De grote statistiekquiz

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40368
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: De grote statistiekquiz

Bericht door Daan »

Gelukkig is het boek van Field heel kort en bondig, daar zou je het makkelijk uit kunnen halen!

En doe het plz in het Engels, het is inderdaad een moderator variable.
Nikki-
Berichten: 2762
Lid geworden op: zaterdag 14 januari 2017, 20:54

Re: De grote statistiekquiz

Bericht door Nikki- »

Ik doe de opdracht in het Nederlands dus de termen heb ik ook vertaald. Ik vroeg me vooral gewoon af hoe ik die modererende variabele nou precies erin moest krijgen omdat Field het eigenlijk alleen uitlegt in de context van regressie, maar volgens mij kan ik het oplossen door een interactie-effect tussen de predictor en moderator toe te voegen en dan moet ik denk ik bij de independent factorial ANOVA zijn.
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40368
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: De grote statistiekquiz

Bericht door Daan »

Kan je niet gewoon van die moderatorvariable een dummy maken en dan een regressieananalyse doen met die andere twee? Het is bij mij ook wel al weer wat weggezakt, tho.
Nikki-
Berichten: 2762
Lid geworden op: zaterdag 14 januari 2017, 20:54

Re: De grote statistiekquiz

Bericht door Nikki- »

Ja volgens Field kom je met die hele keuzeboom ook bij multiple regressie uit in hetzelfde vakje als independent factorial ANOVA en die heb ik ook gehad bij een keuzevak, maar het leek me nogal lastig omdat mijn predictor ook nominaal is en dus ook uit dummy's zou moeten bestaan. Maar misschien dat het wel kan. Ik ga gewoon even beide opties voorleggen aan mijn begeleider die me waarschijnlijk naar de statistiekdocent gaat doorverwijzen :p
Simon`
Bodybuilder
Berichten: 8177
Lid geworden op: zaterdag 18 augustus 2007, 20:51

Re: De grote statistiekquiz

Bericht door Simon` »

Ik had 6/9 wat gezien 69 niet geheel onwaarschijnlijk was.
Afbeelding
Plaats reactie