven die jij apprecieert!

Bericht door Meutr »

GNoulez schreef:
Meutr schreef: Hoe marcheert dat dan, dat netwerk uitbouwen? "Vriendschapsverzoekjes" verzenden naar de HR-mensen van elk bedrijf in Europa? Serieuze vraag hoor, dit.
Kben er momenteel nog niet echt mee bezig, maar zoals ik zei krijg je regelmatig verzoeken van mensen binnen bedrijven die zien dat je een bepaalde richting doet en dus al contact met je willen leggen. Voor de rest heb ik momenteel oud-werkgevers en medestudenten, en die ene prof dan.

Het is ook handig omdat je profiel eigenlijk een online cv is, dus potentiële werkgevers zien ook meteen wat je ervaring is, wat voor diploma je hebt, etc.
Zal mij daar in september eens mee bezighouden, dan. De enige buitenschoolse ervaring die ik nu heb, is camions lossen bij Samsonite. Lijkt me dus nog niet echt de moeite. :-({|= Na september zou ik normaal al wat meer moeten hebben om zo'n profiel mee op te smukken.
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
Thiesje2
Ex-clanmoderator
Berichten: 3951
Lid geworden op: maandag 21 april 2008, 23:29
RS: Gestopt

Re: Dingen in het dagelijks leven die jij apprecieert!

Bericht door Thiesje2 »

Meutr schreef:
Durex schreef:
Meutr schreef: Wat moet jij met een Linkedin? 8-[
Dat is nog best handig als je een economische opleiding doet. Zo kan je redelijk makkelijk zakelijke contacten leggen, wat weer handig kan zijn voor bijvoorbeeld een stage.
Zo'n contacten kan je toch moeilijk via internet leggen? Enfin ja, ik kan me wel inbeelden dat veel bedrijven dan in aanraking komen met jouw "profiel", maar ik zie daar de meerwaarde niet meteen van in voor een doorsnee student. Als student ben jij namelijk nog steeds degene die de eerste stap moet zetten door het bedrijf te contacteren wanneer je wil solliciteren.
Ik ben al meerdere keren door bedrijven benaderd of ik geïnteresseerd was in een stage via LinkedIn, het is gewoon een makkelijke manier om jezelf in de markt te zetten.
Animum debes mutare, non caelum.
Afbeelding
Schei-, natuur- of wiskundig gerelateerde vragen? Vreesch niet mij te PM'en.
Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Re: Dingen in het dagelijks leven die jij apprecieert!

Bericht door Meutr »

Mijn nieuwe tweepersoonsbed + matras en lattenbodem zijn zojuist gearriveerd en geïnstalleerd. Genieten 8-)
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
Bbal Prodigy
Berichten: 2900
Lid geworden op: dinsdag 20 juli 2010, 1:27
RS: Gestopt

Re: Dingen in het dagelijks leven die jij apprecieert!

Bericht door Bbal Prodigy »

Portemonnee gevonden nadat hij 2 dagen kwijt was. Opluchting.
broodoos
Berichten: 3125
Lid geworden op: maandag 29 december 2008, 19:58

Re: Dingen in het dagelijks leven die jij apprecieert!

Bericht door broodoos »

Bbal Prodigy schreef: Portemonnee gevonden nadat hij 2 dagen kwijt was. Opluchting.
Ik heb men portemonnee is na 1 jaar gevonden, hij stak in mijn tent.

Dat was het.
Afbeelding
broodoos
Berichten: 3125
Lid geworden op: maandag 29 december 2008, 19:58

Re: Dingen in het dagelijks leven die jij apprecieert!

Bericht door broodoos »

Het enige dat nog bruikbaar was was de portefeuille zelf en €15 ofzo :').
Afbeelding
broodoos
Berichten: 3125
Lid geworden op: maandag 29 december 2008, 19:58

Re: Dingen in het dagelijks leven die jij apprecieert!

Bericht door broodoos »

Afbeelding
Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Re: Dingen in het dagelijks leven die jij apprecieert!

Bericht door Meutr »

:mrgreen:
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
Megareus12
Ex-moderator
Berichten: 14140
Lid geworden op: vrijdag 10 november 2006, 19:09
Extra rang: Holbewoner

Re: Dingen in het dagelijks leven die jij apprecieert!

Bericht door Megareus12 »

Silfer schreef:
Your studies are progressing satisfactorily (code green) and you are on the way to receiving a positive study advice. In the first semester, you earned a total of 30 ECTS. Based on the norm of 60 ECTS and the minimum BSA threshold of 45 ECTS, we conclude that you are making satisfactory progress. You are on the way to receiving a positive study advice and to satisfying the requirements of the propaedeutic phase within the nominal time of one year.
Van die mailtjes die het nog eens bevestigen dat je lekker al op de helft van je P zit :mrgreen:
fy :(
Code oranje hier omdat ik 1 vak niet gehaald heb :') En meteen is mijn voortgang niet bevredigend volgens de RUG.
Dboy

Re: Dingen in het dagelijks leven die jij apprecieert!

Bericht door Dboy »

Dit bericht is op verzoek van de auteur verwijderd
Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Re: Dingen in het dagelijks leven die jij apprecieert!

Bericht door Meutr »

Gaan inderdaad zwaar de mist in met die filmpjes. Afvoeren, nu het nog kan!
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
Dboy

Re: Dingen in het dagelijks leven die jij apprecieert!

Bericht door Dboy »

Dit bericht is op verzoek van de auteur verwijderd
Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Re: Dingen in het dagelijks leven die jij apprecieert!

Bericht door Meutr »

Als je je stem gaat baseren op facebook-pagina's, dan kan je beter niet stemmen imo. :'')
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40331
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Dingen in het dagelijks leven die jij apprecieert!

Bericht door Daan »

Meutr schreef: Als je je stem gaat baseren op facebook-pagina's, dan kan je beter niet stemmen imo. :'')
Mwah, bij gemeentelijke partijen is het wat moeilijker om er nou precies achter te komen wat al hun standpunten zijn. Een Facebookpagina kan dan helderheid verschaffen. En als je dan allemaal Godsdienstige onzin ziet weet je al snel dat je er niet op moet stemmen.
La Pulga
Berichten: 36572
Lid geworden op: maandag 12 juli 2010, 14:45
Oude naam: Durex

Re: Dingen in het dagelijks leven die jij apprecieert!

Bericht door La Pulga »

Tenzij je in Urk woont!
Afbeelding
☑ Saddam Hussein ☑ Osama Bin Laden ☐ Justin Bieber
In- of uitklappen •
Afbeelding
Dboy

Re: Dingen in het dagelijks leven die jij apprecieert!

Bericht door Dboy »

Dit bericht is op verzoek van de auteur verwijderd
La Pulga
Berichten: 36572
Lid geworden op: maandag 12 juli 2010, 14:45
Oude naam: Durex

Re: Dingen in het dagelijks leven die jij apprecieert!

Bericht door La Pulga »

Vroeger, toen je nog gewoon op een partij stemde omdat die dezelfde godsdienststroming had, ongeacht de standpunten.
Afbeelding
☑ Saddam Hussein ☑ Osama Bin Laden ☐ Justin Bieber
In- of uitklappen •
Afbeelding
Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Re: Dingen in het dagelijks leven die jij apprecieert!

Bericht door Meutr »

Daan schreef:
Meutr schreef: Als je je stem gaat baseren op facebook-pagina's, dan kan je beter niet stemmen imo. :'')
Mwah, bij gemeentelijke partijen is het wat moeilijker om er nou precies achter te komen wat al hun standpunten zijn. Een Facebookpagina kan dan helderheid verschaffen. En als je dan allemaal Godsdienstige onzin ziet weet je al snel dat je er niet op moet stemmen.
In België zijn het geen gemeentelijke verkiezingen, he.

Toegevoegd na 1 minuten:
Dboy schreef:
Meutr schreef: Als je je stem gaat baseren op facebook-pagina's, dan kan je beter niet stemmen imo. :'')
Het is hun eigen pagina he? Enja, hoeveel mensen stemmen met veel kennis over de stand van zaken denk je? Hoeveel mensen stemmen niet omdat BDW zo veel op tv komt, of omdat er 1 standpunt is dat ze zo goed vinden (vaak over profiteurs, buitenlanders, splitsing belgië zou ik zeggen).

Gaat niet enkel over de nva he, maar over het volk in het algemeen. Of mensen die stemmen op basis van de folderkes die worden uitgedeeld?
Heel wat mensen kijken nog dagelijks naar het journaal en volgen de politieke actualiteit nog behoorlijk. Als je dat doet, dan ben je normaal wel in staat om een stem uit te brengen op de partij die je écht het beste ligt. Als je al op facebook moet gaan kijken welke partij je het beste ligt, dan stem je beter niet imo. Stemmen op basis van verkiezingscampagnes vind ik persoonlijk maar onzin. Dan stem je op de partij met het beste marketingapparaat.
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
Plaats reactie