Televisie kijken op de computer

Heb je een leuk filmpje gevonden? Deel het met ons! Heb je last van een knetterende computer of een kapotte mobiele telefoon? Vraag om hulp!
Plaats reactie
Hakari
Berichten: 110
Lid geworden op: donderdag 5 februari 2015, 15:28
RS: Hakari (f2p)
Clan: FFA SQUAD
Oude naam: Clan Wars

Televisie kijken op de computer

Bericht door Hakari »

Beste ltf,

Ik loop al een paar weken al met het idee om televisie te kijken op mijn computer. Ik heb al wat gelezen op internet dat er speciale televisie-tuners zijn voor de computer, laptop, etc. Allemaal leuk en aardig, maar ik wil wel graag betaal-televisie kunnen kijken op mijn computer. Met andere woorden: ik wil niet alleen Nederland 1, 2 en 3 kunnen kijken, maar ook zenders als RTL4, etc.

Nu hebben wij hier thuis Ziggo als provider, voor zowel internet, televisie en telefoon. Kabel televisie dus.

Nu had ik gelezen dat zogenaamde DVB-C tuners geschikt zijn om het televisie-signaal, dat via de COAX-kabel naar binnenkomt, kan doorsturen naar je computer. Nu weet ik dat de meeste DVB-C tuners geen smartcard ondersteuning hebben. Naar mijn weten schijnt Ziggo ook kabel-televisie aan te bieden via een standaard-tv abonnement waarbij je zonder smartcard en dus ook geen Humax, Horizon, etc. krijgt (geen idee of dat nou 30 of 45 zenders zijn) Nederland 1,2 en 3 in HD-kwaliteit ontvangt en de rest in SD-kwaliteit.

Nu is dus mijn vraag: geldt dit nou ook voor DVB-C-tuners die voor computers bedoelt zijn? Of alleen de DVB-C tuners die in je televisie zitten?

Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag. Meer informatie gewenst? Meldt het gerust!
Mijn YouTube-kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCIFBpO ... NgMDzqKo3w

Bedankt voor het bekijken, liken, abonneren en delen!

Afbeelding
MrSenne
Berichten: 17974
Lid geworden op: maandag 14 mei 2007, 16:12

Re: Televisie kijken op de computer

Bericht door MrSenne »

Heeft Ziggo niet gewoon een online mogelijkheid om TV te kijken? Zoals wij in België hebben met Yelo en dergelijke?
Gio
Tijdelijk afwezig
Berichten: 3495
Lid geworden op: vrijdag 22 april 2011, 14:54
RS: Gi0 (p2p)
Extra rang: Vroege vogel
Contacteer:

Re: Televisie kijken op de computer

Bericht door Gio »

Ziggo heeft als goed is ook online mogelijkheid. Mijn vader had dat wel.
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: Televisie kijken op de computer

Bericht door Mystery »

Yes, heeft het. Gewoon via mijn ziggo inloggen en dan hier: https://www.ziggogo.tv/nl/. Helaas wel op IE of iets anders, want het gebruikt silverlight.
Hakari
Berichten: 110
Lid geworden op: donderdag 5 februari 2015, 15:28
RS: Hakari (f2p)
Clan: FFA SQUAD
Oude naam: Clan Wars

Re: Televisie kijken op de computer

Bericht door Hakari »

Allereerst, bedankt voor de reacties.

Ja, ik weet het dat Ziggo een dienst heeft dat je online tv kunt kijken. Echter, ik wil graag ook op kunnen nemen en het liefst direct naar de hardeschijf van mijn computer. Opnames van decoders zoals de Humax, Horizon, etc. zijn beveiligd tegen het overzetten naar de computer. Nu weet ik dat je dat met bepaalde methodes kunt omzeilen, maar ik vind dat allemaal erg omslachtig. Zeker wanneer er een periode is dat ik vaak van plan ben op te nemen.

Jullie tip/tips zijn goed bedoelt, maar dit is dus niet wat ik wil. :)
Mijn YouTube-kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCIFBpO ... NgMDzqKo3w

Bedankt voor het bekijken, liken, abonneren en delen!

Afbeelding
Plaats reactie