>>> 't Filmtopic <<<

Heb je een leuk filmpje gevonden? Deel het met ons! Heb je last van een knetterende computer of een kapotte mobiele telefoon? Vraag om hulp!

Wie wint, volgens jou, de oscar voor beste film?

Peiling eindigde op maandag 25 december 2017, 20:50

Call Me by Your Name
1
13%
Darkest Hour
0
Geen stemmen
Dunkirk
2
25%
Get Out
0
Geen stemmen
Lady Bird
1
13%
Phantom Thread
0
Geen stemmen
The Post
1
13%
The Shape of Water
0
Geen stemmen
Three Billboards Outside Ebbing, Missouri
3
38%
 
Totaal aantal stemmen: 8

Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Sam »

In- of uitklappen •
Ik heb de marketing niet echt meegekregen, was ook wel beter denk ik. Ik vond juist het leuke aan deze villian dat ie ook echt geloofde in wat ie deed, hij was niet zo zeer slecht omdat het kon of om de zoveelste wraak reden. Hij was gewoon fundamenteel anders dan het elk ander 'wezen' in de mcu, en handelde daar ook naar. Ik vond het God complex goed naar boven gebracht, en zijn verborgen persoonlijkheid was terugkijkend nooit echt verborgen. Alleen vond ik het jammer dat zijn 'aanval' op alle andere planeten slechts een blauwe drab was, dat had beter gekund. Maar al met al vond ik ego veel beter dan die blauwe gast van deel 1, en ook een stuk beter dan het gros van de marvel villians.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Tristan
Teamleider Chat
Berichten: 12286
Lid geworden op: donderdag 29 april 2010, 15:31
RS: Wertoo4 (p2p)
Clan: Lunatip

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Tristan »

De humor was wat iets zwakker dan deel 1 vond ik, de meeste leuke scenes kwamen toch door Drax. De villain vond ik wel een stuk interessanter dan de vorige dus dat was wel goed. Het intro gevecht, de vallen met trash panda in het bos en het eindgevecht kon ik allemaal erg waarderen en zeker gedenkwaardig. Ik kwam uit de bioscoop met het idee dat ik hem niet echt beter of slechter vond dan deel 1, maar nu ik erover nadenk vond ik hem zowat op alles (behalve dus de humor soms) beter.
Heb je vragen over een kick/ban of heb je nog een andere opmerking over de chat? Stuur mij dan gerust een PB!
Chatregels: Waarom ben ik gekickt? | Het Lunatip topic: alle informatie over de chat | Lunatipchatter van het kwartaal

Afbeelding

"Alsof mij t boeit wat jullie kunnen missen in het team?"
"Nee, gewoon een warn erop"
--Legends
Gebruikersavatar
Atem_nijo
Berichten: 3447
Lid geworden op: dinsdag 18 oktober 2016, 23:10

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Atem_nijo »

Gisteren King Arthur gezien, beetje tegenvallend toch wel.
Bedankt aan alle Lunagangers voor de mooie tijd op dit forum!
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Zeekoe »

Ben hem ook gaan kijken en had al niet zo'n hoge verwachtingen. Redelijk standaard allemaal en weinig aspecten die me opwinden.
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Sam »

Zoals naakte vrouwen
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
buitje
Chatmoderator
Berichten: 1051
Lid geworden op: dinsdag 3 april 2012, 9:04
RS: Kiepedaarp (p2p)

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door buitje »

Ik vond hem echt geweldig, maar kwam vooral door de actiescenes. Ben erg fan van de oude king arthur. Vond deze niet tegenvallen. Ben wel benieuwd naar eventuele vervolgen
IGN: Kiepedaarp

~ never shoot back, always shoot first ~
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Zeekoe »

Met een box office van 140 miljoen tegenover een productiebudget van 175 miljoen zou ik mijn hoop maar opbergen, buitje. :/
buitje
Chatmoderator
Berichten: 1051
Lid geworden op: dinsdag 3 april 2012, 9:04
RS: Kiepedaarp (p2p)

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door buitje »

:(

Was juist een goede film om op te bouwen naar vervolgen.. We zullen zien!
IGN: Kiepedaarp

~ never shoot back, always shoot first ~
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Zeekoe »

Hoezo? De eigenlijke saga van King Arthur is toch al helemaal verteld eigenlijk.
buitje
Chatmoderator
Berichten: 1051
Lid geworden op: dinsdag 3 april 2012, 9:04
RS: Kiepedaarp (p2p)

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door buitje »

Ja dat wel redelijk. Maar het eind was best open. Paar ridders nu van de ronde tafel, moeten nog veel bijkomen. Tafel was ook nog niet af, vond dat wel mooi symbolisch voor een vervolg
IGN: Kiepedaarp

~ never shoot back, always shoot first ~
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Zeekoe »

Ah ja, inderdaad, was ik al vergeten. :P
Gebruikersavatar
Atem_nijo
Berichten: 3447
Lid geworden op: dinsdag 18 oktober 2016, 23:10

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Atem_nijo »

wie gaat binnenkort die 3de film van fc de kampioenen kijken?
Bedankt aan alle Lunagangers voor de mooie tijd op dit forum!
Odius
Ex-chatmoderator
Berichten: 16826
Lid geworden op: woensdag 14 mei 2008, 19:01

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Odius »

Mensen al Dunkirk gezien? Nolan + Zimmer. :wub:
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Zeekoe »

Ja! Ben hem zaterdag gaan kijken. :D
Heel knappe film, geniaal hoe Nolan de timing tussen land, zee en lucht heeft gedaan. Ook het niet tonen van de vijand was erg gewaagd, maar pakte goed uit.
Score is me eigenlijk helemaal ontgaan, maar dat heb ik wel vaker als ik een film voor de eerste keer zie. :P
Moet wel zeggen dat ik het niet Nolan's beste film vind, zoals verschillende andere mensen dat vonden. Een complex verhaal is toch zowat Nolan zijn handelsmerk en dat vond ik in Dunkirk wel wat ontbreken.
Odius
Ex-chatmoderator
Berichten: 16826
Lid geworden op: woensdag 14 mei 2008, 19:01

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Odius »

Als mijn thesis ingediend is (volgende week ergens) ga ik ook. :) Wou eigenlijk IMAX, maar die zie dat dat enkel in Brussel kan? Naja, gewoon zal ook al goed zijn zeker. :mrgreen:
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Zeekoe »

IMAX is in België enkel in kinepolis Brussel, ja. :(
Ik heb hem in een normale cinema gezien, maar het viel me wel op de de schermverhouding best raar was, al weet ik niet zeker of dat aan de film lag of aan de projector.
Stefan
Moderator in Non-RS
Berichten: 22160
Lid geworden op: zaterdag 2 juni 2007, 18:38
Oude naam: Stefan B 512

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Stefan »

Dunkirk vorig weekend gezien, geweldige film. De hele film lang voortdurend opbouwende spanning, vooral de soundtrack voegt hier erg veel aan toe. Die sound effects van de Stuka bombers, ook echt geweldig. Kan echt geen genoeg krijgen van dit soort films
Afbeelding
Nikki-
Berichten: 2762
Lid geworden op: zaterdag 14 januari 2017, 20:54

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Nikki- »

Ik ga hem morgen zien. Normaal niet echt mijn genre maar veel goeie reacties op de film dus ben benieuwd.
Nikki-
Berichten: 2762
Lid geworden op: zaterdag 14 januari 2017, 20:54

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Nikki- »

Oke ik ben er nog niet helemaal over uit wat ik er precies van vind, wat misschien deels komt doordat ik normaal niet echt oorlogsfilms ofzo kijk. Ik was met een groep en de rest van de groep was niet echt enthousiast, maar die kijken normaal meer van die typische simpele actiefilms enzo. Had van tevoren ook geen idee waar het precies over ging behalve 'iets met oorlog in Duinkerke' (en ik heb bij geschiedenis op school ook niet echt onthouden wat daar nou plaatsvond dus had werkelijk geen enkel idee behalve dat een One Direction kereltje erin zou spelen).
In- of uitklappen • Lange lap tekst review zonder echte spoilers
Interessante keuze om vanuit het perspectief van de gebeurtenis te kijken in plaats van een bepaald personage te volgen. Je volgt natuurlijk nog steeds bepaalde personages meer dan andere maar is ook erg lastig om dat niet te doen. Maar dat zorgt er dus wel voor dat één relatief korte gebeurtenis eigenlijk de hele film is (namelijk van begin tot eind reddingsoperatie) dus het kan wat langdradig aanvoelen, en bovendien heb je dus geen idee wat ervoor of erna gebeurt. Voor mij een beetje verwarrend want ik had dus verder geen idee van de context waarin het zich afspeelde.

Score en geluid echt perfect. Muziek zit er zo goed in verweven dat je eigenlijk geen idee hebt wanneer het er wel en niet was en hoe het dan klonk want het zit er gewoon perfect in. Geluidseffecten waren eigenlijk gewoon gruwelijk, vooral die bommen, de vliegtuigen die op elkaar schieten en ook wel die torpedo's. Ik had ook nog atmos geluid en ik ben echt letterlijk een keer opgesprongen omdat het echt klonk en voelde alsof ik opeens van links beschoten werd :')

En ja verder, alle personages die je volgt zijn best interessant en het verhaal blijft wel spannend. Inderdaad goed de tijd verdeeld over land, zee, lucht. Je ziet sommige gebeurtenissen dus vanuit meerdere perspectieven maar op verschillende momenten van de film en dan blijkt bijvoorbeeld een actie in de lucht opeens heel belangrijk te zijn voor iets wat gebeurde op zee en zo gaat er eigenlijk steeds een kettingreactie door de hele film, maar dat ontdek je steeds pas iets later. Spanning wordt goed vastgehouden en het is makkelijk om je te verplaatsen in de personages steeds dus ik merkte zelf al snel dat ik de hele tijd alert was of er bommen gingen vallen, of mn brandstof nog goed was, of ik niet beschoten werd haha.

Acteerwerk ook uitstekend. Liefde voor Cillian Murphy natuurlijk, ook kudos voor de Fransman die eigenlijk de hele film niet praat en alles met zijn gezicht moet uitdrukken, was nog even bang voor Harry Styles van tevoren maar als ik het niet had geweten dan had ik nooit gemerkt dat hij natuurlijk eigenlijk geen acteur is, en op een of andere manier herken ik Tom Hardy altijd pas als ik zijn naam in de credits zie achteraf.
Was direct na afloop niet superenthousiast ofzo maar it's growing on me.

Toegevoegd na 1 minuut en 42 seconden:
En misschien ook handig om erbij te zeggen, ik denk dat de film over het algemeen beter past bij mensen die normaal filmhuis-achtige films kijken dan van die classic hollywoodproducties.
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Zeekoe »

Kan me best wel vinden in jouw mening, Nikki. Ik wist wel van tevoren beter waarover het ging en wat ik kon verwachten. Voor mij is de film beter geworden naarmate de tijd toenam. Vlak na de voorstelling had ik een 'meh' gevoel, maar nu ik er op terugkijken is het echt wel een knap staaltje filmkunst.

Tom Hardy herken ik altijd meteen, maar ik vergeet doorheen de films vaak dat het Ton Hardy is. Die gast is echt zo'n geniaal goede acteur.
Plaats reactie