Sponsoring

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.
Dexter
Update Lounge
Berichten: 7092
Lid geworden op: vrijdag 14 mei 2010, 21:34

Sponsoring

Bericht door Dexter »

Hey,

Ik en een hoop vrienden van me gaan in mei een evenement organiseren in onze studentenstad. Vorig jaar lukte sponsors zoeken redelijk moeilijk. Daarom is de vraag, zijn er mensen hier die hiermee ervaring hebben of weten waar je best eens kan aankloppen?

Heb zelf al wat studentenverenigingen gemailed in de hoop op goed nieuws, maar extra hulp kan nooit kwaad. :p
Heb wel al gemerkt dat Coca Cola sinds dit jaar zulke evenementen niet meer steunt, dus dat valt helaas al weg.
Let wel, ik spreek hier over België (Leuven), dus de Nationale Postcodeloterij en dergelijke zijn geen optie. :p
Afbeelding
La Pulga
Berichten: 36572
Lid geworden op: maandag 12 juli 2010, 14:45
Oude naam: Durex

Re: Sponsoring

Bericht door La Pulga »

Ik weet dat jij medicijnen doet, maar loopt er bij jou op school misschien iemand met een zakelijke achtergrond? Die kunnen je vaak verder helpen en hebben vaak ook contacten.
Afbeelding
☑ Saddam Hussein ☑ Osama Bin Laden ☐ Justin Bieber
In- of uitklappen •
Afbeelding
Wup
Berichten: 9502
Lid geworden op: woensdag 8 augustus 2007, 19:08
RS: Torqedo (OSRS)
Clan: þ
Oude naam: Wuppie26

Re: Sponsoring

Bericht door Wup »

Vooral in je eigen kringen zoeken. Bij bekenden heb je altijd meer kans. Daarnaast is het bizar moeilijk om sponsors te vinden in deze economisch toch slechte tijden. Ligt er natuurlijk ook aan wat voor evenement het word en wat er inzit voor de sponsor.
Ack! Raya van Mattaveld
Afbeelding
Gebruikersavatar
pauperunit
Grapjas
Berichten: 16867
Lid geworden op: zaterdag 7 juni 2008, 10:42
RS: Rondjeslopen (OSRS)
Oude naam: grootmonster

Re: Sponsoring

Bericht door pauperunit »

Soms is hier ook subsidie voor te verkrijgen, ligt er dan uiteraard ook aan wat voor evenement je wilt houden.
La Pulga
Berichten: 36572
Lid geworden op: maandag 12 juli 2010, 14:45
Oude naam: Durex

Re: Sponsoring

Bericht door La Pulga »

Ik dank dat hij een bodypaint evenement gaat houden.
Afbeelding
☑ Saddam Hussein ☑ Osama Bin Laden ☐ Justin Bieber
In- of uitklappen •
Afbeelding
Dexter
Update Lounge
Berichten: 7092
Lid geworden op: vrijdag 14 mei 2010, 21:34

Re: Sponsoring

Bericht door Dexter »

Welja, het evenement is een kiescampagne voor een lolploeg bij de komende praesidiumverkiezingen.
Het probleem is bij dokters is dat de farma-industrie niets met ons te maken wil hebben momenteel, aangezien ze toch nog geen geld aan ons kunnen verdienen. Verder weet ik ook niet hoe ze ons zouden kunnen sponseren, tenzij met baar geld. :p

Ben voornamelijk op zoek naar geld, maar ook naar snacks en drank, en eventueel gadgets om uit te delen, bons, etc.
Vorig jaar hadden we bij de christelijke vakbond een hoop prullaria gekregen, maar in feite niks nuttig.
Onze redding kwam vooral doordat we met heel ons budget hadden uitbesteed om hamburgers te maken en die dan te verkopen, zodat we ons bier konden bekostigen voor fuif en cantus. :p

Hmm, anders eens bij Mora etc ook eens horen...
Afbeelding
Mark_
Berichten: 4124
Lid geworden op: zondag 28 oktober 2007, 10:07
Oude naam: Lordsamm

Re: Sponsoring

Bericht door Mark_ »

Huisvesting organisaties? Vooral die op studenten gericht zijn willen vaak mee doen met dit soort evenementen.

Maar ook Boekhandels, plaatselijke uitgaansgelegenheden en restaurants sponsoren vaak in dit soort dingen.
-Stan
Berichten: 6869
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:30
Oude naam: DNL

Re: Sponsoring

Bericht door -Stan »

Misschien bedrijven contacteren die ook vaker op carrière-gerichte evenementen komen, weet niet welke sectoren er allemaal in Leuven zijn maar simpel voorbeeld: Accounting; contacteer grote accountantskantoren.
Wup
Berichten: 9502
Lid geworden op: woensdag 8 augustus 2007, 19:08
RS: Torqedo (OSRS)
Clan: þ
Oude naam: Wuppie26

Re: Sponsoring

Bericht door Wup »

Durex schreef: Ik dank dat hij een bodypaint evenement gaat houden.
Haha well played!
Ack! Raya van Mattaveld
Afbeelding
Ruthless
Berichten: 15268
Lid geworden op: vrijdag 8 juni 2012, 16:39
RS: V I T T U N (OSRS)
Extra rang: Pechvogel

Re: Sponsoring

Bericht door Ruthless »

Durex schreef: Ik dank dat hij een bodypaint evenement gaat houden.
Leuk!
Silfer, kom alsjeblieft terug. We missen je allemaal heel erg. :cry:
groenolifant
Berichten: 1449
Lid geworden op: vrijdag 21 maart 2008, 11:18
RS: Groenolifant (OSRS)

Re: Sponsoring

Bericht door groenolifant »

hogescholen, universiteit, horeca zaken, brouwers, drankencentra en allerhande kmo-zaken in je studentenstad. Zolang je het goed kan uitleggen :).

Als je ergens flyers ziet liggen neem ze mee. Je weet nooit wat voor idee het kan opbrengen en je hebt een voorbeeld van sponsors.
Thiesje2
Ex-clanmoderator
Berichten: 3951
Lid geworden op: maandag 21 april 2008, 23:29
RS: Gestopt

Re: Sponsoring

Bericht door Thiesje2 »

Wat is "een kiescampagne voor een lolploeg bij de komende praesidiumverkiezingen."? Noem het trouwens geen sponsoring, daar knappen bedrijven op af, maar acquisitie. Studentenuitzendbureaus zijn trouwens altijd een goed idee. Organiseer je dit trouwens echt uit een vriendengroep? Niet vanuit een vereniging of andere organisatie? Anders is het ook gewoonweg gedoemd te falen.
Animum debes mutare, non caelum.
Afbeelding
Schei-, natuur- of wiskundig gerelateerde vragen? Vreesch niet mij te PM'en.
Dexter
Update Lounge
Berichten: 7092
Lid geworden op: vrijdag 14 mei 2010, 21:34

Re: Sponsoring

Bericht door Dexter »

Thiesje, voornamelijk spullen uitdelen aan mensen om op ons te stemmen, zo gaan we bvb Bickyverkoop houden en als het goed weer is ijs (zoals vorig jaar), daarnaast fuif met gratis vaten bier en een cantus, hopelijk ook nog een barbecue. Is ons vorig jaar gelukt met 125 euro en dan nog maakten we 70 euro winst (voornamelijk dankzij de Bicky's, verkocht voor 1 euro, terwijl maakkost misschien 40 cent was). Maar dit jaar willen we het grootser aanpakken, dus sponsers zijn nodig.
En ja, dit zijn puur vrienden, maar we werken onder vlag van onze studentenkring.

Mensen, al allemaal bedankt voor ideeën, laat er nog maar meer stromen. :p

J oey, ik heb al onnoemlijk veel meer bereikt dan sommigen ooit zullen bereiken. <3

Eigenlijk is een bodypaint iets nog geen slecht idee... :-k
Afbeelding
ultimate be
Berichten: 418
Lid geworden op: maandag 10 maart 2008, 19:46
Clan: POR

Re: Sponsoring

Bericht door ultimate be »

KBC doneert wel vaker. Neem ook contact op met VOKA, daar hebben ze contact met verenigingen als rotary en bedrijven uit alle mogelijke sectoren.

Als je langs gaat bij bedrijven leg uit wat jij voor hen kan doen met het geld of de goodies dat ze geven. Ze gaan enkel geven als ze er zelf uit kunnen winnen. Contacteer bijvoorbeeld bedrijven die veel starters aannemen uit je richting, zeg dat je awareness opbouwt onder studenten voor hun. Jongeren gaan graag werken bij een bedrijf waar ze een positieve ervaring mee hebben. Steek dat argument in een mooi kleedje, en je hebt kans dat bedrijven je helpen.

Awareness is meestal de key voor bedrijven, gebruik het feit dat je een groot netwerk hebt onder jongeren. Jouw netwerk is vooral online, een factor die je kan uitspelen met de pagina van je vereniging. Weinig KMO's zijn online op een positieve en actieve manier. Jij kan hen daar tijdelijk mee helpen. Kost jou geen moeite / tijd / kennis en je kan er knap mee verdienen.

En als kers op de taart: fiscaal aftrekbaar. Meer uitgaven, minder belastingen
Afbeelding
Dexter
Update Lounge
Berichten: 7092
Lid geworden op: vrijdag 14 mei 2010, 21:34

Re: Sponsoring

Bericht door Dexter »

Hmmm, KBC mag niet aangezien die al sponsor zijn van Medica, die volbrengen hun sponsoring al op elk ander feestje. En ik vrees dat ik weinig mensen kan aanbrengen bij bedrijven, dokters zijn nu niet bepaald mensen die onder iemand gaan werken. XD Of het moet arbeidsgeneeskunde zijn, mja...
Afbeelding
Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Re: Sponsoring

Bericht door Meutr »

Sponsoring voor zo iets kleins? Zou je niet beter gewoon een wafelenbak of zo organiseren tvv jouw evenement? :mrgreen:
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
Dexter
Update Lounge
Berichten: 7092
Lid geworden op: vrijdag 14 mei 2010, 21:34

Re: Sponsoring

Bericht door Dexter »

He, dan moet ik er moeite in steken! :c Sponsoring is veel leuker. :p
Plus vaten bier kosten ook wat, denk 125 euro voor een groot.
Afbeelding
Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Re: Sponsoring

Bericht door Meutr »

Mja, lijkt me toch moeilijk om deftige sponsors te vinden voor zoiets. Wat je wel kan doen is om je bv. te laten sponsoren door je drankleverancier of een plaatselijk café of zo. Gratis of goedkopere drank in ruil voor één of ander spandoek of weet ik veel wat.
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
Jaestro
Berichten: 2708
Lid geworden op: maandag 20 mei 2013, 0:15

Re: Sponsoring

Bericht door Jaestro »

Meutr schreef: Mja, lijkt me toch moeilijk om deftige sponsors te vinden voor zoiets. Wat je wel kan doen is om je bv. te laten sponsoren door je drankleverancier of een plaatselijk café of zo. Gratis of goedkopere drank in ruil voor één of ander spandoek of weet ik veel wat.
Kdenk dat bij ons de Wikings en Sofia toch vaak gesponsord worden door vooral brouwerijen en hamburgerbedrijven etc, want zij hebben tijdens de kiesweek altijd wel gratis bier en hamburgers/hotdogs. Het lijkt me niet dat zij dat allemaal uit hun eigen zak betalen.
Afbeelding
Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Re: Sponsoring

Bericht door Meutr »

GNoulez schreef:
Meutr schreef: Mja, lijkt me toch moeilijk om deftige sponsors te vinden voor zoiets. Wat je wel kan doen is om je bv. te laten sponsoren door je drankleverancier of een plaatselijk café of zo. Gratis of goedkopere drank in ruil voor één of ander spandoek of weet ik veel wat.
Kdenk dat bij ons de Wikings en Sofia toch vaak gesponsord worden door vooral brouwerijen en hamburgerbedrijven etc, want zij hebben tijdens de kiesweek altijd wel gratis bier en hamburgers/hotdogs. Het lijkt me niet dat zij dat allemaal uit hun eigen zak betalen.
Wel ja, dat is toch min of meer hetgeen ik voorstel :P
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
Plaats reactie