Het algemene computertopic

Heb je een leuk filmpje gevonden? Deel het met ons! Heb je last van een knetterende computer of een kapotte mobiele telefoon? Vraag om hulp!

Heb je een computer?

Ja
15
65%
Nee
8
35%
 
Totaal aantal stemmen: 23

Rallim
Berichten: 1189
Lid geworden op: woensdag 6 februari 2008, 14:38
RS: Raddallin (p2p)
Oude naam: b a 1 0 0
Contacteer:

Re: Het Computer Topic - Nieuwe poll!

Bericht door Rallim »

Mahjarrat schreef: oi, Ik heb de Technicolor TG789VN V3 van solcon, alleen die valt iedere avond uit onder de reden "PPP link down" @ log
enige weten hoe ik dit kan fixen?

*note, ik heb normaal internet daarvoor, ineens valt het weg.
*als het wegvalt, geldt het voor IEDERE pc op het netwerk.
De fout ken ik niet maar heb precies dezelfde router, ook van solcon. Wil alleen zsm een andere wat dit is een rotding eerste klas. Je moet solcon opbellen als je een poort open wil zetten want zelf mag je er niet bij. Zou 'm gewoon de deur uit doen en een goede van SMC kopen.
Vyrelords Combat Training (Melee/Ranged) | SSD Guide
~Proud owner of Certificate of Proficiency in English (CPE)~
Afbeelding
Daminovich
Berichten: 6420
Lid geworden op: donderdag 29 juli 2010, 17:49
Clan: Geen
Oude naam: Damien H

Re: Het Computer Topic - Nieuwe poll!

Bericht door Daminovich »

Nice, mijn bestelling wordt opgesplitst :)
Thiesje2
Ex-clanmoderator
Berichten: 3951
Lid geworden op: maandag 21 april 2008, 23:29
RS: Gestopt

Re: Het Computer Topic - Nieuwe poll!

Bericht door Thiesje2 »

Misschien is deze vraag simpel te beantwoorden, maar ik zie het even niet. Sinds Windows 8 denk mijn computer dat mijn HDD na een bepaalde tijd niet meer hoeft te draaien, dus als ik dan iets af wil spelen van mijn HDD moet dat ding eerst weer op gang komen wat zo'n 10 seconden duurt. Enig idee hoe ik kan voorkomen dat hij stopt met draaien?
Animum debes mutare, non caelum.
Afbeelding
Schei-, natuur- of wiskundig gerelateerde vragen? Vreesch niet mij te PM'en.
Quaggmire
Berichten: 5804
Lid geworden op: zaterdag 30 januari 2010, 16:27
RS: Quaggmire (p2p)
Oude naam: Ghostclaws12
Contacteer:

Re: Het Computer Topic - Nieuwe poll!

Bericht door Quaggmire »

Thiesje2 schreef: Misschien is deze vraag simpel te beantwoorden, maar ik zie het even niet. Sinds Windows 8 denk mijn computer dat mijn HDD na een bepaalde tijd niet meer hoeft te draaien, dus als ik dan iets af wil spelen van mijn HDD moet dat ding eerst weer op gang komen wat zo'n 10 seconden duurt. Enig idee hoe ik kan voorkomen dat hij stopt met draaien?
Energiebeheer > schema--instellingen wijzigen (van het schema wat actief is)
Vervolgens ga je naar geadvanceerde instellingen, en bij "harde schijf" zie je "harde schijf uitzetten na". Vul de gewenste tijd in zet 'm op "nooit". Klaar!
Hulp nodig met je PC? Stuur me een PM met een budget en doeleinden, en ik help je graag.
Wat handige links:

Helpmij
Nationaal computerforum
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14573
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Het Computer Topic - Nieuwe poll!

Bericht door Bighead »

Mahjarrat schreef: oi, Ik heb de Technicolor TG789VN V3 van solcon, alleen die valt iedere avond uit onder de reden "PPP link down" @ log
enige weten hoe ik dit kan fixen?

*note, ik heb normaal internet daarvoor, ineens valt het weg.
*als het wegvalt, geldt het voor IEDERE pc op het netwerk.
Neem een andere provider. Het staat buiten twijfel dat Solcon letterlijk de slechtste internetprovider van Nederland, zo niet west Europa is.

Toegevoegd na 1 minuten:
Thiesje2 schreef: Misschien is deze vraag simpel te beantwoorden, maar ik zie het even niet. Sinds Windows 8 denk mijn computer dat mijn HDD na een bepaalde tijd niet meer hoeft te draaien, dus als ik dan iets af wil spelen van mijn HDD moet dat ding eerst weer op gang komen wat zo'n 10 seconden duurt. Enig idee hoe ik kan voorkomen dat hij stopt met draaien?
Ik heb even geen Windows 8 installatie binnen handbereik, maar er zal waarschijnlijk iets over in de advanced power settings vermeld staan. De term waar je naar op zoek bent is "HDD power saving".
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
Mahjarrat
Berichten: 5577
Lid geworden op: vrijdag 30 januari 2009, 15:01
Oude naam: JacobD3Berg

Re: Het Computer Topic - Nieuwe poll!

Bericht door Mahjarrat »

Bighead schreef:
Mahjarrat schreef: oi, Ik heb de Technicolor TG789VN V3 van solcon, alleen die valt iedere avond uit onder de reden "PPP link down" @ log
enige weten hoe ik dit kan fixen?

*note, ik heb normaal internet daarvoor, ineens valt het weg.
*als het wegvalt, geldt het voor IEDERE pc op het netwerk.
Neem een andere provider. Het staat buiten twijfel dat Solcon letterlijk de slechtste internetprovider van Nederland, zo niet west Europa is.

Toegevoegd na 1 minuten:
Thiesje2 schreef: Misschien is deze vraag simpel te beantwoorden, maar ik zie het even niet. Sinds Windows 8 denk mijn computer dat mijn HDD na een bepaalde tijd niet meer hoeft te draaien, dus als ik dan iets af wil spelen van mijn HDD moet dat ding eerst weer op gang komen wat zo'n 10 seconden duurt. Enig idee hoe ik kan voorkomen dat hij stopt met draaien?
Ik heb even geen Windows 8 installatie binnen handbereik, maar er zal waarschijnlijk iets over in de advanced power settings vermeld staan. De term waar je naar op zoek bent is "HDD power saving".
Stiefpa was dom genoeg om wat te laten doen zodat het gebonden contract weer 12 maanden was, toen hadden we nog 8/1, dit werd me dus echt schijtvervelend, gingen we naar 40/4 waaronder, die 12 maanden OPNIEUW ingaan.
dit jaar Mei zou het verlopen, en kunnen we vrijweg overstappen naar KPN, als glasvezel doorgaat waar ik woon, gaan we glasvezel nemen.

Toegevoegd na 54 seconden:
Rallim schreef:
Mahjarrat schreef: oi, Ik heb de Technicolor TG789VN V3 van solcon, alleen die valt iedere avond uit onder de reden "PPP link down" @ log
enige weten hoe ik dit kan fixen?

*note, ik heb normaal internet daarvoor, ineens valt het weg.
*als het wegvalt, geldt het voor IEDERE pc op het netwerk.
De fout ken ik niet maar heb precies dezelfde router, ook van solcon. Wil alleen zsm een andere wat dit is een rotding eerste klas. Je moet solcon opbellen als je een poort open wil zetten want zelf mag je er niet bij. Zou 'm gewoon de deur uit doen en een goede van SMC kopen.
heh, Portforwarden is een bitch @ Technicolor router, en nadat je ze open hebt, ZIJN ZE NOG DICHT!
Afbeelding
( •_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
( •_•)>⌐■-■
( ¬_¬)>⌐■-■
Peter`
Berichten: 12296
Lid geworden op: zaterdag 27 oktober 2007, 22:32
Contacteer:

Re: Het Computer Topic - Nieuwe poll!

Bericht door Peter` »

dhondtie schreef:
Peter` schreef: Er is iets misgegaan met dat quoten. ^

Binnenkort deze headset halen. Hopelijk doet ie mee met de BTW vrije dagen van de MM.
Klein vraagje, die BTW vrije dagen, is dat iets uit Nederland? Ik heb er zelf nog nooit van gehoord maar mocht dit in Belgie bestaan ga ik zeker even op koopjesjacht :)
Enkel Nederland voor zover ik weet.
Nilsie
Berichten: 19614
Lid geworden op: dinsdag 18 juli 2006, 20:46

Re: Het Computer Topic - Nieuwe poll!

Bericht door Nilsie »

Nabuko Hond schreef:
dhondtie schreef:
Nabuko Hond schreef: ok dus graag onder 700 euro en dat schoolwerk dat is gewoon tekstverwerking, berekeningen laten doen (dat is de processor die dat doet zeker ofzo weet ik veel) en op internet kunnen zou ook wel leuk zijn

en met onder de 700 euro bedoel ik dus dat de laptop niet 699 euro moet kosten ofzo nog minder zou oo kfijn zijn
Met berekeningen bedoel je...? De standaard rekenmachine gebruiken? :p
nee daarmee bedoel ik de tak computationele chemie waar je bv energieën van moleculen gaat berekenen adhv vrij complexe wiskundige functies met een programmatje en dat kan wel cpu intensief zijn
Ligt meer aan het programma die voor traagheid zou zorgen dan de berekening. Was bij ons in ieder geval wel zo.
*KUCH MATLAB KUCH*
Dat ding loopt nog vast op 1000€ laptops. xD
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14573
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Het Computer Topic - Nieuwe poll!

Bericht door Bighead »

Matlab is een verdraaid goed programma. Als het vastloopt deugt de installatie niet of gebruik je het waarschijnlijk verkeerd.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
Thiesje2
Ex-clanmoderator
Berichten: 3951
Lid geworden op: maandag 21 april 2008, 23:29
RS: Gestopt

Re: Het Computer Topic - Nieuwe poll!

Bericht door Thiesje2 »

Ah dankje Quaggmire en Bighead, ik dacht dat die power options onzin alleen maar op laptops stond.
Nilsie schreef:
Nabuko Hond schreef:
dhondtie schreef:
Nabuko Hond schreef: ok dus graag onder 700 euro en dat schoolwerk dat is gewoon tekstverwerking, berekeningen laten doen (dat is de processor die dat doet zeker ofzo weet ik veel) en op internet kunnen zou ook wel leuk zijn

en met onder de 700 euro bedoel ik dus dat de laptop niet 699 euro moet kosten ofzo nog minder zou oo kfijn zijn
Met berekeningen bedoel je...? De standaard rekenmachine gebruiken? :p
nee daarmee bedoel ik de tak computationele chemie waar je bv energieën van moleculen gaat berekenen adhv vrij complexe wiskundige functies met een programmatje en dat kan wel cpu intensief zijn
Ligt meer aan het programma die voor traagheid zou zorgen dan de berekening. Was bij ons in ieder geval wel zo.
*KUCH MATLAB KUCH*
Dat ding loopt nog vast op 1000€ laptops. xD
Dat ligt dan aan je eigen bagger code die je het uit laat voeren. Mijn vijf jaar oude laptop draait Matlab met gemak, en weet tot bepaalde hoogte mijn desktop (met i7 3770k) nog redelijk bij te houden. Probeer eens Ctrl+C of Ctrl+Break.
Animum debes mutare, non caelum.
Afbeelding
Schei-, natuur- of wiskundig gerelateerde vragen? Vreesch niet mij te PM'en.
Nilsie
Berichten: 19614
Lid geworden op: dinsdag 18 juli 2006, 20:46

Re: Het Computer Topic - Nieuwe poll!

Bericht door Nilsie »

Bighead schreef: Matlab is een verdraaid goed programma. Als het vastloopt deugt de installatie niet of gebruik je het waarschijnlijk verkeerd.
Wat erin zit en wat 't kan is goed, maar de afwerking is gewoon gebrekkig op sommige momenten. En dan kijk ik naar ieder project team van afgelopen 6 weken.
Hoe kan de nieuwste versie van de Mathworks site en de installatie daarvan niet deugen?
Verkeerd gebruiken, hoe wil je dat in godsnaam doen. Buiten alles te overbelasten.
Ik weet hoe je commands moet breaken, bijvoorbeeld als ik een te groot / te veel neurale netwerken maakte. (En dan liep hij niet eens vast, duurde alleen lang).

Soms heeft 't gewoon kuren, en letterlijk bij iedereen wel eens na x-aantal uur werken.

Het enige wat ik kan bedenken is de DIP_Image plugin die we voor het vak nodig hadden, die interfereerde ook met een functie (dat de DIP_image functie werd aangeroepen i.p.v. de originele uit Matlab). En ja daar kan ik weinig aan doen dat we zoiets moeten gebruiken. :") Dat is de enige toevoeging, en ook het enige wat voor instabiliteit zou kunnen zorgen.
Twantastisch
Berichten: 1198
Lid geworden op: zaterdag 20 augustus 2011, 18:59
Oude naam: Alberto Vermicelli

Re: Het Computer Topic - Nieuwe poll!

Bericht door Twantastisch »

Ik heb net mijn build in elkaar gezet, maar ik heb geen signaal op mijn monitor. De casefans draaien, de CPU koeler draait, de GPU fans draaien, de DVD reader/writer werkt, de harde schijf hoor/voel ik werken. Heeft iemand dit al eerder voorgehad of weet hoe je dit moet maken?
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14573
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Het Computer Topic - Nieuwe poll!

Bericht door Bighead »

Je moet van wetenschappelijke software ook niet verwachten dat het draait als commerciële software; function > form.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
Niels
Berichten: 3711
Lid geworden op: zaterdag 30 april 2011, 15:37

Re: Het Computer Topic - Nieuwe poll!

Bericht door Niels »

Twantastisch schreef: Ik heb net mijn build in elkaar gezet, maar ik heb geen signaal op mijn monitor. De casefans draaien, de CPU koeler draait, de GPU fans draaien, de DVD reader/writer werkt, de harde schijf hoor/voel ik werken. Heeft iemand dit al eerder voorgehad of weet hoe je dit moet maken?
GPU voorzien van alle pins stroom?
Thieske
Berichten: 4064
Lid geworden op: zaterdag 10 oktober 2009, 16:25

Re: Het Computer Topic - Nieuwe poll!

Bericht door Thieske »

onboard aansluiting ook gekeken of die het doet
Interview Straatvader :wub:

Afbeelding
Niels
Berichten: 3711
Lid geworden op: zaterdag 30 april 2011, 15:37

Re: Het Computer Topic - Nieuwe poll!

Bericht door Niels »

Andere videokaart geprobeerd? Andere monitor geprobeerd?
Royenroy
Ex-chatmoderator
Berichten: 6101
Lid geworden op: woensdag 20 augustus 2008, 17:12
RS: Royenroy (p2p)

Re: Het Computer Topic - Nieuwe poll!

Bericht door Royenroy »

Niels schreef:
Twantastisch schreef: Ik heb net mijn build in elkaar gezet, maar ik heb geen signaal op mijn monitor. De casefans draaien, de CPU koeler draait, de GPU fans draaien, de DVD reader/writer werkt, de harde schijf hoor/voel ik werken. Heeft iemand dit al eerder voorgehad of weet hoe je dit moet maken?
GPU voorzien van alle pins stroom?
Hier had ik ook last van toen ik mijn grafische kaart er in zette. :P
Wil jij ook een Youtube Partnership? RPMNetwork partnered ook kleinere channels!
Grafisch Design nodig? Voor een klein beetje RSGP kan ik zeker iets voor je maken met Photoshop.
In- of uitklappen •
AfbeeldingAfbeelding
Plaatje
Afbeelding
Twantastisch
Berichten: 1198
Lid geworden op: zaterdag 20 augustus 2011, 18:59
Oude naam: Alberto Vermicelli

Re: Het Computer Topic - Nieuwe poll!

Bericht door Twantastisch »

Royenroy schreef:
Niels schreef:
Twantastisch schreef: Ik heb net mijn build in elkaar gezet, maar ik heb geen signaal op mijn monitor. De casefans draaien, de CPU koeler draait, de GPU fans draaien, de DVD reader/writer werkt, de harde schijf hoor/voel ik werken. Heeft iemand dit al eerder voorgehad of weet hoe je dit moet maken?
GPU voorzien van alle pins stroom?
Hier had ik ook last van toen ik mijn grafische kaart er in zette. :P
Ja, 2x 6 pin

Toegevoegd na 29 seconden:
Niels schreef: Andere videokaart geprobeerd? Andere monitor geprobeerd?
Videokaart heb ik niet, monitor heb ik nog niet geprobeerd maar de monitor is gloednieuw...

Toegevoegd na 1 minuten:
Thieske schreef: onboard aansluiting ook gekeken of die het doet
Je bedoelt de 24 pin aansluiting? Die doet het als je dat bedoelt.

Toegevoegd na 10 minuten:

ah thieske, nu zie ik wat je bedoelt, ff testen

Toegevoegd na 14 minuten:

heeft geen onboard aansluiting

Toegevoegd na 15 minuten:

heb de processor ook maar eens bekeken, is goed geplaatst

Toegevoegd na 36 minuten:

andere monitor werkt ook niet
Thieske
Berichten: 4064
Lid geworden op: zaterdag 10 oktober 2009, 16:25

Re: Het Computer Topic - Nieuwe poll!

Bericht door Thieske »

Twantastisch schreef:
Royenroy schreef:
Niels schreef:
Twantastisch schreef: Ik heb net mijn build in elkaar gezet, maar ik heb geen signaal op mijn monitor. De casefans draaien, de CPU koeler draait, de GPU fans draaien, de DVD reader/writer werkt, de harde schijf hoor/voel ik werken. Heeft iemand dit al eerder voorgehad of weet hoe je dit moet maken?
GPU voorzien van alle pins stroom?
Hier had ik ook last van toen ik mijn grafische kaart er in zette. :P
Ja, 2x 6 pin

Toegevoegd na 29 seconden:
Niels schreef: Andere videokaart geprobeerd? Andere monitor geprobeerd?
Videokaart heb ik niet, monitor heb ik nog niet geprobeerd maar de monitor is gloednieuw...

Toegevoegd na 1 minuten:
Thieske schreef: onboard aansluiting ook gekeken of die het doet
Je bedoelt de 24 pin aansluiting? Die doet het als je dat bedoelt.

Toegevoegd na 10 minuten:

ah thieske, nu zie ik wat je bedoelt, ff testen

Toegevoegd na 14 minuten:

heeft geen onboard aansluiting

Toegevoegd na 15 minuten:

heb de processor ook maar eens bekeken, is goed geplaatst

Toegevoegd na 36 minuten:

andere monitor werkt ook niet
maak is wat foto's van de aansluitingen etc en post die hier
Interview Straatvader :wub:

Afbeelding
Rallim
Berichten: 1189
Lid geworden op: woensdag 6 februari 2008, 14:38
RS: Raddallin (p2p)
Oude naam: b a 1 0 0
Contacteer:

Re: Het Computer Topic - Nieuwe poll!

Bericht door Rallim »

Twantastisch schreef: Ik heb net mijn build in elkaar gezet, maar ik heb geen signaal op mijn monitor. De casefans draaien, de CPU koeler draait, de GPU fans draaien, de DVD reader/writer werkt, de harde schijf hoor/voel ik werken. Heeft iemand dit al eerder voorgehad of weet hoe je dit moet maken?
test je monitor + KABEL eens op een ander systeem. werkt ie dan wel?
Vyrelords Combat Training (Melee/Ranged) | SSD Guide
~Proud owner of Certificate of Proficiency in English (CPE)~
Afbeelding
Plaats reactie