>>> 't Filmtopic <<<

Heb je een leuk filmpje gevonden? Deel het met ons! Heb je last van een knetterende computer of een kapotte mobiele telefoon? Vraag om hulp!

Wie wint, volgens jou, de oscar voor beste film?

Peiling eindigde op maandag 25 december 2017, 20:50

Call Me by Your Name
1
13%
Darkest Hour
0
Geen stemmen
Dunkirk
2
25%
Get Out
0
Geen stemmen
Lady Bird
1
13%
Phantom Thread
0
Geen stemmen
The Post
1
13%
The Shape of Water
0
Geen stemmen
Three Billboards Outside Ebbing, Missouri
3
38%
 
Totaal aantal stemmen: 8

Fusioxan
Siteteamlid
Berichten: 2491
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 18:00
RS: Furioxan (OSRS)

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Fusioxan »

Zodadelijk naar mijn eerste PAC-festival. Ben benieuwd, wordt wel een zwaar dagje. Zal uiteraard vannacht/morgen even wat korte recensies hier plaatsen over de films die er komen. Houd het voor mezelf spannend dus ik heb nog niet gekeken welke films er komen. :x

Toegevoegd na 1 uur, 47 minuten en 58 seconden:
https://m.imgur.com/a/F5Gb8

Voor als mensen zich vervelen vandaag. Have fun!
Trust me, I'm a potato.
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Zeekoe »

Wat is precies de bedoeling van die quiz, raden uit welke film de scènes komen?
Fusioxan
Siteteamlid
Berichten: 2491
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 18:00
RS: Furioxan (OSRS)

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Fusioxan »

Jup, dus makkelijk is het niet. :p


Jackie (2016)

Echte PAC film. Gaat over wat Jacqueline Kennedy meemaakt bij de moord op haar man. Goed geregistreerd, maar wel een film waarvan je moet houden.
Trust me, I'm a potato.
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Zeekoe »

Kan eigenlijk op het eerste zicht geen enkele scène herkennen. 8-[

Wat vond je van Nathalie Portman trouwens?
Fusioxan
Siteteamlid
Berichten: 2491
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 18:00
RS: Furioxan (OSRS)

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Fusioxan »

Ze heeft de rol goed neergezet, al weet ik natuurlijk niet hoe Jacqueline Kennedy in 't echt is. :P Ze pastte in ieder geval goed in de rol.

Zodadelijk their finest. Tot over anderhalf uurtje!
Trust me, I'm a potato.
Fusioxan
Siteteamlid
Berichten: 2491
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 18:00
RS: Furioxan (OSRS)

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Fusioxan »

Their Finest (2016)

Totaal anders dan de vorige film. Leuke setting, veel humor en toch origineel. Had niet eens door dat hij twee uur lang was. Leuk om een keer te kijken in ieder geval.

Nu komt Mein Blind Date mit dem Leben
Laatst gewijzigd door Fusioxan op zondag 5 februari 2017, 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Trust me, I'm a potato.
Fusioxan
Siteteamlid
Berichten: 2491
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 18:00
RS: Furioxan (OSRS)

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Fusioxan »

Mein Blind Date mit dem Leben

Leuke feelgood film met veel humor en toch een redelijk serieus verhaal. Het is gebaseerd op een waargebeurd verhaal, maar ik vind zoiets altijd breed te interpreteren.

Ja, die Duitsers kunnen toch best wel een beetje humor hebben. :P

Zodadelijk Hidden Figures, hopelijk weer een beetje spanning.
Trust me, I'm a potato.
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Zeekoe »

Hidden Figures vond ik maar matig. Is nochtans wel genomineerd voor best picture, maar ik vond het zo'n dertien in een dozijn racisme-die-uiteindelijk-wordt-opgelost-en-hoera-iedereen-blijverhaal.
Fusioxan
Siteteamlid
Berichten: 2491
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 18:00
RS: Furioxan (OSRS)

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Fusioxan »

Mwa, ik vind het geen dertien in een dozijn film. Vond het een hele goede film om naar te kijken, en dat terwijl ik er al 3 had opzitten vandaag. :x het is toch een van de betere films die ik heb gezien over apartheid, misschien omdat ik meer affiniteit heb met techniek.

De dag afsluiten met Gold. Morgen weer naar Forrest Gump, vanwege de Oscars draait ie in een bioscoop hier in de buurt.
Trust me, I'm a potato.
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door i k0nijn i »

Net terug van La La Land. Cinematografisch en geluidstechnisch vond ik het sterk, maar de rest vond ik heel matig. Het duurde te lang voor het juiste tempo werd gevonden voor mij en de stijl had ook groeitijd nodig. Heel rechtlijnig en cliché in het verhaal, wat ik zeer jammer vond, want daar hadden ze meer mee kunnen doen. Emma Stone zet wel een dijk van een performance neer, met Ryan Gosling niet ver achter zich. Op zich begrijp ik de Oscarnominaties zeker, aangezien het vooral voor technische dingen is en voor het geluid, maar ik stel me vragen bij de nominatie voor Best Motion Picture. Original Screenplay zou ik onterecht vinden mochten ze dat winnen, maar kan ik de nominatie wel nog begrijpen.
Afbeelding
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Zeekoe »

i k0nijn i schreef:Net terug van La La Land. Cinematografisch en geluidstechnisch vond ik het sterk, maar de rest vond ik heel matig. Het duurde te lang voor het juiste tempo werd gevonden voor mij en de stijl had ook groeitijd nodig. Heel rechtlijnig en cliché in het verhaal, wat ik zeer jammer vond, want daar hadden ze meer mee kunnen doen. Emma Stone zet wel een dijk van een performance neer, met Ryan Gosling niet ver achter zich. Op zich begrijp ik de Oscarnominaties zeker, aangezien het vooral voor technische dingen is en voor het geluid, maar ik stel me vragen bij de nominatie voor Best Motion Picture. Original Screenplay zou ik onterecht vinden mochten ze dat winnen, maar kan ik de nominatie wel nog begrijpen.
Tempo had ik geen probleem mee eigenlijk. Door de openingsscène zat ik meteen in de sfeer, wat normaal toch meer tijd vraagt. Ik vond Emma Stone eigenlijk helemaal niet zo geweldig, of toch niet beter dan Gosling, maar ik ben precies de enige met die mening. :P
Original Screenplay zou inderdaad wat "gestolen" zijn, maar ik zie echt geen enkele andere film in de buurt komen voor Best Picture. Juist omdat het in zo veel categorieën (terecht) genomineerd is, zullen veel mensen van die groepen voor best picture stemmen. En aangezien La la land op zo veel vlakken erg sterk is, vind ik dat niet meer dan normaal.

Toegevoegd na 48 seconden:
Maar ik heb Moonlight nog niet gezien, dus misschien verander ik mijn mening nog helemaal.

Toegevoegd na 8 minuten en 26 seconden:
Also; nieuwe poll, cinematography deze keer.
Persoonlijk ben ik wekenlang rotsvast overtuigd geweest dat Arrival niet te tippen was, met het gebruik van kleuren in de verlichting om een verschillend gevoel aan te geven. Maar na La La Land heb ik me toch nog bedacht, visueel was het erg mooi en die lange takes brachten echt een grote meerwaarde.
Fusioxan
Siteteamlid
Berichten: 2491
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 18:00
RS: Furioxan (OSRS)

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Fusioxan »

Het zit erop. Wat een dag, ben er de volgende editie weer bij. Gold was wat meer actie dan de andere 4, wat wel fijn was gezien de luiheid die je krijgt van film kijken.

Om even terug te komen op Hidden Figures, ik vond het zo grappig dat Jim Parsons die rol had in die film. Kon mijn lach even niet inhouden, hij speelde gewoon een halve Sheldon. :')
Trust me, I'm a potato.
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door xNitrous »

Heeft iemand Sleepless met Jamie Fox al gezien?
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door i k0nijn i »

Zeekoe schreef:
i k0nijn i schreef:Net terug van La La Land. Cinematografisch en geluidstechnisch vond ik het sterk, maar de rest vond ik heel matig. Het duurde te lang voor het juiste tempo werd gevonden voor mij en de stijl had ook groeitijd nodig. Heel rechtlijnig en cliché in het verhaal, wat ik zeer jammer vond, want daar hadden ze meer mee kunnen doen. Emma Stone zet wel een dijk van een performance neer, met Ryan Gosling niet ver achter zich. Op zich begrijp ik de Oscarnominaties zeker, aangezien het vooral voor technische dingen is en voor het geluid, maar ik stel me vragen bij de nominatie voor Best Motion Picture. Original Screenplay zou ik onterecht vinden mochten ze dat winnen, maar kan ik de nominatie wel nog begrijpen.
Tempo had ik geen probleem mee eigenlijk. Door de openingsscène zat ik meteen in de sfeer, wat normaal toch meer tijd vraagt. Ik vond Emma Stone eigenlijk helemaal niet zo geweldig, of toch niet beter dan Gosling, maar ik ben precies de enige met die mening. :P
Original Screenplay zou inderdaad wat "gestolen" zijn, maar ik zie echt geen enkele andere film in de buurt komen voor Best Picture. Juist omdat het in zo veel categorieën (terecht) genomineerd is, zullen veel mensen van die groepen voor best picture stemmen. En aangezien La la land op zo veel vlakken erg sterk is, vind ik dat niet meer dan normaal.

Toegevoegd na 48 seconden:
Maar ik heb Moonlight nog niet gezien, dus misschien verander ik mijn mening nog helemaal.

Toegevoegd na 8 minuten en 26 seconden:
Also; nieuwe poll, cinematography deze keer.
Persoonlijk ben ik wekenlang rotsvast overtuigd geweest dat Arrival niet te tippen was, met het gebruik van kleuren in de verlichting om een verschillend gevoel aan te geven. Maar na La La Land heb ik me toch nog bedacht, visueel was het erg mooi en die lange takes brachten echt een grote meerwaarde.
De openingsscène vond ik verschrikkelijk cliché en het musical-element voegde eigenlijk niets toe aan het plot, wat me stoorde. Het voelde aan als musical om musical te zijn. Naarmate de film vorderde vond ik de interpretatie van musical naar het doek veel sterker.
In- of uitklappen • spoilers
Waar ik Emma Stone veel sterker in vond dan Ryan Gosling was in de tragedie. Toen de film begon en Sebastian aan de grond zat, kwam dat er eigenlijk niet door. Hij had even goed net verhuisd kunnen zijn en prima kunnen rondkomen met gigs hier en daar. Ook later in de film vond ik dat er weinig verrassing zat in Sebastian. Dat Keith en hij niet overeen kwamen vroeger kwam niet genoeg over en er was geen twijfel over dat hij toch naar Keith zou gaan en dan later dat hij dat contract zou tekenen. Stel dat tegenover de scène na Mia's opvoering en de scène bij haar ouders thuis op straat, waar je wel even de twijfel hebt of ze er niet echt een punt achter gaat zetten en je krijgt direct een veel interessanter en beter geacteerd personage, vind ik.

Ik had liever een film gezien waarin Sebastian vroeger bij de band kon komen en een moreel probleem heeft met het vergooien van zijn droom en toch succes heeft, haaks op een Mia die haar droom wil waarmaken en daarin faalt. De film miste voor mij de hardere kant van het leven. Nu was alles rozengeur en maneschijn en wist je op voorhand wel dat alles goed kwam.
La La Land mist diepgang en sleept je niet echt mee, vind ik, wat ik veel belangrijker vind dan genomineerd zijn voor 3 nummers die voor de film werden geschreven. Maar goed, elk heeft zijn mening natuurlijk en dat respecteer ik. La La Lang verdient zeker een aantal Oscars, maar van mij mag Moonlight Best Motion Picture winnen met de vingers in de neus.
xNitrous schreef:Heeft iemand Sleepless met Jamie Fox al gezien?
Neen, maar de beoordelingen zijn wel echt verschrikkelijk. :")
Afbeelding
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Zeekoe »

Interessant gegeven voor mensen die van cinematografie houden (looking at konijn), Fraser (Lion) heeft gewonnen bij de society of cinematografie. Fraser die ook Rogue One deed dit jaar, is dus toch ook een grotere kanshebber dan ik dacht.
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Sam »

Eergisteren eindelijk jurassic world gezien. Ik verwachte er weinig van, en de film was ook gewoon best zwak. Maar gwlukkig was hij wel simpelweg vermakelijk, met vette actiescènes. Gewoon een goede filmavond film, meer ook niet.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Zeekoe »

Ik vond Jurassic World erg vermakelijk, zeker geen wereldklasse film. Maar de worldbuilding vond ik enorm goed.

Nieuwe poll, deze keer voor beste regisseur. Ik denk dat Chazelle deze wint, aangezien er heel wat momentum is voor La La Land.

Toegevoegd na 7 minuten en 43 seconden:
Villeneuve zou ik anders ook wel graag zien winnen.
Melliw Naj
Berichten: 9372
Lid geworden op: zaterdag 19 november 2011, 21:40

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Melliw Naj »

Lonergan of Jenkins hoop ik. Ik weet oprecht welke film ik erger vind tussen Arrival of La La Land.
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Rems »

Net hacksaw ridge gekeken, goede film. ww2 interesseert mij best wel veel. Mensen zoals Desmond Doss zijn echte een helden.

binnenkort maar weer eens band of brothers kijken.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
mbtkiller

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door mbtkiller »

Rems schreef: binnenkort maar weer eens band of brothers kijken.
Ik stel dit ook alweer een tijdje uit om het voor de 2e keer te kijken
Plaats reactie