Lunatips boekenclubje

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.
Wup
Berichten: 9502
Lid geworden op: woensdag 8 augustus 2007, 19:08
RS: Torqedo (OSRS)
Clan: þ
Oude naam: Wuppie26

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door Wup »

Ben onlangs weer begonnen met Well of Ascension. Zit er weer heemaal in. Hoor inderdaad ook veel goede verhalen over Joe Abercrombie!
Ack! Raya van Mattaveld
Afbeelding
Gebruikersavatar
pauperunit
Grapjas
Berichten: 16867
Lid geworden op: zaterdag 7 juni 2008, 10:42
RS: Rondjeslopen (OSRS)
Oude naam: grootmonster

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door pauperunit »

Heeft iemand hier verstand van E-readers?

Ik twijfel de laatste tijd om er misschien eentje te halen, punt is alleen dat ik echt bijna nooit boeken lees (hihi), maar heb in 't verleden wel lol gehad aan lezen toen ik er eenmaal in zat.

Punt is alleen, hoe zit het met het installeren/downloaden van boeken? Lijkt me wel dat het te downloaden is, maar idk of het dan 'leesbaar' is op zo'n E-reader.

Bij voorbaat dank schatjes.
Wup
Berichten: 9502
Lid geworden op: woensdag 8 augustus 2007, 19:08
RS: Torqedo (OSRS)
Clan: þ
Oude naam: Wuppie26

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door Wup »

Heb er zelf een maar gebruik hem eigenlijk nooit. Lees liever echte boeken. Kan gewoon verschillende formatten downloaden op het wereldwijde web. Bij mijn cheap ass e-reader zijn ze allen goed leesbaar.
Ack! Raya van Mattaveld
Afbeelding
Gebruikersavatar
pauperunit
Grapjas
Berichten: 16867
Lid geworden op: zaterdag 7 juni 2008, 10:42
RS: Rondjeslopen (OSRS)
Oude naam: grootmonster

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door pauperunit »

Ik ben een van de weinigen die waarschijnlijk liever op een e-reader leest dan, dan echte boeken.

Ik zit altijd verkeerd, heb m'n boek altijd verkeerd vast, houdt em nooit goed in het licht.

en mocht ik eindelijk goed zitten moet ik plassen :(

En oh, bedankt, dat antwoord m'n vraag wel somewhat. Ik zat ook te denken aan een 'goedkope', zat er een van 69 maar ga nog even verder zoeken.
Laatst gewijzigd door pauperunit op woensdag 30 maart 2016, 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.
amedee de vlieg
Verbannen (permanent)
Berichten: 1203
Lid geworden op: woensdag 18 november 2015, 20:53

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door amedee de vlieg »

kijk zo'n cover dan

Afbeelding

krijg je toch n stijve van? heb je niet met die vieze e-readers hoor
Gebruikersavatar
pauperunit
Grapjas
Berichten: 16867
Lid geworden op: zaterdag 7 juni 2008, 10:42
RS: Rondjeslopen (OSRS)
Oude naam: grootmonster

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door pauperunit »

ja maar je moet de binnenkant lezen
amedee de vlieg
Verbannen (permanent)
Berichten: 1203
Lid geworden op: woensdag 18 november 2015, 20:53

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door amedee de vlieg »

boek moet rust brnegen niet zo'n lelijke verlichting van een scherm en harde metaal
Gozert
Berichten: 2078
Lid geworden op: woensdag 12 december 2012, 12:38
RS: Gozert (p2p)

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door Gozert »

Iemand mein kampf al gelezen?
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door Sam »

Ik gebruik ook nooit e-readers en ik zie mezelf dat ook niet zo snel doen, maar ik loop soms wel hard te struggelen met schaduwen ed als ik boeken lees. Dat heb je niet bij e-readers. E-reader kan je daarbij ook veel makkelijker meenemen op vakantie.
Laatst gewijzigd door Sam op woensdag 30 maart 2016, 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door i k0nijn i »

Gozert schreef:Iemand mein kampf al gelezen?
Ik, enkele jaren geleden. Wat wil je weten?
Afbeelding
Gozert
Berichten: 2078
Lid geworden op: woensdag 12 december 2012, 12:38
RS: Gozert (p2p)

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door Gozert »

i k0nijn i schreef:
Gozert schreef:Iemand mein kampf al gelezen?
Ik, enkele jaren geleden. Wat wil je weten?
Wat spreekt Hitler daarin uit? Bijvoorbeeld stonden er toen al veel dingen in over zijn haat richting het jodendom
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door i k0nijn i »

Vanalles. Zijn verleden - vanaf zijn jeugd tot het moment dat zijn ouders sterven, maar ook zijn politieke visie, zijn interesse in Marxisme enzovoort. Je leest erin dat hij een haat voor Joden ontwikkelde, maar dat die eigenlijk zowel voedsel als product waren van zijn sociaal darwinisme en later Nazisme. Veel propaganda voor de NSDAP. Veel interessante passages, maar nog meer zaken die je leest waarvan je niet kan geloven dat iemand zo zou denken, zoals je met veel manifesten hebt. Anderzijds zijn er ook passages die heel erg logisch klinken en waar je een hoop waarheid in kan zien, die je wellicht helemaal anders zou bekijken mocht je de auteur niet kennen.
Afbeelding
Gozert
Berichten: 2078
Lid geworden op: woensdag 12 december 2012, 12:38
RS: Gozert (p2p)

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door Gozert »

Ty konijn, word misschien toch is tijd om dat boek te gaan lezen.
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door i k0nijn i »

Gozert schreef:Ty konijn, word misschien toch is tijd om dat boek te gaan lezen.
Zeker de moeite als je geïnteresseerd bent in hoe hij het nazisme echt zag en als je een interesse hebt in eugenetica (de grootste reden waarom ik het las). Verwacht geen literair meesterwerk, trouwens. En als je het gewoon eens wilt lezen omdat je wilt weten wie Hitler was en zijn gedachtegang, denk ik dat je door redelijk wat pagina's zult worstelen die niet interessant zullen zijn. Volume II is de moeite niet als het niet voor onderzoek is.
Afbeelding
Gozert
Berichten: 2078
Lid geworden op: woensdag 12 december 2012, 12:38
RS: Gozert (p2p)

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door Gozert »

i k0nijn i schreef:
Gozert schreef:Ty konijn, word misschien toch is tijd om dat boek te gaan lezen.
Zeker de moeite als je geïnteresseerd bent in hoe hij het nazisme echt zag en als je een interesse hebt in eugenetica (de grootste reden waarom ik het las). Verwacht geen literair meesterwerk, trouwens. En als je het gewoon eens wilt lezen omdat je wilt weten wie Hitler was en zijn gedachtegang, denk ik dat je door redelijk wat pagina's zult worstelen die niet interessant zullen zijn. Volume II is de moeite niet als het niet voor onderzoek is.
Wat wel een probleem is dat zover ik weet is dat hij niet meer in NL verkrijgbaar is
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door i k0nijn i »

Uitlenen zou geen probleem mogen zijn. Je kan het gemakkelijk online vinden ook. Als je Duits redelijk is, zou ik aanraden parallel te lezen in Duits en Engels/Nederlands naar keuze.
Afbeelding
Simon`
Bodybuilder
Berichten: 8177
Lid geworden op: zaterdag 18 augustus 2007, 20:51

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door Simon` »

Ik heb ook een Kindle, is wel touchscreen. Leest enorm prettig omdat het niet een scherm is zoals bij een tablet, maar een stilstaand beeld (veel prettiger voor je ogen). Notities maken werkt prima, er kunnen enorm veel boeken op en het ding is niet eens zo duur. Kan prima in m'n jaszak en heb 'm dus vrijwel altijd bij me.
Afbeelding
Gebruikersavatar
pauperunit
Grapjas
Berichten: 16867
Lid geworden op: zaterdag 7 juni 2008, 10:42
RS: Rondjeslopen (OSRS)
Oude naam: grootmonster

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door pauperunit »

Ik (denk) dat ik deze ga halen dan:

http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_ko ... 98847.html

Geen Kindle dus, wel goede recensies verder, denk dat ik vanavond maar eens bij de mediamarkt langs ga :^)

Toegevoegd na 1 uur, 5 minuten en 40 seconden:
pauperunit schreef:Ik (denk) dat ik deze ga halen dan:

http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_ko ... 98847.html

Geen Kindle dus, wel goede recensies verder, denk dat ik vanavond maar eens bij de mediamarkt langs ga :^)
EDIT: Net even geweest, ze hadden em niet meer en de BCC vroeg er meer voor dus maar via bol.com gehaald :^)

Vanavond dus maar vast wat rondkijken om boeken te downloaden, ik heb totaal geen idee waar ik moet beginnen maar ik heb al twee boeken die ik sowieso al eens wilde lezen:
- A brief history of time
- To kill a mockingbird

Ik ben er ook van overtuigd dat ik vaker had 'ohh, die moet ik eens lezen', ik moet m'n geheugen opfrissen en die terugvinden ;_;
amedee de vlieg
Verbannen (permanent)
Berichten: 1203
Lid geworden op: woensdag 18 november 2015, 20:53

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door amedee de vlieg »

niet op een e-reader
Wup
Berichten: 9502
Lid geworden op: woensdag 8 augustus 2007, 19:08
RS: Torqedo (OSRS)
Clan: þ
Oude naam: Wuppie26

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door Wup »

Gewoon accountje aanmaken op Goodreads.com. Veel reviews en kan je een lijstje maken met boeken die je nog moet lezen of al gelezen hebt.
Ack! Raya van Mattaveld
Afbeelding
Plaats reactie