Het algemene computertopic

Heb je een leuk filmpje gevonden? Deel het met ons! Heb je last van een knetterende computer of een kapotte mobiele telefoon? Vraag om hulp!

Heb je een computer?

Ja
15
65%
Nee
8
35%
 
Totaal aantal stemmen: 23

Superheat
Berichten: 8797
Lid geworden op: vrijdag 8 mei 2009, 19:36

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Superheat »

Virusscan gedaan, cmb3?
Someone who hacked Zarfot's channel: "I tell the truth, and if you don't like it: too damn bad."
Plaatje
"There was a fella once. Running for a train. And he's carrying a pair of gloves, this man.
He drops a glove on the platform, but he doesn't notice. And then later on, inside the train,
he's sitting by the window and he realises that he's just got this one glove left.
But the train's already started pulling out of the station. So what does he do?
He opens the window, and he drops the other glove onto the platform.
That way, whoever finds the first glove, can just have the pair."

"What are you telling me?"

"Goodbye, mister Nygaard."

"Goodbye, deputy."
Thieske
Berichten: 4064
Lid geworden op: zaterdag 10 oktober 2009, 16:25

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Thieske »

andere muizen daar ook last van?
Interview Straatvader :wub:

Afbeelding
Superheat
Berichten: 8797
Lid geworden op: vrijdag 8 mei 2009, 19:36

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Superheat »

Thieske schreef: andere muizen daar ook last van?
Dat ook natuurlijk even nakijken, inderdaad.
Someone who hacked Zarfot's channel: "I tell the truth, and if you don't like it: too damn bad."
Plaatje
"There was a fella once. Running for a train. And he's carrying a pair of gloves, this man.
He drops a glove on the platform, but he doesn't notice. And then later on, inside the train,
he's sitting by the window and he realises that he's just got this one glove left.
But the train's already started pulling out of the station. So what does he do?
He opens the window, and he drops the other glove onto the platform.
That way, whoever finds the first glove, can just have the pair."

"What are you telling me?"

"Goodbye, mister Nygaard."

"Goodbye, deputy."
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Zeekoe »

MrSenne schreef:
Nilsie schreef: Ik heb nog nooit gehoord dat je GPU te zwak zou zijn om hdmi te ondersteunen..
Inderdaad, de vraag is eerder of je een HDMI-uitgang hebt...
HDMI-uitgang heb ik, maar ik dacht dat je grafische kaart enkel een bepaalde pixelhoeveelheid ondersteund en daarna van die zwarte balken vertoont. Kan ook fout zijn natuurlijk, zal HDMI sowieso eerst proberen te gebruiken.
Travolter schreef:De belangrijkste vraag is waarom je maar 21.5" wil.
Ik zit er nogal dicht op te kijken, dan lijkt 21,5" me groot genoeg.
Bighead schreef:Tv's hebben doorgaans ongoddelijke input lag, daar zou ik rekening mee houden.
Bij technische informatie staat reactietijd van 5 ms, of is dat ongerelateerd?
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Siddy00 »

i k0nijn i schreef: Siddy, ik gebruik Avast sinds ik terug op Windows werk en ik heb er eigenlijk niets van te klagen. Kan best zijn dat er betere software is, maar ik heb alleszins nog niets binnengekregen wat virussen betreft en ik heb wel wat dodgy downloads achter de rug. :")
Bedankt! :D
Bighead schreef:Lijkt me eerder iets voor embedded systems dan voor desktopgebruik gezien het feit dat het op Raspbian gebouwd is. Persoonlijk ben ik een groot voorstander van Debian, maar dat weet iedereen hier natuurlijk al.
Ik heb het heel kort geprobeerd en het is sowieso iets waar ik (als ik ermee door wil zetten) sowieso meer tijd in moet gaan steken dan ik nu heb. De Enlightenment desktop is hetzelfde verhaal. Ik heb deze nu ook geinstalleerd op m'n Ubuntu-partitie, maar voorlopig houd ik het lekker bij Xfce. Ik heb wel van het moment gebruikgemaakt om m'n de boot entry's in m'n grub wat aan te passen, zodat ze nu wat beter werken :P
Afbeelding
cmb3op
Berichten: 82
Lid geworden op: donderdag 21 mei 2015, 13:49

Re: Het algemene computertopic

Bericht door cmb3op »

Superheat schreef:
Thieske schreef: andere muizen daar ook last van?
Dat ook natuurlijk even nakijken, inderdaad.

Ik heb een virusscan gedaan met Windows Defender en Anti-malware. Hier kwam niets verdachts uit. Een andere muis had het niet, dus het moet aan mijn huidige muis liggen. Dit is een Logitech g600, maar hoe kan ik dit probleem verhelpen?
ewaja
Daminovich
Berichten: 6420
Lid geworden op: donderdag 29 juli 2010, 17:49
Clan: Geen
Oude naam: Damien H

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Daminovich »

Google hier nou is op dan
Yves W
Berichten: 15699
Lid geworden op: maandag 31 december 2007, 17:57

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Yves W »

Steek je muis eens in een andere PC om te kijken of het aan de hardware zelf ligt of aan bijvoorbeeld de drivers.
Afbeelding
Rasmus
Moderator in Non-RS
Berichten: 4182
Lid geworden op: vrijdag 29 mei 2009, 14:00

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Rasmus »

Ik mag dan wel een leek zijn op computer gebied, maar zit er niet gewoon zooi tussen je muisknoppen? Waardoor die blijft hangen?
"Be yourself, everyone else is already taken"
Yves W
Berichten: 15699
Lid geworden op: maandag 31 december 2007, 17:57

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Yves W »

Dat zou een mogelijkheid kunnen zijn, vooral als het niet constant zou gebeuren. Als hij het dus eens op een andere PC probeert en daar gebeurt hetzelfde, dan zou ik de muis uit elkaar halen.
Afbeelding
broodoos
Berichten: 3125
Lid geworden op: maandag 29 december 2008, 19:58

Re: Het algemene computertopic

Bericht door broodoos »

Ik heb een vraagje.

Bij mijn nieuwe laptop heb ik ook een usb-stick gekocht, namelijk een Sandisk Cruzer Ultra Fit. Het probleem is dat hij super warm wordt na een paar minuten gebruik. Ik heb wat opgezocht en er blijken meerdere mensen dit probleem te hebben met deze usb-sticks.

Kan deze warmte schadelijk zijn voor de laptop en de usb-stick?
Afbeelding
Yves W
Berichten: 15699
Lid geworden op: maandag 31 december 2007, 17:57

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Yves W »

Een USB kan beschadigd worden door hitte, maar dit is natuurlijk allemaal relatief. Als je poort goed werkt en er ook niets mis is met de USB, dan zou de temperatuur niet zo hoog moeten worden dat er iets beschadigd zou worden.
Afbeelding
MrSenne
Berichten: 17974
Lid geworden op: maandag 14 mei 2007, 16:12

Re: Het algemene computertopic

Bericht door MrSenne »

Wordt hij warm als er niet naar geschreven/van gelezen wordt?
Bij I/O operaties is het namelijk normaal dat er warmte gegenereerd wordt. Hoeveel hangt een beetje af van stick tot stick.
broodoos
Berichten: 3125
Lid geworden op: maandag 29 december 2008, 19:58

Re: Het algemene computertopic

Bericht door broodoos »

MrSenne schreef: Wordt hij warm als er niet naar geschreven/van gelezen wordt?
Bij I/O operaties is het namelijk normaal dat er warmte gegenereerd wordt. Hoeveel hangt een beetje af van stick tot stick.
Ik heb het net even getest. Als er niet naar geschreven/van gelezen wordt, wordt hij nog altijd warm.
Afbeelding
MrSenne
Berichten: 17974
Lid geworden op: maandag 14 mei 2007, 16:12

Re: Het algemene computertopic

Bericht door MrSenne »

Oh het is zo'n piepklein ding. Ja die worden wel warm, de warmte moet ergens naartoe, en weinig contact oppervlakte resulteert in een wat hogere temperatuur. :P
Stefan
Moderator in Non-RS
Berichten: 22160
Lid geworden op: zaterdag 2 juni 2007, 18:38
Oude naam: Stefan B 512

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Stefan »

Mijn HDD is vandaag kapot gegaan. Heb er een Seagate Barracuda ingezet, maar die word niet herkend als ik naar "deze computer" ga. Als ik Speccy opstart herkend die hem echter wel. Iemand enig idee wat dit is? Ik kan mijn schijf nu namelijk niet gebruiken
Afbeelding
MrSenne
Berichten: 17974
Lid geworden op: maandag 14 mei 2007, 16:12

Re: Het algemene computertopic

Bericht door MrSenne »

Is hij correct geformateerd?
Stefan
Moderator in Non-RS
Berichten: 22160
Lid geworden op: zaterdag 2 juni 2007, 18:38
Oude naam: Stefan B 512

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Stefan »

Is inmiddels opgelost. Ik moest hem nog via het configuratiescherm en computerbeheer een volume toewijzen, nu staat die er wel bij :)

Toegevoegd na 20 minuten:

Zijn er nog manieren om data van die kapotte schijf te krijgen? Mijn pc startte niet meer op door die HDD, terwijl mijn OS op de SSD staat. Er is dus duidelijk iets mis met die schijf. Alleen staan er nog veel bestanden op die ik graag terug zou willen
Afbeelding
Wesley
Berichten: 1798
Lid geworden op: zaterdag 4 september 2010, 18:47
RS: Balistarius (p2p)
Clan: Knights of trust
Oude naam: W3ssl3y
Contacteer:

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Wesley »

Boot die niet windows in of stopt die al bij de bios? Anders zou je is kunnen proberen te booten van een linux iso en kijken of je er dan bij kan
Zo he dat is lang geleden
Stefan
Moderator in Non-RS
Berichten: 22160
Lid geworden op: zaterdag 2 juni 2007, 18:38
Oude naam: Stefan B 512

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Stefan »

Ik kon wel gewoon de BIOS in en settings aanpassen, hij kwam alleen niet voorbij het Windows loading screen. Na een minuut of 5 kwam er een melding dat die de D schijf aan het scannen en repairen was, maar daar kwam die niet voorbij 0%. Vreemde is ook dat mijn OS op mijn SSD staat en niet op de HDD, maar toch bootte die niet.
Afbeelding
Plaats reactie