Computer samenstellen

Heb je een leuk filmpje gevonden? Deel het met ons! Heb je last van een knetterende computer of een kapotte mobiele telefoon? Vraag om hulp!
Plaats reactie
Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Computer samenstellen

Bericht door Meutr »

Dag vrienden

Mijn huidige PC is wat verouderd, dus ik zou graag een nieuwe samenstellen. Het zou voornamelijk een gaming-PC zijn. Daarnaast zou hij dienen als reguliere computer (media afspelen/streamen, surfen, excel, ..). Het budget is een kleine 900, max. 1000 euro. Het doel is om er minstens de komende vijf jaar deftig mee te kunnen gamen. Als hij nieuw binnenkomt, verwacht ik in feite om er zo goed als elke game op de hoogste settings mee te kunnen spelen. Is dat doenbaar met mijn budget? Als het goedkoper kan, zoveel te beter natuurlijk.

Ik ken zelf weinig of niets van PC's, dus ik zou het appreciëren moesten jullie wat bijeen toveren op de volgende website:

https://www.alternate.be/PCs/Stel-je-ei ... category/0

Het is overigens niet super dringend, dus stel dat jullie op de hoogte zouden zijn van het feit dat er binnenkort een interessante videokaart, processor of wat dan ook uitkomt, en het is het waard om daarop te wachten.. Dan vind ik dat prima.


Bedankt!
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
Dieselpker
Berichten: 11644
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Computer samenstellen

Bericht door Dieselpker »

Denk dat je doel voor 5 jaar lang de nieuwste games op hoogste settings spelen met dit budget wat overmoedig is. Maar je kan er best wat flinks van samenstellen, daar niet van.

Met dat budget zou je waarschijnlijk settlen voor een GTX1060 denk ik, aangezien de 1070 al 500+ is. Die heb je wel minimaal nodig als je jouw doel van de komende 5 jaar wilt aantikken.
FEYENOORD ROTTERDAM
Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Re: Computer samenstellen

Bericht door Meutr »

Ja, ik zag net op Tweakers dat een high end PC echt al naar de 2000 euro gaat.

Maar goed, er moet toch een PC van 1000 euro samen te stellen zijn, waarmee ik alle HUIDIGE games op de hoogste instellingen kan spelen? In feite game ik maar een uur of twee per week, dus ik ga er nu ook geen 2000 euro aan spenderen. Ik wil gewoon wat up to date zijn.

Toegevoegd na 1 uur, 49 minuten en 42 seconden:
Feedback hierop?

Afbeelding
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
Aron

Re: Computer samenstellen

Bericht door Aron »

Windows heel snel uit je mandje gooien
Armajail
Berichten: 357
Lid geworden op: donderdag 19 november 2015, 15:23

Re: Computer samenstellen

Bericht door Armajail »

Aron schreef: zaterdag 20 januari 2018, 19:28 Windows heel snel uit je mandje gooien
Euhm ... hoe ga je dan je pc laten draaien? Bios is dat het enige wat je te zien zal krijgen.
07 Ranger boots: #0 - Abby dagger van Abby demon: #1 -
Easy clues: #50 - Med clues: #410 - Hard clues: #272 - Elite clues: #20 - Master clues: #10
Aron

Re: Computer samenstellen

Bericht door Aron »

USB stick en Windows installeren
Daminovich
Berichten: 6420
Lid geworden op: donderdag 29 juli 2010, 17:49
Clan: Geen
Oude naam: Damien H

Re: Computer samenstellen

Bericht door Daminovich »

Aron schreef: zaterdag 20 januari 2018, 19:45 USB stick en Windows installeren
Inderdaad, met een key van je vorige installatie allemaal geen probleem zowat
Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Re: Computer samenstellen

Bericht door Meutr »

Feedback qua hardware? 8-[
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
Dieselpker
Berichten: 11644
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Computer samenstellen

Bericht door Dieselpker »

Enige waar ik gaan verstand van heb is die processor, de rest is in orde.
FEYENOORD ROTTERDAM
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Computer samenstellen

Bericht door Zeekoe »

Ik heb ook geen idee hoe het tegenwoordig zit met de samenwerking tussen AMD processoren en nvidea kaarten, vroeger leidde dat soms tot problemen. Dus misschien dat even checken voor de zekerheid.
Daminovich
Berichten: 6420
Lid geworden op: donderdag 29 juli 2010, 17:49
Clan: Geen
Oude naam: Damien H

Re: Computer samenstellen

Bericht door Daminovich »

Dan kan je het beste een topic op tweakers aanmaken :p
Plaats reactie