2017 Albums

Heb je een leuk filmpje gevonden? Deel het met ons! Heb je last van een knetterende computer of een kapotte mobiele telefoon? Vraag om hulp!
Plaats reactie
Melliw Naj
Berichten: 9370
Lid geworden op: zaterdag 19 november 2011, 21:40

2017 Albums

Bericht door Melliw Naj »

Ik wilde een paar albums wat gerelease zijn in 2017 hier droppen wat ik tof vind. Ik zat alleen te twijfelen in welk topic ik het beste zou passen en vroeg daarom aan Aphex wat hij het beste vond. Hij vertelde mij dat ik het beste naar Ambient topic kan gaan, wat ik goed kan begrijpen want de meeste albums vallen eronder en de mensen wie het topic lezen zullen een gedeelte tof vinden vinden. Alleen heb ik een paar andere releases erbij gestopt, wat er totaal niet thuis hoort dus ik maak maar een los topic ervoor aan.

Ik betwijfel of mensen staan te wachten op de meeste albums hier, maar misschien zit er wat tussen wat je tof vindt. Misschien dat ik over een paar maanden weer update doe om mensen obscure release mee te geven in genres dat men tof vindt. Dan kan ik ook andere genres meepakken zoals Metal.

Ik heb mijzelf wel beperkt met albums, want anders was er helemaal geen overzicht meer. Verder heb ik een willekeurig nummer van het album gepakt, meestal de meest beluisterde. Dit betekent niet dat het beste is van het album en kan misschien zijn dat het een genre meer pakt dan de andere (bijvoorbeeld het nummer Ambient is terwijl een andere nummer Techno is). De dikgedrukte deden het erg goed voor mij, erbij zeggen dat sommige albums erg moesten groeien (albums van Jonwayne en Arca bijvoorbeeld).

- Kangding Ray – Hyper Opal Mantis (Ambient/Glitch/Minimal/Techno)
- Xiu Xiu – Forget (Experimental Pop/Indie)
- Wiliam Basinski – A Shadow In Time (Ambient/Drone)
- Wiley – Godfather (Grime)
- Cloistral - Զուգահեռներ (Techno/Noise/(Dark) Ambient)
- Oto Hiax – Oto Hiax (Glitch/Prog Electronic/Ambient)
- Black Merlin – Proto World (Tribal Techno/Dark Ambient)
- Age Coin – Performance (Industrial Techno/Ambient)
- Vargdöd – Brutal Disciplin (Industrial Techno/Post Industrial/Ambient)
- Jonwayne – Rap album two (Rap) (Denk wat voor Sam)
- Mount Eerie – A Crow Looked At Me (Folk/Sing & Songwriter)
- Soulwax – From Deewee (Electronic/Indie)
- Arca – Arca (Art Pop/Glitch/Ambient/Post Industrial)
- Pan Daijing – A Satan Sight (Noise/Industrial Techno)
- The Empire Line – Syndicat de la Couture (Noise/Electronic/Techno)
- Spinvis – Trein Vuur Dageraad (Sing & Songwriter/Indie)
- Marcus Fjellström - Skelektikon (Dark Ambient/Experimental/Drone/Modern Classic)
- Dead Neanderthals – Craters (Drone/Free Jazz/Experimental)
- Dave Phillips – Rise (Dark Ambient/Noise/Experimental/Angstaanjagend)
- Varg - Nordic Flora Series Pt. 3: Gore-Tex Cit (Ambient Techno/AOTY 2017)
- Internazionale - The Pale and the Colorful (Industrial/Ambient/Electronic)
- Gnod - Just Say No to the Psycho Right-Wing Capitalist Fascist Industrial Machine (Psychedelic Rock/Drone/Ambient)
- Gas - Narkopop (Minimal/Ambient/Techno)
- Dot Product - 2080 (Dark Ambient/Soundscapes/Experimental) (Twee ex-DnB artiesten)
- Ulwhednar – Modern Silver (Dark Ambient/Techno)
- Aaron Dilloway – The Gag File (Harsh Noise/Drone/Experimental)
- Stuff. - Old Dreams New Planets (Jazz/Instrumental Hip-Hop/Electronic)

Als het nummer je wat aanspreekt zou ik het album checken, in het geheel komen vaak nummers beter tot hun recht dan zo los.

Ik weet dat het een geliefde artiest is hier, dat zijn album bij sommige in de smaak valt, maar Kendrick Damn. ga je niet terug vinden in mijn 2017 lijsten. Muzikaal komt het niet in de buurt van TPAB, maar ook helemaal niet in de buurt, en Kendricks rap zelf heeft mij nooit veel bekoren. Het album is bij het begin sterk, maar vanaf het nummer met Rihanna zakt het in voor mij, met soms een degelijke rap stukje. God is het meest kutte nummer van hem.

Andere album dat je niet terug gaat vinden, maar dat ik wel wil noemen is Sufjan Stevens - Carrie & Lowell live. Het is een live versie van het album, dus daarom niet in terug. Het album is veel meer uitdagender en experimenteler op de live versie, maar nog steeds komen de zware teksten goed naar voren. Ik ben gewoon een keiharde Sufjan fanboy en alles van hem is automatisch een 10 voor mij.
Wup
Berichten: 9502
Lid geworden op: woensdag 8 augustus 2007, 19:08
RS: Torqedo (OSRS)
Clan: þ
Oude naam: Wuppie26

Re: 2017 Albums

Bericht door Wup »

Allemaal mainstream normie bagger. Houd je niet van alternatieve muziek?
Ack! Raya van Mattaveld
Afbeelding
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40330
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: 2017 Albums

Bericht door Daan »

Valt me inderdaad ook wel een beetje van je tegen Jan Willem. Ik dacht dat jij altijd zo iemand was van "kijk mii eens bijzondere muziek luisteren!!" maar blijkbaar heb ik dat dus fout.
Melliw Naj
Berichten: 9370
Lid geworden op: zaterdag 19 november 2011, 21:40

Re: 2017 Albums

Bericht door Melliw Naj »

Wup schreef: maandag 8 mei 2017, 16:51 Allemaal mainstream normie bagger. Houd je niet van alternatieve muziek?
Nope, niet mijn smaak. Ik houd het graag toegankelijk voor mijzelf.

Toegevoegd na 50 seconden:
Daan schreef: maandag 8 mei 2017, 16:53 Valt me inderdaad ook wel een beetje van je tegen Jan Willem. Ik dacht dat jij altijd zo iemand was van "kijk mii eens bijzondere muziek luisteren!!" maar blijkbaar heb ik dat dus fout.
Excuses voor het tegen vallen. Maar over het laatste gedeelte heb je inderdaad blijkbaar fout.

Toegevoegd na 5 minuten en 54 seconden:
Ik heb dit jaar bijvoorbeeld ook Drake - More Life, The XX - I See You, Gorillaz - Humanz, Father John Misty - Pure Comedy en The Flaming Lips - Oczy Mlody geluisterd, maar die waren te alternatief, ontoegankelijk en te origineel voor mij. Dat gaat mij muziekpet te boven, werd continue op het verkeerde been gezet en verrast.
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40330
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: 2017 Albums

Bericht door Daan »

Boef en Sheeran al geprobeerd?!
Melliw Naj
Berichten: 9370
Lid geworden op: zaterdag 19 november 2011, 21:40

Re: 2017 Albums

Bericht door Melliw Naj »

Ik heb serieus 1x Boef op gehad en Ed Sheeran heb ik vast wel groot gedeelte gehoord, maar meer omdat het om mij heen gedraaid wordt en in elke winkel.
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: 2017 Albums

Bericht door Sam »

Even, dat irish girl nummer van Ed Sheeran vind ik serieus best wel chill.

Verder ziet het er wel mooi uit, ik zal wat me interessant lijkt vanavond eens luisteren. Specifiek die met mijn naam erbij.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Melliw Naj
Berichten: 9370
Lid geworden op: zaterdag 19 november 2011, 21:40

Re: 2017 Albums

Bericht door Melliw Naj »

Ik had je naam bijgezet omdat je volgens mij rap/hiphop kan waarderen. Jonwayne vind ik erg underrated en ik begrijp niet hoezo. Zijn teksten zijn redelijk zwaar, hij heeft laatste jaren een zware alcoholprobleem overwonnen en zijn suïcide gedachtes zijn weg, je merkt wel dat de thema's terug komen op het album. 'Where the beer flows like memes, seeded without a peer' bijv.
Aaron
Ex-chatmoderator
Berichten: 2952
Lid geworden op: zondag 11 maart 2012, 11:10
Oude naam: AaronZeeschildpad

Re: 2017 Albums

Bericht door Aaron »

Daan schreef: maandag 8 mei 2017, 17:23 Boef en Sheeran al geprobeerd?!
Ik heb slaaptekort want ik slaap te kort.

legendarisch. 8-[
Afbeelding
Plaats reactie