Het Auto topic!

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.
Ruthless
Berichten: 15288
Lid geworden op: vrijdag 8 juni 2012, 16:39
RS: V I T T U N (OSRS)
Extra rang: Pechvogel

Re: Het Auto topic!

Bericht door Ruthless »

Sam schreef: maandag 14 augustus 2017, 21:13 Ga je dan zelf ook op de foto ruttels?
ik ga als carbabe erbij staan met mn mazda petje op

Toegevoegd na 15 seconden:
Bearserk schreef: maandag 14 augustus 2017, 21:18 heb een goeie lad ontmoet bij festival die een verroeste afgetrapte mx5 had, zag er beter uit dan die van rutt
*triggered*
Silfer, kom alsjeblieft terug. We missen je allemaal heel erg. :cry:
Nilsie
Berichten: 19614
Lid geworden op: dinsdag 18 juli 2006, 20:46

Re: Het Auto topic!

Bericht door Nilsie »

Stefan schreef: maandag 14 augustus 2017, 20:19 Ja, maak dan wel foto's van de zijkant he :") Zo zie je alsnog niets

Toegevoegd na 2 minuten en 39 seconden:
Dit is toch wel een gruwelijke 206

https://www.youtube.com/watch?v=KQFLer6wgKE

Dat geluid <3 Lijkt me best geniaal om met zo'n kleine auto een hele reeks dure sportwagens er uit te rijden

Toegevoegd na 3 minuten en 52 seconden:
450Pk op 1000 kilo is wel redelijk zelfmoord tho
Als je dan toch geld aan het verbrassen bent, gooi dan 300 pk in een Classic Beetle. Niet in een fucking 206.
Stefan
Moderator in Non-RS
Berichten: 22160
Lid geworden op: zaterdag 2 juni 2007, 18:38
Oude naam: Stefan B 512

Re: Het Auto topic!

Bericht door Stefan »

Ziet er gewoon goed uit
Afbeelding
Nilsie
Berichten: 19614
Lid geworden op: dinsdag 18 juli 2006, 20:46

Re: Het Auto topic!

Bericht door Nilsie »

Stefan schreef: woensdag 16 augustus 2017, 20:21 Ziet er gewoon goed uit
Dat zei ik ook niet schat. Deze ziet er nog subtiel uit, maar ik vind het persoonlijk gewoon geen mooie/leuke auto's. :p
Stefan
Moderator in Non-RS
Berichten: 22160
Lid geworden op: zaterdag 2 juni 2007, 18:38
Oude naam: Stefan B 512

Re: Het Auto topic!

Bericht door Stefan »

Vind het design juist erg goed/sportief, de basis althans. Een complete stock 206 vind ik ook niet mooi, maar met een paar aanpassingen kun je er echt hele sportieve auto's van maken IMO
Afbeelding
Stefan
Moderator in Non-RS
Berichten: 22160
Lid geworden op: zaterdag 2 juni 2007, 18:38
Oude naam: Stefan B 512

Re: Het Auto topic!

Bericht door Stefan »

Jaja, we kunnen weer aftikken. Distributieriem en de rest wat er bij hoort. Weer €550,- naar de klote. Heb in 2 jaar tijd bijna net zoveel uitgegeven aan onderhoud als de aanschafprijs van de auto :lol:
Afbeelding
Nilsie
Berichten: 19614
Lid geworden op: dinsdag 18 juli 2006, 20:46

Re: Het Auto topic!

Bericht door Nilsie »

Ach, dat is hoe het werkt als je auto's koopt in een range van 1000-5000 euro. xD
Aron

Re: Het Auto topic!

Bericht door Aron »

Tenzij het een micra is
Stefan
Moderator in Non-RS
Berichten: 22160
Lid geworden op: zaterdag 2 juni 2007, 18:38
Oude naam: Stefan B 512

Re: Het Auto topic!

Bericht door Stefan »

Nja, heb niet echt geluk gehad ofzo, allemaal van die rare reparaties. Paar maanden terug was er een pinnetje in het contactslot gebroken, moest een compleet nieuwe in. Ook weer 400 euro, en gelijk een abonnement op de anwb omdat ik niet meer weg kon :") Vorig jaar moest ik de hele achteras laten reviseren omdat de wielen scheef stonden. Ook weer 550 euro. Op die manier tikt het lekker aan. Motorisch dan weer helemaal geen problemen gehad.
Afbeelding
Nilsie
Berichten: 19614
Lid geworden op: dinsdag 18 juli 2006, 20:46

Re: Het Auto topic!

Bericht door Nilsie »

Stefan schreef: woensdag 23 augustus 2017, 17:51 Nja, heb niet echt geluk gehad ofzo, allemaal van die rare reparaties. Paar maanden terug was er een pinnetje in het contactslot gebroken, moest een compleet nieuwe in. Ook weer 400 euro, en gelijk een abonnement op de anwb omdat ik niet meer weg kon :") Vorig jaar moest ik de hele achteras laten reviseren omdat de wielen scheef stonden. Ook weer 550 euro. Op die manier tikt het lekker aan. Motorisch dan weer helemaal geen problemen gehad.
Tsja, contactslot vervangen doe ik zelf wel. Nog geen 2 uur werk bij mijn auto geloof ik.
Stefan
Moderator in Non-RS
Berichten: 22160
Lid geworden op: zaterdag 2 juni 2007, 18:38
Oude naam: Stefan B 512

Re: Het Auto topic!

Bericht door Stefan »

Het slot zelf was 200 euro, kwam nog 70 euro btw bij. De arbeid was dus nog het goedkoopst

Toegevoegd na 32 seconden:
Maargoed, ik ben ook helemaal niet technisch, dus ik begin daar niet aan :")
Afbeelding
Nilsie
Berichten: 19614
Lid geworden op: dinsdag 18 juli 2006, 20:46

Re: Het Auto topic!

Bericht door Nilsie »

Stefan schreef: woensdag 23 augustus 2017, 18:31 Het slot zelf was 200 euro, kwam nog 70 euro btw bij. De arbeid was dus nog het goedkoopst

Toegevoegd na 32 seconden:
Maargoed, ik ben ook helemaal niet technisch, dus ik begin daar niet aan :")
Tsja, waar denk je dat ik mijn kennis vandaan heb gehaald? Lezen, doen, lezen, falen, doen. Maar goed daar moet je zin in hebben. :p
Stefan
Moderator in Non-RS
Berichten: 22160
Lid geworden op: zaterdag 2 juni 2007, 18:38
Oude naam: Stefan B 512

Re: Het Auto topic!

Bericht door Stefan »

Ik heb geen tijd, ruimte en zin daarvoor. Zie het ook niet echt zitten om nog meer geld kwijt te zijn aan de keren dat ik het verneuk :")
Afbeelding
Nilsie
Berichten: 19614
Lid geworden op: dinsdag 18 juli 2006, 20:46

Re: Het Auto topic!

Bericht door Nilsie »

Stefan schreef: donderdag 24 augustus 2017, 18:25 Ik heb geen tijd, ruimte en zin daarvoor. Zie het ook niet echt zitten om nog meer geld kwijt te zijn aan de keren dat ik het verneuk :")
Verneuken is opzich best lastig, maar snap als je denkt van ja ik ga liever andere dingen doen.
Hoe ik er tegenaan kijk is 5u klussen voor 500eu besparen, priem. :p
Ruthless
Berichten: 15288
Lid geworden op: vrijdag 8 juni 2012, 16:39
RS: V I T T U N (OSRS)
Extra rang: Pechvogel

Re: Het Auto topic!

Bericht door Ruthless »

laatst ook die schroefset
had het kunnen laten doen voor ~300€
maar heb t nu samen met een maatje zelf gedaan waardoor ik alleen 50 eu kwijt was voor uitlijning
Silfer, kom alsjeblieft terug. We missen je allemaal heel erg. :cry:
Stefan
Moderator in Non-RS
Berichten: 22160
Lid geworden op: zaterdag 2 juni 2007, 18:38
Oude naam: Stefan B 512

Re: Het Auto topic!

Bericht door Stefan »

Ik verwacht niet van mezelf dat ik even een distributieriem kan vervangen met 0 ervaring en 2 linkerhanden :") Ligt straks heel mijn motor in elkaar
Afbeelding
Ruthless
Berichten: 15288
Lid geworden op: vrijdag 8 juni 2012, 16:39
RS: V I T T U N (OSRS)
Extra rang: Pechvogel

Re: Het Auto topic!

Bericht door Ruthless »

ik ben er wel achter gekomen dat het allemaal veel minder moeilijk is dan dat het lijkt

we leven in 2017, met een beetje logisch nadenken en met gebruik van youtube moet zoiets best lukken
Silfer, kom alsjeblieft terug. We missen je allemaal heel erg. :cry:
Nilsie
Berichten: 19614
Lid geworden op: dinsdag 18 juli 2006, 20:46

Re: Het Auto topic!

Bericht door Nilsie »

Stefan schreef: donderdag 24 augustus 2017, 18:58 Ik verwacht niet van mezelf dat ik even een distributieriem kan vervangen met 0 ervaring en 2 linkerhanden :") Ligt straks heel mijn motor in elkaar
Een afbeelding volgen met waar de riem moet lopen, het is te doen.
Aanrader is wel iemand met verstand. :p
Breznikov
Berichten: 3694
Lid geworden op: zondag 4 januari 2009, 17:14

Re: Het Auto topic!

Bericht door Breznikov »

Goed gereedschap en klusruimte is het halve werk. Maar ook dan zou ik een keer beginnen met olie en bougies vervangen. Klussen aan je eigen auto (in mijn geval motor) geeft, naar mijn idee, aanzienlijk meer voldoening dan het werk laten doen.
Nilsie
Berichten: 19614
Lid geworden op: dinsdag 18 juli 2006, 20:46

Re: Het Auto topic!

Bericht door Nilsie »

Breznikov schreef: vrijdag 25 augustus 2017, 13:17 Goed gereedschap en klusruimte is het halve werk. Maar ook dan zou ik een keer beginnen met olie en bougies vervangen. Klussen aan je eigen auto (in mijn geval motor) geeft, naar mijn idee, aanzienlijk meer voldoening dan het werk laten doen.
Maar je moet er wel zin in hebben natuurlijk.
Plaats reactie