>>> 't Filmtopic <<<

Heb je een leuk filmpje gevonden? Deel het met ons! Heb je last van een knetterende computer of een kapotte mobiele telefoon? Vraag om hulp!

Wie wint, volgens jou, de oscar voor beste film?

Peiling eindigde op maandag 25 december 2017, 20:50

Call Me by Your Name
1
13%
Darkest Hour
0
Geen stemmen
Dunkirk
2
25%
Get Out
0
Geen stemmen
Lady Bird
1
13%
Phantom Thread
0
Geen stemmen
The Post
1
13%
The Shape of Water
0
Geen stemmen
Three Billboards Outside Ebbing, Missouri
3
38%
 
Totaal aantal stemmen: 8

Dexter
Update Lounge
Berichten: 7092
Lid geworden op: vrijdag 14 mei 2010, 21:34

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Dexter »

Ik ga zondag naar Civil War, wou vandaag gaan, maar ben te moe na mijn 24 uren shift. :'(
Maar ben al blij dat hij zo'n lovende commentaren krijgt. :D
Afbeelding
Ex-gebruiker 35543
Berichten: 7802
Lid geworden op: zondag 31 mei 2009, 20:09

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Ex-gebruiker 35543 »

eergisteren the jungle book gekeken. goede film
Dexter
Update Lounge
Berichten: 7092
Lid geworden op: vrijdag 14 mei 2010, 21:34

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Dexter »

Oke, terug van Civil War. Echt een geweldige culminatie van al de voorbije Marvel films. Beste film tot nu toe, geweldige actiemomenten, enorm veel droefheid. De villain is enorm goed uitgewerkt. De twee teams die tegenover elkaar staan, je begrijpt allebei hun standpunten, wat het eens te droeviger maakt om hen tegen elkaar te zien vechten.
Black Panther en Spider-Man zijn beiden ook geweldig geportretteerd en waardige addities aan het Marveluniverse. :D
Afbeelding
Jaestro
Berichten: 2708
Lid geworden op: maandag 20 mei 2013, 0:15

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Jaestro »

De moeite om te zien als je van MCU zowat enkel Avengers en Iron Man gezien hebt? Of is het een must om de Captain America films eerst te zien?
Afbeelding
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Zeekoe »

Uhm, zou werken zonder de CA films, maar kijk The Winter Soldier. Na Avengers de beste film in het MCU.
Kris
Berichten: 928
Lid geworden op: woensdag 21 december 2011, 13:25
RS: Le Kris (OSRS)

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Kris »

deze week ook maar eens naar Civil war kijken
ik krijg nu wel hoge verwachtingen zeg :)
hopelijk valt de villain eens is niet tegen
Afbeelding
Superbrian32-Bjorn
Berichten: 1475
Lid geworden op: dinsdag 19 augustus 2008, 10:16
RS: God Bjorn (p2p)
Clan: Ceecs Clan

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Superbrian32-Bjorn »

Guys, wie weet er echt een mega enge horrorfilm?
Afbeelding
TikTakTokTekTuk
Berichten: 8318
Lid geworden op: zaterdag 20 juni 2009, 21:19
RS: Gestopt
Oude naam: seablast

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door TikTakTokTekTuk »

ik
Vele kusjes aan iedereen
Dexter
Update Lounge
Berichten: 7092
Lid geworden op: vrijdag 14 mei 2010, 21:34

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Dexter »

Kris schreef:deze week ook maar eens naar Civil war kijken
ik krijg nu wel hoge verwachtingen zeg :)
hopelijk valt de villain eens is niet tegen
Villain is geen 'boss' in de typische zin van een villain. Hij is zeer gelaagd en heeft een echt verhaal. Hij is ongeveer zo sterk als de Kingpin qua verhaal.

Echt ongelooflijk wat ze in twee uur allemaal hebben gedaan. Maar ja, het is dan ook echt een hele wereld ondertussen, heel dat Marvel universe, en alles is met elkaar verbonden.
Afbeelding
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Zeekoe »

Dexter schreef:
Kris schreef:deze week ook maar eens naar Civil war kijken
ik krijg nu wel hoge verwachtingen zeg :)
hopelijk valt de villain eens is niet tegen
Villain is geen 'boss' in de typische zin van een villain. Hij is zeer gelaagd en heeft een echt verhaal. Hij is ongeveer zo sterk als de Kingpin qua verhaal.

Echt ongelooflijk wat ze in twee uur allemaal hebben gedaan. Maar ja, het is dan ook echt een hele wereld ondertussen, heel dat Marvel universe, en alles is met elkaar verbonden.
Vond de villain niet speciaal eigenlijk, hoor bovendien veel mensen (recensenten) klagen over de villain. Vergelijken met Kingpin vind ik ook een stapje te ver gaan.

Maar tbh, idc of de villain tegenvalt in een MCU-film of niet. Daarvoor kijk ik geen Marvel films. Slechte villains dragen juist bij aan de algemene light hearted toon van het MCU.
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Zeekoe »

http://collider.com/ben-affleck-justice ... idersocial
Ben Affleck has now come aboard the Zack Snyder-directed film as an executive producer in addition to starring as Bruce Wayne/Batman.
Paniek bij WB/DC.
Dexter
Update Lounge
Berichten: 7092
Lid geworden op: vrijdag 14 mei 2010, 21:34

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Dexter »

Zeekoe schreef:
Dexter schreef:
Kris schreef:deze week ook maar eens naar Civil war kijken
ik krijg nu wel hoge verwachtingen zeg :)
hopelijk valt de villain eens is niet tegen
Villain is geen 'boss' in de typische zin van een villain. Hij is zeer gelaagd en heeft een echt verhaal. Hij is ongeveer zo sterk als de Kingpin qua verhaal.

Echt ongelooflijk wat ze in twee uur allemaal hebben gedaan. Maar ja, het is dan ook echt een hele wereld ondertussen, heel dat Marvel universe, en alles is met elkaar verbonden.
Vond de villain niet speciaal eigenlijk, hoor bovendien veel mensen (recensenten) klagen over de villain. Vergelijken met Kingpin vind ik ook een stapje te ver gaan.

Maar tbh, idc of de villain tegenvalt in een MCU-film of niet. Daarvoor kijk ik geen Marvel films. Slechte villains dragen juist bij aan de algemene light hearted toon van het MCU.
Noem jij Winter Soldier, Civil War, DareDevil en Jessica Jones nu lighthearted? Oo

Ik blijf Zemo enorm sterk als villain, totaal realistische drijfveer, geen machtsvertoon, geen 'I want to rule the world'-gedoe, nee, het verhaal van een gebroken man.
Afbeelding
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Zeekoe »

DD en JJ zie ik niet echt als onderdeel van het MCU. De Netflix series hebben zich zo gedistantieerd van de films tot op het punt dat niets ze nog bindt.
En Civil War vind ik inderdaad een stuk lichter dan pakweg BvS waar geen enkele vorm van humor inzat.
Ik heb bij CW me ziek gelachen tijdens bepaalde scènes. Het is natuurlijk niet zo dat veel humor een film lighthearted maakt, maar het draagt er wel aan bij. Verder zijn CW en WS de twee donkerste films van het MCU, de globale toon van het univers verandert daardoor niet drastisch.

Als ik nu het MCU met het DCEU zou vergelijken kan je toch niet ontkennen dat het MCU lighthearted is. Zowel op vlak van humor, op vlak van kleurengebruik als op vlak van toon.

Wat de villian betreft, hoe meer ik er aan denk, hoe beter ik hem vind. Zal de film nog eens moeten zien om echt te oordelen.
Dexter
Update Lounge
Berichten: 7092
Lid geworden op: vrijdag 14 mei 2010, 21:34

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Dexter »

Het feit dat je met BvS niet kan lachen, is ook gewoon omdat het een rotslechte film is he. Het gebruik van humor betekent niet dat het geen zware thema's bevat.
BvS is niet 'serieus' omdat alles in donkere tonen is gefilmd en er een Hans Zimmer soundtrack op is gegooid met veel BWAAAAAAAAAHHHHMMPPPPP geluiden à la Inception. Zack Snyder is zo meer de edgy teenager die denkt diepzinnig en donker te zijn, maar in feite is hij een enorme poser die de essentie niet snapt. Gravitas en dergelijke bouw je op door characters uit te bouwen met motivaties, zaken die hun idealen tarten en hun dwingen hun denken en doen te testen of aan te passen. Dit zie je totaal niet bij de twee DCEU films, Superman is nog steeds die norse knul die zich enorm ongemakkelijk voelt in zijn rol als 'god', hij heeft geen enkel noemenswaardige dialoog met mensen of scenes die tonen dat hij een bepaalde evolutie doormaakt.
Vergelijk dit dan met Tony Stark bijvoorbeeld. De Tony aan begin van CW is een totaal geëvolueerde Tony op het einde van de film, catharsis en dergelijke, weetjewel. De pijn die RDJ toont in de laatste 20 minuten, heb je daar echt niets bij gevoeld?
Afbeelding
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Zeekoe »

Jawel, heb ik ooit gezegd dat ik CW geen meesterwerk vind? Ik vind gewoon dat het MCU een veel lichtere toon hanteert dan het DCEU. Naar Antman, Avengers of zelfs CW zou ik een 8 jarige meenemen, BvS not so much.
Ik ontken helemaal niet dat de Marvelfilms tot dusver op zowat elk vlak superieur zijn aan DC-films.
Dexter
Update Lounge
Berichten: 7092
Lid geworden op: vrijdag 14 mei 2010, 21:34

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Dexter »

Waarom zou je een 8jarige niet naar BvS meenemen? Oo Omdat het gewoon te saai is voor een kind, of wat is het punt dat je wilt maken? :p
Afbeelding
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Zeekoe »

Onder andere. :P
Maar ik zou het ook redelijk angstaanjagend vinden. Op die leeftijd care je niet echt om het verhaal, maar enkel om hetgeen op het scherm komt. En dan vind ik BvS gruwelijker.
Odius
Ex-chatmoderator
Berichten: 16826
Lid geworden op: woensdag 14 mei 2008, 19:01

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Odius »

Ik kijk nu al uit naar deze film: http://www.imdb.com/title/tt5013056/?ref_=ttfc_fc_tt

Nolan kennende kunnen we weer een pareltje verwachten. :p
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Zeekoe »

Inderdaad, Nolan is echt bezig met zijn legacy.
Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Meutr »

Harry Styles in de cast. Wtf. :mrgreen:
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
Plaats reactie