Custom-build PC

Heb je een leuk filmpje gevonden? Deel het met ons! Heb je last van een knetterende computer of een kapotte mobiele telefoon? Vraag om hulp!
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14573
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Custom-build PC

Bericht door Bighead »

PSU's zijn overigens ook efficiënter op submaximal load. Verder is een GTX1070 een intens snelle kaart die geschikt zou moeten zijn voor alles dat niet op idiote resoluties draait.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
I Terrie I
Berichten: 3762
Lid geworden op: woensdag 11 juli 2007, 17:30
Clan: None.
Oude naam: Schaatsen3

Re: Custom-build PC

Bericht door I Terrie I »

Thys schreef:
I Terrie I schreef:.
Toch even deze notificatie, bedankt voor je hulp, en de rest ook natuurlijk!

Tot nu toe ben ik tot deze lijst gekomen:
Afbeelding

Nu ben ik een kneus als het gaat om assembleren, dus dat ga ik waarschijnlijk bij een particulier bedrijfje laten doen, inclusief installatie van alles kost dit iets van 45 eu. Enige waar ik op het moment mee zit is of een gigabyte gpu en msi gpu kwaad kan in enige zin?
Waar ga je de build bestellen?
Assembleren is niet echt moeilijk hoor! Maar je kunt ook via Alternate het voor 50 euro laten assembleren als je dat wil. De voeding kan veel kleiner nog. Tevens is je SSD keuze raar en kan je gewoon de 850 serie pakken(of goedekopere crucial)
https://tweakers.net/pricewatch/422396/ ... 500gb.html

@ konijn excuses had inderdaad eroverheen gelezen:)

Afbeelding

Is er geen beter 144HZ scherm te vinden tegenwoordig? Is al best lang weer op de markt. Ga je die 3TB echt gebruiken?
Deze is nog iets efficienter https://tweakers.net/pricewatch/651553/ ... g450m.html
Afbeelding
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Custom-build PC

Bericht door i k0nijn i »

Alternate heeft een actie nu met gratis assemblage (op de Belgische site alleszins).
Afbeelding
SiM0`
Berichten: 6432
Lid geworden op: zaterdag 3 november 2007, 10:35
Contacteer:

Re: Custom-build PC

Bericht door SiM0` »

Ik ga het gewoon nog eens zeggen. Koop aub geen Gigabyte moederbord. Je gaat het je beklagen. Ook die SSD zou ik niet meer kopen. Outdated.
Afbeelding
I Terrie I
Berichten: 3762
Lid geworden op: woensdag 11 juli 2007, 17:30
Clan: None.
Oude naam: Schaatsen3

Re: Custom-build PC

Bericht door I Terrie I »

En nu even een onderbouwing onder dat argument zetten. Kom dan met een betere suggestie? :-k
Afbeelding
dhondtie
Berichten: 796
Lid geworden op: zondag 4 maart 2007, 10:21
Clan: Smokin Mils

Re: Custom-build PC

Bericht door dhondtie »

dhondtie schreef:Stel dat je pc maar 350W vraagt, en je hebt een PSU van 750W, zal je verbruik dan de hele tijd op 750W gaan of geeft de PSU het vermogen dat gevraagd wordt?
Dan geeft de PSU het vermogen dat gevraagd wordt.[/quote]

Dus qua stroomverbruik (en je energierekening) zou dit niet uitmaken of je een 450W of 750W koopt? Is maar, stel dat er later wil geüpgrade worden naar SLI, je een hoog genoege PSU hebt. Maar in de tussentijd wil je natuurlijk ook niet dat je heel veel energiekosten hebt aan een niet SLI-systeem.
Afbeelding
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14573
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Custom-build PC

Bericht door Bighead »

I Terrie I schreef:En nu even een onderbouwing onder dat argument zetten. Kom dan met een betere suggestie? :-k
Zowel Simo als ikzelf hebben dat standpunt al onderbouwd, maar dat weet je zelf ook al aangezien je het over een argument hebt en een argument typisch wordt gebruikt om een standpunt te onderbouwen.

Toegevoegd na 1 minuut en 21 seconden:
dhondtie schreef:
dhondtie schreef:Stel dat je pc maar 350W vraagt, en je hebt een PSU van 750W, zal je verbruik dan de hele tijd op 750W gaan of geeft de PSU het vermogen dat gevraagd wordt?
Dan geeft de PSU het vermogen dat gevraagd wordt.
Dus qua stroomverbruik (en je energierekening) zou dit niet uitmaken of je een 450W of 750W koopt? Is maar, stel dat er later wil geüpgrade worden naar SLI, je een hoog genoege PSU hebt. Maar in de tussentijd wil je natuurlijk ook niet dat je heel veel energiekosten hebt aan een niet SLI-systeem.[/quote]
Gegeven dat de voedingen van vergelijkbare kwaliteit zijn gebruikt de 750W voeding in dat geval minder stroom. Verder ging het volgens mij in dit systeem om een grafische kaart van de 10xx serie, dus tenzij OP een 1080 neemt hoef je je geen zorgen te maken om SLI, dacht ik toch.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
I Terrie I
Berichten: 3762
Lid geworden op: woensdag 11 juli 2007, 17:30
Clan: None.
Oude naam: Schaatsen3

Re: Custom-build PC

Bericht door I Terrie I »

Je snapt best wat ik bedoel en dan koopt hij toch lekker geen Gigabyte moederbord, omdat jullie de support vervelend vonden. Kritiek lukt wel, maar een alternatief geven blijft dus lastig. Stukje over voedingen: https://gathering.tweakers.net/forum/li ... es/1714273
Een grotere voeding nemen voor SLI is echt de grootste bullshit die er is. Upgrade dan gewoon je kaart naar een nieuwere serie. Voeding is meestal efficients op 50% van het te leveren vermogen.


Ik zou lekker een goede 450watt voeding nemen, maar dat is je eigen keuze.
Afbeelding
SiM0`
Berichten: 6432
Lid geworden op: zaterdag 3 november 2007, 10:35
Contacteer:

Re: Custom-build PC

Bericht door SiM0` »

Gigabyte GA-H55M-USB3

Wij verkochten deze bordjes in onze zelfbouw pc's. 2 jaar later kregen we opeens hopen mensen met allemaal hetzelfde probleem. Moederbord defect. Dit kon ooit nog wat gerekt worden door een full power cycle te doen, maar hoe dan ook zou hij de geest geven. Het aparte aan dit probleem was dat het echt enorm hard leek alsof het met opzet gebeurde. Er waren dagen dat ze met 20 mensen tegelijk in de winkel stonden. Dan hoorde we weer een paar weken niets van het probleem totdat de volgende 'batch' daar was. Gigabyte heeft hier nooit fatsoenlijk informatie rond gegeven, laat staan enige vorm van support.

Je moet me niet geloven, maar ik raad je gewoon aan om een ander merk te kopen.
Afbeelding
I Terrie I
Berichten: 3762
Lid geworden op: woensdag 11 juli 2007, 17:30
Clan: None.
Oude naam: Schaatsen3

Re: Custom-build PC

Bericht door I Terrie I »

Oke, nou dan is het duidelijk. Geen Gigabyte board kopen dan:)
Tevens heb ik nu een ASROCK board en deze is ook waardeloos.
Afbeelding
Plaats reactie