Cruseder4 teruggekeerd

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.
Wup
Berichten: 9502
Lid geworden op: woensdag 8 augustus 2007, 19:08
RS: Torqedo (OSRS)
Clan: þ
Oude naam: Wuppie26

Re: Cruseder4 teruggekeerd

Bericht door Wup »

Tag iemand die jou op McDonald's moet trakteren. Daar ga ik spontaan op Bearblock/Shadow modus van.
Ack! Raya van Mattaveld
Afbeelding
Ricc
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 18643
Lid geworden op: zaterdag 23 februari 2008, 16:18

Re: Cruseder4 teruggekeerd

Bericht door Ricc »

Gewoon de 'tag de...' of de 'Namen beginnen met een ...'

Hoe kunnen mensen zich daar eigenlijk mee bezig houden. Jeez
Gebruikersavatar
Kipcorn
Tijdelijk niet verbannen
Berichten: 8447
Lid geworden op: maandag 16 februari 2009, 16:25
RS: MC Trump (OSRS)
Clan: Buultjen
Oude naam: Kipzilla
Contacteer:

Re: Cruseder4 teruggekeerd

Bericht door Kipcorn »

Of: 'Mensen met deze namen trakteren jou op Mac!'

(Lijst van honderd namen)
Cruseder4
Berichten: 48
Lid geworden op: woensdag 5 oktober 2016, 23:06

Re: Cruseder4 teruggekeerd

Bericht door Cruseder4 »

Zit Silfer ofzo trouwens nog op Lunagang? Herinnerde me tijdens het luisteren van dit liedje ineens dat zij ook genderstudies of vrouwenstudies ofzo deed, hahahahaha met dat de wereld door mannen overheerst wordt enzo hahahahaha

https://www.youtube.com/watch?v=dmeSGwVBoao
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40368
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Cruseder4 teruggekeerd

Bericht door Daan »

Silfer heeft haar account laten verwijderen.
Ricc
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 18643
Lid geworden op: zaterdag 23 februari 2008, 16:18

Re: Cruseder4 teruggekeerd

Bericht door Ricc »

Het is ook biologisch logisch dat mannen de wereld overheersen. Echt zitten zeuren van "jank jank, mannen zijn degenerates, vrouwen moeten in alle omstandigheden gelijkgesteld worden aan mannen!" terwijl vrouwen gewoon biologisch andere interesses hebben dan mannen. Alleen is dat veel te ingewikkeld voor de doorsnee lesbian feminist scum.

no offence silfer!
Ruthless
Berichten: 15287
Lid geworden op: vrijdag 8 juni 2012, 16:39
RS: V I T T U N (OSRS)
Extra rang: Pechvogel

Re: Cruseder4 teruggekeerd

Bericht door Ruthless »

maar verschillende interesses betekend niet dat ze minder waardig zijn
overigens is feminisme in een land zoals nederland echt complete bullshit, vrouwen hebben hier letterlijk net zo veel rechten als mannen
Silfer, kom alsjeblieft terug. We missen je allemaal heel erg. :cry:
Ricc
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 18643
Lid geworden op: zaterdag 23 februari 2008, 16:18

Re: Cruseder4 teruggekeerd

Bericht door Ricc »

Tuurlijk niet! Maar in sommige ogen van de vrouwen natuurlijk wel.

Of waar gaat feminisme deze dagen anders over? Ik weet het niet meer, en wil mezelf daar ook niet op inlichten.
Dieselpker
Berichten: 11650
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Cruseder4 teruggekeerd

Bericht door Dieselpker »

Ricc schreef:Het is ook biologisch logisch dat mannen de wereld overheersen. Echt zitten zeuren van "jank jank, mannen zijn degenerates, vrouwen moeten in alle omstandigheden gelijkgesteld worden aan mannen!" terwijl vrouwen gewoon biologisch andere interesses hebben dan mannen. Alleen is dat veel te ingewikkeld voor de doorsnee lesbian feminist scum.

no offence silfer!
Jullie soort zijn ook net vrouwen
FEYENOORD ROTTERDAM
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40368
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Cruseder4 teruggekeerd

Bericht door Daan »

Ruthless schreef:maar verschillende interesses betekend niet dat ze minder waardig zijn
overigens is feminisme in een land zoals nederland echt complete bullshit, vrouwen hebben hier letterlijk net zo veel rechten als mannen
Ricc schreef:Tuurlijk niet! Maar in sommige ogen van de vrouwen natuurlijk wel.

Of waar gaat feminisme deze dagen anders over? Ik weet het niet meer, en wil mezelf daar ook niet op inlichten.
Ik geloof best dat er met betrekking tot (potentieel) zwangerschap nog genoeg gediscrimineerd wordt door werkgevers, ook hier in Nederland. Wel iets dat je er niet zo snel uit krijgt denk ik zo.
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Cruseder4 teruggekeerd

Bericht door Sam »

Als je het aan de wat normalere feministen vraagt gaat het voornamelijk om het rechtteekken van verwachtingspatronen over mannen en vrouwen in de samenleving, en het gelijktrekken van functies in de maatschapij. Dit houdt in dat vrouwen toch nog vaak een schoonsheidsideeal moeten volgen, mannen "sterk" en emotieloos moeten zijn, vrouwen voor kinderen moeten zorgen en mannen dus minder ouderschapsverlof krijgen, maar mannen ook raar worden aangekeken wanneer ze basisschool leraar willen worden en vrouwen in techniek erbuiten vallen.

Dan zijn er ook nog de "hogere" functies waarin vaak vrouwen nog ondergerepresenteerd zijn. Er was gister een stukje over in Volkskrant dat vertelde dat er meer vrouwen op wo niveau afstuderen maar slecht 10% van de hoogleraren vrouw zijn. Dat soort zaken.

Het gaat dan ook niet zo zeer over de officiële rechten van vrouwen tegenover mannen, want die wel gelijk onderhand, maar het maatschappelijk beeld tussen man en vrouw is nog niet gelijkwaardig. Soms negatief voor man, soms voor vrouw.

Dat is het huidige idee achter feminisme volgens mij.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Dieselpker
Berichten: 11650
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Cruseder4 teruggekeerd

Bericht door Dieselpker »

Maarja zo'n maatschappelijk beeld krijg je niet zo makkelijk eruit, helemaal niet bij generaties die onder een complete andere rollenverdeling van man/vrouw zijn opgegroeid.

Toegevoegd na 51 seconden:
Je ziet al hoe conservatief mensen zijn als het gaat om zwarte piet e.d. Ik zie de argumenten al voor me als er geprobeerd wordt om hun denkbeeld aan te passen:

"HELEMAAL GEEN VRIJHEID MEER" "MAG GEEN MENING MEER HEBBEN" "REGERING MOET ZICH OVERAL MEE BEMOEIEN" of zo iets
FEYENOORD ROTTERDAM
La Pulga
Berichten: 36572
Lid geworden op: maandag 12 juli 2010, 14:45
Oude naam: Durex

Re: Cruseder4 teruggekeerd

Bericht door La Pulga »

Sam schreef:Als je het aan de wat normalere feministen vraagt gaat het voornamelijk om het rechtteekken van verwachtingspatronen over mannen en vrouwen in de samenleving, en het gelijktrekken van functies in de maatschapij. Dit houdt in dat vrouwen toch nog vaak een schoonsheidsideeal moeten volgen, mannen "sterk" en emotieloos moeten zijn, vrouwen voor kinderen moeten zorgen en mannen dus minder ouderschapsverlof krijgen, maar mannen ook raar worden aangekeken wanneer ze basisschool leraar willen worden en vrouwen in techniek erbuiten vallen.

Dan zijn er ook nog de "hogere" functies waarin vaak vrouwen nog ondergerepresenteerd zijn. Er was gister een stukje over in Volkskrant dat vertelde dat er meer vrouwen op wo niveau afstuderen maar slecht 10% van de hoogleraren vrouw zijn. Dat soort zaken.

Het gaat dan ook niet zo zeer over de officiële rechten van vrouwen tegenover mannen, want die wel gelijk onderhand, maar het maatschappelijk beeld tussen man en vrouw is nog niet gelijkwaardig. Soms negatief voor man, soms voor vrouw.

Dat is het huidige idee achter feminisme volgens mij.
De stap van afstuderen op een WO naar hoogleraar is nog best groot. Misschien zijn er ook veel minder vrouwen die de ambitie hebben om dat soort functies te vervullen. Die vergen vaak toch veel offers in het privé leven, waar mannen ook vaker toe bereid zijn dan vrouwen.

Verder zijn er richting zowel vrouwen als mannen vooroordelen waardoor ze geen gelijke behandeling krijgen.
Afbeelding
☑ Saddam Hussein ☑ Osama Bin Laden ☐ Justin Bieber
In- of uitklappen •
Afbeelding
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Cruseder4 teruggekeerd

Bericht door Sam »

Dieselpker schreef:Maarja zo'n maatschappelijk beeld krijg je niet zo makkelijk eruit, helemaal niet bij generaties die onder een complete andere rollenverdeling van man/vrouw zijn opgegroeid.

Toegevoegd na 51 seconden:
Je ziet al hoe conservatief mensen zijn als het gaat om zwarte piet e.d. Ik zie de argumenten al voor me als er geprobeerd wordt om hun denkbeeld aan te passen:

"HELEMAAL GEEN VRIJHEID MEER" "MAG GEEN MENING MEER HEBBEN" "REGERING MOET ZICH OVERAL MEE BEMOEIEN" of zo iets
Nee dat gaat heel traag inderdaad en in best veel gevallen is het nog best een probleem. Maar dat is volgens mij het idee van het huidige feminisme. En hoewel het zeker niet zo noodzakelijk is als dat het ooit was, denk ik dat de filosofie erachter ook nu nog een nobel streven is en dat het goed is dat mensen zich er mee bezig houden.

Dan heb je natuurlijk de extreme sjws die tegenwoordig zijn opgedoken en die maken de boel niet beter, maar dat soort extremen heb je in elke groepering zitten.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Dieselpker
Berichten: 11650
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Cruseder4 teruggekeerd

Bericht door Dieselpker »

Sam schreef:
Dieselpker schreef:Maarja zo'n maatschappelijk beeld krijg je niet zo makkelijk eruit, helemaal niet bij generaties die onder een complete andere rollenverdeling van man/vrouw zijn opgegroeid.

Toegevoegd na 51 seconden:
Je ziet al hoe conservatief mensen zijn als het gaat om zwarte piet e.d. Ik zie de argumenten al voor me als er geprobeerd wordt om hun denkbeeld aan te passen:

"HELEMAAL GEEN VRIJHEID MEER" "MAG GEEN MENING MEER HEBBEN" "REGERING MOET ZICH OVERAL MEE BEMOEIEN" of zo iets
Nee dat gaat heel traag inderdaad en in best veel gevallen is het nog best een probleem. Maar dat is volgens mij het idee van het huidige feminisme. En hoewel het zeker niet zo noodzakelijk is als dat het ooit was, denk ik dat de filosofie erachter ook nu nog een nobel streven is en dat het goed is dat mensen zich er mee bezig houden.

Dan heb je natuurlijk de extreme sjws die tegenwoordig zijn opgedoken en die maken de boel niet beter, maar dat soort extremen heb je in elke groepering zitten.
Waar hun gedachtegoed naar streeft is dus een verandering in opvoeding. Dit kan je alleen niet echt verwachten aangezien de meningen hierover toch wel verdeeld blijven. Helemaal met zogenoemde conservatieven of denk aan de biblebelt. Vanuit school en opleiding is het misschien wel mogelijk om dat gedachtegoed er meer in te krijgen. Het probleem is dat veel literatuur en kinderliteratuur natuurlijk ook in ouderwets maatschappelijk gedachtegoed is geschreven, hiermee heb je onbewust nog die beeldvorming. Ik denk daarom dat het überhaupt niet realistisch is dat het een maatschappelijk geaccepteerd ideaal wordt.
FEYENOORD ROTTERDAM
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Cruseder4 teruggekeerd

Bericht door Sam »

La Pulga schreef:
Sam schreef:Als je het aan de wat normalere feministen vraagt gaat het voornamelijk om het rechtteekken van verwachtingspatronen over mannen en vrouwen in de samenleving, en het gelijktrekken van functies in de maatschapij. Dit houdt in dat vrouwen toch nog vaak een schoonsheidsideeal moeten volgen, mannen "sterk" en emotieloos moeten zijn, vrouwen voor kinderen moeten zorgen en mannen dus minder ouderschapsverlof krijgen, maar mannen ook raar worden aangekeken wanneer ze basisschool leraar willen worden en vrouwen in techniek erbuiten vallen.

Dan zijn er ook nog de "hogere" functies waarin vaak vrouwen nog ondergerepresenteerd zijn. Er was gister een stukje over in Volkskrant dat vertelde dat er meer vrouwen op wo niveau afstuderen maar slecht 10% van de hoogleraren vrouw zijn. Dat soort zaken.

Het gaat dan ook niet zo zeer over de officiële rechten van vrouwen tegenover mannen, want die wel gelijk onderhand, maar het maatschappelijk beeld tussen man en vrouw is nog niet gelijkwaardig. Soms negatief voor man, soms voor vrouw.

Dat is het huidige idee achter feminisme volgens mij.
De stap van afstuderen op een WO naar hoogleraar is nog best groot. Misschien zijn er ook veel minder vrouwen die de ambitie hebben om dat soort functies te vervullen. Die vergen vaak toch veel offers in het privé leven, waar mannen ook vaker toe bereid zijn dan vrouwen.

Verder zijn er richting zowel vrouwen als mannen vooroordelen waardoor ze geen gelijke behandeling krijgen.
Heb je het wel gelezen, ik zeg toch dat het beide richtingen op werkt. En dat soort argumenten worden heel vaak gebruikt, maar zelfs dan is 10% erg weinig (en volgens mij kloppen die argumenten ook vaak niet). De realiteit is dat vaak groepen (zij het oude witte mannen, maar ook allochtonen of specifieke nationaliteiten) mensen uit hun eigen groep prefereren en daar op selecteren. Dat gebeurt heus niet altijd bewust, en is ook gewoon menselijk, maar het leidt vaak wel tot seksisme en racisme. Dat proberen aan te pakken is helemaal niet slecht vind ik.

Toegevoegd na 2 minuten en 17 seconden:
Dieselpker schreef:
Sam schreef:
Dieselpker schreef:Maarja zo'n maatschappelijk beeld krijg je niet zo makkelijk eruit, helemaal niet bij generaties die onder een complete andere rollenverdeling van man/vrouw zijn opgegroeid.

Toegevoegd na 51 seconden:
Je ziet al hoe conservatief mensen zijn als het gaat om zwarte piet e.d. Ik zie de argumenten al voor me als er geprobeerd wordt om hun denkbeeld aan te passen:

"HELEMAAL GEEN VRIJHEID MEER" "MAG GEEN MENING MEER HEBBEN" "REGERING MOET ZICH OVERAL MEE BEMOEIEN" of zo iets
Nee dat gaat heel traag inderdaad en in best veel gevallen is het nog best een probleem. Maar dat is volgens mij het idee van het huidige feminisme. En hoewel het zeker niet zo noodzakelijk is als dat het ooit was, denk ik dat de filosofie erachter ook nu nog een nobel streven is en dat het goed is dat mensen zich er mee bezig houden.

Dan heb je natuurlijk de extreme sjws die tegenwoordig zijn opgedoken en die maken de boel niet beter, maar dat soort extremen heb je in elke groepering zitten.
Waar hun gedachtegoed naar streeft is dus een verandering in opvoeding. Dit kan je alleen niet echt verwachten aangezien de meningen hierover toch wel verdeeld blijven. Helemaal met zogenoemde conservatieven of denk aan de biblebelt. Vanuit school en opleiding is het misschien wel mogelijk om dat gedachtegoed er meer in te krijgen. Het probleem is dat veel literatuur en kinderliteratuur natuurlijk ook in ouderwets maatschappelijk gedachtegoed is geschreven, hiermee heb je onbewust nog die beeldvorming. Ik denk daarom dat het überhaupt niet realistisch is dat het een maatschappelijk geaccepteerd ideaal wordt.
Niet zo zeer opvoeding, gewoon maatschappelijke bewustwording en idealen. En die zijn heel goed (maar traag) te veranderen. Vergelijk Nederland van 20 jaar terug maar met nu. Zelfs die kinderboeken waar je het over hebt: ik heb een neefje sinds een tijdje en het viel me juist op dat die erg veranderd zijn. Natuurlijk zijn er de oude klassiekers, maar er komen ook heel veel nieuwe.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Dieselpker
Berichten: 11650
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Cruseder4 teruggekeerd

Bericht door Dieselpker »

Maar maatschappelijke bewustwording en idealen creëer je toch vooral met opvoeding bij kinderen. Bij volwassen of jongvolwassenen is het anders, maar hier is er al sprake van het vormen van een eigen mening vaak. Dit kan bij hen dus ook omslaan in het bang-zijn-voor-verandering-gevoel wat je zoveel ziet tegenwoordig.
FEYENOORD ROTTERDAM
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Cruseder4 teruggekeerd

Bericht door Sam »

Klopt, maar je kan veel invloed uitoefenen op de mening die gevormd door volwassen, zeker aangezien die veel veranderd. En zij zijn degene die de nieuwe kinderen weer opvoeden, met hun idealen. En ja helemaal nu krijg je veel mensen zich enorm ingraven in hun eigen mening door deen shit storm die overal heerst. Maar ik vind zelf dat dat geen reden is voor het stoppen van het uiten van je idealen.

En daarbij onderschat je wel een beetje de invloed die media en school heeft op de opvoeding van een kind, denk ik.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Ricc
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 18643
Lid geworden op: zaterdag 23 februari 2008, 16:18

Re: Cruseder4 teruggekeerd

Bericht door Ricc »

Sam schreef:Als je het aan de wat normalere feministen vraagt gaat het voornamelijk om het rechtteekken van verwachtingspatronen over mannen en vrouwen in de samenleving, en het gelijktrekken van functies in de maatschapij. Dit houdt in dat vrouwen toch nog vaak een schoonsheidsideeal moeten volgen, mannen "sterk" en emotieloos moeten zijn, vrouwen voor kinderen moeten zorgen en mannen dus minder ouderschapsverlof krijgen, maar mannen ook raar worden aangekeken wanneer ze basisschool leraar willen worden en vrouwen in techniek erbuiten vallen.

Dan zijn er ook nog de "hogere" functies waarin vaak vrouwen nog ondergerepresenteerd zijn. Er was gister een stukje over in Volkskrant dat vertelde dat er meer vrouwen op wo niveau afstuderen maar slecht 10% van de hoogleraren vrouw zijn. Dat soort zaken.

Het gaat dan ook niet zo zeer over de officiële rechten van vrouwen tegenover mannen, want die wel gelijk onderhand, maar het maatschappelijk beeld tussen man en vrouw is nog niet gelijkwaardig. Soms negatief voor man, soms voor vrouw.

Dat is het huidige idee achter feminisme volgens mij.
Maar is dat nu de schuld van 'vrouwendiscriminatie', of gewoon het feit dat vrouwen echtelijk geen interesse hebben in sectoren waar ze niet goed gerepresenteerd zijn?

Het enige beeld wat ik heb van feminisme is die troll-like lesbian "TRIGGERED" feminisitjes die gewoon elke mietige reden zoeken om hun ongenoegen te uiten tegenover mannen.
Feministen die ergens respectabel voor staan ben ik eigenlijk niet echt in aanraking gekomen.
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Cruseder4 teruggekeerd

Bericht door Sam »

Dat komt omdat extreem in je face ermee zijn. Net zoals dat je van alles veel meer extremen tegenkomt.

Toegevoegd na 1 minuut en 11 seconden:
Maar alleen op het internet eigenlijk. Ik echt zeer zelden van de uber tumblr feministen tegengekomen in mijn leven, terwijl ik best veel normale feministen ken.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Plaats reactie