't Serietopic - Alles over series! | Stranger Things is LTF's favoriete nieuwkomer in 2016!

Heb je een leuk filmpje gevonden? Deel het met ons! Heb je last van een knetterende computer of een kapotte mobiele telefoon? Vraag om hulp!

Ik kijk series voornamelijk via:

Netflix
22
48%
Digitale tv-zenders
0
Geen stemmen
Analoge tv-zenders
0
Geen stemmen
Illegale streaming of downloads
22
48%
DVD
2
4%
 
Totaal aantal stemmen: 46

Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: 't Serietopic - Alles over series! | Stranger Things is LTF's favoriete nieuwkomer in 2016!

Bericht door Sam »

Nouja de kans is groot dat ie niet zo zeer langzaam schrijft maar zich gewoon weer in knoop heeft gewerkt. Wat dan ook vrij onvermijdelijk is met zo veel characters in zoveel verhaallijnen , die allemaal qua tijd goed moeten uitkomen met elkaar. En als je dan ook niet van het uit plannen van je verhaal bent, dan onstaan er problemen.

Toegevoegd na 1 minuut en 11 seconden:
De dunk en egg boeken zijn in dat opzicht juist heel simpel, dus wanneer asoiaf klaar is zou die die boekjes in theorie erg snel eruit moeten kunnen pompen.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: 't Serietopic - Alles over series! | Stranger Things is LTF's favoriete nieuwkomer in 2016!

Bericht door Rems »

krijg GoT maar 8 seizoenen?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: 't Serietopic - Alles over series! | Stranger Things is LTF's favoriete nieuwkomer in 2016!

Bericht door Zeekoe »

Ja. Meer seizoenen zou het ook maar nodeloos uitrekken.
Nikki-
Berichten: 2762
Lid geworden op: zaterdag 14 januari 2017, 20:54

Re: 't Serietopic - Alles over series! | Stranger Things is LTF's favoriete nieuwkomer in 2016!

Bericht door Nikki- »

Maar er komen mogelijk wel prequels!
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: 't Serietopic - Alles over series! | Stranger Things is LTF's favoriete nieuwkomer in 2016!

Bericht door Zeekoe »

Of sequels! of spin-offs! of remakes! of requels! of reboots!
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: 't Serietopic - Alles over series! | Stranger Things is LTF's favoriete nieuwkomer in 2016!

Bericht door Rems »

ze gaan dat hele GoT wel uitmelken hoor, sws.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: 't Serietopic - Alles over series! | Stranger Things is LTF's favoriete nieuwkomer in 2016!

Bericht door Sam »

Heeft HBO alle rechten dan? Lijkt me dat GRRM nog steeds voor alles toestemming moet geven.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Wup
Berichten: 9502
Lid geworden op: woensdag 8 augustus 2007, 19:08
RS: Torqedo (OSRS)
Clan: þ
Oude naam: Wuppie26

Re: 't Serietopic - Alles over series! | Stranger Things is LTF's favoriete nieuwkomer in 2016!

Bericht door Wup »

Brandon Sanderson > GRRM anyway. Pompt ook 3 boeken per jaar in plaats van 3 per decennia. Oké 3 per decennia is misschien wel wat optimistisch voor GURM. L

Toegevoegd na 53 seconden:
Sam schreef: vrijdag 23 juni 2017, 9:11 Nouja de kans is groot dat ie niet zo zeer langzaam schrijft maar zich gewoon weer in knoop heeft gewerkt. Wat dan ook vrij onvermijdelijk is met zo veel characters in zoveel verhaallijnen , die allemaal qua tijd goed moeten uitkomen met elkaar. En als je dan ook niet van het uit plannen van je verhaal bent, dan onstaan er problemen.

Toegevoegd na 1 minuut en 11 seconden:
De dunk en egg boeken zijn in dat opzicht juist heel simpel, dus wanneer asoiaf klaar is zou die die boekjes in theorie erg snel eruit moeten kunnen pompen.
Meh volgensmij is Malazan 10x ingewikkelder en Sanderson schrijft ook wel tijdlijnen aan elkaar. Gast mut niet zo teuten.
Ack! Raya van Mattaveld
Afbeelding
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: 't Serietopic - Alles over series! | Stranger Things is LTF's favoriete nieuwkomer in 2016!

Bericht door Zeekoe »

Sam schreef: zaterdag 24 juni 2017, 13:19 Heeft HBO alle rechten dan? Lijkt me dat GRRM nog steeds voor alles toestemming moet geven.
Denk ik ook, ja. GRRM is in ieder geval in de vier spin-off developments betrokken.
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: 't Serietopic - Alles over series! | Stranger Things is LTF's favoriete nieuwkomer in 2016!

Bericht door Sam »

Wup schreef: zaterdag 24 juni 2017, 19:55 Brandon Sanderson > GRRM anyway. Pompt ook 3 boeken per jaar in plaats van 3 per decennia. Oké 3 per decennia is misschien wel wat optimistisch voor GURM. L

Toegevoegd na 53 seconden:
Sam schreef: vrijdag 23 juni 2017, 9:11 Nouja de kans is groot dat ie niet zo zeer langzaam schrijft maar zich gewoon weer in knoop heeft gewerkt. Wat dan ook vrij onvermijdelijk is met zo veel characters in zoveel verhaallijnen , die allemaal qua tijd goed moeten uitkomen met elkaar. En als je dan ook niet van het uit plannen van je verhaal bent, dan onstaan er problemen.

Toegevoegd na 1 minuut en 11 seconden:
De dunk en egg boeken zijn in dat opzicht juist heel simpel, dus wanneer asoiaf klaar is zou die die boekjes in theorie erg snel eruit moeten kunnen pompen.
Meh volgensmij is Malazan 10x ingewikkelder en Sanderson schrijft ook wel tijdlijnen aan elkaar. Gast mut niet zo teuten.
Ben het met je eens dat ie niet zo veel moet zeuren, maar de complexicitiet van grrm is zeker groter dan die van sanderson (Malazan niet gelezen), en dan is het ook niet zo zeer de complexiteit van het verhaal maar meer het samenkomen van de characters. Ook vind ik dat grrm op veel punter beter schrijft dan veel andere high fantasy schrijvers. Vooral qua characters.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Wup
Berichten: 9502
Lid geworden op: woensdag 8 augustus 2007, 19:08
RS: Torqedo (OSRS)
Clan: þ
Oude naam: Wuppie26

Re: 't Serietopic - Alles over series! | Stranger Things is LTF's favoriete nieuwkomer in 2016!

Bericht door Wup »

Mag ik vragen wat je van Sanderson gelezen hebt?
Ack! Raya van Mattaveld
Afbeelding
Nikki-
Berichten: 2762
Lid geworden op: zaterdag 14 januari 2017, 20:54

Re: 't Serietopic - Alles over series! | Stranger Things is LTF's favoriete nieuwkomer in 2016!

Bericht door Nikki- »

Ik denk dat GRRM zich het gewoon veel te druk heeft gemaakt met conventies, Wild Cards, editen voor anderen, zich nog bemoeien met de tv serie, etc. Hij is al best oud, moet toch aardig wat inspanning vereisen. En het lijkt erop dat hij gewoon een dikke writer's block krijgt elke keer als ie ergens op vast zit, en dat er steeds meer bij blijft komen wat ie wil vertellen. Ik bedoel oorspronkelijk zou het een trilogie worden.. :')
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: 't Serietopic - Alles over series! | Stranger Things is LTF's favoriete nieuwkomer in 2016!

Bericht door Sam »

Wup schreef: zaterdag 24 juni 2017, 20:37 Mag ik vragen wat je van Sanderson gelezen hebt?
De misborn boeken, alleen de eerste 3 dan. Was ook al een flink tijdje terug, en ik heb er me ook niet heel veel verder in verdiept. Dus wie weet mis ik veel, dat is waar. Maar mijn mening qua fantasy boeken strookt niet zo goed met andere hier op het forum. Ik vind zelf ook die seeer trilogie van Robin Hobb echt ruk (vooral hoe verder de boeken gingen) maar dat waren mensen ook niet echt met me eens.

Toegevoegd na 41 seconden:
Final empire enzo vond ik trouwens niet ruk

Toegevoegd na 17 seconden:
Nikki- schreef: zaterdag 24 juni 2017, 20:52 Ik denk dat GRRM zich het gewoon veel te druk heeft gemaakt met conventies, Wild Cards, editen voor anderen, zich nog bemoeien met de tv serie, etc. Hij is al best oud, moet toch aardig wat inspanning vereisen. En het lijkt erop dat hij gewoon een dikke writer's block krijgt elke keer als ie ergens op vast zit, en dat er steeds meer bij blijft komen wat ie wil vertellen. Ik bedoel oorspronkelijk zou het een trilogie worden.. :')
Dat denk ik ook.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Wup
Berichten: 9502
Lid geworden op: woensdag 8 augustus 2007, 19:08
RS: Torqedo (OSRS)
Clan: þ
Oude naam: Wuppie26

Re: 't Serietopic - Alles over series! | Stranger Things is LTF's favoriete nieuwkomer in 2016!

Bericht door Wup »

Mistborn waren zijn eerste boeken. Ben zelf nog niet zo ver met The Way of Kings, maar nu al 3 main POV's en 3 kleinere en bijzonder veel personen. Oké ben misschien een beetje hyped. Zijn schrijfniveau en proza is erg voor uit gegaan sinds Mistborn trouwens.

En sluit me aan bij Nikki ja.

Toegevoegd na 14 seconden:
Way of Kings is echt wel a la Game of Thrones. Erg gaaf :)
Ack! Raya van Mattaveld
Afbeelding
Nikki-
Berichten: 2762
Lid geworden op: zaterdag 14 januari 2017, 20:54

Re: 't Serietopic - Alles over series! | Stranger Things is LTF's favoriete nieuwkomer in 2016!

Bericht door Nikki- »

Ik vond Mistborn al vet maar inderdaad wel nog simpeler qua worldbuilding, maar ik begreep inderdaad dat The Way of Kings een stuk groter was. Moet die eens kopen D:
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: 't Serietopic - Alles over series! | Stranger Things is LTF's favoriete nieuwkomer in 2016!

Bericht door Sam »

Het is vergeleken met asoiaf wat oppervlakkig ja. Maar de andere boeken heb ik nog niet gelezen nee.
Laatst gewijzigd door Sam op zaterdag 24 juni 2017, 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Wup
Berichten: 9502
Lid geworden op: woensdag 8 augustus 2007, 19:08
RS: Torqedo (OSRS)
Clan: þ
Oude naam: Wuppie26

Re: 't Serietopic - Alles over series! | Stranger Things is LTF's favoriete nieuwkomer in 2016!

Bericht door Wup »

Erg veel culturen en die Hoid ben ik ook al weer tegengekomen in de eerste 10 hoofdstukken. Nieuwe vormen van erg gave magic en wederom zieke worldbuilding. Boek begint ook met "5.000 terug" en vervolgens "vijf jaar geleden" voordat het echte boek begint.

Die gast is zo goed in characterbuilding. Goede backstory's man. Iedereen altijd dikke struggles die je direct voelt
Ack! Raya van Mattaveld
Afbeelding
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: 't Serietopic - Alles over series! | Stranger Things is LTF's favoriete nieuwkomer in 2016!

Bericht door Zeekoe »

Wat een fucking kùtshow is american gods. Heel het fucking seizoen random personages introduceren die super oninteressant zijn om dan een finale te hebben die amper gebruikt maakt van opgezette plotlines en doorheen het hele seizoen allemaal debiele scenes met crap CGI tonen die minder bijdragen aan de show dan de walen aan de belgische economie. Gôdverdomme ik ben pissed zeg, heb ik daar 8 uur in geïnvesteerd.

Toegevoegd na 3 minuten en 35 seconden:
Real garbage 0/10 would not recommend.
Ruthless
Berichten: 15287
Lid geworden op: vrijdag 8 juni 2012, 16:39
RS: V I T T U N (OSRS)
Extra rang: Pechvogel

Re: 't Serietopic - Alles over series! | Stranger Things is LTF's favoriete nieuwkomer in 2016!

Bericht door Ruthless »

ik vond BCS einde van seizoen 3 nou niet echt een cliffhanger hoor
ben nou niet echt benieuwd wat daar nu verder gaat gebeuren met die laatste scene

al ben ik wel een beetje verliefd op erin, zij heeft echt iets super schattigs
Silfer, kom alsjeblieft terug. We missen je allemaal heel erg. :cry:
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: 't Serietopic - Alles over series! | Stranger Things is LTF's favoriete nieuwkomer in 2016!

Bericht door Sam »

Zeekoe schreef: dinsdag 27 juni 2017, 1:08 Wat een fucking kùtshow is american gods. Heel het fucking seizoen random personages introduceren die super oninteressant zijn om dan een finale te hebben die amper gebruikt maakt van opgezette plotlines en doorheen het hele seizoen allemaal debiele scenes met crap CGI tonen die minder bijdragen aan de show dan de walen aan de belgische economie. Gôdverdomme ik ben pissed zeg, heb ik daar 8 uur in geïnvesteerd.

Toegevoegd na 3 minuten en 35 seconden:
Real garbage 0/10 would not recommend.
duidelijke review, hoef ik het dus niet te kijken
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Plaats reactie