>>> 't Filmtopic <<<

Heb je een leuk filmpje gevonden? Deel het met ons! Heb je last van een knetterende computer of een kapotte mobiele telefoon? Vraag om hulp!

Wie wint, volgens jou, de oscar voor beste film?

Peiling eindigde op maandag 25 december 2017, 20:50

Call Me by Your Name
1
13%
Darkest Hour
0
Geen stemmen
Dunkirk
2
25%
Get Out
0
Geen stemmen
Lady Bird
1
13%
Phantom Thread
0
Geen stemmen
The Post
1
13%
The Shape of Water
0
Geen stemmen
Three Billboards Outside Ebbing, Missouri
3
38%
 
Totaal aantal stemmen: 8

Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40332
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Daan »

Gisteren 3096 days gezien.

Meh. Had er toch wel meer van verwacht. Gebeurde natuurlijk niet heel veel in, maar hetgeen wat er gebeurde wist me niet heel erg te boeien.
Nikki-
Berichten: 2761
Lid geworden op: zaterdag 14 januari 2017, 20:54

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Nikki- »

Zeekoe schreef: zondag 16 april 2017, 12:14 Is van Taiko Watiti zeker, of vergis ik me? Ik ben ook erg benieuwd om zijn films te kijken, hij regisseert ook de volgende Thor film. Van alles wet ik gelezen en gehoord heb, is dat echt een geweldig grappige kerel en goede regisseur.
Hij heeft ondertussen zichzelf gecast als Korg :p
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Rems »

Wat was Kong een bagger film zeg. Enige goede aan de film waren de special effect, maar dat verhaal ging nergens over.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Sam »

Dat had je ook wel kunnen opmaken uit de trailer
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Zeekoe »

Nikki- schreef: woensdag 19 april 2017, 10:27
Zeekoe schreef: zondag 16 april 2017, 12:14 Is van Taiko Watiti zeker, of vergis ik me? Ik ben ook erg benieuwd om zijn films te kijken, hij regisseert ook de volgende Thor film. Van alles wet ik gelezen en gehoord heb, is dat echt een geweldig grappige kerel en goede regisseur.
Hij heeft ondertussen zichzelf gecast als Korg :p
Las het ook juist, ben ernom benieuwd. :P
Die twee filmpjes van team Thor die hij regisseerde waren alvast schitterend.
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Rems »

Sam schreef: woensdag 19 april 2017, 13:24 Dat had je ook wel kunnen opmaken uit de trailer
ik kijk letterlijk nooit trailers, spoilen 75% van de film (geen grap)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Sam »

Ja bij die film al helemaal
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Zeekoe »

Rems schreef: woensdag 19 april 2017, 18:31
Sam schreef: woensdag 19 april 2017, 13:24 Dat had je ook wel kunnen opmaken uit de trailer
ik kijk letterlijk nooit trailers, spoilen 75% van de film (geen grap)
Hoewel dat inderdaad erg irritant is en nog geregeld voorkomt, merk ik wel dat er de afgelopen jaren een trendverschuiving plaatsvindt. Grote films als The Force Awakens en GotG 2 hadden prima trailers die niet te veel spoilen.
Nikki-
Berichten: 2761
Lid geworden op: zaterdag 14 januari 2017, 20:54

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Nikki- »

Ghost in the Shell viel me ook extra tegen doordat ik de trailer al had gezien.. snap echt niet dat ze sommige films zo hard verneuken met trailers, ik kijk ze ook zo min mogelijk.
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Rems »

Zeekoe schreef: woensdag 19 april 2017, 20:24
Rems schreef: woensdag 19 april 2017, 18:31
Sam schreef: woensdag 19 april 2017, 13:24 Dat had je ook wel kunnen opmaken uit de trailer
ik kijk letterlijk nooit trailers, spoilen 75% van de film (geen grap)
Hoewel dat inderdaad erg irritant is en nog geregeld voorkomt, merk ik wel dat er de afgelopen jaren een trendverschuiving plaatsvindt. Grote films als The Force Awakens en GotG 2 hadden prima trailers die niet te veel spoilen.
ja grote films wel, zoals Star Wars etc. maar wat minder super grote films laten echt alles zien in de trailer.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Zeekoe »

Denk dat het eerder aan de filmstudio ligt dan aan de grootte (in termen van budget) van de film. Het budget van Kong komt dicht bij Star Wars en Warner Bros heeft er gewoon voor gekozen om (te) veel in de trailers te laten zien. Disney is op dat vlak volwassener vermijden dit een beetje.

Natuurlijk heb je wel gelijk als je kijkt vanuit de grootte van de fanbase. Star Wars en GotG zijn reeds bekende en gevestigde namen, extra reclame is niet meer echt nodig.
Nochtans was de laatste Spider-Man trailer wel erg spoilery, ondanks dat er al een grote fanbase was, maar dat kwam dan weer van Sony/Columbia Pictures wat ik in mijn eerste punt bedoel.
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Zeekoe »

Juist gotg2 gezien, was erg vermakelijk! Goede humor en visueel heel mooi.
buitje
Chatmoderator
Berichten: 1051
Lid geworden op: dinsdag 3 april 2012, 9:04
RS: Kiepedaarp (p2p)

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door buitje »

Afgekopen maandag nieuwe king arthur gezien, voorpremière. (Was beetje sceptisch omdat ik de oude king arthur echt de beste film ever vind. Vooral de filmmuziek in de oude film is geweldig.) Maar dit was zeker een goede film! Heel snel gefilmd allemaal, geen langdradig uitleg over van alles, aan een stuk door actie en door het verhaal heen. (Moet je wel van houden, ik vond het in ieder geval gaaf) Eind was redelijk open en er is nog genoeg om over door te vertellen. Verwacht dat er nog wel een deel 2 (of meer) gaat komen. 11 mei komt die officieel uit in de bios, zeker een aanrader!
IGN: Kiepedaarp

~ never shoot back, always shoot first ~
Tristan
Teamleider Chat
Berichten: 12286
Lid geworden op: donderdag 29 april 2010, 15:31
RS: Wertoo4 (p2p)
Clan: Lunatip

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Tristan »

Nikki- schreef: maandag 3 april 2017, 22:39 Net Ghost in the Shell geweest. Ben zelf niet bekend met de anime verder en ik vond het erg matig :p Ja de CGI zag er wel kek uit maar dat was ook 't enige positieve eigenlijk.

En de trailers van tegenwoordig zijn echt waardeloos want doordat ik die had gekeken wist ik al exact wat er ging gebeuren.
De life-action film heeft totaal geen recht gedaan aan de anime, nee. Ghost in the shell wordt door veel als een klassieker gezien, het is jammer dat weer een life-action adaptation van de source compleet verneukt.
Heb je vragen over een kick/ban of heb je nog een andere opmerking over de chat? Stuur mij dan gerust een PB!
Chatregels: Waarom ben ik gekickt? | Het Lunatip topic: alle informatie over de chat | Lunatipchatter van het kwartaal

Afbeelding

"Alsof mij t boeit wat jullie kunnen missen in het team?"
"Nee, gewoon een warn erop"
--Legends
Gebruikersavatar
Atem_nijo
Berichten: 3447
Lid geworden op: dinsdag 18 oktober 2016, 23:10

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Atem_nijo »

buitje schreef: donderdag 4 mei 2017, 10:30 Afgekopen maandag nieuwe king arthur gezien, voorpremière. (Was beetje sceptisch omdat ik de oude king arthur echt de beste film ever vind. Vooral de filmmuziek in de oude film is geweldig.) Maar dit was zeker een goede film! Heel snel gefilmd allemaal, geen langdradig uitleg over van alles, aan een stuk door actie en door het verhaal heen. (Moet je wel van houden, ik vond het in ieder geval gaaf) Eind was redelijk open en er is nog genoeg om over door te vertellen. Verwacht dat er nog wel een deel 2 (of meer) gaat komen. 11 mei komt die officieel uit in de bios, zeker een aanrader!
Kga hem ook kijken soon.
Bedankt aan alle Lunagangers voor de mooie tijd op dit forum!
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Sam »

Zeekoe schreef: donderdag 4 mei 2017, 1:38 Juist gotg2 gezien, was erg vermakelijk! Goede humor en visueel heel mooi.
Ik ook maandag, ik vond hem weer erg leuk. Goede villian en het familie thema van de film was ook goed uitgewerkt. Wel wat nitpicks hier en daar, maar zeker een top marvel film en vergelijkbaar met deel 1.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Zeekoe »

De villian vond ik eigenlijk het zwakste van de film. :P
buitje
Chatmoderator
Berichten: 1051
Lid geworden op: dinsdag 3 april 2012, 9:04
RS: Kiepedaarp (p2p)

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door buitje »

Vond veel grappen een beetje geforceerd. In deel 1 was t leuk, laten we dat nu dan weer doen. Voor de rest zeker een leuke film!
IGN: Kiepedaarp

~ never shoot back, always shoot first ~
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Sam »

Ik vond hem veel beter dan deel 1, en ook een stuk beter dan de gemiddelde marvel villian. Hij kwam alleen wat laat op gang, maar dat was qua verhaal ook wel nodig.

Toegevoegd na 50 seconden:
buitje schreef: maandag 29 mei 2017, 12:33 Vond veel grappen een beetje geforceerd. In deel 1 was t leuk, laten we dat nu dan weer doen. Voor de rest zeker een leuke film!
Ja de humor in deel 1 was beter, en soms ging het te lang door. Desondanks stoorde ik me er niet echt aan.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Zeekoe »

De "reveal" van de villain viel gewoon wat tegen voor mij. In de marketing werd er ook vooral op die gouden hippies gefocust als villains dusja.

Ik vond de humor trouwens van hetzelfde niveau en met momenten zelfs beter dan in vol.1 Alles met Drax was hilarisch.
Plaats reactie