Aanslag Londen

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.
Gebruikersavatar
Atem_nijo
Berichten: 3448
Lid geworden op: dinsdag 18 oktober 2016, 23:10

Re: Aanslag Londen

Bericht door Atem_nijo »

Zeekoe schreef: zondag 4 juni 2017, 22:06/care
gaat iedereen op aarde ook zeggen wanneer jij eraan gaat
Bedankt aan alle Lunagangers voor de mooie tijd op dit forum!
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40369
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Aanslag Londen

Bericht door Daan »

Vooral Stefan en Kipcorn, denk ik zo.
Gebruikersavatar
Atem_nijo
Berichten: 3448
Lid geworden op: dinsdag 18 oktober 2016, 23:10

Re: Aanslag Londen

Bericht door Atem_nijo »

Daan schreef: zondag 4 juni 2017, 22:47 Vooral Stefan en Kipcorn, denk ik zo.
even serieus, zeekoe is toch heel vervelend de laatste tijd, vind je ook niet?
Bedankt aan alle Lunagangers voor de mooie tijd op dit forum!
Nilsie
Berichten: 19614
Lid geworden op: dinsdag 18 juli 2006, 20:46

Re: Aanslag Londen

Bericht door Nilsie »

Alleen de laatste tijd?
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Aanslag Londen

Bericht door Zeekoe »

Als de mensen die een hashtag in de trend van #prayforX trending krijgen op Twitter, dezelfde houding zouden hanteren als ik, ben ik ervan overtuigd dat dat een enorm positief effect zou hebben tegen terrorisme.
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Aanslag Londen

Bericht door Sam »

Nouja een beetje medeleven kan geen kwaad denk ik. Ik lig er ook niet wakker van, maar als een stil staan bij de gedachte van de nabestaande of de mensen zelf tijdens de aanslag word ik er wel naar van. Ik denk dat die vorm van medeleven totaal geen slechte impact op de wereld heeft, het tegendeel zelfs.
En dat heb ik een beetje met mensen of midden oosten of Azië in het algemeen, maar simpelweg minder dan mensen in westerse landen omdat ik minder goed hun leven kan inbeelden.

Toegevoegd na 2 minuten en 45 seconden:
Aan iedereen laten zien hoe erg je het vind door hashtags of Facebook foto's doe ik natuurlijk ook niet mee, omdat ik dat dom vind. Maar dat dat zinloos is durf ik ook niet te zeggen, het creëert namelijk aandacht voor het probleem en de slachtoffers, en toont ook solidariteit wat veel mensen prettig vinden.

Toegevoegd na 1 minuut en 30 seconden:
Zelfde met dat Ice bucket ding, heel veel mensen (inclusief ik) deden er neerbuigend over, maar het heeft tot enorm veel aandacht voor asl (of hoe die zieke heet) gebracht en zodoende ook een enorme berg geld.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Aanslag Londen

Bericht door Zeekoe »

Ik ga ook niet ontkennen dat het erg is. In tegendeel, mensen in de fleur van hun leven terwijl ze plezier zijn aan het beleven vermoorden is gruwelijk. Maar een van de beste manieren om dat in te dijken is gewoon door er minder (sociale) media aandacht aan te besteden.

Toegevoegd na 2 minuten en 39 seconden:
IBC is wel het tegenovergestelde van dit imo. Daar had sociale media een enorm positieve invloed en werd de IBC gepromoot door diezelfde SM -best wel een slechte afkorting tbh-
Bij aanslagen heeft SM een gelijkaardig effect, alleen promoot je hierbij het tegenovergestelde van wat je eigenlijk zou willen.
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Aanslag Londen

Bericht door Sam »

Ja die theorie komt van school shooters uit de VS, omdat daar aantoonbaar was dat één schiet/moordpartij leidde tot meerdere kort daarna. Het idee was dat de aandacht nieuwe shooters op ideeën bracht. Ik vraag me echter af in hoeverre dat geldt voor terrorisme hier.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Aanslag Londen

Bericht door Zeekoe »

Ik denk dat het vooral bijdraagt aan de promotie binnen IS. Wees maar zeker dat ze op hun PR hoofdkantoor een fles Kidibul kraken zodra een hashtag trending wordt. En zolang dat werkt, blijven ze het maximaal uitbuiten.
't Zou natuurlijk naïef zijn om te zeggen dat mijn standpunt t.o.v. SM bij aanslagen alle terreurproblemen oplost, maar ik geloof wel dat het een stap in de positieve richting is.
Melliw Naj
Berichten: 9372
Lid geworden op: zaterdag 19 november 2011, 21:40

Re: Aanslag Londen

Bericht door Melliw Naj »

Kipje, wat vond je van de schietpartij in Rusland? Of dat boeit je niet want geen aanslag.
Ruthless
Berichten: 15288
Lid geworden op: vrijdag 8 juni 2012, 16:39
RS: V I T T U N (OSRS)
Extra rang: Pechvogel

Re: Aanslag Londen

Bericht door Ruthless »

Daan schreef: zondag 4 juni 2017, 22:47 Vooral Stefan en Kipcorn, denk ik zo.
wat heeft iedereen zo tegen stefan
Silfer, kom alsjeblieft terug. We missen je allemaal heel erg. :cry:
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Aanslag Londen

Bericht door Zeekoe »

Op zich heb ik niets tegen Stefan, maar blijkbaar stoort hij zich aan mijn post waarin ik hem op een dt-fout wijs.
Gebruikersavatar
Kipcorn
Tijdelijk niet verbannen
Berichten: 8447
Lid geworden op: maandag 16 februari 2009, 16:25
RS: MC Trump (OSRS)
Clan: Buultjen
Oude naam: Kipzilla
Contacteer:

Re: Aanslag Londen

Bericht door Kipcorn »

Daan schreef: zondag 4 juni 2017, 22:47 Vooral Stefan en Kipcorn, denk ik zo.
Nah ik care wel als Jo wordt doodgeschoten

Toegevoegd na 1 minuut en 18 seconden:
Melliw Naj schreef: maandag 5 juni 2017, 2:54 Kipje, wat vond je van de schietpartij in Rusland? Of dat boeit je niet want geen aanslag.
Geen aanslag inderdaad en daar gaat dit topic over.
Ziek wel, met jachtgeweer 9 man geschoten. Flinke kogels dan
Plaats reactie