Het Auto topic!

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.
Don
Berichten: 1866
Lid geworden op: donderdag 7 juli 2011, 21:07
Clan: Team High
Oude naam: nightmare782

Het Auto topic!

Bericht door Don »

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Welkom op het auto topic.
De bedoeling is dat er hier over auto's gepraat gaat worden.
Als je het leuk vind mag je hier je eigen auto posten

Afbeelding

Auto
In- of uitklappen •
Vanaf 1885 is de auto in gebruik zoals wij hem kennen, de Benz, wat je zou kunnen zien als de voorloper van Mercedes-Benz. Dat was de eerste auto met de verbrandingsmotor. Jaren daarvoor waren er al voertuigen die reden op stoom. In al die jaren is de auto veel toegankelijker geworden voor de normale mens. Eind 19e eeuw en begin 20e eeuw konden alleen de rijkste een automobiel betalen. Tegenwoordig ligt dat anders. Bijna elk huishouden heeft minimaal één auto. Doordat er eigenlijk te veel auto's zijn in een relatief klein gebied ontstaan files. Er is niet genoeg asfalt om alle voertuigen tegelijk erop te kunnen hebben. De laatste ontwikkeling op het gebied van de auto is de elektrische auto. Een auto die op stroom kan rijden, om zo het milieu minder te beschadigen dan diesel of benzine. Een hybride is een combinatie van benzine/diesel en elektriciteit.
Afbeelding

Wat vind jij nou echt een mooi model?
Welke auto vind jij onuitstaanbaar?
Hoe zit het met de ontwikkelingen van het meest populaire voertuig?
Tuning: Mooi of gevaarlijk?
Auto gerelateerde vragen: Stel ze hier aan onze ''deskundigen''!
Autoprogramma's: Nuttige informatie of puur entertainment?

Kortom: Alles dat met 'de auto' te maken heeft.

Afbeelding

REGELS

Discussie mag, mits normaal taalgebruik.
Blijf bij dit onderwerp, dus niet wanneer het over paardenkrachten gaat dat jij over paarden gaat vertellen.
Wees serieus.

Afbeelding


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Achtergrondinformatie:
Straatvader schreef:
Ik zal je vraag zo goed mogelijk proberen te beantwoorden maar voordat ik dat ga doen wil ik graag kwijt dat ik persoonlijk nooit via marktplaats zou zoeken naar een auto. Ik zelf zoek altijd via http://www.gaspedaal.nl, imo is marktplaats voor auto's gewoon ruk om te zoeken.

Hoe marktplaats die maandelijkse kosten bepaald zou ik niet weten dus daar kan ik niks zinnigs over zeggen. Wel kan je vrij eenvoudig zelf je kosten kunnen berekenen. Ik zal als voorbeeld ook mijn eigen ervaring en auto gebruiken. Ik rij een Audi 80 2.8 V6 uit 1992 met een gewicht van ongeveer 1300kg. Ik woon in Noord-Brabant.

Er zijn vier zaken die je maandelijkse kosten bepalen:
1. Verzekering
2. Wegenbelasting
3. Brandstofkosten
4. Onderhoudskosten

-Verzekering
Hangt van veel verschillende zaken af: Wat voor soort auto, bestuurder, verleden, polis etc. Op dit gebied kan ik dus voor jou geen zinnige uitspraak doen maar dit valt vaak vrij gemakkelijk te berekenen via de website van je verzekeringsmaatschappij. Hoewel dit niet gebruikelijk is heb ik het zo geregeld dat de verzekering via mijn vaders naam gaat, dit is goedgekeurd door mijn verzekeringmaatschappij. Dit moet je eerst goed uitzoeken en navragen! Ik betaal ongeveer 220 euro per jaar aan verzekering en ik heb een WA verzekering

Maandelijkse kosten:18,33

-Wegenbelasting
Hangt van een aantal factoren af, is vrij eenvoudig te berekenen via de site van de belastingdienst:
http://www.belastingdienst.nl/rekenhulp ... belasting/

Voor mij persoonlijk: 54 euro per maand.

-Brandstof
Hangt af van verschillende factoren: Wat voor soort brandstof, aantal kilometers, verbruik etc. Dit valt voor je zelf makkelijk te berekenen. Je zoekt op hoeveel je auto in theorie verbruikt(of je meet het zelf) en hoeveel kilometers je van plan bent te rijden.

Ik rij dus benzine. Op een tank van 56 liter rijdt ik ongeveer 425km waar ik precies een maand mee doe. Dit is een verbruik van 425/60=7,58, dus 1 op 7,6. Deze tank van 56 liter koste me 95,12 euro. Dit is de prijs van ongeveer 1,5 maand geleden.

Maandelijkse kosten: 95,12

-Onderhoudskosten
Dit is natuurlijk erg variabel en kan ik wederom in jou geval niks zinnigs over zeggen. Wat ik wel kan zeggen is dat er per half jaar bij de meeste tweede hands auto's wel wat kosten van onderhoud zijn, hou klein ook. Apk en dergelijke vallen hier ook onder

Aangezien dit bedrag variabel is pak ik grofweg een gemiddelde van 25 euro per maand.

Totale maandelijkse koste in mijn geval:

192.45

Ik zou zeggen bereken het voor je zelf zoals ik heb gedaan en je weet het antwoord. Mocht je nog vragen hebben, hoor ik het graag! Ook zou ik dan graag je berekening zien! :)
Laatst gewijzigd door Don op zondag 29 november 2015, 14:21, 40 keer totaal gewijzigd.
Name less
Berichten: 3216
Lid geworden op: donderdag 25 december 2008, 17:28

Re: Het Auto topic

Bericht door Name less »

ok
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Het Auto topic

Bericht door Sam »

top gear is baas
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Janco
Berichten: 2942
Lid geworden op: zaterdag 12 mei 2007, 9:33
Clan: eLLte

Re: Het Auto topic

Bericht door Janco »

Sam schreef: top gear is baas
jeremy clarckson is baas
Don
Berichten: 1866
Lid geworden op: donderdag 7 juli 2011, 21:07
Clan: Team High
Oude naam: nightmare782

Re: Het Auto topic

Bericht door Don »

Jancodragen schreef:
Sam schreef: top gear is baas
jeremy clarckson is baas
Meestal wel ja, maar soms vind ik dat'ie net wat te ver gaat
Don
Berichten: 1866
Lid geworden op: donderdag 7 juli 2011, 21:07
Clan: Team High
Oude naam: nightmare782

Re: Het Auto topic

Bericht door Don »

Voorlopig nog met de fiets :)
StefanRSW
Berichten: 715
Lid geworden op: dinsdag 28 juli 2009, 17:46
Clan: Equilibrium

Re: Het Auto topic

Bericht door StefanRSW »

Wat vind jij nou echt een mooi model?

BMW 530I, ik vind BMW's gewoon erg mooie auto's.

Afbeelding

Afbeelding

Tuning: Mooi of gevaarlijk?

Mooi vind ik het niet, maar dat is voor ieder persoonlijk.

Auto gerelateerde vragen: Stel ze hier!

Binnenkort, 7 februari, mag ik afrijden. Wat zijn nou redelijke auto's om mee te beginnen, die niet al te veel in verzekering/wegenbelasting kost?
Afbeelding
StefanRSW
Berichten: 715
Lid geworden op: dinsdag 28 juli 2009, 17:46
Clan: Equilibrium

Re: Het Auto topic

Bericht door StefanRSW »

Vierk4nt schreef:
StefanRSW schreef:

Binnenkort, 7 februari, mag ik afrijden. Wat zijn nou redelijke auto's om mee te beginnen, die niet al te veel in verzekering/wegenbelasting kost?
Peugeot 206je?
Vind ik wel wat, maar die valt helaas buiten mijn budget. Ik zat zelf te denken aan een 106, 306 of een Citroën Saxo.
Afbeelding
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40330
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Het Auto topic

Bericht door Daan »

Ik wil het geluid van mooie sportwagens echt zo nice. Kippenvel als je Lamborghini hoort langsrijden.
Don
Berichten: 1866
Lid geworden op: donderdag 7 juli 2011, 21:07
Clan: Team High
Oude naam: nightmare782

Re: Het Auto topic

Bericht door Don »

Zelf heb ik nog geen auto, maar dat zijn inderdaad goede opties als je het mij vraagt. Misschien een Opel Corsa van het vorige model?
StefanRSW
Berichten: 715
Lid geworden op: dinsdag 28 juli 2009, 17:46
Clan: Equilibrium

Re: Het Auto topic

Bericht door StefanRSW »

nightmare782 schreef: Zelf heb ik nog geen auto, maar dat zijn inderdaad goede opties als je het mij vraagt. Misschien een Opel Corsa van het vorige model?
Een Opel Corsa vind ik wel redelijk, maar die zijn te vaak afgetrapt. Een Renault Clio vind ik wel mooi, daar ga ik zeker nog eens voor kijken.
Afbeelding
Pariazix
Berichten: 9617
Lid geworden op: zaterdag 13 februari 2010, 19:35
RS: Gestopt

Re: Het Auto topic

Bericht door Pariazix »

Ford Fiesta/Focus?
Afbeelding
Don
Berichten: 1866
Lid geworden op: donderdag 7 juli 2011, 21:07
Clan: Team High
Oude naam: nightmare782

Re: Het Auto topic

Bericht door Don »

StefanRSW schreef:
nightmare782 schreef: Zelf heb ik nog geen auto, maar dat zijn inderdaad goede opties als je het mij vraagt. Misschien een Opel Corsa van het vorige model?
Een Opel Corsa vind ik wel redelijk, maar die zijn te vaak afgetrapt. Een Renault Clio vind ik wel mooi, daar ga ik zeker nog eens voor kijken.
Wat is het budget van meneer? Kan ik even voor je kijken ;)

Toegevoegd na 3 minuten:

Een Volvo V40 is dan niet echt een auto voor een jong iemand, maar wel betaalbaar en relatief veilig. Komt bij dat Volvo's vaak een erg lange levensduur hebben, maar mooi vind ik ze niet. http://www.autotrader.nl/auto/volvo/ven ... s-tot-3000
Ruthless
Berichten: 15268
Lid geworden op: vrijdag 8 juni 2012, 16:39
RS: V I T T U N (OSRS)
Extra rang: Pechvogel

Re: Het Auto topic

Bericht door Ruthless »

Bij ons hier op 't industrieterrein staat een fcking mooie mitsubitsi lancer. Alleen de koplampen en velgen zijn veranderd, maar echt super nice. Als ik m'n rijbewijs heb en hij staat er nog ga ik hem sowieso kopen als ik 't geld heb. :')
anders vind ik een Renault Twingo wel leuk, of gewoon zo'n klein opeltje. :")
Silfer, kom alsjeblieft terug. We missen je allemaal heel erg. :cry:
StefanRSW
Berichten: 715
Lid geworden op: dinsdag 28 juli 2009, 17:46
Clan: Equilibrium

Re: Het Auto topic

Bericht door StefanRSW »

nightmare782 schreef:
StefanRSW schreef:
nightmare782 schreef: Zelf heb ik nog geen auto, maar dat zijn inderdaad goede opties als je het mij vraagt. Misschien een Opel Corsa van het vorige model?
Een Opel Corsa vind ik wel redelijk, maar die zijn te vaak afgetrapt. Een Renault Clio vind ik wel mooi, daar ga ik zeker nog eens voor kijken.
Wat is het budget van meneer? Kan ik even voor je kijken ;)

Toegevoegd na 3 minuten:

Een Volvo V40 is dan niet echt een auto voor een jong iemand, maar wel betaalbaar en relatief veilig. Komt bij dat Volvo's vaak een erg lange levensduur hebben, maar mooi vind ik ze niet. http://www.autotrader.nl/auto/volvo/ven ... s-tot-3000
Het budget weet ik niet zeker. Ik vind Volvo's wel mooi, maar het probleem is dat ze relatief groot zijn, en ik graag met een kleine auto wil beginnen.
Afbeelding
Don
Berichten: 1866
Lid geworden op: donderdag 7 juli 2011, 21:07
Clan: Team High
Oude naam: nightmare782

Re: Het Auto topic

Bericht door Don »

Een Golfje III is ook weinig mis mee, kun je een leuke auto voor weinig geld mee krijgen. Wel opletten dat je een goed exemplaar neemt want ze worden ook vaak afgetrapt.

Toegevoegd na 6 minuten:
Daan schreef: Ik wil het geluid van mooie sportwagens echt zo nice. Kippenvel als je Lamborghini hoort langsrijden.
Deze vind ik persoonlijk erg goed
Ozone
Berichten: 1257
Lid geworden op: vrijdag 16 december 2005, 19:19
RS: Blast 2 Face (p2p)
Oude naam: z0ow

Re: Het Auto topic

Bericht door Ozone »

Ik heb nu sinds 2 jaar mn rijbewijs. Heb nu sinds 1,5 jaar een Kia Picanto uit 2005, prima auto'tje en goed betaalbaar. Al 20.000km mee gereden nu ^^. Ik zou niet zonder mn rijbewijs kunnen.

Zou het niet erg vinden om wat anders te rijden, mn moeder rijd een Peugot 206, rijd wel wat comfortabeler, maarja voor mij niet helemaal betaalbaar..

Vind busjes toch wel het fijnst rijden. Mijn favoriet zijn toch wel, Ford Focus en VW Transporter.
Afbeelding
The3 legends
Berichten: 1030
Lid geworden op: woensdag 14 maart 2007, 16:17

Re: Het Auto topic

Bericht door The3 legends »

Op dit moment heb ik geen auto.

In juni ga ik met 3 vrienden een grote auto kopen om dan in juli-augustus 5-6 weken door Europa te touren. Daarna willen we de auto weer zo snel mogelijk verkopen. We zoeken een auto waarin je comfortabel kan zitten en waarin genoeg bagageruimte is. We denken aan Renault Espace of een Ford Galaxy.

Route die we gaan doen is: Nederland - Duitsland - Tsjechië - Polen- Slowakije - Hongarije - Kroatië - Slovenië - Oostenrijk -Duitsland - Nederland

Overnachten op campings (tentje mee) en als we in steden zijn in goedkope hostels.
We doen vooral veel Oost-blok landen want daar kost het natuurlijk allemaal wat minder.
Afbeelding
Vinno
Berichten: 2971
Lid geworden op: maandag 7 januari 2008, 17:34
Clan: Retired
Oude naam: Vino

Re: Het Auto topic

Bericht door Vinno »

Als ik toevallig rijk word in de komende paar jaar, dan koop ik sowieso de Volkswagen Scirocco.
http://www.stylingtuning.nl/wp-content/ ... occo-6.jpg
Damn die wagen is sexayy :wub:
Afbeelding
Bryan030
Berichten: 1682
Lid geworden op: donderdag 7 juli 2011, 12:41

Re: Het Auto topic

Bericht door Bryan030 »

StefanRSW schreef:
Vierk4nt schreef:
StefanRSW schreef:

Binnenkort, 7 februari, mag ik afrijden. Wat zijn nou redelijke auto's om mee te beginnen, die niet al te veel in verzekering/wegenbelasting kost?
Peugeot 206je?
Vind ik wel wat, maar die valt helaas buiten mijn budget. Ik zat zelf te denken aan een 106, 306 of een Citroën Saxo.
VW 3 gti?
Plaats reactie