~~!Avianses guide voor mensen zonder 70 ranged!~ BEST OF ALL

Op monsterjacht? Lees voordat je gaat een guide!
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
zwerf hondje
Berichten: 300
Lid geworden op: dinsdag 3 maart 2009, 17:11
Clan: Dutch Delight

~~!Avianses guide voor mensen zonder 70 ranged!~ BEST OF ALL

Bericht door zwerf hondje »

!Lezen=rate!
Hallo beste mensen!

Dit is mijn eerste guide. Mijn guide is voor mensen die geen 70 ranged hebben en toch naar aviansies willen om daar is goed geld te verdienen.
Inhoud:
1. Waarom aviansies?
2. Wat zijn aviansies?
3. Requirements.
4. Iventory.
5. Armour.
6. Route.
7. Ter plekke.
8. Drops.
9. Slot.
10. Tips.
11. FAQ
1. Waarom Aviansies?
Je gaat natuurlijk naar aviansies voor de adamantite bars. Ik zelf wilde heel graag naar aviansies maar ik had geen 70 ranged en ook nooit zin om het 70 te gaan trainen. Toen dacht ik: Ik ga gewoon naar aviansies met een saradomin item, een armadyl item en een zamorak item. De eerste keer haal je nooit zoveel winst omdat je dan alles nog moet kopen maar daarna maak je heel veel winst.
2. Wat zijn aviansies?
Aviansies zijn aanhangers van de god Armadyl. je hebt ze van combat 131, 137, 148,97, 94, 92, 89, 84, 83, 79, 73, 71. Het zijn een soort van vogels dus moet je ze met ranged doden. Ze zijn bekend vanwege hun adamantite bars die ze droppen. Ze droppen 4 bars noted dus hoef je niet te banken. (Niet altijd, ongeveer 1 keer om de 4 kills) 1 bar drop is gelijk al 12.6k!
Zo zien ze er uit:
Afbeelding
3. Requirements.
Omdat mijn guide voor mensen is die geen 70 ranged hebben, heb je niet de zelfde requirements nodig als iemand die wel 70 ranged heeft.

- 61 ranged. Om een rune crossbow te kunnen dragen.
- Minimaal 40 defence, hoger is altijd beter :mrgreen: . Om een rune armour voor een god item te kunnen dragen.
- 43 Prayer. Voor protect from melee. Want onderweg naar de grot toe kom je trolls van 67 tegen de soms ook nog wel schade aan brengen en nadat je de steen opzij hebt geduwt zijn er wolven die ook nog veel hitten.
- 60-65 HP. (meer is altijd goed :mrgreen: )
- 60 Strength. Om de steen voor de God Wars Duneon opzij te duwen.
- 55 Slayer is handig voor broad tipped bolts, want die geven meer ranged strength dan mithril bolts. (broad tipped bolts geven +100 bonus en mithril geven 82)
- 61 Magic is handig voor Trollheim telepoort, dat scheelt een heel stuk lopen. Je hebt dan wel de quest Eadgar´s Ruse gedaan.
- de quest: death plateau en troll stronghold.

4. Inventory.
Je moet inventory moet er ongeveer zo uit zien:

Afbeelding

- +/- 50 bones to peaches.
- +/- 100 nature runes.
- +/- 1000 fire runes. (meer is altijd goed)
- 12 GP voor climbing boots.
- 5 ranging pots (4)
- Game necklace.
- Voor de rest eten.
- Als je voor het eerst naar de God wars dungeon gaat MOET je een ROPE meenemen, anders kan je niet de grot in.

Het is handig om 2 plekken over te houden voor drops die je al snel krijgt.
5. Armour.
Dit is handige armour voor aviansies die goede defence geeft en als je geen 70 ranged hebt
Afbeelding

- Saradomin full helm.
- Armadyl pendant.
- Ava’s accumalator.
- Broad tipped bolts / mithril bolts.
- Rune crossbow.
- Red d’ hide body.
- Dragon sq shield / Toktz-ket-xil shield.
- Zamorak plateskirt.
- Red d’ hide vambraces.
- Snakeskin boots.
- Ring of wealth / ring of life.


Als je niet genoeg geld hebt voor een saradomin full helm is dit een goede gear:

Afbeelding


- Archer helmet.
- Ava’s accumalator.
- Armadyl pendant.
- Red d’ hide body.
- Rune crossbow.
- Zamorak plateskirt.
- Saradomin god book. (van Horror from the Deep)
- Broad tipped bolts / mithril bolts.
- Red d’ hide vambraces.
- Snakeskin boots.
- Ring of wealth / ring of life.
6. Route.

De route vanaf Burthorpe Gamingsroom:

Afbeelding

Route vanaf Trollheim:

Afbeelding

Route vanaf de steen naar de god wars dungeon:

Afbeelding
7. Ter plekke.

Afbeelding



8. Drops.

Je gaat natuurlijk naar aviansies voor de adamantite bars. Maar ze droppen ook nog andere spullen: (de dik gedrukte, rode letter drops pak ik op)

• 4 Adamantite bar (noted).

• 15 Air rune.

• 5 Antipoison(3).

• 11 Blood rune.

• Clue scroll (level 3). (als ik er nog geen heb)

• Dragon spear(p).

• Grimy guam, grimy marrentil, grimy tarromin, grimy harralander, grimy ranarr, grimy irit, grimy avantoe, grimy kwuarm, grimy cadantine, grimy lantadyme of grimy dwarf weed.

• 2 Law rune.

• Loop half of a key.

• 9 Nature rune.

• Nature talisman.

• Rune dagger(p+). (die moet je high alchen)

• 5 Rune javelin.

• Runite limbs. (die moet je high alchen)

• Silver ore.

• 5 Swordfish. (altijd handig om je even bij te healen)

• Tooth half of a key.

• 30 Water rune.


Dit was één van mijn trips naar aviansies:

Afbeelding

Ik kon toen nog langer blijven maar ik had mijn doel gehaald.
9. Slot.

Ik vond het erg leuk om deze guide te maken en mijn manier om naar aviansies te gaan met jullie te delen. Het duurde zo’n 3-4uur om het te maken en tussendoor was ik bezig met avainsies om kill counts te maken en de plaatjes van de drops. Ik heb expres niet erbij geschreven hoeveel geld je per uur zou kunnen verdienen want dat valt altijd tegen. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben en veel succes bij aviansies!
10. Tips.

Met dank aan Puma Puma PK!!

- Als je voor het eerst naar GWD gaat moet je een rope meenemen zodat je de Dungeon in kan.
- Gebruik je Bones To Peaches tabs pas als je zoveel mogelijk Bones hebt, alle bones in je Inventory zullen namelijk veranderen in Peaches dus het is zonde als je maar 4 Bones in je inventory hebt. Als je Bones te kort komt kill dan even wat Goblins die ook in de GWD rondlopen.
- Als je lang wilt blijven neem pak dan geen Herbs op of probeer die te verkopen met korting aan 1 Def pures die Prayer gebruiken.

11. FAQ.

:?: = Waar kan ik een armadyl pendant vinden?
:!: Die krijg je door de quest temple of Ikov te doen en als je hem kwijt bent geraakt moet je kijken welke kant je hebt gekozen, de goede of slechte kant, als je de goede hebt moet je gaan praten met een guard of armadyl en dan krijg je hem en als je de slechte kant heb gekozen moet je een guard of armadyl doden tot dat je er eentje vindt. Om door het hek te komen moet je een lucien pendant dragen. Die krijg je door met lucien te praten.

:?: Kan ik een damaged book ook gebruiken in plaats van een vol boek?
:!: Ja, dat werkt ook als een God Item.

:?:
:!:


RATE OR HATE

[1 / 10]


DOEI!!

Zwerf hondje.

(last update=zaterdag, 31 juli, 2010)
Laatst gewijzigd door zwerf hondje op zondag 13 maart 2011, 15:32, 26 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
firesed
Berichten: 100
Lid geworden op: vrijdag 2 mei 2008, 19:50

Re: *Avainsies guide voor minder dan 70 ranged!!*

Bericht door firesed »

eerst even een paar verbeterpunten ;)

Titel: *Avainsies guide voor minder dan 70 ranged!!* dit moet avansies zijn:P
de lvls van de beesten rankschikken op oplopend? is veel duidelijker
Invenstory? Inventory ;)
ik zal hem even controleren op spelfouten, er zitten er een héeleboel in
moet je voor trollheim teleport geen quest ook hebben? ipv alleen lvl requirement?

over de inhoud:
Duidelijk ;)
makkelijk verteld (pluspunt)

7,5 :bier:
Yves W
Berichten: 15699
Lid geworden op: maandag 31 december 2007, 17:57

Re: *Avainsies guide voor minder dan 70 ranged!!*

Bericht door Yves W »

firesed schreef:eerst even een paar verbeterpunten ;)

Titel: *Avainsies guide voor minder dan 70 ranged!!* dit moet avansies zijn:P
Aviansies, niet Avansies
Afbeelding
zwerf hondje
Berichten: 300
Lid geworden op: dinsdag 3 maart 2009, 17:11
Clan: Dutch Delight

Re: *Aviansies guide voor minder dan 70 ranged!!*

Bericht door zwerf hondje »

Ik heb hem verbeterd, ik hoop dat ie nu goed is.^^ :mrgreen:
Afbeelding
Thomas
Berichten: 11189
Lid geworden op: zaterdag 16 januari 2010, 15:03
RS: SP00NTECH (OSRS)
Clan: Tipaward manipulator

Re: *Aviansies guide voor minder dan 70 ranged!!*

Bericht door Thomas »

Nice guide, ik kan hem wel gebruiken(65 range en def en 47 pray), maar kan je mithril of ruby(e) of diamond(e) ook gebruiken voor snelle kills?

8.5/10
Afbeelding Lisette 24/11/2015 :oops: :wub:
Afbeelding
Afbeelding
IceyBallz
Berichten: 1860
Lid geworden op: vrijdag 21 september 2007, 19:07
Clan: Lunagang - Teak
Oude naam: TomJ
Contacteer:

Re: *Aviansies guide voor minder dan 70 ranged!!*

Bericht door IceyBallz »

't is 'opzij duwen', niet 'opzei duwen'. :P

(@ je plaatje)

Dit heb ik ook lang gedaan, hier ben ik naar 70 ranged gekomen.
[uitklappen]Afbeelding[/uitklappen]Afbeelding
zwerf hondje
Berichten: 300
Lid geworden op: dinsdag 3 maart 2009, 17:11
Clan: Dutch Delight

Re: *Aviansies guide voor minder dan 70 ranged!!*

Bericht door zwerf hondje »

zammostrike schreef:Nice guide, ik kan hem wel gebruiken(65 range en def en 47 pray), maar kan je mithril of ruby(e) of diamond(e) ook gebruiken voor snelle kills?
ja dat kan.
IceyBallz schreef:'t is 'opzij duwen', niet 'opzei duwen'. :P

(@ je plaatje)
thnx maar het zit in het plaatje en dat gaat niet zo makkelijk:P (ik ben het plaatje kwijt:P)
Afbeelding
Cha0s Dutch
Berichten: 73
Lid geworden op: zondag 21 februari 2010, 14:11
RS: Cha0s Dutch (p2p)

Re: *Aviansies guide voor minder dan 70 ranged!!*

Bericht door Cha0s Dutch »

Leuke guide. Ik ga deze snel zelf eens gebruiken! ;)
Puma
Ex-moderator
Berichten: 8754
Lid geworden op: maandag 12 mei 2008, 21:18

Re: *Aviansies guide voor minder dan 70 ranged!!*

Bericht door Puma »

Een van de weinige Aviansies guides voor lage levels. Ik heb zelf maar 45 Defence dus ik weet wel een beetje hoe het is. Je kunt op 40~50 Defence ook gewoon Max. kc halen wat veel mensen niet verwachten. Ik heb nog wel een aantal tips voor je guide:

- Als je voor het eerst naar GWD gaat moet je een Mithril grapple meenemen zodat je de Dungeon in kan. Ik denk dat het belangrijk is omdat even toe te voegen in het hoofdstukje ''Inventory''. Zeker omdat dit een guide is voor mensen met een laag Ranged/Defence die dus waarschijnlijk nog nooit in GWD zijn geweest.
- Gebruik je Bones To Peaches tabs pas als je zoveel mogelijk Bones hebt, alle bones in je Inventory zullen namelijk veranderen in Peaches dus het is zonde als je maar 4 Bones in je inventory hebt. Als je Bones te kort komt kill dan even wat Goblins die ook in de GWD rondlopen.
- Ik neem zelf altijd een Fire staff mee in plaats van Fire runes. Dit is wat goedkoper en je zal nooit Fire runes te kort komen. Nature runes krijg je over het algemeen wel snel van Aviansies. Als je per ongeluk je Fire staff kwijt raakt kun je altijd nog wat Pyre fiends killen die af en toe een Fire staff en Fire runes droppen. Deze zijn erg makkelijk te killen.
- Als je lang wilt blijven neem pak dan geen Herbs op of probeer die te verkopen met korting aan 1 Def pures die Prayer gebruiken.
- Draag geen Ring of Wealth (RoW), hierdoor krijg je wel meer Rune daggers (P++) maar minder Addamantite bars. Je kunt dan beter kiezen voor een Ring of Life, zeker als je soms last heb van lagg en dc's.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt! Ik heb ook nog even een plaatje van mij Aviansie armour erbij gepakt:
Afbeelding
^ Rune kiteshield kun je vervangen door een Saradomin kiteshield en dan een Archer helmet dragen. Ik had toen alleen nog geen 45 Defence.

Hiermee is het mij gelukt op diverse keren 1k+ kc te halen en zelfs een keer Max. kc (4k kills).

Neem dan Snakeskin boots mee in je inventory en doe die aan als je aankomt in de GWD. Je Climbing boots kun je dan droppen, dit is vooral handig als je lang in de GWD blijft.
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding Afbeelding Afbeelding
zwerf hondje
Berichten: 300
Lid geworden op: dinsdag 3 maart 2009, 17:11
Clan: Dutch Delight

Re: *Aviansies guide voor minder dan 70 ranged!!*

Bericht door zwerf hondje »

Puma Puma Pk schreef:Een van de weinige Aviansies guides voor lage levels. Ik heb zelf maar 45 Defence dus ik weet wel een beetje hoe het is. Je kunt op 40~50 Defence ook gewoon Max. kc halen wat veel mensen niet verwachten. Ik heb nog wel een aantal tips voor je guide:

- Als je voor het eerst naar GWD gaat moet je een Mithril grapple meenemen zodat je de Dungeon in kan. Ik denk dat het belangrijk is omdat even toe te voegen in het hoofdstukje ''Inventory''. Zeker omdat dit een guide is voor mensen met een laag Ranged/Defence die dus waarschijnlijk nog nooit in GWD zijn geweest.
- Gebruik je Bones To Peaches tabs pas als je zoveel mogelijk Bones hebt, alle bones in je Inventory zullen namelijk veranderen in Peaches dus het is zonde als je maar 4 Bones in je inventory hebt. Als je Bones te kort komt kill dan even wat Goblins die ook in de GWD rondlopen.
- Ik neem zelf altijd een Fire staff mee in plaats van Fire runes. Dit is wat goedkoper en je zal nooit Fire runes te kort komen. Nature runes krijg je over het algemeen wel snel van Aviansies. Als je per ongeluk je Fire staff kwijt raakt kun je altijd nog wat Pyre fiends killen die af en toe een Fire staff en Fire runes droppen. Deze zijn erg makkelijk te killen.
- Als je lang wilt blijven neem pak dan geen Herbs op of probeer die te verkopen met korting aan 1 Def pures die Prayer gebruiken.
- Draag geen Ring of Wealth (RoW), hierdoor krijg je wel meer Rune daggers (P++) maar minder Addamantite bars. Je kunt dan beter kiezen voor een Ring of Life, zeker als je soms last heb van lagg en dc's.

ok ik zet ze erbij! heel erg bedankt voor je tips. ik maak gelijk een nieuw hoofdstuk.
Afbeelding
S olar
Berichten: 308
Lid geworden op: vrijdag 16 oktober 2009, 19:47
Clan: TEAK
Oude naam: solarbeam

Re: *Aviansies guide voor minder dan 70 ranged!!*

Bericht door S olar »

Puma Puma Pk schreef: - Als je voor het eerst naar GWD gaat moet je een Mithril grapple meenemen zodat je de Dungeon in kan. Ik denk dat het belangrijk is omdat even toe te voegen in het hoofdstukje ''Inventory''. Zeker omdat dit een guide is voor mensen met een laag Ranged/Defence die dus waarschijnlijk nog nooit in GWD zijn geweest.

- Ik neem zelf altijd een Fire staff mee in plaats van Fire runes. Dit is wat goedkoper en je zal nooit Fire runes te kort komen. Nature runes krijg je over het algemeen wel snel van Aviansies. Als je per ongeluk je Fire staff kwijt raakt kun je altijd nog wat Pyre fiends killen die af en toe een Fire staff en Fire runes droppen. Deze zijn erg makkelijk te killen.
-je moet die grapple niet meenemen , om 1e keer binnen te geraken in GWD wel een rope, die grapple dient enkel om de armadyl ruimte binnen te gaan.
-velen nemen fire runes zodat ze hun crossbow niet per ongeluk kunnen alchen
Afbeelding
Rangetuf
Berichten: 244
Lid geworden op: woensdag 30 januari 2008, 14:20
Clan: Richguards
Oude naam: Pieter DC
Contacteer:

Re: *Aviansies guide voor minder dan 70 ranged!!*

Bericht door Rangetuf »

hocus spocus schreef: -velen nemen fire runes zodat ze hun crossbow niet per ongeluk kunnen alchen
Inderdaad, zelf ook al heel veel meegemaakt, je staat er dan zo en opeens is je crossbow weg
Cancel Drop
Berichten: 1887
Lid geworden op: vrijdag 28 december 2007, 18:11
Clan: -
Oude naam: Lante
Contacteer:

Re: *Aviansies guide voor minder dan 70 ranged!!*

Bericht door Cancel Drop »

mooie guide maar ik raad dit ten zeerste af!

hoe hoger je ranged hoe minder je betaalt voor je inventory (omdat je ze sneller killt en minder moet healen en dergelijke), hoe sneller je ze killt en hoe meer drops je krijgt.

het verschil tussen 61 ranged en laat ons zeggen 85 ranged is gigantisch. stats blijven voor altijd, stuff niet.
Afbeelding
iCapricorn
[/size]
Attack 66/70 -- Strength 70/70 -- Defence 71/99 -- Ranged 83/99 -- Prayer 60/70 -- Summoning 40/70
IceTea Zero
[/size]
Attack 1 -- Strength 1 -- Defence 41/75 -- Ranged 1 -- Prayer 1 -- Summoning 31/95
zwerf hondje
Berichten: 300
Lid geworden op: dinsdag 3 maart 2009, 17:11
Clan: Dutch Delight

Re: *Aviansies guide voor minder dan 70 ranged!!*

Bericht door zwerf hondje »

Lante schreef:mooie guide maar ik raad dit ten zeerste af!

hoe hoger je ranged hoe minder je betaalt voor je inventory (omdat je ze sneller killt en minder moet healen en dergelijke), hoe sneller je ze killt en hoe meer drops je krijgt.

het verschil tussen 61 ranged en laat ons zeggen 85 ranged is gigantisch. stats blijven voor altijd, stuff niet.
Lol, i inventory kost misschien hoogstens 40k, en je eind drops zeg maar is vaak meer dan 1mil. En natuurlijk gaat het langzamer kills maken. Mijn guide is voor mensen met MINDER dan 70 ranged dus moet je wel iets meer betalen dat is nu eenmaal zo.
Afbeelding
Mike Ross
Berichten: 3823
Lid geworden op: zaterdag 24 mei 2008, 10:48
RS: Gabiysh (p2p)

Re: *Aviansies guide voor minder dan 70 ranged!!*

Bericht door Mike Ross »

Ik ging vroeger met Addy Crossbow naar Aviansies omdat ik nog geen 61 ranged had. Zelfs dat gaat makkelijk, ik kreeg 1452 KC voor mijn Bones to Peaches op waren. Het is echt onzin dat je meer dan 70 ranged nodig hebt voor Aviansies, zoals sommige zeggen.

Nice guide btw: 9/10
Cancel Drop
Berichten: 1887
Lid geworden op: vrijdag 28 december 2007, 18:11
Clan: -
Oude naam: Lante
Contacteer:

Re: *Aviansies guide voor minder dan 70 ranged!!*

Bericht door Cancel Drop »

zwerf hondje schreef:
Lante schreef:mooie guide maar ik raad dit ten zeerste af!

hoe hoger je ranged hoe minder je betaalt voor je inventory (omdat je ze sneller killt en minder moet healen en dergelijke), hoe sneller je ze killt en hoe meer drops je krijgt.

het verschil tussen 61 ranged en laat ons zeggen 85 ranged is gigantisch. stats blijven voor altijd, stuff niet.
Lol, i inventory kost misschien hoogstens 40k, en je eind drops zeg maar is vaak meer dan 1mil. En natuurlijk gaat het langzamer kills maken. Mijn guide is voor mensen met MINDER dan 70 ranged dus moet je wel iets meer betalen dat is nu eenmaal zo.
Toch is een laag ranged level afgeraden. het duurt veel langer en je hebt meer b2p tabs nodig.
Afbeelding
iCapricorn
[/size]
Attack 66/70 -- Strength 70/70 -- Defence 71/99 -- Ranged 83/99 -- Prayer 60/70 -- Summoning 40/70
IceTea Zero
[/size]
Attack 1 -- Strength 1 -- Defence 41/75 -- Ranged 1 -- Prayer 1 -- Summoning 31/95
zwerf hondje
Berichten: 300
Lid geworden op: dinsdag 3 maart 2009, 17:11
Clan: Dutch Delight

Re: *Aviansies guide voor minder dan 70 ranged!!*

Bericht door zwerf hondje »

het duurt langer maar dat is ook duidelijk, want het is een guide voor mensen die geen 70 ranged hebben!!!!!
Afbeelding
Super Rohan
Berichten: 36
Lid geworden op: woensdag 27 augustus 2008, 14:20
Clan: Teak
Oude naam: rovernick

Re: *Aviansies guide voor minder dan 70 ranged!!*

Bericht door Super Rohan »

Wrm 43 pray voor melee prot? aviansies hitten met ranged hoor ;)
zwerf hondje
Berichten: 300
Lid geworden op: dinsdag 3 maart 2009, 17:11
Clan: Dutch Delight

Re: *Aviansies guide voor minder dan 70 ranged!!*

Bericht door zwerf hondje »

rovernick schreef:Wrm 43 pray voor melee prot? aviansies hitten met ranged hoor ;)
Net voor de grot en onderweg ernaartoe kom je nog trollen tegen en wolven van 140 ofzo en die hitten ook nog wel is wat.

Toegevoegd na 35 seconden:
rovernick schreef:Wrm 43 pray voor melee prot? aviansies hitten met ranged hoor ;)
Net voor de grot en onderweg ernaartoe kom je nog trollen tegen en wolven van 140 ofzo en die hitten ook nog wel is wat.
Afbeelding
Cancel Drop
Berichten: 1887
Lid geworden op: vrijdag 28 december 2007, 18:11
Clan: -
Oude naam: Lante
Contacteer:

Re: *Aviansies guide voor minder dan 70 ranged!!*

Bericht door Cancel Drop »

zwerf hondje schreef:het duurt langer maar dat is ook duidelijk, want het is een guide voor mensen die geen 70 ranged hebben!!!!!
Ik zei toch al ik mijn 1ste post dat het een mooie guide is :p
Afbeelding
iCapricorn
[/size]
Attack 66/70 -- Strength 70/70 -- Defence 71/99 -- Ranged 83/99 -- Prayer 60/70 -- Summoning 40/70
IceTea Zero
[/size]
Attack 1 -- Strength 1 -- Defence 41/75 -- Ranged 1 -- Prayer 1 -- Summoning 31/95
Plaats reactie