't Serietopic - Alles over series! | Stranger Things is LTF's favoriete nieuwkomer in 2016!

Heb je een leuk filmpje gevonden? Deel het met ons! Heb je last van een knetterende computer of een kapotte mobiele telefoon? Vraag om hulp!

Ik kijk series voornamelijk via:

Netflix
22
48%
Digitale tv-zenders
0
Geen stemmen
Analoge tv-zenders
0
Geen stemmen
Illegale streaming of downloads
22
48%
DVD
2
4%
 
Totaal aantal stemmen: 46

Wup
Berichten: 9502
Lid geworden op: woensdag 8 augustus 2007, 19:08
RS: Torqedo (OSRS)
Clan: þ
Oude naam: Wuppie26

Re: 't Serietopic - Alles over series! | Stranger Things is LTF's favoriete nieuwkomer in 2016!

Bericht door Wup »

Inderdaad. Seks tussen Grey Worm en Missandei is veel belangerijker. In de boeken gaat het er juist ook om hoe de smallfolk suffert. Snap dat dat niet zo goed verkoopt als pron, maar alléé.

Beter komt er nooit een Stormlight Archive of Kingkiller Chronicle serie anders ga ik nog veel meer janken.

GoT is wel het beste geweest in het afgelopen decennia voor het epic fantasy genre.
Ack! Raya van Mattaveld
Afbeelding
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: 't Serietopic - Alles over series! | Stranger Things is LTF's favoriete nieuwkomer in 2016!

Bericht door Sam »

Ja maar het hoeft niet eens niet eens gesneden te worden voor tijd, het maakt ook logischerwijs ook geen sense om het te bespreken. Wat kan het het iemand nou weer schelen wie de belangrijkste bannerman van een regio is, zolang de bannerman je nu maar volgen, wie de baas wordt is later pas een probleem.

Ik bedoel er zijn echt veel dingen mis met got maar dit is er geen een van.

Toegevoegd na 3 minuten en 20 seconden:
Het lijden van de smallfolk komt ook in de serie nog best veel voor hoor. Episode 1 van dit seizoen nog, en best veel met arya in s3/4. Niet heel veel nee, en zeker minder in latere seizoenen. Maar in de boeken is de focus ook niet de smallfolk, maar oorlog in het algemeen. Zoveel smallfolk zit er ook niet in de boeken.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Wup
Berichten: 9502
Lid geworden op: woensdag 8 augustus 2007, 19:08
RS: Torqedo (OSRS)
Clan: þ
Oude naam: Wuppie26

Re: 't Serietopic - Alles over series! | Stranger Things is LTF's favoriete nieuwkomer in 2016!

Bericht door Wup »

Septon Meribald
Ack! Raya van Mattaveld
Afbeelding
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: 't Serietopic - Alles over series! | Stranger Things is LTF's favoriete nieuwkomer in 2016!

Bericht door Sam »

Een variatie daarvan zat vorig seizoen in de show
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: 't Serietopic - Alles over series! | Stranger Things is LTF's favoriete nieuwkomer in 2016!

Bericht door Rems »

mwah, ik had ook liever 10 eps gezien dit seizoen. best kut dat nu opeens al de finale is.

Toegevoegd na 54 seconden:
vind dit seizoen alsnog wel goud tho, lekker ragge met die handel. alles gaat nu om the white walkers, waar we 6 seizoenen al voor worden warm gedraaid lol. wat interesseert mij het nou wie de baas is ergens in een random gebied.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Wup
Berichten: 9502
Lid geworden op: woensdag 8 augustus 2007, 19:08
RS: Torqedo (OSRS)
Clan: þ
Oude naam: Wuppie26

Re: 't Serietopic - Alles over series! | Stranger Things is LTF's favoriete nieuwkomer in 2016!

Bericht door Wup »

Grappig. Ik interesseer me juist in de warfare tussen koninkrijken en wie welk gebied bezet. White walkers my arse.

Toegevoegd na 42 seconden:
Wel epischer natuurlijk. Blue-Eyes White Dragon
Ack! Raya van Mattaveld
Afbeelding
Nikki-
Berichten: 2762
Lid geworden op: zaterdag 14 januari 2017, 20:54

Re: 't Serietopic - Alles over series! | Stranger Things is LTF's favoriete nieuwkomer in 2016!

Bericht door Nikki- »

Ik vind de strijd met de White Walkers op zich interessant, maar ik vind het inderdaad jammer dat daardoor het hele politieke spel tussen de koninkrijken een beetje verloren gaat nu. Vond die backstabplots enzo wel interessant. Maar vooral dat er zo veel verschilende dealtjes aan de hand waren, je weet eigenlijk niet wie goed en slecht zijn. Nu heb je duidelijk the living vs. the dead. Je merkt ook meteen dat mensen als Varys en Littlefinger op dit moment veel minder coole dingen aan het doen zijn.

Toegevoegd na 32 seconden:
Op een of andere manier hebben die afgelopen 6 seizoenen me ook niet enorm enthousiast gemaakt voor de White Walkers verder en meer voor wie er uiteindelijk op die troon zit en nog leeft.
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: 't Serietopic - Alles over series! | Stranger Things is LTF's favoriete nieuwkomer in 2016!

Bericht door Zeekoe »

Wat GoT zo goed maakte voor mij was die hele strijd tussen de koninkrijken met backstabben en de verschillende motivaties voor iedereen. In dat opzicht is s7 (en de evolutie van de show in het algemeen) inderdaad wel een stap achteruit. Wat Nikki zegt over Varys en Littlefinger bevestigt dat. Die personages zijn helemaal naar de achtergrond verschoven terwijl daar nog veel potentieel in zat.
Sowieso snap ik eigenlijk niet dat mensen de White Walkers een goede antagonist vinden. In zeven seizoenen zijn ze in 2 afleveringen actief in beeld gekomen. Voor de rest is er amper backstory, laat staan een motivatie. De night king is geen memorabele villain want het enige dat hij heeft gedaan tot nu toe is zijn armen opgeheven. De WW's dienden enkel als loerend gevaar voor het verhaal, maar zijn nooit ontwikkeld geweest.
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: 't Serietopic - Alles over series! | Stranger Things is LTF's favoriete nieuwkomer in 2016!

Bericht door Rems »

ja, dat gedeelte vind ik ook heel hard. maar ze leggen het hele verhaal wel een beetje de focus op die white walkers. en dat hele gedoe met bran, the three eyed raven. de oorlog tegen the army of the dead is juist om een pauze te geven aan al de politiek, met zn allen verenigen om de 'echte' vijand te verslaan. maar ik ben alsnog wel benieuwd wat er daarna allemaal gebeurd, best jammer dat er nog meer 1 seizoen is hierna.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: 't Serietopic - Alles over series! | Stranger Things is LTF's favoriete nieuwkomer in 2016!

Bericht door Zeekoe »

To be fair, het originele idee was om maar zeven seizoenen te maken, dus 70 episodes. Door seizoen 7 en 8 in te korten maken ze eigenlijk 73 episodes. Alleen vind ik het bijzonder hoe ze in godsnaam seizoen 7&8 hadden gezien als één seizoen. Het tempo van s7 moest al zo de hoogte in om het verhaal rond te krijgen. En een seizoen 7 met 10 afleveringen zou zeker niet slecht zijn geweest.
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: 't Serietopic - Alles over series! | Stranger Things is LTF's favoriete nieuwkomer in 2016!

Bericht door Sam »

Ik vind de vele mysteries van asoiaf altijd erg gaaf, helaas heeft de show die nooit goed kunnen overbrengen. Is natuurlijk ook moeilijk en heel vaak minder belangrijk. Maar dan vooral dingen als tourney of harrenhall met r+l=j, wat het precieze doel en oorzaak van de White walkers is, de endgame van varys en littlefinger, wat in hardhome gebeurde, wat het doel van faceless men is, wat de measters van plan zijn, hoe de northen conspiracy werkt, wat de magie achter valarya en de Red priests is, etc.

Helaas zijn bijna al die punten of verneukt door de show, of enorm versimpeld, of gewoon niet behandeld. Ik neem ze dst niet echt kwalijk, maar het is wel jammer. Het sterkste aan de show vind ik de character interactie en de visualisatie. Daar doet de show het best vaak beter dan de boeken, imo.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: 't Serietopic - Alles over series! | Stranger Things is LTF's favoriete nieuwkomer in 2016!

Bericht door Rems »

the first men en children of the forrest zijn ook wel vet. mja HBO kennende gaan ze die hele serie wel uitmelken, allemaal spin offs enzo.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: 't Serietopic - Alles over series! | Stranger Things is LTF's favoriete nieuwkomer in 2016!

Bericht door Zeekoe »

Heeft HBO daar dan zo'n slecht verleden mee? Ze gaan het zeker doen, daar niet van, maar dat hoeft niet noodzakelijk slecht te zijn.
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: 't Serietopic - Alles over series! | Stranger Things is LTF's favoriete nieuwkomer in 2016!

Bericht door Sam »

Volgens mij heeft grrm nog steeds alle rechten, dus ze kunnen sowieso geen pure shit produceren lijkt me. Zelf heb ik liever dat het even rustig blijft na gots7.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: 't Serietopic - Alles over series! | Stranger Things is LTF's favoriete nieuwkomer in 2016!

Bericht door Zeekoe »

HBO heeft natuurlijk niets te winnen bij het produceren van pure shit. GRRM werkt ook mee aan alle vier van de voorgestelde series en hij houdt van centjes dus ik verwacht veel spin-offs.
Nikki-
Berichten: 2762
Lid geworden op: zaterdag 14 januari 2017, 20:54

Re: 't Serietopic - Alles over series! | Stranger Things is LTF's favoriete nieuwkomer in 2016!

Bericht door Nikki- »

Er waren ondertussen vijf mogelijke plannen geloof ik, maar die gaan ze eerst volledig uitwerken en volgens mij wilden ze in principe alleen de allerbeste daarvan daadwerkelijk gaan maken. Maarja als ze in meerdere van de mogelijkheden geld zien dan komen er misschien wel meer :p

Toegevoegd na 20 seconden:
En eerst nog eens seizoen 8, dat wordt wachten tot eind 2018 of begin 2019.
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: 't Serietopic - Alles over series! | Stranger Things is LTF's favoriete nieuwkomer in 2016!

Bericht door Zeekoe »

Ja, ik hoop dat s8 echt nog in 2018 komt, 2019 zou echt wel lame zijn. En dan gingen ze sowieso een jaar laten passeren voor er een spin-off kwam, dus dark times ahead.
Nikki-
Berichten: 2762
Lid geworden op: zaterdag 14 januari 2017, 20:54

Re: 't Serietopic - Alles over series! | Stranger Things is LTF's favoriete nieuwkomer in 2016!

Bericht door Nikki- »

Er zijn wel scripts voor alle episodes in ieder geval en ze starten weer met filmen ergens in oktober, maar nog verder niks bekend over productieschema's etc. Tot er daar iets over bekend is, is er niet echt een vergelijking te maken tussen vorige seizoenen en de laatste helaas qua timing D:
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: 't Serietopic - Alles over series! | Stranger Things is LTF's favoriete nieuwkomer in 2016!

Bericht door Zeekoe »

Ja NCW zei dat ze in oktober terug begonnen, neem dan 1 maand filmen per episode = 6 maanden filmen (gelijk aan vorig seizoen dacht ik) en nog eens 6 maanden post-production dan zit je terug in oktober. Dus in principe zou het zeker moeten kunnen, alleen kan HBO beslissen om het pas in het voorjaar te tonen voor meer hype/kijkers/emmy nominations ...
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: 't Serietopic - Alles over series! | Stranger Things is LTF's favoriete nieuwkomer in 2016!

Bericht door Sam »

tbh viel deze aflevering best tegen. Rare plot twist zoals gebruikelijk dit seizoen, maar ik vond de meeste scenes ook best saai. Vrij zwakke dialoog en lage spanning. Nog steeds zeer vermakelijk en het had ook zeer goede scenes, maar zeker een van de slechtste finales.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Plaats reactie