Dingen waar jij je in het dagelijks leven over verbaast

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.
Dboy

Re: Dingen waar jij je in het dagelijks leven over verbaast

Bericht door Dboy »

Dit bericht is op verzoek van de auteur verwijderd
Travolter
Berichten: 7497
Lid geworden op: woensdag 13 oktober 2010, 13:10

Re: Dingen waar jij je in het dagelijks leven over verbaast

Bericht door Travolter »

Op de unif zijn er doorgaans weinig tot geen verplichte lessen. Er zijn wel uitzonderingen, hangt volledig af van de prof maar dat zijn dus uitzonderingen. In de hoge school zijn er veel meer lessen verplicht.
Dboy schreef:Enkel op de overhoringen dacht ik. Maar in principe moet je toch wel naar enkele/de meeste lessen gaan.
Ik ga persoonlijk nooit naar hoorcolleges en enkel naar oefenzittingen.
Afbeelding
Ex-gebruiker 1440
Berichten: 18446
Lid geworden op: zondag 28 mei 2006, 21:24

Re: Dingen waar jij je in het dagelijks leven over verbaast

Bericht door Ex-gebruiker 1440 »

Bloodman13 schreef:
Travolter schreef:
Bloodman13 schreef:
Travolter schreef: Hogeschool is een grap lol. Kan je in klasjes van 15 leerlingen gaan zitten met verplichte lessen en huiswerk. Plus de leerstof is daar een grap.
Huiswerk? Zijn er dan ook kleine overhoringen? 8-[
Hangt af van richting tot richting denk ik, en waarschijnlijk van vak tot vak. Ik weet zo bijvoorbeeld dat bachelor wiskunde en fysica aan de unif bij ons zelfs vakken hebben met testen (calculus fzo). Maar ik denk dat dit op de hoge school wel vaker voorkomt, ja.
Dus bij sommige vakken ben je verplicht aanwezig te zijn aan de universiteit, aangezien er overhoringen zijn?
practica zijn sowieso verplicht en verder zit ik met maximaal 8 mensen in de les dus dan valt het wel op als ge te vaak skipt :-({|=
Thiesje2
Ex-clanmoderator
Berichten: 3951
Lid geworden op: maandag 21 april 2008, 23:29
RS: Gestopt

Re: Dingen waar jij je in het dagelijks leven over verbaast

Bericht door Thiesje2 »

Sooth Awful schreef:
Nabuko Hond schreef:
Sooth Awful schreef: Hangt er ook vanaf welke richting je wil gaan studeren.
Niet elke richting die je kan volgen op de Uni kan je ook volgen op HS.

En ook is Uni niet altijd beter. Zo kan je, als je chemie wil gaan studeren, dat beter gaan studeren op HS.
:lol: sooth er komt weer onzin uit je mond

chemie aan de hoge school of universiteit zijn twee compleet verschillende afstudeerrichtingen

goed gespot dboy @@
Heb ik ooit gezegd dat da hetzelfde was? Chemie is zo'n richting waar je sowieso beter gebaat bij een professionele bachelor dan een academische.
Leer is lezen, aap
Waar heb je deze wijsheid vandaan?
Animum debes mutare, non caelum.
Afbeelding
Schei-, natuur- of wiskundig gerelateerde vragen? Vreesch niet mij te PM'en.
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Dingen waar jij je in het dagelijks leven over verbaast

Bericht door Sam »

Bloodman13 schreef:
Travolter schreef: Hogeschool is een grap lol. Kan je in klasjes van 15 leerlingen gaan zitten met verplichte lessen en huiswerk. Plus de leerstof is daar een grap.
Huiswerk? Zijn er dan ook kleine overhoringen? 8-[
In mijn ervaring niet. Ik heb 1x een leraren gehad die huiswerk opgaf maar die is daar vrij snel mee opgehouden nadat ze doorkreeg dat niemand het maakte. Voor de rest heb ik een vak, communicatievaardigheden, wat verplicht is omdat het als het ware trainingen zijn waarop je inzet wordt beoordeeld. Ook heb ik 1x per week een ingeroosterde vergadering voor de projectgroep, dat is geloof ik ook verplicht.

Voor de rest klopt wat Dboy zegt wel redelijk ja. Ik denk dat de overgang van middelbaar naar universiteit een stuk groter is dan van middelbaar naar HBO. Ik heb zelf bijvoorbeeld nog steeds les in klassen. Wel is de vorm van werken veel zelfstandiger en is de manier van les geven ook totaal anders.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Ex-gebruiker 1440
Berichten: 18446
Lid geworden op: zondag 28 mei 2006, 21:24

Re: Dingen waar jij je in het dagelijks leven over verbaast

Bericht door Ex-gebruiker 1440 »

wij hebben zelfs een les waar je op de vragen moet antwoorden door een blauw,rood of geel kaartje in de lucht te steken :D/
Dboy

Re: Dingen waar jij je in het dagelijks leven over verbaast

Bericht door Dboy »

Dit bericht is op verzoek van de auteur verwijderd
Travolter
Berichten: 7497
Lid geworden op: woensdag 13 oktober 2010, 13:10

Re: Dingen waar jij je in het dagelijks leven over verbaast

Bericht door Travolter »

Nabuko Hond schreef: wij hebben zelfs een les waar je op de vragen moet antwoorden door een blauw,rood of geel kaartje in de lucht te steken :D/
Bij ons gebruikte een prof mentimeter (een of andere eenvoudige, snelle online poll) totdat iemand een scriptje schreef dat automatisch stemmen genereerde :').

Toegevoegd na 1 minuten:
Dboy schreef:
Straatvader schreef:
Travolter schreef: Hogeschool is een grap lol. Kan je in klasjes van 15 leerlingen gaan zitten met verplichte lessen en huiswerk. Plus de leerstof is daar een grap.
Weet niet welke hogeschool jij zit of waar je dit op baseert maar mijn ervaring is totaal anders in ieder geval. Totaal het tegenovergestelde eigenlijk. Wij werken veel zelfstandig, internationaal georiënteerd(geheel Engelstalig opleiding, buitenlandse contacten/studenten/stages), nauwe samenwerkingen met het bedrijfsleven, veel vrijheid en ga zo maar door. Ik heb niet eens een klas overigens. Dus vind het nogal kort door de bocht om zo heel het HBO over 1 kant te scheren. Ik kan in ieder geval garanderen dat mijn opleiding van een behoorlijk niveau is, anders was ik er met m'n VWO op zak ook nooit heen gegaan natuurlijk.
Travolter is een Belg dus hij praat over de hogescholen in België, voor zover die verschillen van de hogescholen in Nederland. Verder hangt het ook wel af van de richting denk ik.
Inderdaad, geen idee in hoeverre het Belgische en Nederlandse systeem vergelijkbaar is.
Ik heb het grotendeels ook over wat ik hoor over toegepaste informatica en mensen die lerarenopleiding doen fzo :p. Gaat over de khl overigens.
Waarschijnlijk zal ik ook wel lichtjes overdrijven maar toch.
Afbeelding
Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Re: Dingen waar jij je in het dagelijks leven over verbaast

Bericht door Meutr »

ER RIJDT EEN NEGER AAN KOP VAN HET PELETON!!!!

"Makkelijk te herkennen, die jongen... Aan zijn trui van Europcar". :mrgreen: :mrgreen:
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
Timo
Berichten: 3864
Lid geworden op: vrijdag 20 november 2009, 16:54
RS: RS Above IRL (OSRS)

Re: Dingen waar jij je in het dagelijks leven over verbaast

Bericht door Timo »

Thirteen schreef: Ben twee weken terug 19 geworden en krijg nu donorregister opgestuurd van de overheid:
"Je bent geboren in 1995. Dus je bent inmiddels 18 jaar. Gefeliciteerd nog!"

:')
Haha hier ook. Schrijf dan tenminste: Je bent inmiddels 18 of 19 jaar en laat het gefeliciteerd weg :")
Caddie
Berichten: 635
Lid geworden op: maandag 10 februari 2014, 20:48

Re: Dingen waar jij je in het dagelijks leven over verbaast

Bericht door Caddie »

broodoos
Berichten: 3125
Lid geworden op: maandag 29 december 2008, 19:58

Re: Dingen waar jij je in het dagelijks leven over verbaast

Bericht door broodoos »

hahahah Tom Boonen is al gecrashed me zenne nieuwe ferrari
Afbeelding
La Pulga
Berichten: 36572
Lid geworden op: maandag 12 juli 2010, 14:45
Oude naam: Durex

Re: Dingen waar jij je in het dagelijks leven over verbaast

Bericht door La Pulga »

Ik kijk een reconstructie in kleur van iets wat 100 jaar geleden gebeurd is en dan staat er reconstructie bij.
Afbeelding
☑ Saddam Hussein ☑ Osama Bin Laden ☐ Justin Bieber
In- of uitklappen •
Afbeelding
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: Dingen waar jij je in het dagelijks leven over verbaast

Bericht door Mystery »

Jack schreef: Uni krijg je lekker vrijheid. HBO heb je nog steeds van alles en nog wat verplicht. Ligt ofc allemaal aan welke studie ook.
Incorrect, bij mij zijn er niet eens 1-2 lessen die verplicht zijn. Zolang je tentamens haalt hier zit het snor. Bedrijfseconomie overigens. Het eerste semester was er wel een awp van 80%.
Travolter schreef:Hogeschool is een grap lol. Kan je in klasjes van 15 leerlingen gaan zitten met verplichte lessen en huiswerk. Plus de leerstof is daar een grap.
Huiswerk is alleen verplicht als je naar de les wilt. Er zit geen awp op normale lessen, maar wel op bepaalde cases, Engels en andere lessen die je per semester maar één keer krijgt.
Bloodman13 schreef:Huiswerk? Zijn er dan ook kleine overhoringen? 8-[
Neen, bij ons is het zo dat we het huiswerk bespreken en eventuele vragen erover kunnen stellen. Mocht de docent (ja zo noemen ze dat) merken dat je je huiswerk niet gemaakt hebt of overgeschreven hebt, verzoekt degene je de les te verlaten. Vind ik fair genoeg.
Mark_ schreef: Het verschil is dat je op de universiteit zegt: "Ik ga naar college" en op de hogescchool zeg je: "Ik ga naar de les"
Ook incorrect, bij ons heten "lessen" geen "les", maar hebben we "werkcollege", "instructiecollege" en "hoorcollege". Het ligt er natuurlijk aan wat er staat wat je gaat doen, hoorcollege lijkt me duidelijk. Het verschil tussen werkcollege en instructiecollege ontgaat me.

Dit wilde ik nog even kwijt. Het verbaast me dat er zo'n groot onderscheid wordt gemaakt, terwijl dat in werkelijkheid alleen maar - bij ons - het praktijkgerichte (lol nee, we hebben nu al twee jaar lang theorie en nog geen stage oid) en het onderzoekende/wetenschappelijke.
Matss
Berichten: 8129
Lid geworden op: donderdag 9 november 2006, 17:26

Re: Dingen waar jij je in het dagelijks leven over verbaast

Bericht door Matss »

Dat ik nog steeds niet mijn grenzen weet na 3 jaar :shock:
Somewhere out there in the vast nothingness of space
Somewhere far away in space and time
Staring upward at the gleaming stars in the obsidian sky
We're marooned on a small island, in an endless sea
Confined to a tiny spit of sand, unable to escape
But tonight, on this small planet, on Earth
We're going to rock civilization
William
Berichten: 3575
Lid geworden op: vrijdag 26 februari 2010, 16:28

Re: Dingen waar jij je in het dagelijks leven over verbaast

Bericht door William »

Matss schreef: Dat ik nog steeds niet mijn grenzen weet na 3 jaar :shock:
Explain
AfbeeldingAfbeelding
Matss
Berichten: 8129
Lid geworden op: donderdag 9 november 2006, 17:26

Re: Dingen waar jij je in het dagelijks leven over verbaast

Bericht door Matss »

Lig hier met een enoorme kater, terwijl ik gister dacht dat alles oké enzo ging #-o
Somewhere out there in the vast nothingness of space
Somewhere far away in space and time
Staring upward at the gleaming stars in the obsidian sky
We're marooned on a small island, in an endless sea
Confined to a tiny spit of sand, unable to escape
But tonight, on this small planet, on Earth
We're going to rock civilization
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: Dingen waar jij je in het dagelijks leven over verbaast

Bericht door Rems »

Wat maakt die kater uit? Dat betekent juist dat je een goede avond hebt gehad. Als je niet je grenzen zou kennen was je gaan kotsen gisteren.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Thieske
Berichten: 4064
Lid geworden op: zaterdag 10 oktober 2009, 16:25

Re: Dingen waar jij je in het dagelijks leven over verbaast

Bericht door Thieske »

ah vandaar al die spellingfouten in de whatsappjes van vannacht!
Interview Straatvader :wub:

Afbeelding
Soulstripper
Berichten: 14723
Lid geworden op: maandag 21 mei 2007, 20:30
Oude naam: Soulripper30

Re: Dingen waar jij je in het dagelijks leven over verbaast

Bericht door Soulstripper »

Dat Gorgias circa 105-108 jaar oud is geworden. :shock:

c. 485- c. 380 v.C.

Toegevoegd na 3 minuten:
broodoos schreef: hahahah Tom Boonen is al gecrashed me zenne nieuwe ferrari
Toch niet verbazend, heeft al vaker met auto's gecrashed. Het was toch maar een lelijke aan de foto te zien. :p
Have your way and take him; only bear in mind that the man you are so eager to save will one day deal the death blow to the cause of the aristocracy, which you have joined with me in upholding; for in this Caesar there is more than one Marius. - Lucius Cornelius Sulla
Plaats reactie