Het grote mobieltjes en tablets topic!

Heb je een leuk filmpje gevonden? Deel het met ons! Heb je last van een knetterende computer of een kapotte mobiele telefoon? Vraag om hulp!

Vingerafdrukscanner op je smartphone

Ja, lijkt me super handig!
22
30%
Nee, ik vind het niet nodig dat mijn vingerafdruk overal bekend is.
51
70%
 
Totaal aantal stemmen: 73

Denikids
Berichten: 8138
Lid geworden op: zaterdag 10 maart 2007, 8:34
Clan: dragonforce end

Het grote mobieltjes en tablets topic!

Bericht door Denikids »

Het Grote Mobieltjes Topic.
Jaja, daar is hij dan het mobieltjes topic. Je ziet veel topics over de vraag welk mobiel men moet nemen en wat nou eigenlijk de beste is. Met dit topic zal ik jullie zo veel mogelijk proberen duidelijk te maken welke telefoon bij jou past en tevens kun je hier al je vragen kwijt omtrent mobieltjes. Ik zal dit topic volledig up-to date proberen te houden met het laatste nieuws over alles wat met mobieltjes te maken heeft.
Hieronder volgt een uitleg over de bekendste besturingssystemen en de populaire smartphones daarbij.
PlaatjeAndroid is op 5 november 2007 ontstaan. Maar toen heette het nog Open Handset Alliance. Dit was natuurlijk nog niet zo succesvol als Android tegenwoordig is, Android heeft namelijk al meer dan 300 miljoen geregistreerde apparaten. Maar nu wat uitleg over hoe Android eigenlijk werkt. Android is gebaseerd op Linux maar hier is niks van te zien. Je hebt op Android heel wat standaard applicaties van Google , zoals Google Maps of Google Voice Search. Maar dit is nog niet alles want je hebt ook de Android Market waar je duizenden zo niet miljoenen apps kunt downloaden, vergelijkbaar met de Appstore van iOs, WP en de appworld van Blackberry. Vaak gratis, soms tegen een kleine betaling. Tevens is er na het succes van Blackberry messenger een applicatie ontwikkelt genaamd WhatsApp die ook werkt op Android en wat ook steeds meer aan populariteit wint. Android is op dit moment het grootste mobiele besturingssyteem, samen met iOs.

High-end smartphones met Android zijn:Plaatje
- Samsung Galaxy SIIII
- Samsung Galaxy Note 3
- Sony Xperia Z1


Android 4.0 Ice Cream Sandwich
Introducing Android 4.0

Android 4.0 (Ice Cream Sandwich) is the latest version of the Android platform for phones, tablets, and more.PlaatjePlaatje It builds on the things people love most about Android — easy multitasking, rich notifications, customizable home screens, resizable widgets, and deep interactivity — and adds powerful new ways of communicating and sharing.
Focused on bringing the power of Android to the surface, Android 4.0 makes common actions more visible and lets you navigate with simple, intuitive gestures. Refined animations and feedback throughout the system make interactions engaging and interesting. An entirely new typeface optimized for high-resolution screens improves readability and brings a polished, modern feel to the user interface.

Virtual buttons in the System Bar let you navigate instantly to Back, Home, and Recent Apps. The System Bar and virtual buttons are present across all apps, but can be dimmed by applications for full-screen viewing. You can access each application's contextual options in the Action Bar, displayed at the top (and sometimes also at the bottom) of the screen.

Multitasking is a key strength of Android and it's made even easier and more visual on Android 4.0. The Recent Apps button lets you jump instantly from one task to another using the list in the System Bar. The list pops up to show thumbnail images of apps used recently — tapping a thumbnail switches to the app.

Rich and interactive notifications let you keep in constant touch with incoming messages, play music tracks, see real-time updates from apps, and much more. On smaller-screen devices, notifications appear at the top of the screen, while on larger-screen devices they appear in the System Bar.
Handige links:
http://www.android.com/
http://www.android.com/about/ice-cream-sandwich/
http://www.addictivetips.com/mobile/how ... ne-device/ *rooten
http://www.androidpolice.com/2010/05/08 ... p-restore/ *custom roms
http://nl.wikipedia.org/wiki/Google_Android

Reviews:
-* nog geen.

Heb je een review, guide of andere nuttige informatie die hierbij past? Post het of pb Denikids!




In- of uitklappen • iOs
iOs dan. Dit staat heel simpel voor iPhone Operation System, zoals je al raad draait jouw Iphone hier dus op. Dit besturingssysteem had eerst geen officiële naam, totdat er op 6 maart 2008 een bètaversie van werd uitgebracht. Daarvoor meldde Apple dat de iPhone gebruikmaakt van OS X, waarmee wordt verwezen naar de naam van het besturingssysteem van de Mac, Mac OS X. Op 7 juni 2010 werd de naam iPhone OS (iPhone Operating System) veranderd in iOS, omdat het besturingssysteem op meerdere platforms gebruikt wordt, zoals de iPad en de iPod touch.

Enkele nieuwe functies op iOs4 zijn:
* Wallpapers instellen.
*Folders, dit is een goede toevoeging omdat je meer dan 2000 applicaties kunt downloaden op jouw Apple device, en met folders kun jij ze heel overzichtelijk opbergen in mapjes (bijvoorbeeld een mapje met games een mapje met social media etc.) Deze mappen kun je op de gewenste plek zetten door ze er simpelweg heen te slepen.
*Multitasking, dit was eigenlijk altijd al mogelijk voor de Apps die door Apple zelf ontwikkelt waren. Maar nu is het ook mogelijk voor Apps van derden en kun je dus bijvoorbeeld gemakkelijker muziek op de achtergrond draaien.
* Spellingscontrole is nu ook standaard aanwezig en werkt hetzelfde als in Microsoft Office, je krijgt dus een rood lijntje onder je fout gespelde woord en als jij het woord aanraakt krijg je de woorden te zien die het zouden kunnen zijn.
* Het is nu een stuk gemakkelijker om een Bluetooth toetsenbord aan te sluiten (zeker voor op de Iphone)
* De browser Safari heeft de mogelijkheid gekregen om HTML5 videos af te spelen en je word dus niet meer doorgestuurd naar je Quicktime player.
En nog een aantal kleine en niet echt noemeswaardige wijzigingen, de update naar Ios 4 maakt het in mijn ogen ook een heel degelijk besturingssysteem en het lijkt me ook heel prettig werken.

Afbeelding
In- of uitklappen • Symbian
Dan hebben Symbian. Vroeger was Symbian het operating system voor PDA’s zoals de legendarische Psion Revo. Met de opkomst van Palm en later Microsoft PocketPC heeft Symbian zich van die markt teruggetrokken ten gunste van de telefoonmarkt. Symbian is een Operating System dat je tegenwoordig dus vooral op mobiele telefoons terug kunt vinden. Je vind het vooral terug op Nokia telefoons. Volgens mensen in de winkel Belcompany werkt dit systeem niet al te snel en zit alles vrij ver weggeborgen. Je opent een map en krijgt weer een nieuwe map etc. Ik heb hierzelf geen ervaring mee maar ik weet wel dat Symbian steeds minder voor komt op mobiele telefoons.Afbeelding
In- of uitklappen • Blackberry Os
En natuurlijk mogen we BlackBerry OS niet vergeten.
Blackberry heeft zijn eigen besturingssysteem en werkt vrij goed voor zover ik altijd zie bij vrienden die er 1 hebben. De reden waarom velen een Blackberry halen is toch wel BB messenger ook wel Ping genoemd. Dit is eigenlijk een soort van MSN ookwel gratis smsen genoemd. Hiervoor moet je trouwens wel een internet abonnement hebben. Tevens heb je ook hier een App market waar je van alles kunt downloaden.
Blackberry heeft als specifieke eigenschappen dat het bijvoorbeeld met een klein zwart sorot trackpad werkt. Waarmee je door je mobiel kunt surfen, verder hebben veel Blackberrys een QWERTY toetsenbord maar dat verschilt per land (In België is het namelijk AZERTY).Afbeelding
In- of uitklappen • Windows Phone
Informatie over WP8 volgt spoedig, dit omdat de verschillen met WP7 te groot zijn en er een verkeerd beeld gevormd wordt door het verhaaltje dat hier eerst staat.
Natuurlijk zijn er nog mobieltjes zonder een van deze besturings systemen maar vaak hebben die mobieltjes een onbekend besturingssysteem of een besturingssysteem dat speciaal voor die telefoon ontworpen is.
In dit topic kun je tevens foto's van jouw mobiel posten, en als je een smartphone hebt zou je hier ook een kleine review over kunnen schrijven, die voeg ik dan toe aan de beginpost zodat mensen een nog beter overzicht hebben welke telefoon nou goed is en welke niet. Want het zou helemaal te gek zijn als we hier natuurlijk reviews hebben van alle goede smartphones :)

Help!!! Welke telefoon moet ik kiezen? Er zijn er gewoon veel te veel!
Heb je gelijk in, je zou deze test eens kunnen doen. Verder kun je eens rondkijken op internet en wat je precies met je mobiel wilt gaan doen. Mocht je er echt niet uitkomen kun je het hier vragen. Ik heb een paar vragen die je dan sowieso moet beantwoorden zodat wij er ook iets mee kunnen.
- Mijn budget is
- Ik wil er een abbonement bij
- Ik wil touchscreen
- Ik wil een apart uitschuifbaar toetsenbord of een toetsenbord onder mijn scherm
- dit OS wil ik.
- Ik moet perse super mooie hoge kwaliteit videos en foto's willen maken
- ik wil een klein scherm (<4inch)
- Ik heb al een idee wat voor merk ik wil (zoja welk merk)
- Ik heb de smartphone test al gedaan.
Ik zou zeggen begin de discussies over welke telefoon volgens jouw het beste is.









De Beginpost is dankzij Niv3K en Denikids tot stand gekomen en geen enkele informatie mag hieruit gekopieerd worden zonder uitdrukkelijke toestemming van de maker van de post.
Laatst gewijzigd door Denikids op woensdag 19 maart 2014, 9:41, 32 keer totaal gewijzigd.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik typ, niet voor wat jij begrijpt uit mijn woorden.


Afbeelding
Gebruikersavatar
Nelly
Berichten: 5149
Lid geworden op: zondag 19 december 2010, 17:09
Contacteer:

Re: Het grote mobieltjes topic.

Bericht door Nelly »

:D

Ik heb op het een moment iPhone 4, waar ik heel tevreden mee was. Ik denk dat ik een BlackBerry Bold 9930 ga halen, die is wel erg ftw. :wub:
Afbeelding
Dankjewel Tijger
kawish06
Berichten: 4579
Lid geworden op: maandag 17 april 2006, 9:21
Clan: BruteForces

Re: Het grote mobieltjes topic.

Bericht door kawish06 »

Ik heb nu een HTC Legend maar ben er niet tevreden over, valt uit, verschillende keren naar reparatie centrum etc. dus heb ik 'm nu op marktplaats gezet voor 250 euro. Van dat geld + 50 euro kan ik een 2de hands Desire S kopen en ik ben van plan voortaan gewoon de hele tijd m'n smarhtphone te verkopen, iets bij te leggen en een nieuwere te kopen. Dit is veel goedkoper dan telkens een toestel bij een abbo nemen. Ben ik de enige die dit doet? :'p
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nelly
Berichten: 5149
Lid geworden op: zondag 19 december 2010, 17:09
Contacteer:

Re: Het grote mobieltjes topic.

Bericht door Nelly »

kawish06 schreef:Ik heb nu een HTC Legend maar ben er niet tevreden over, valt uit, verschillende keren naar reparatie centrum etc. dus heb ik 'm nu op marktplaats gezet voor 250 euro. Van dat geld + 50 euro kan ik een 2de hands Desire S kopen en ik ben van plan voortaan gewoon de hele tijd m'n smarhtphone te verkopen, iets bij te leggen en een nieuwere te kopen. Dit is veel goedkoper dan telkens een toestel bij een abbo nemen. Ben ik de enige die dit doet? :'p
Ik doe ongeveer hetzelfde ja.
Afbeelding
Dankjewel Tijger
Denikids
Berichten: 8138
Lid geworden op: zaterdag 10 maart 2007, 8:34
Clan: dragonforce end

Re: Het grote mobieltjes topic.

Bericht door Denikids »

kawish06 schreef:Ik heb nu een HTC Legend maar ben er niet tevreden over, valt uit, verschillende keren naar reparatie centrum etc. dus heb ik 'm nu op marktplaats gezet voor 250 euro. Van dat geld + 50 euro kan ik een 2de hands Desire S kopen en ik ben van plan voortaan gewoon de hele tijd m'n smarhtphone te verkopen, iets bij te leggen en een nieuwere te kopen. Dit is veel goedkoper dan telkens een toestel bij een abbo nemen. Ben ik de enige die dit doet? :'p
Ik doe het niet ING ik heb een abbo die mijn moeder betaalt :)
Verder is de Desire S een mooie telefoon, toevallig heeft mijn zus die gisteren gehaald op haar abbonement.

Ik zou je de xperia Arc ook aan kunnen raden, die heb ik nu 2 weken. Als ik hem een maand heb ga ik er een review over schrijven die zal ik ook hier bijzetten dan.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik typ, niet voor wat jij begrijpt uit mijn woorden.


Afbeelding
Daminovich
Berichten: 6420
Lid geworden op: donderdag 29 juli 2010, 17:49
Clan: Geen
Oude naam: Damien H

Re: Het grote mobieltjes topic.

Bericht door Daminovich »

Heb nu BB curve 9300 3G prepaid. Hij bevalt goed, alleen nog klein probleempje met het internet. Maar verder is die prima.
Denikids
Berichten: 8138
Lid geworden op: zaterdag 10 maart 2007, 8:34
Clan: dragonforce end

Re: Het grote mobieltjes topic.

Bericht door Denikids »

Damien H schreef:Heb nu BB curve 9300 3G prepaid. Hij bevalt goed, alleen nog klein probleempje met het internet. Maar verder is die prima.
Is dat niet ontzettend duur zonder abbonement een Blackberry, aangezien veel diensten over het internet gaan oa ping?
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik typ, niet voor wat jij begrijpt uit mijn woorden.


Afbeelding
Stephen
Berichten: 9922
Lid geworden op: zaterdag 1 maart 2008, 22:32
Oude naam: StephenSwat

Re: Het grote mobieltjes topic.

Bericht door Stephen »

Mijn budget is
  • Geen, wil een abonnement
Ik wil er een abonnement bij
  • Ja, maar niet meer dan 30 euro per maand
Ik wil touchscreen
  • Ja
Ik wil een apart uitschuifbaar toetsenbord
  • Nee
Dit OS wil ik.
  • Android of WP7
Ik moet perse super mooie hoge kwaliteit videos willen maken
  • Nee, maar het liefst wel 720p of tenminste in de buurt
Ik wil een klein scherm (<4inch)
  • >3,1" graag
Ik heb al een idee wat voor merk ik wil
  • Ik dacht eigenlijk aan de LG Optimus X2 of een HTC Desire dingetje
Daminovich
Berichten: 6420
Lid geworden op: donderdag 29 juli 2010, 17:49
Clan: Geen
Oude naam: Damien H

Re: Het grote mobieltjes topic.

Bericht door Daminovich »

Ping gebruik ik niet. Mensen die ik ken met een BB hoef ik geen contact verder mee te hebben. Heb 1GB internet gratis gekregen. En als dat op is kost het 2,50 per MB waarvan een maximaal van 10,- per maand. Dat is dus het probleempje met het internet. Ben een manier aan het zoeken om dat internet uit te schakelen na die 1 GB maar dat ik nog wel WiFi van me huis kan gebruiken. Tot nu toe geen succes.
Halle
Ex-moderator
Berichten: 19465
Lid geworden op: donderdag 20 december 2007, 8:46

Re: Het grote mobieltjes topic.

Bericht door Halle »

Leuke eerste post :).
Ik heb zelf een Wildfire, prima ding. Alleen de resolutie is wat minder.
Sneijderfan
Berichten: 2688
Lid geworden op: zaterdag 18 oktober 2008, 17:21

Re: Het grote mobieltjes topic.

Bericht door Sneijderfan »

StephenSwat schreef:Mijn budget is
  • Geen, wil een abonnement
Ik wil er een abonnement bij
  • Ja, maar niet meer dan 30 euro per maand
Ik wil touchscreen
  • Ja
Ik wil een apart uitschuifbaar toetsenbord
  • Nee
Dit OS wil ik.
  • Android of WP7
Ik moet perse super mooie hoge kwaliteit videos willen maken
  • Nee, maar het liefst wel 720p of tenminste in de buurt
Ik wil een klein scherm (<4inch)
  • >3,1" graag
Ik heb al een idee wat voor merk ik wil
  • Ik dacht eigenlijk aan de LG Optimus X2 of een HTC Desire dingetje
Als je niet teveel belt en smst kan je voor 30euro/m wel een Samsung Galaxy SII krijgen, die voldoet ruim aan jou eisen. ^^
Afbeelding
Heeeull erg bedankt Bruceee. :)
Fierce Devil
Berichten: 9658
Lid geworden op: maandag 11 september 2006, 22:18

Re: Het grote mobieltjes topic.

Bericht door Fierce Devil »

Ik heb nu een Desire HD heb er een aantal weken custom rom's op gedraaid en had ook 2 weken RCmixHD erop (Sense 3.0 met nieuwe lockscreen) ben nu weer terug op stockrom ik ga later misschien wel weer een custom ROM op dumpen.
Ik moet ook binnenkort stage en daar mag ik misschien ook een nieuw toestel uitkiezen voor 200 euro je kon kiezen uit een N8, Desire HD, Blackberry, Iphone, nog wat. Waarschijnlijks ga ik dan voor Iphone maar weet niet zeker of ik dat ook wel mag :ninja: ze zouden het bespreken.
Afbeelding
It must be knowledge that frees them, not force
Ditjuh
Berichten: 5052
Lid geworden op: zondag 9 maart 2008, 22:12
RS: Leuk (OSRS)
Clan: Vitality #1
Oude naam: IntoHardcore

Re: Het grote mobieltjes topic.

Bericht door Ditjuh »

Kheb nu de LG Optimus 7 E900 en ben er best wel tevreden mee, wel mooi ding voor dat geld.
Afbeelding
Afbeelding
Denikids
Berichten: 8138
Lid geworden op: zaterdag 10 maart 2007, 8:34
Clan: dragonforce end

Re: Het grote mobieltjes topic.

Bericht door Denikids »

Sneijderfan schreef:
StephenSwat schreef:Mijn budget is
  • Geen, wil een abonnement
Ik wil er een abonnement bij
  • Ja, maar niet meer dan 30 euro per maand
Ik wil touchscreen
  • Ja
Ik wil een apart uitschuifbaar toetsenbord
  • Nee
Dit OS wil ik.
  • Android of WP7
Ik moet perse super mooie hoge kwaliteit videos willen maken
  • Nee, maar het liefst wel 720p of tenminste in de buurt
Ik wil een klein scherm (<4inch)
  • >3,1" graag
Ik heb al een idee wat voor merk ik wil
  • Ik dacht eigenlijk aan de LG Optimus X2 of een HTC Desire dingetje
Als je niet teveel belt en smst kan je voor 30euro/m wel een Samsung Galaxy SII krijgen, die voldoet ruim aan jou eisen. ^^
Ik betwijfel of je de lg optimus x2 al hebt voor 30 euro p/maand. Ik zou als ik jouw was dan gaan kijken naar de Desire HD. Die voldoet ook aan jouw eisen.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik typ, niet voor wat jij begrijpt uit mijn woorden.


Afbeelding
Burak
Berichten: 3688
Lid geworden op: maandag 20 juli 2009, 21:17

Re: Het grote mobieltjes topic.

Bericht door Burak »

Eindelijk is de topic er dan. Voor de BB liefhebbers, 9900 komt uit. Ik nog een vraag, hoe zet ik een 9780 software op mij 9700?
Afbeelding
prince0099
Berichten: 5052
Lid geworden op: maandag 28 mei 2007, 11:57

Re: Het grote mobieltjes topic.

Bericht door prince0099 »

- Mijn budget is 30 euro/maand
- Ik wil er een abbonement bij ja
- Ik wil touchscreen ja
- Ik wil een apart uitschuifbaar toetsenbord Alleen als het een echt goed toetsenbord is.
- dit OS wil ik. Android
- Ik moet perse super mooie hoge kwaliteit videos willen maken Nee, daar heb ik al andere spullen voor
- ik wil een klein scherm (<4inch) Liefst niet groter dan 4 inch
- Ik heb al een idee wat voor merk ik wil (zoja welk merk) Nope.

Edit: Ik wil wel een goed scherm, dus niet een plastic onding dat zo kapot is.
Afbeelding
Dankjewel i k0nijn i
19/5/13 expect us
Gebruikersavatar
Nelly
Berichten: 5149
Lid geworden op: zondag 19 december 2010, 17:09
Contacteer:

Re: Het grote mobieltjes topic.

Bericht door Nelly »

Burak schreef:Eindelijk is de topic er dan. Voor de BB liefhebbers, 9900 komt uit. Ik nog een vraag, hoe zet ik een 9780 software op mij 9700?
9930 in Nederland.
Afbeelding
Dankjewel Tijger
Halle
Ex-moderator
Berichten: 19465
Lid geworden op: donderdag 20 december 2007, 8:46

Re: Het grote mobieltjes topic.

Bericht door Halle »

De nieuwste Blackberry's krijgen Touchscreen, en een dual-core processor :P.
Netjes
Denikids
Berichten: 8138
Lid geworden op: zaterdag 10 maart 2007, 8:34
Clan: dragonforce end

Re: Het grote mobieltjes topic.

Bericht door Denikids »

prince0099 schreef:- Mijn budget is 30 euro/maand
- Ik wil er een abbonement bij ja
- Ik wil touchscreen ja
- Ik wil een apart uitschuifbaar toetsenbord Alleen als het een echt goed toetsenbord is.
- dit OS wil ik. Android
- Ik moet perse super mooie hoge kwaliteit videos willen maken Nee, daar heb ik al andere spullen voor
- ik wil een klein scherm (<4inch) Liefst niet groter dan 4 inch
- Ik heb al een idee wat voor merk ik wil (zoja welk merk) Nope.

Edit: Ik wil wel een goed scherm, dus niet een plastic onding dat zo kapot is.
Je zou eens kunnen gaan kijken naar de x10 mini pro. Dat is een klein telefoontje met uitschuifbaar toetsenbord. Linkje: http://www.phonehouse.nl/telefoon/sony- ... 10minipro/

Zit zelfs nog iets onder je budget, maar kan niet zo snel kleine telefoons verzinnen met nog toetsenbord. Denk dat dit 1v/d weinige gaat zijn.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik typ, niet voor wat jij begrijpt uit mijn woorden.


Afbeelding
Fierce Devil
Berichten: 9658
Lid geworden op: maandag 11 september 2006, 22:18

Re: Het grote mobieltjes topic.

Bericht door Fierce Devil »

Nergens voor nodig. Er zijn nog geen app's voor Ios en Android (laat staan dus voor BB ._.) dat een dualcore nodig heeft.
Afbeelding
It must be knowledge that frees them, not force
Plaats reactie