Het Ltf-(studentenrecepten)kookboek

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9076
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: Het Ltf-(studentenrecepten)kookboek

Bericht door Bearserk »

Waarom zou je een dag random niet eten wtf is er dan mis met je
Afbeelding
Nikki-
Berichten: 2761
Lid geworden op: zaterdag 14 januari 2017, 20:54

Re: Het Ltf-(studentenrecepten)kookboek

Bericht door Nikki- »

Als ik überhaupt op de uni eet dan eet ik juist vaak de vega optie, maar op meat free monday maken ze er altijd 3 vieze dingen van om een of andere reden, dus juist dan is het allemaal kut. Gelukkig gaan ze de Refter vernieuwen, is het probleem opgelost :')

Toegevoegd na 1 minuut en 22 seconden:
Ik ben nu trouwens juist zo veel mogelijk vegetarisch aan het eten, behalve wanneer ik met andere mensen eet want dan ben ik weer lastig enzo.
Wup
Berichten: 9502
Lid geworden op: woensdag 8 augustus 2007, 19:08
RS: Torqedo (OSRS)
Clan: þ
Oude naam: Wuppie26

Re: Het Ltf-(studentenrecepten)kookboek

Bericht door Wup »

Als iemand oprecht geïnteresseerd is in Fasting (wat ik ernstig betwijfel), in plaats van enkel te memen, heb ik wel wat hapklare video's. Deze citeren verschillende studie's en zijn zelfs voor jullie prima te begrijpen lijkt me.

https://www.youtube.com/watch?v=Ojt9PmqAfhAhttps://www.youtube.com/watch?v=Q1sfiDIPzHUhttps://www.youtube.com/watch?v=PKfR6bAXr-c
https://www.youtube.com/watch?v=dFT2IKmwyfg
Ack! Raya van Mattaveld
Afbeelding
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Het Ltf-(studentenrecepten)kookboek

Bericht door Sam »

ik geloof filmpjes met dat soort thumbnails al sowieso niet

Toegevoegd na 18 seconden:
jezus wub dit is echt het debielste wat ik tijden op dit forum heb gelezen

Toegevoegd na 16 seconden:
inclusief alle posts van kipcorn en van jo
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Wup
Berichten: 9502
Lid geworden op: woensdag 8 augustus 2007, 19:08
RS: Torqedo (OSRS)
Clan: þ
Oude naam: Wuppie26

Re: Het Ltf-(studentenrecepten)kookboek

Bericht door Wup »

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3106288/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17291990
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2249073/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16051710
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26384657
https://news.usc.edu/63669/fasting-trig ... ne-system/

Kanker op en lees

Toegevoegd na 52 seconden:
Vind het vrij treurig dat jullie vasthouden aan het "je moet elke 2 uur eten anders sterft je metabolisme" tijdperk, maar dit is het laatste wat ik er over zeg.
Ack! Raya van Mattaveld
Afbeelding
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Het Ltf-(studentenrecepten)kookboek

Bericht door Sam »

Ik ken een dietist en die spreek ik snel en dan ga ik het vragen en ik ben 100% dat je het fout hebt

Toegevoegd na 54 seconden:
Niemand zegt overigens "je moet elke 2 uur eten anders sterft je metabolisme" mensen zeggen gewoon dat je retarted bent als je denkt dat het gezond is om 48 uur niet te eten
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Volture
Last one standing
Berichten: 15063
Lid geworden op: woensdag 14 december 2005, 13:31

Re: Het Ltf-(studentenrecepten)kookboek

Bericht door Volture »

mooie stroman wup
Afbeelding
Nikki-
Berichten: 2761
Lid geworden op: zaterdag 14 januari 2017, 20:54

Re: Het Ltf-(studentenrecepten)kookboek

Bericht door Nikki- »

Sam schreef: dinsdag 4 september 2018, 19:21 Ik ken een dietist en die spreek ik snel en dan ga ik het vragen en ik ben 100% dat je het fout hebt

Toegevoegd na 54 seconden:
Niemand zegt overigens "je moet elke 2 uur eten anders sterft je metabolisme" mensen zeggen gewoon dat je retarted bent als je denkt dat het gezond is om 48 uur niet te eten
Het mooiste vind ik altijd van die mensen die hun lichaam op deze manier "reinigen".
Volture
Last one standing
Berichten: 15063
Lid geworden op: woensdag 14 december 2005, 13:31

Re: Het Ltf-(studentenrecepten)kookboek

Bericht door Volture »

KOOP NU DEZE AFSLANKTHEE EN DETOX JE LICHAAM (schijt je ingewanden eruit)
Afbeelding
Nikki-
Berichten: 2761
Lid geworden op: zaterdag 14 januari 2017, 20:54

Re: Het Ltf-(studentenrecepten)kookboek

Bericht door Nikki- »

Of van die juice cleanses om je darmen te ontslakken.

Toegevoegd na 2 seconden:
Ik heb wel vaak gehoord van mensen die aan intermittent fasting doen om daarmee af te vallen, ipv de maaltijden gezonder maken/kleiner maken skippen ze gewoon ontbijt en soms ook lunch. Persoonlijk voel ik me zwaar klote als ik een maaltijd skip.
Aron

Re: Het Ltf-(studentenrecepten)kookboek

Bericht door Aron »

Intermittent fasting is goeie ja
39 uur niet eten is gewoon bullshit
Niemand heeft trouwens wat gezegd over metabolisme, om de twee uur eten is inderdaad bullshit
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4391809/
Om jeaan te vullen

Maar lekker zero gains blijven maken maat

Toegevoegd na 6 minuten en 57 seconden:
@sam
Gemiddelde diëtist in Nederland heeft ook geen idee waar hij/zij precies over praat.

@Nikki
Leuk dat ze maaltijden skippen om zo minder Kcal binnen te krijgen, kan zeker werken, maar echt IF zoals het bedoelt is, is het natuurlijk niet
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Het Ltf-(studentenrecepten)kookboek

Bericht door Sam »

beter idee dan iemand die /fit/ browsed en 4 online artikelen heeft gelezen
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Aron

Re: Het Ltf-(studentenrecepten)kookboek

Bericht door Aron »

Nah, er is gewoon heel veel broscience en er zijn in het verleden gewoon veel kut onderzoeken uitgevoerd die tegenwoordig ontkracht zijn. Maar de gemiddelde diëtist die nog werkzaam is, is stil blijven staan.

Op forums die te maken hebben met fitness en bodybuilding kom je ook de meest vage topics tegen van nieuwe leden die bij diëtisten zitten. Facebook werkt over het algemeen ook niet echt mee.
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: Het Ltf-(studentenrecepten)kookboek

Bericht door Rems »

je moet gewoon gezond en genoeg eten jongens
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9076
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: Het Ltf-(studentenrecepten)kookboek

Bericht door Bearserk »

"Our data lead us to speculate that sporadic fasting might represent a simple, safe and inexpensive means to promote this potentially therapeutic neuronal response."

De rest gaat over astma en obesitas enzo lmao dit is wel meme weer wup
Afbeelding
Aron

Re: Het Ltf-(studentenrecepten)kookboek

Bericht door Aron »

Wel makkelijk ja, verwijten en paar linkjes gooien waarvan je weet dat de helft ze niet aanklikt en vervolgens roepen 'dit zijn mn laatste woorden!!!!'
Dieselpker
Berichten: 11644
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Het Ltf-(studentenrecepten)kookboek

Bericht door Dieselpker »

Gewoon koud water dieet boys
FEYENOORD ROTTERDAM
Wup
Berichten: 9502
Lid geworden op: woensdag 8 augustus 2007, 19:08
RS: Torqedo (OSRS)
Clan: þ
Oude naam: Wuppie26

Re: Het Ltf-(studentenrecepten)kookboek

Bericht door Wup »

Aron schreef: woensdag 5 september 2018, 9:37 Wel makkelijk ja, verwijten en paar linkjes gooien waarvan je weet dat de helft ze niet aanklikt en vervolgens roepen 'dit zijn mn laatste woorden!!!!'
Zal speciaal voor jou dan nog reageren.
Sam schreef: dinsdag 4 september 2018, 19:21 Ik ken een dietist en die spreek ik snel en dan ga ik het vragen en ik ben 100% dat je het fout hebt

Toegevoegd na 54 seconden:
Niemand zegt overigens "je moet elke 2 uur eten anders sterft je metabolisme" mensen zeggen gewoon dat je retarted bent als je denkt dat het gezond is om 48 uur niet te eten
Oh kijk aan. Als je 100% zeker weet dat ik fout ben, zou ik het je dietist ook niet vragen. Mocht je haar het toch vragen, zou ik d'r ook vragen waarom wij 3 maaltijden per dag zijn gaan eten. Welke branche heeft gelobbyd dat ontbijt de belangenrijkste maaltijd per dag is.
Aron schreef: dinsdag 4 september 2018, 23:24 Nah, er is gewoon heel veel broscience en er zijn in het verleden gewoon veel kut onderzoeken uitgevoerd die tegenwoordig ontkracht zijn. Maar de gemiddelde diëtist die nog werkzaam is, is stil blijven staan.

Op forums die te maken hebben met fitness en bodybuilding kom je ook de meest vage topics tegen van nieuwe leden die bij diëtisten zitten. Facebook werkt over het algemeen ook niet echt mee.
Eens. Dietisten krijgen vaak te maken met onderzoeken die verjaart zijn. Waarin vet bijvoorbeeld nog altijd als de boosdoener aan wordt gewezen en waarin dierlijk cholesterol gelijk staat aan cholesterol in je lichaam. Herp derp niet te veel eieren eten, want dit is slecht voor je cholesterol.

Bovenal: Wellicht heb ik mijn mening te stellig geformuleerd in de waan van het moment. Echter ben ik er van overtuigd dat er verschillende voordelen zitten aan vasten, die tevens bewezen zijn, zoals een toename van HGH, autophagy en ketose. Ik beweer ook niet dat je elke 168 uur 24-48 uur zou moeten vasten. En 24 uur vasten stelt trouwens bijzonder weinig voor. Dat kan je redden door alleen je ontbijt en lunch een keer over te slaan :")

Vind het een beetje laf dat jullie niet proberen in te zien, dat er ook positieve aspecten zitten aan (intermittent) fasting. Blijkt maar weer hoe de media en verschillende voedsel lobby's het idee van 3 maaltijden per dag en het liefst zoveel mogelijk koolhydraten in jullie hebben gedrillt.

Toegevoegd na 4 minuten en 21 seconden:
Bearserk schreef: woensdag 5 september 2018, 8:38 "Our data lead us to speculate that sporadic fasting might represent a simple, safe and inexpensive means to promote this potentially therapeutic neuronal response."

De rest gaat over astma en obesitas enzo lmao dit is wel meme weer wup
2 onderzoeken (van de 6) hebben inderdaad betrekking op mensen bij obesitas? Wat zou dat? Heb ik ergens beweerd dat het alleen bij normale mensen voordelen had?

De hele discussie is begonnen uit deze reactie
Aron schreef: dinsdag 4 september 2018, 11:12 Waarom zou je zo lang vasten, rip gains rip alles 0 voordelen
En volgens mij heb ik 0 voordelen en rip gains aardig weerlegt.
Ack! Raya van Mattaveld
Afbeelding
Aron

Re: Het Ltf-(studentenrecepten)kookboek

Bericht door Aron »

Wat is er mis met koolhydraten?
Ik ben bekend met de 'voordelen' van IF, hanteer zelf die manier ook met afwisseling van carb backloading. Helaas zijn er ook genoeg onderzoeken waaruit blijkt dat alle gezondheidvoordelen die IF biedt, op grote schaal helemaal niet zo veel impact heeft als veel beweren.
Dat vasten gh boost is geen geheim trucje van het lichaam. Zodra je weer gaat eten is dit verschil weg. De enige reden dat gh omhoog gaat in periodes van geen voeding is omdat gh onder andere energie vrijmaakt uit vet. Ook is Autophagy is geen gezondheidsvoordeel, het is een cellulair proces. (En vindt ook plaats als je niet vast.)
De enige reden dat IF beter zou kunnen werken dan een normaal (isocalorisch) voedingspatroon is wanneer honger met IF een minder groot probleem vormt en daardoor het tekort langer/beter volhouden
Extra voordelen die ik zelf wel merk: focus in de ochtend, geen dip na warme maaltijd strak om 5 uur want hurdur dan moet je warm eten en geen hongergevoel mocht ik cutten als voorbeelden. Maar dit is persoonlijk.

Al is het beginnen van een normaal eetpatroon, extra vitamines en genoeg water al een hele vooruitgang voor gemiddelde Nederlander :').
Vergeet ook zeker je lichaam niet, zo apart om te zien hoeveel mensen een slechte huid en dergelijke hebben en hier gewoon 0 aandacht aan besteden.

https://www.sciencedirect.com/science/a ... 5318301005
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28074888
Mocht je studies interessant vinden, aanraders deze
Wup
Berichten: 9502
Lid geworden op: woensdag 8 augustus 2007, 19:08
RS: Torqedo (OSRS)
Clan: þ
Oude naam: Wuppie26

Re: Het Ltf-(studentenrecepten)kookboek

Bericht door Wup »

Volgens mij beweer ik niet dat koolhydraten slecht zijn. Echter in de mate waarin de Westerse beschaving ze nu naar binnen eet en vooral drinkt lijkt mij niet gezond. Koolhydraten is nou eenmaal een erg brede groep, waaronder ook gezond en nuttige shit uit te halen valt.

Verder ben ik het met je eens dat IF in de eerste plaats een handige manier is om je eetpatroon onder controle te krijgen. Snacks na acht uur 's avonds laat je als het goed is staan en je wordt je meer bewust van hoe en wat je eet. CICO blijft natuurlijk king.

Hoe is autophagy geen gezondheidsvoordeel? Het wordt na 24 uur met 300% verhoogt tot 330% bij 48 uur. Awel wellicht merk je er niet veel van. Volgens mij zijn enkele wondjes op mijn huid een stuk weggetrokken, maar dat kan gezichtsbedrog zijn wellicht. Verder sluit ik me bij je aan. Fijn dat iemand ook inhoudelijk op reacties in kan gaan.
Ack! Raya van Mattaveld
Afbeelding
Plaats reactie