Het rock/metaltopic

Heb je een leuk filmpje gevonden? Deel het met ons! Heb je last van een knetterende computer of een kapotte mobiele telefoon? Vraag om hulp!
Bloodman13
Berichten: 4200
Lid geworden op: maandag 31 mei 2010, 21:14

Het rock/metaltopic

Bericht door Bloodman13 »

AfbeeldingHet rock/metaltopic Afbeelding
Wat is metal en wat is rock?
Metal:
[/size]
Heavy metal of metal is een muziekstroming die begin jaren 70 in de 20e eeuw is ontstaan en voortkwam uit de hardrockmuziek. Het wordt gekenmerkt door agressieve ritmes, zwaar versterkte elektrische gitaren en duistere tonen.
Rock:
[/size]
Rock is een subgenre van de popmuziek, dat traditioneel gekenmerkt wordt door een bezetting van gitaar, basgitaar en drums, aangevuld met zang en/of andere instrumenten.
Enkele subgenres van rock en metal:
Rock:
[/size]
-Electronic rock
Voorbeeld:
In- of uitklappen •

-Punkrock
Voorbeeld:
In- of uitklappen •

Metal:
-Metalcore
Voorbeeld:
In- of uitklappen •

-Hardcore
Voorbeeld:
In- of uitklappen •

-Deathcore
Voorbeeld:
In- of uitklappen •

Hét nummer van de week
Je kan altijd een nummer insturen via een pb naar de auteurs. ;)




Regels :
-Je post hier geen haatdragende berichten, tenzij ze over een bepaalde band gaan.
Later meer regels..

Als je enkele aanvullingen hebt of spelfouten ziet, dan mag je dat altijd melden. ;)


Auteurs:
Bloodman13
Toez
Laatst gewijzigd door Bloodman13 op maandag 10 september 2012, 18:22, 6 keer totaal gewijzigd.
In- of uitklappen •
Afbeelding bedankt trisy12345 voor de sig :D
Kemal
Berichten: 1776
Lid geworden op: woensdag 22 oktober 2008, 8:07
Clan: #TEAMYOLO&SWAG
Oude naam: kemall

Re: Het rock/metaltopic

Bericht door Kemal »

Hoezo 2x plaatjes van metal?


En ik heb verder niks met metal :D ben wel een beetje fan van sommige rockbands.
Proud to be a Turk

Afbeelding
Bloodman13
Berichten: 4200
Lid geworden op: maandag 31 mei 2010, 21:14

Re: Het rock/metaltopic

Bericht door Bloodman13 »

kemall schreef: Hoezo 2x plaatjes van metal?


En ik heb verder niks met metal :D ben wel een beetje fan van sommige rockbands.
Ik vond geen betere plaatjes. :fluit:

Zeg eens, van welke bands ben je een lichte fan? :)
In- of uitklappen •
Afbeelding bedankt trisy12345 voor de sig :D
Link
Berichten: 3435
Lid geworden op: maandag 29 oktober 2007, 17:34
RS: mosselkop9 (OSRS)
Oude naam: Xavi
Contacteer:

Re: Het rock/metaltopic

Bericht door Link »

Totaal niets met metal. Wat me wel opvalt is dat metal freaks vaak kritiek hebben op andere muziekgenres (alle soorten electro, pop, de hedendaagse mainstream muziek) maar als wij eens kritiek op hun leveren zijn ze meteen op hun teentjes getrapt. Ik zit hier waarschijnlijk te generaliseren maar dit is het gevoel dat ik heb (in mijn leefomgeving/vriendengroep).

Oh, van mooie, rustigere rock kan ik echter wel genieten.
Afbeelding
Bloodman13
Berichten: 4200
Lid geworden op: maandag 31 mei 2010, 21:14

Re: Het rock/metaltopic

Bericht door Bloodman13 »

fc Barcelona schreef: Totaal niets met metal. Wat me wel opvalt is dat metal freaks vaak kritiek hebben op andere muziekgenres (alle soorten electro, pop, de hedendaagse mainstream muziek) maar als wij eens kritiek op hun leveren zijn ze meteen op hun teentjes getrapt. Ik zit hier waarschijnlijk te generaliseren maar dit is het gevoel dat ik heb (in mijn leefomgeving/vriendengroep).

Oh, van mooie, rustigere rock kan ik echter wel genieten.
Niet over 1 kam scheren. ;)
Dat zijn gewoon mensen die zich als een kind gedragen.
In- of uitklappen •
Afbeelding bedankt trisy12345 voor de sig :D
Toez
Berichten: 4662
Lid geworden op: zaterdag 5 december 2009, 15:42
RS: Dwarf Haze (OSRS)

Re: Het rock/metaltopic

Bericht door Toez »

fc Barcelona schreef: Totaal niets met metal. Wat me wel opvalt is dat metal freaks vaak kritiek hebben op andere muziekgenres (alle soorten electro, pop, de hedendaagse mainstream muziek) maar als wij eens kritiek op hun leveren zijn ze meteen op hun teentjes getrapt. Ik zit hier waarschijnlijk te generaliseren maar dit is het gevoel dat ik heb (in mijn leefomgeving/vriendengroep).

Oh, van mooie, rustigere rock kan ik echter wel genieten.
Valt wel mee.
Ik luister metal, en allerlei soorten rock, en soms nog dubstep (Heel soms).
Ik ken er zo wel meer, maar je hebt natuurlijk ook altijd fanboys, dan is bij iedere muziek genre. :P
/s
Kemal
Berichten: 1776
Lid geworden op: woensdag 22 oktober 2008, 8:07
Clan: #TEAMYOLO&SWAG
Oude naam: kemall

Re: Het rock/metaltopic

Bericht door Kemal »

Bloodman13 schreef:
kemall schreef: Hoezo 2x plaatjes van metal?


En ik heb verder niks met metal :D ben wel een beetje fan van sommige rockbands.
Ik vond geen betere plaatjes. :fluit:

Zeg eens, van welke bands ben je een lichte fan? :)
MaNga
Proud to be a Turk

Afbeelding
Bloodman13
Berichten: 4200
Lid geworden op: maandag 31 mei 2010, 21:14

Re: Het rock/metaltopic

Bericht door Bloodman13 »

Bestaat niet uit enkel geschreeuw.
Prachtwerk :)
Alesana :wub:

Toegevoegd na 48 seconden:
kemall schreef:
Bloodman13 schreef:
kemall schreef: Hoezo 2x plaatjes van metal?


En ik heb verder niks met metal :D ben wel een beetje fan van sommige rockbands.
Ik vond geen betere plaatjes. :fluit:

Zeg eens, van welke bands ben je een lichte fan? :)
MaNga
Die van het Eurovisie songfestival? :)
In- of uitklappen •
Afbeelding bedankt trisy12345 voor de sig :D
Toez
Berichten: 4662
Lid geworden op: zaterdag 5 december 2009, 15:42
RS: Dwarf Haze (OSRS)

Re: Het rock/metaltopic

Bericht door Toez »

Ik zal maar eens even het voorbeeld geven. :)
Ohja, je moet me nog mede-auteur maken.
/s
Bloodman13
Berichten: 4200
Lid geworden op: maandag 31 mei 2010, 21:14

Re: Het rock/metaltopic

Bericht door Bloodman13 »

Toez schreef: Ik zal maar eens even het voorbeeld geven. :)
Ohja, je moet me nog mede-auteur maken.
Dat heb ik toch al gedaan? 0.o
In- of uitklappen •
Afbeelding bedankt trisy12345 voor de sig :D
Toez
Berichten: 4662
Lid geworden op: zaterdag 5 december 2009, 15:42
RS: Dwarf Haze (OSRS)

Re: Het rock/metaltopic

Bericht door Toez »

Nee, bewerk je post, dan zie je ergens onderin "mede-auteur" staan.
Daar vul je mijn naam in en ben ik mede-auteur. :P
/s
Bloodman13
Berichten: 4200
Lid geworden op: maandag 31 mei 2010, 21:14

Re: Het rock/metaltopic

Bericht door Bloodman13 »

Toez schreef: Nee, bewerk je post, dan zie je ergens onderin "mede-auteur" staan.
Daar vul je mijn naam in en ben ik mede-auteur. :P
Done :P
In- of uitklappen •
Afbeelding bedankt trisy12345 voor de sig :D
La Pulga
Berichten: 36572
Lid geworden op: maandag 12 juli 2010, 14:45
Oude naam: Durex

Re: Het rock/metaltopic

Bericht door La Pulga »

fc Barcelona schreef: Totaal niets met metal. Wat me wel opvalt is dat metal freaks vaak kritiek hebben op andere muziekgenres (alle soorten electro, pop, de hedendaagse mainstream muziek) maar als wij eens kritiek op hun leveren zijn ze meteen op hun teentjes getrapt. Ik zit hier waarschijnlijk te generaliseren maar dit is het gevoel dat ik heb (in mijn leefomgeving/vriendengroep).

Oh, van mooie, rustigere rock kan ik echter wel genieten.
Hier kan ik me wel in vinden. En dan maar zeg dat je elektronische muziek makkelijker maakt, ik geef die personen wel eens een laptop met programma als Ableton of FL. Ze hebben geen idee wat ze moeten doen. Elektronische muziek maken is net zo moeilijk als een instrument bespelen. enige verschil is dat je bij elektronische muziek 'knopjes' op de computer indrukt, en bij bijvoorbeeld gitaar aan snaren trekt (als je het kan noemen). Om het maar even grof te zeggen.

Zelf hou ik niet echt van metal. Er zijn misschien 2 of 3 Metallica liedjes die ik wil oké vind, maar ik hou me toch liever bij house. Van de wat minder harde rock, zoals Foo Fighters, Green Day, The Offspring etc. kan ik dan wel vaak genieten.
Afbeelding
☑ Saddam Hussein ☑ Osama Bin Laden ☐ Justin Bieber
In- of uitklappen •
Afbeelding
Polifantj
Berichten: 678
Lid geworden op: woensdag 2 december 2009, 7:17
RS: Polifant (OSRS)
Clan: Guardians of Guthix
Oude naam: giorgi89

Re: Het rock/metaltopic

Bericht door Polifantj »

Geweldig gewoon
Patatje
Berichten: 1324
Lid geworden op: maandag 21 februari 2011, 18:18
RS: 3DoorsDown (p2p)
Oude naam: Patatas

Re: Het rock/metaltopic

Bericht door Patatje »

Ducidni
Berichten: 146
Lid geworden op: dinsdag 10 juli 2012, 22:44

Re: Het rock/metaltopic

Bericht door Ducidni »

Neen, dit topic is veel beter dan het vorige.

Zet de kleuren normaal, alleszins niet eens grappig.
Deep breath and dream a little longer
I'm watching you grow, an idol of my own
Pass this cloak and wrap you in ember
It's better to fly than never reach the sky
sKull
Berichten: 5149
Lid geworden op: maandag 28 mei 2007, 19:42
Contacteer:

Re: Het rock/metaltopic

Bericht door sKull »

fc Barcelona schreef: Totaal niets met metal. Wat me wel opvalt is dat metal freaks vaak kritiek hebben op andere muziekgenres (alle soorten electro, pop, de hedendaagse mainstream muziek) maar als wij eens kritiek op hun leveren zijn ze meteen op hun teentjes getrapt. Ik zit hier waarschijnlijk te generaliseren maar dit is het gevoel dat ik heb (in mijn leefomgeving/vriendengroep).

Oh, van mooie, rustigere rock kan ik echter wel genieten.
Met alle respect, maar ik heb toch eerder het gevoel dat het omgekeerd is. Ik, zelf, ben een grote fan van metal/rock, maar opzich luister ik naar alles. Ik luister naar pop, klassiek, metal, rock, om het even wat. Vele metalheads zijn precies zoals mij. Maar als je luistert naar de doorsnee non-metalhead: WTF wat een shitmuziek, etc. Ik weet niet wat jouw bronnen zijn, maar tot zover ik weet is het erger omgekeerd.
Afbeelding
Schaapje
Berichten: 1557
Lid geworden op: vrijdag 26 maart 2010, 17:38
Clan: We say Meeh

Re: Het rock/metaltopic

Bericht door Schaapje »

Hoi
Laatst gewijzigd door Schaapje op donderdag 21 augustus 2014, 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeelding
rarevogelman
Ex-moderator
Berichten: 8101
Lid geworden op: dinsdag 13 december 2005, 20:22
Clan: Rarevogelman-unit

Re: Het rock/metaltopic

Bericht door rarevogelman »

Skrillex schreef:
fc Barcelona schreef: Totaal niets met metal. Wat me wel opvalt is dat metal freaks vaak kritiek hebben op andere muziekgenres (alle soorten electro, pop, de hedendaagse mainstream muziek) maar als wij eens kritiek op hun leveren zijn ze meteen op hun teentjes getrapt. Ik zit hier waarschijnlijk te generaliseren maar dit is het gevoel dat ik heb (in mijn leefomgeving/vriendengroep).

Oh, van mooie, rustigere rock kan ik echter wel genieten.
Hier kan ik me wel in vinden. En dan maar zeg dat je elektronische muziek makkelijker maakt, ik geef die personen wel eens een laptop met programma als Ableton of FL. Ze hebben geen idee wat ze moeten doen. Elektronische muziek maken is net zo moeilijk als een instrument bespelen. enige verschil is dat je bij elektronische muziek 'knopjes' op de computer indrukt, en bij bijvoorbeeld gitaar aan snaren trekt (als je het kan noemen). Om het maar even grof te zeggen

Zelf hou ik niet echt van metal. Er zijn misschien 2 of 3 Metallica liedjes die ik wil oké vind, maar ik hou me toch liever bij house. Van de wat minder harde rock, zoals Foo Fighters, Green Day, The Offspring etc. kan ik dan wel vaak genieten.
Ik doe beide. Geloof me, een ambient, en als ik me verveel House, stuk heb ik in enkele uurtjes af. Stukken voor piano in redelijk klassieke stijl ben ik weken mee bezig. Nou moet ik wel toegeven dat ik met een popnummer ook zo klaar zou zijn.

Oh en ontopic; qua rock en metal zijn Muse, Radiohead, Smashing Pumpkins, RATM, Death, Ensiferum, Metallica, Wintersun, Emperor, Pink Floyd, Beatles me favoriet.
Afbeelding
Afbeelding
Proud Ex-Luna- Council, Gatekeeper, Warlord, Pk Leader and High Council
La Pulga
Berichten: 36572
Lid geworden op: maandag 12 juli 2010, 14:45
Oude naam: Durex

Re: Het rock/metaltopic

Bericht door La Pulga »

Dan wil ik toch wel eens weten wat jij doet, want bij een goed House nummer ben je toch al snel een uurtje of 25/30 bezig. :P En het gaat zich niet om de tijd, maar om hoe moeilijk het is, ik denk dat je met Ableton iets meer kan dan met een piano. Met Ableton kan je zo'n beetje elk geluid op de wereld na maken wat er is. En voor je eindelijk snapt hoe het werkt, ben je toch wel eventjes bezig. :P Niet dat piano of een ander instrument spelen makkelijk is, maar producen op een computer is dat zeer zeker ook niet. :P
Afbeelding
☑ Saddam Hussein ☑ Osama Bin Laden ☐ Justin Bieber
In- of uitklappen •
Afbeelding
Plaats reactie