Verkiezingen (globaal)

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.
Tristan
Teamleider Chat
Berichten: 12286
Lid geworden op: donderdag 29 april 2010, 15:31
RS: Wertoo4 (p2p)
Clan: Lunatip

Re: Verkiezingen 2016 (globaal) Nieuwe poll!

Bericht door Tristan »

Nou dat was het dan weer...

GL wilde dus niet meer Turkije deals (NOS).
Heb je vragen over een kick/ban of heb je nog een andere opmerking over de chat? Stuur mij dan gerust een PB!
Chatregels: Waarom ben ik gekickt? | Het Lunatip topic: alle informatie over de chat | Lunatipchatter van het kwartaal

Afbeelding

"Alsof mij t boeit wat jullie kunnen missen in het team?"
"Nee, gewoon een warn erop"
--Legends
Dieselpker
Berichten: 11644
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Verkiezingen 2016 (globaal) Nieuwe poll!

Bericht door Dieselpker »

Denk dat het met GL nooit gaat lukken en met D66 wordt het ook nog redelijk lastig.
FEYENOORD ROTTERDAM
Nikki-
Berichten: 2762
Lid geworden op: zaterdag 14 januari 2017, 20:54

Re: Verkiezingen 2016 (globaal) Nieuwe poll!

Bericht door Nikki- »

Ik vind het wel goed dat ze bij hun principes blijven.

Op zich zie ik het nu wel gebeuren dat het een minderheidskabinet wordt met alleen VVD, CDA en D66 en dat ze gewoon per item steeds steun zoeken bij iets anders. Maar of dat nou zo goed stand houdt.. verkiezingen zullen in elk geval wel sneller zijn dan over 4 jaar :p

Toegevoegd na 13 seconden:
Misschien dat ze de PvdA toch nog weten te overtuigen ofzo.
Volture
Last one standing
Berichten: 15063
Lid geworden op: woensdag 14 december 2005, 13:31

Re: Verkiezingen 2016 (globaal) Nieuwe poll!

Bericht door Volture »

Nikki- schreef: dinsdag 13 juni 2017, 0:11 Ik vind het wel goed dat ze bij hun principes blijven.
Ja tot op zekere hoogte. Als het al 3 keer op hetzelfde punt stukloopt, is het misschien handig om, in het belang van iedereen, toe te geven. Hier heeft niemand ene kut aan.

In zn huilie-huilie fb post net zei hij het volgende:
Maar wat ik eerder zei, herhaal ik nu: we willen graag regeren, maar niet tegen elke prijs. Wij willen een verandering tot stand brengen.
Alleen komt er nooit verandering als er geen fucking formatie komt, dus zuig mn pik, Jesse K.
Afbeelding
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Verkiezingen 2016 (globaal) Nieuwe poll!

Bericht door Zeekoe »

Nu toegeven en de volgende verkiezing genadeloos worden afgestraft zoals PvdA om dan jaren lang je partij terug te herstellen en die verandering nooit te kunnen doorvoeren lijkt me inderdaad wel de beste tactiek hier.
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40365
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Verkiezingen 2016 (globaal) Nieuwe poll!

Bericht door Daan »

Ik heb echt niets met het huidige GroenLinks, dus hoop inderdaad dat ze volgende verkiezingen keihard op hun bek gaan.
Dieselpker
Berichten: 11644
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Verkiezingen 2016 (globaal) Nieuwe poll!

Bericht door Dieselpker »

Ja oprotten met die linkse rakkers
FEYENOORD ROTTERDAM
Tristan
Teamleider Chat
Berichten: 12286
Lid geworden op: donderdag 29 april 2010, 15:31
RS: Wertoo4 (p2p)
Clan: Lunatip

Re: Verkiezingen 2016 (globaal) Nieuwe poll!

Bericht door Tristan »

Liever geen GL. Minderheidskabinet is niet ideaal, maar de andere opties vind ik allemaal minder.
Heb je vragen over een kick/ban of heb je nog een andere opmerking over de chat? Stuur mij dan gerust een PB!
Chatregels: Waarom ben ik gekickt? | Het Lunatip topic: alle informatie over de chat | Lunatipchatter van het kwartaal

Afbeelding

"Alsof mij t boeit wat jullie kunnen missen in het team?"
"Nee, gewoon een warn erop"
--Legends
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40365
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Verkiezingen 2016 (globaal) Nieuwe poll!

Bericht door Daan »

Ik vind een minderheidskabinet zonder gedoogpartner juist lachen. Bij elk controversieel item krijg je dan een heerlijk debat.
Volture
Last one standing
Berichten: 15063
Lid geworden op: woensdag 14 december 2005, 13:31

Re: Verkiezingen 2016 (globaal) Nieuwe poll!

Bericht door Volture »

Zeekoe schreef: dinsdag 13 juni 2017, 0:48 Nu toegeven en de volgende verkiezing genadeloos worden afgestraft zoals PvdA om dan jaren lang je partij terug te herstellen en die verandering nooit te kunnen doorvoeren lijkt me inderdaad wel de beste tactiek hier.
>1 standpunt opgeven
>zogenaamd gelijk je hele partij naar de ****
no
Afbeelding
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Verkiezingen 2016 (globaal) Nieuwe poll!

Bericht door Sam »

Daan schreef: dinsdag 13 juni 2017, 2:02 Ik vind een minderheidskabinet zonder gedoogpartner juist lachen. Bij elk controversieel item krijg je dan een heerlijk debat.
Ja en met één motie van wantrouwen ben je de lul

Toegevoegd na 2 minuten en 12 seconden:
Volture schreef: dinsdag 13 juni 2017, 0:17
Nikki- schreef: dinsdag 13 juni 2017, 0:11 Ik vind het wel goed dat ze bij hun principes blijven.
Ja tot op zekere hoogte. Als het al 3 keer op hetzelfde punt stukloopt, is het misschien handig om, in het belang van iedereen, toe te geven. Hier heeft niemand ene kut aan.

In zn huilie-huilie fb post net zei hij het volgende:
Maar wat ik eerder zei, herhaal ik nu: we willen graag regeren, maar niet tegen elke prijs. Wij willen een verandering tot stand brengen.
Alleen komt er nooit verandering als er geen fucking formatie komt, dus zuig mn pik, Jesse K.
Waarom zou GL persé moeten toegeven om maar te regeren? Dat argument kan je dan tegen heel veel partijen zeggen lijkt me.

Toegevoegd na 3 minuten en 40 seconden:
Ik vraag me trouwens echt af wat er gaat gebeuren, nieuwe verkiezingen is denk voor veel partijen zeer onvoordelig.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Tristan
Teamleider Chat
Berichten: 12286
Lid geworden op: donderdag 29 april 2010, 15:31
RS: Wertoo4 (p2p)
Clan: Lunatip

Re: Verkiezingen 2016 (globaal) Nieuwe poll!

Bericht door Tristan »

Het is dan wel zo dat de andere partijen ook toegeven aan GL op o.a. milieu (NOS), maar dat GL het stuk laat lopen op hetzelfde onderwerp twee keer. Als ik dan even de analyse van NOS voor waar aanneem; het idee was dat ze over deze 'migratiehobbel' van de eerste keer heen waren, maar GL zou nog op laatst een schepje extra willen met 5000-25000 extra vluchtelingen bovenop de 'reguliere stroom'. Al is er niets mis perse mis met voor je idealen staan, snap ik ook heel goed dat andere partijen het gevoel hebben dat ze tijd hebben verspild met een GL die dan niet echt wilt.
Heb je vragen over een kick/ban of heb je nog een andere opmerking over de chat? Stuur mij dan gerust een PB!
Chatregels: Waarom ben ik gekickt? | Het Lunatip topic: alle informatie over de chat | Lunatipchatter van het kwartaal

Afbeelding

"Alsof mij t boeit wat jullie kunnen missen in het team?"
"Nee, gewoon een warn erop"
--Legends
Nikki-
Berichten: 2762
Lid geworden op: zaterdag 14 januari 2017, 20:54

Re: Verkiezingen 2016 (globaal) Nieuwe poll!

Bericht door Nikki- »

Ik denk dat het probleem ook een beetje is dat het nieuws het beschrijft als stuklopen op alleen dat onderwerp, terwijl er dan in één regeltje ergens staat dat de andere partijen ook weinig wilden met het klimaat.

Toegevoegd na 1 minuut en 9 seconden:
Maar sowieso ik vind niet dat je puur voor het eindelijk kunnen vormen van een kabinet maar een van je absolute principes opzij moet zetten, een andere partij kan dat net zo goed doen. De schuld wordt zo wel erg op Groenlinks geschoven terwijl er zo veel dingen zijn die uit principe al niet kunnen.
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2016 (globaal) Nieuwe poll!

Bericht door Mystery »

Schuld bij GL alleen leggen: kiezers verschuiven van GL naar PvdA en Mark kan weer lachen over vier jaar, natuurlijk. Ik ben niet voor of tegen GL, maar ik moet wel zeggen dat het vrij kinderlijk overkwam. Er was al een basis voor de stroom waarin GL het milieu prima kon behouden en dan doet ie er een schepje bovenop. Ik weet ook niet het fijne van GL, maar dit zou ik wel een faire poging waard hebben gevonden voor een concept-akkoord. Dan kan GL alsnog een veto erin gooien als het niet naar wens is en dan iets anders ruilen.
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9085
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: Verkiezingen 2016 (globaal) Nieuwe poll!

Bericht door Bearserk »

Ik zie niet in waarom GL, of welke linkse partij dan ook, hun idealen weg zouden moeten gooien om Rutte maar aan de macht te houden.
Afbeelding
Dieselpker
Berichten: 11644
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Verkiezingen 2016 (globaal) Nieuwe poll!

Bericht door Dieselpker »

Gaat om concessies maken aan beide kanten, heeft niks met idealen te maken. Ze kunnen prima erin blijven staan, je mag best wat naar het midden bewegen. Als je alleen maar tegen gaat hangen en het gat niet wilt dichten moet je überhaupt niet doen alsof je wilt praten.
FEYENOORD ROTTERDAM
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9085
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: Verkiezingen 2016 (globaal) Nieuwe poll!

Bericht door Bearserk »

Als er, zoals klaver zegt, een principiële ondergrens is bereikt dan is het enkel kiezersbedrog om daar overheen te gaan.
Afbeelding
Dieselpker
Berichten: 11644
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Verkiezingen 2016 (globaal) Nieuwe poll!

Bericht door Dieselpker »

Dan heeft het dus nooit zin gehad om te praten

Toegevoegd na 1 minuut en 23 seconden:
Ik bedoel het is wel slim van GL hoor, want die hebben de sterkere positie. VVD moet de zetels hebben voor een meerderheid, GL hoeft niet te regeren. Tactisch staat GL sterk. Dit gaat echter wel betekenen dat er nu andere partijen gezocht moeten worden en je de kans hebt dat het sterk rechts kabinet gaat worden.
FEYENOORD ROTTERDAM
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Verkiezingen 2016 (globaal) Nieuwe poll!

Bericht door Sam »

Dieselpker schreef: dinsdag 13 juni 2017, 13:59 Gaat om concessies maken aan beide kanten, heeft niks met idealen te maken. Ze kunnen prima erin blijven staan, je mag best wat naar het midden bewegen. Als je alleen maar tegen gaat hangen en het gat niet wilt dichten moet je überhaupt niet doen alsof je wilt praten.
Maar je weet niet hoeveel concessies er al gedaan zijn. Voornamelijk CDA deed al erg moeilijk over klimaat maatregelingen bijvoorbeeld. Ik denk ook niet dat met deze combo GL veel van haar economische beleid kon doorvoeren. Nou is dat ook niet heel gek, ze zijn immers de linkse sluiter van die groep, maar betekent niet dat ze alles moeten weggooien.

Toegevoegd na 10 minuten en 43 seconden:
Dieselpker schreef: dinsdag 13 juni 2017, 14:15 Dan heeft het dus nooit zin gehad om te praten

Toegevoegd na 1 minuut en 23 seconden:
Ik bedoel het is wel slim van GL hoor, want die hebben de sterkere positie. VVD moet de zetels hebben voor een meerderheid, GL hoeft niet te regeren. Tactisch staat GL sterk. Dit gaat echter wel betekenen dat er nu andere partijen gezocht moeten worden en je de kans hebt dat het sterk rechts kabinet gaat worden.
Ik vraag me af wie er dan bij moet komen om het een sterk rechts kabinet te maken
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Dieselpker
Berichten: 11644
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Verkiezingen 2016 (globaal) Nieuwe poll!

Bericht door Dieselpker »

Pvv maar dat weigeren ze toch. Kleine partijen kunnen ze overrulen lijkt me, dan maakt hun standpunt weinig uit. Maar ik denk dat weinig partijen interesse hebben in regeren in die rol
FEYENOORD ROTTERDAM
Plaats reactie