Het Ltf-(studentenrecepten)kookboek

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.
Volture
Last one standing
Berichten: 15063
Lid geworden op: woensdag 14 december 2005, 13:31

Re: Het Ltf-(studentenrecepten)kookboek

Bericht door Volture »

ga fortnite spelen, door de stress val je vanzelf af gg
Afbeelding
Aron

Re: Het Ltf-(studentenrecepten)kookboek

Bericht door Aron »

Np. Dat er niet heel serieus gereageerd werd in het begin riep je zelf ook een beetje af tbh. Snap al je punten ook wel verder en ben zelf ook voorstander van IF. Maar de voordelen worden soms iets te overdreven terwijl dat allemaal wel meevalt.
Van koolhydraten snapte ik wel dat je het niet beweerde, maar je begon zo random erop te bashen dat ik maar bijdehand de vraag stelde.

Op autophagy kom ik op terug als ik de tijd heb om het ff uit te zoeken voor je, de argumenten die ik voornamelijk lees is dat het lichaam meer tijd en resources heeft voor het proces omdat er geen eten verwerkt hoeft te worden. Die mensen adviseer ik vooral om een boekje celbiologie open te slaan.

Toegevoegd na 9 seconden:
Wup schreef: woensdag 5 september 2018, 14:35 Volgens mij beweer ik niet dat koolhydraten slecht zijn. Echter in de mate waarin de Westerse beschaving ze nu naar binnen eet en vooral drinkt lijkt mij niet gezond. Koolhydraten is nou eenmaal een erg brede groep, waaronder ook gezond en nuttige shit uit te halen valt.

Verder ben ik het met je eens dat IF in de eerste plaats een handige manier is om je eetpatroon onder controle te krijgen. Snacks na acht uur 's avonds laat je als het goed is staan en je wordt je meer bewust van hoe en wat je eet. CICO blijft natuurlijk king.

Hoe is autophagy geen gezondheidsvoordeel? Het wordt na 24 uur met 300% verhoogt tot 330% bij 48 uur. Awel wellicht merk je er niet veel van. Volgens mij zijn enkele wondjes op mijn huid een stuk weggetrokken, maar dat kan gezichtsbedrog zijn wellicht. Verder sluit ik me bij je aan. Fijn dat iemand ook inhoudelijk op reacties in kan gaan.
Niels
Berichten: 3711
Lid geworden op: zaterdag 30 april 2011, 15:37

Re: Het Ltf-(studentenrecepten)kookboek

Bericht door Niels »

yo wtf chill
Nikki-
Berichten: 2761
Lid geworden op: zaterdag 14 januari 2017, 20:54

Re: Het Ltf-(studentenrecepten)kookboek

Bericht door Nikki- »

Ik eet gewoon wanneer ik honger krijg

Toegevoegd na 1 minuut en 14 seconden:
Ik ben ook wel benieuwd wat je van keto vindt Wup, dat lijkt op Reddit erg populair te zijn en ik vind het zelf maar een beetje vreemd. Wel grappig om te zien dat ze daar juist koolhydraten een beetje als 'het kwaad' bestempelen terwijl veel mensen dat juist over vet zeggen.
Simon`
Bodybuilder
Berichten: 8177
Lid geworden op: zaterdag 18 augustus 2007, 20:51

Re: Het Ltf-(studentenrecepten)kookboek

Bericht door Simon` »

Allebei in essentie niet fout maar carbs sowieso stoutere vd twee neef
Afbeelding
Aron

Re: Het Ltf-(studentenrecepten)kookboek

Bericht door Aron »

En zelfs dan is koolhydraat of vet nog een te relatief iets om zomaar een stempel op te drukken.

Keto vanuit gezondheidsredenen is het prima en zitten er effecten aan. In hoeverre dit boven andere levensstijlen/eetpatronen stijgt is nog maar de vraag.

Vanuit het metabolisme oogpunt is het flinke bullshit, alles wat je leest over insuline is bullshit, de piek die carbs zouden veroorzaken, veroorzaakt een eiwit ook gewoon.
Als je kijkt naar afvallen en beide personen eten evenveel Kcal maar persoon A met carbs en persoon B Keto, zal A meer afvallen zelfs. Het thermogeen effect van vet ligt LAGER dan dat van koolhydraten (van eiwit ligt het hoogst)
Van vet wordt 0-5% gebruikt voor opname, omzetting, etc. Bij carbs ligt dit op 5-15%. 100 calorieen aan carbs voordat je ze in je gezicht duwt leveren dus netto minder calorieen op dan 100 calorieen aan vet.

Als je traint is het helemaal kut, weinig energie waar je trainingen onderdoor gaan en je ziet er uit als een flat shadow. Maar dat terzijde.
Onderbouw het later als k tijd heb
Ruthless
Berichten: 15268
Lid geworden op: vrijdag 8 juni 2012, 16:39
RS: V I T T U N (OSRS)
Extra rang: Pechvogel

Re: Het Ltf-(studentenrecepten)kookboek

Bericht door Ruthless »

wup kk op met je vegapropaganda
Silfer, kom alsjeblieft terug. We missen je allemaal heel erg. :cry:
Wup
Berichten: 9502
Lid geworden op: woensdag 8 augustus 2007, 19:08
RS: Torqedo (OSRS)
Clan: þ
Oude naam: Wuppie26

Re: Het Ltf-(studentenrecepten)kookboek

Bericht door Wup »

Ruthless schreef: donderdag 6 september 2018, 9:29 wup kk op met je vegapropaganda
??

Teveel motorolie gesnoven knul?

Toegevoegd na 3 minuten en 39 seconden:
Nikki- schreef: donderdag 6 september 2018, 0:11 Ik eet gewoon wanneer ik honger krijg

Toegevoegd na 1 minuut en 14 seconden:
Ik ben ook wel benieuwd wat je van keto vindt Wup, dat lijkt op Reddit erg populair te zijn en ik vind het zelf maar een beetje vreemd. Wel grappig om te zien dat ze daar juist koolhydraten een beetje als 'het kwaad' bestempelen terwijl veel mensen dat juist over vet zeggen.
Keto helpt heel veel mensen om vet veel af te vallen. Vooral dikkies trouwens. Suiker/frisdrank uit je dieet halen is al een erg grote stap voor velen. Heb het wel eens geprobeerd, maar mag in het weekend graag een paar biertjes drinken...

Vet+proteïne vult mij stukken meer dan bijvoorbeeld vele boterhammen.

Toegevoegd na 1 minuut en 41 seconden:
Aron schreef: donderdag 6 september 2018, 9:14 En zelfs dan is koolhydraat of vet nog een te relatief iets om zomaar een stempel op te drukken.

Keto vanuit gezondheidsredenen is het prima en zitten er effecten aan. In hoeverre dit boven andere levensstijlen/eetpatronen stijgt is nog maar de vraag.

Vanuit het metabolisme oogpunt is het flinke bullshit, alles wat je leest over insuline is bullshit, de piek die carbs zouden veroorzaken, veroorzaakt een eiwit ook gewoon.
Als je kijkt naar afvallen en beide personen eten evenveel Kcal maar persoon A met carbs en persoon B Keto, zal A meer afvallen zelfs. Het thermogeen effect van vet ligt LAGER dan dat van koolhydraten (van eiwit ligt het hoogst)
Van vet wordt 0-5% gebruikt voor opname, omzetting, etc. Bij carbs ligt dit op 5-15%. 100 calorieen aan carbs voordat je ze in je gezicht duwt leveren dus netto minder calorieen op dan 100 calorieen aan vet.

Als je traint is het helemaal kut, weinig energie waar je trainingen onderdoor gaan en je ziet er uit als een flat shadow. Maar dat terzijde.
Onderbouw het later als k tijd heb
Dat thermogeen effect is zo minimaal, dat het vrij weinig uit maakt. Beetje carbs voor en na je training is wel vrij nuttig ja.
Ack! Raya van Mattaveld
Afbeelding
Aron

Re: Het Ltf-(studentenrecepten)kookboek

Bericht door Aron »

Klopt, daarom is het hele Keto ook pure cholera
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Het Ltf-(studentenrecepten)kookboek

Bericht door Sam »

Mooi topic vrienden

Toegevoegd na 8 minuten en 47 seconden:
Mexicaanse soep:

Hier eet ik 2 dagen van:

2 blikken gepelde tomaten (a 400g)
1 blik kidneybonen (400g)
1 liter groentebouillon of kippenbouillon van een blokje
1 ui & 1 teentje knoflook
1 rode peper (zaadjes eruit)
2 zakken tortillachips
1 avocado
2 lente-uitjes
Bekertje zure room
150 gram jong belegen kaas, geraspt
Gemalen komijn, oregano, gedroogde koriander

1. Bak in zo'n dikke soeppan ui, knoflook en rode peper in een wat olie.
2. Voeg bouillon, gepelde tomaten met sap, kidneybonen, komijn en oregano toe (2 lepels ongeveer). Pak twee grote handenvol tortillachips en verkruimel ze boven de soep. 10 minuten pruttelen, op laag vuur. Langer kan ook, zolang het niet hard gaat koken.
3. Maak alle andere ingredienten (lente-ui, torttilla chips, room, kaas avocada) klaar en zet mooi in bakjes als je met mensen eet of pleur alles gewoon op een snijplank.
4. Pureer de soep een klein beetje met de staafmixer, zonder het helemaal glad te maken. Dien de soep op uit de pan, en voeg de rest toe in je eigen kom en maak op eigen smaak.

Toegevoegd na 9 minuten en 10 seconden:
Simpele tonijnpasta, ook voor 2 dagen/personen:

1 blik gepelde tomaat
1 blikje tonijn
Pasta (ik gebruik vaak Spaghetti of Tortilli, wat je zelf prefereerd)
Kappertjes
Geraste kaas
Halve ui & 1 knofloop teentje (ik ben aaltijd een beetje zuinig hiermee, op eigen smaak)
Klein gesneden (harde) groente na smaak

1 Kook pasta volgens verpakking
2. Bak in een relatief diepe koekenpan ui & knofloop zachtjes bruin. Voeg vervolgens klein gesneden groente toe op basis van hardheid; kleine wortelblokjes wat langer, paprika iets minder, rood pepertje vrij laat want dat brand makkelijk aan. Zelf doe ik meestal wel een paprika en een perpetje, maar dat is redelijk afhankelijk van mijn koelkast.
3. Gooi de blik tomaten erover, en wanneer dat warm is voeg je de tonijn toe.
4. Voeg nu de kruiden toe. Altijd peper/zout, doe zelf ook vaak wat tijm, maar ook hier gledt je smaak een beetje. Voeg hierna een goed aantal kappertjes toe.
5. Giet de pasta af, en doe er een klein beetje virgine olijfolie over.

Schep op

Toegevoegd na 15 minuten en 13 seconden:
Zalm met avacoado rijst

Dit is wel een gekke, en ook niet heel goedkoop door de zalm & avocado's, maar wonderbaarlijk toch erg lekker en vooral ook heel makkelijk en snel

- Zalmmoot
- 2 kleine avocado's of 1 flinke.
- Rijst
- Whiskeysaus
- Ananas uit blik
- Cherrytomaatjes
- Veldsla
- Pijnboompitten

1. Kook de rijst volgens verpakking. Iets meer dan een normale portie is aan te raden.
2.Snij de avaocado's tot blokjes, en die gooi die in een bak. Voeg hier ongeveer een eetlepel aan whiskey saus aan toe en roer dit goed door.
3. Snij de tomaatjes en bak de pijnboompitten kort. Was de veldsla en verdeel het in opdienbare stukjes.
4. Bak de zalmmoot. Dit is iets lastiger dan een gemiddeld ah vlees stuk, maar internet helpt je wel.
5. Dien de salade van de veldsla, tomaatjes en de pijnboompitten op, en doe er wat goede (virgine) olijfolie overheen.
6. Roer de rijst door de avocadoprut heen, en dien vervolgens op. Leg er blokjes ananas overheen.
7. Vul het bord op met de zalmmoot.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40330
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Het Ltf-(studentenrecepten)kookboek

Bericht door Daan »

Ik eet geen vis.
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Het Ltf-(studentenrecepten)kookboek

Bericht door Sam »

komt omdat je nog 16 bent maar als je ouder wordt ga je dat vanzelf waarderen
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: Het Ltf-(studentenrecepten)kookboek

Bericht door Rems »

ik eet ook bijna geen vis. vind veel vis best wel vies, vooral tonijn uit blik. bahhhh, fkn kattenvoer zeg.

high quality vis, garnalen, en andere zeevruchten kan ik nog wel waarderen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Megareus12
Ex-moderator
Berichten: 14140
Lid geworden op: vrijdag 10 november 2006, 19:09
Extra rang: Holbewoner

Re: Het Ltf-(studentenrecepten)kookboek

Bericht door Megareus12 »

Kudo's voor het visrecept Sam, die ga ik misschien wel eens proberen!

Ik zal binnenkort ook weer wat recepten plaatsen.
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40330
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Het Ltf-(studentenrecepten)kookboek

Bericht door Daan »

Sam schreef: maandag 17 september 2018, 23:02 komt omdat je nog 16 bent maar als je ouder wordt ga je dat vanzelf waarderen
Ja kweenie man, eet mijn hele leven al geen vis en ga het waarschijnlijk nooit waarderen
Nikki-
Berichten: 2761
Lid geworden op: zaterdag 14 januari 2017, 20:54

Re: Het Ltf-(studentenrecepten)kookboek

Bericht door Nikki- »

Wow ben het een keer eens met Daan
Volture
Last one standing
Berichten: 15063
Lid geworden op: woensdag 14 december 2005, 13:31

Re: Het Ltf-(studentenrecepten)kookboek

Bericht door Volture »

tonijn uit blik fucking lekker, zalm gewoon goeie, kabeljauw ook lekker, garnalen alleen lekker met van die zieke knoflooksaus

haring vies en al die andere troep ook doei
Afbeelding
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: Het Ltf-(studentenrecepten)kookboek

Bericht door Rems »

ow vind haring juist wel lekker. zalm ook wel trouwens, maar wel goed verwerkt in een gerecht.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Lisette
Berichten: 17140
Lid geworden op: vrijdag 13 juli 2007, 13:05
RS: Liset (OSRS)

Re: Het Ltf-(studentenrecepten)kookboek

Bericht door Lisette »

Vissticks!!!

Toegevoegd na 25 seconden:
Met spinazie à la creme en aardappelen
Gebruikersavatar
Kipcorn
Tijdelijk niet verbannen
Berichten: 8447
Lid geworden op: maandag 16 februari 2009, 16:25
RS: MC Trump (OSRS)
Clan: Buultjen
Oude naam: Kipzilla
Contacteer:

Re: Het Ltf-(studentenrecepten)kookboek

Bericht door Kipcorn »

gehaktbal
Plaats reactie