~ Extreme salts frost dragon guide ~

Op monsterjacht? Lees voordat je gaat een guide!
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Extreme Salt
Berichten: 558
Lid geworden op: vrijdag 21 maart 2008, 11:53

~ Extreme salts frost dragon guide ~

Bericht door Extreme Salt »

Extreme Salts Frost dragon guide!
[/size]

Afbeelding



Hallo iedereen, omdat ik laatste tijd zoveel Frost dragons doe heb ik besloten om er een guide over te maken. In deze guide leer je hoe je Frost dragons moet killen, hiermee maak je veel geld.

Requirements


Voor de frost dragons het beste te killen heb je wat stats nodig, ik raad dit minstens aan:

Afbeelding 85 Dungeoneering (Nodig om grot binnen te komen + Rapier / Cls)
Afbeelding 85 Att/Str/Def of hoger (Om te hitten als je met melee doet)
Afbeelding 85 Ranged of hoger (Als je met ranged doet + Cannon hits)
Afbeelding 70 Prayer of hoger (Voor prayer punten, en protects)
Afbeelding 85 Herblore of hoger (Super antifires, zijn een must have hier, extremes zijn ook geweldig hier,) 85 Herblore hoeft niet! Antifire is ook genoeg met Magic protect, let dan wel goed op je prayer points, Bedankt nik!
Afbeelding 68/96 Summoning (Het liefst 96 voor Yak hier maak je echt money en je hoeft niet te banken, War tortoise is ook oke, alleen moet je dan banken)
Afbeelding Goed armour, Zonder armour houd je het hier niet lang vol, hoe hoger hoe beter, als je met melee gaat raad ik bandos / Barrows armour aan, als je met ranged gaat pak je void of Armadyl.


De route

De Frost Dragons zijn te vinden in de Asgarnian Ice Dungeon, op deze kaartjes laat ik zien hoe je er moet komen.

Afbeelding

De beste weg om er te komen is via de Fairy rings en dan gebruik je de code AIQ (Onderste rondje), Als je geen Fairy rings kan gebruiken kan je ook altijd via de rimmington house portal gaan, dan volg je het rode pad en zo kom je er ook. Een andere manier is om met de explorer ring te teleporteren (Teleport to cabbage patch) volg dan de licht blauwe route. Als je die niet kan, dan kan je ook altijd nog via falador, volg dan de gele route.

Dan ga je de trap af dan kom je eerst bij de Muggers, vervolgens ren je langs de pirates, daar sla je rechts af dan loop je langs de hobgoblins, en dan sla je links af en dan ben je bij de ingang van de Frost Dragons.

Afbeelding


Het Armour + Inventory

Je kunt kiezen tussen Ranged / Melee, als je ranged heb je geen enkele food nodig, ik neem altijd een enhanced excalibur mee voor nood. Het is alle 2 goed, en kwa kills per uur maakt het niet zoveel uit, toch vind ik ranged fijn omdat ik zo m'n ranged train, dus daarom vind ik zelf ranged misschien wel wat fijner. Ik raad aan om vast wat spullen van te voren netjes op een tab bij elkaar te zetten zodat je wat meer trips kunt doen hier een voorbeeld van hoe ik het heb:

Afbeelding

De items die handig zijn voor frost zijn staan in het rode vierkant.

Ranged

Afbeelding

Dit armour gebruik ik altijd, Void kan je vervangen door Armadyl of als je low on cash bent black d'hide, de fury kan je eventueel vervangen door amulet of glory / ranging, de snakeskin boots kan je vervangen door ranger, en als je armadyl used of black d'hide kan je voor gloves barrows gloves gebruiken. Als je geen cannon wilt gebruiken (Ik vind cannons fijn en chill) Dan pak je een rune crossbow met een zamorak book of dfs, dan vervang je natuurlijk de hand cannon shots voor broad tipped bolts. Ik zou het armour per onderdeel noemen:

- Void ranger helm
- Void knight top
- Void knight robe
- Void knigth gloves
- Snakeskin boots
- Archer ring
- Amulet of Fury
- Hand cannon shots
- Hand cannon
- Ava's accumulator

Als je cannon niet fijn vind omdat hij te snel explodeert, kan ik dat begrijpen, dan gebruik je dit:

Afbeelding

Je verandert niet veel, alleen pak je een rune crossbow, Broad tipped bolts en een Zamorak book gevult of een ander shield.

Ranged Inventory

Afbeelding

Ik neem dit mee, de Super prayers (Oranje potions) kan je vervangen voor super restore / gewone prayer potions de extreme ranged potions kan je vervangen door gewone ranged potions, waarschijnlijk heb je er dan wel wat meer nodig omdat die minder hoog boosten. De enhanced excalibur gebruik je om te healen in nood. De cannon / cannonballs spreken voor zich. Super antifires zijn te vervangen door gewone, maar let dan wel op dat altijd magic prayer aan staat! Een extra hand cannon, kan je een extra prayer pot in doen als je geen hand cannon gebruikt, de yak scrolls kan je weg doen en vervangen door een prayer pot of sum pouch, als je geen yak gebruikt. in je Yak / War tortoise steek je zoveel mogelijk prayer pots / food, als je met yak bent laat je veel plek vrij, en neem je veel minder mee want dan moet je banken, ik raad je dan ook aan om een Ring of dueling aan te doen inplaats van Archer ring.

Afbeelding

Inventory als je met yak gaat, je steekt er veel prayer potions in, en de overige yaks. Je moet er ook een paar Super restores insteken, anders kan je geen nieuwe pouch summonen.

Melee

Afbeelding

Ik use dit armour, je hebt veel verschillende armours voor melee, als je laag Defence bent raad ik barrows aan, dat geeft betere Def. Ardy cloak is vervangen voor fire / sw cape, ik heb hem omdat hij lekkere stab bonus geeft. Het bandos is dus te vervangen voor Barrows armour, de fury voor glory, de ring of vigour voor een andere ring, (Warrior, Berserker) de dragon defender voor een dfs, of ander shield de cls voor rapier. Ik zal m'n armour in delen benoemen:

- Helm of neitiznot
- Bandos chestplate
- Bandos tassets
- Dragon boots
- Barrows gloves
- Ring of vigour
- Amulet of fury
- Ardounge cloak (4)
- Dragon defender
- Chaotic longsword

Melee Inventory

Afbeelding

Dit is mijn Inventory met yak, ik heb 2 extreme att / str / def zijn te vervangen door gewone, extreme defence is niet nodig maar ik word vaak hitted dus vind ze wel fijn. Een paar super antifire potions, de super prayers zijn te vervangen door prayer / super restore. Enhanced excalibur voor heal je kan ook sgs pakken. Yak scrolls voor banken, als je war gebruikt, dan gebruik je veel minder shark / prayer potions, als je die gebruikt gebruik je ofc ook geen yak scrolls, in je yak gaat dit:

Afbeelding

18 Sharks, 3 yak pouches of 2, 5 prayer potions, en 4 super restore, nadat je je cannon hebt neergezet, pak je gelijk wat shark eruit, want als je schade krijgt dat je dan ook kan healen. als je war hebt, stop je hem veral vol met wat food niet helemaal vol want anders kunnen er geen bones in.

Tot slot

Met deze methode kan je als je yak hebt zo'n 2.5 mill per uur verwachten, misschien wel meer. Als je war tortoise gebruikt kan je ook zeker 1.5 mill per uur verwachten, en misschien krijg je wel deze mooie drop:

Afbeelding

De frost droppen deze vrij snel, nu moet je ook weer niet verwachten dat je er 1 in 1000 kills krijgt, maar misschien wel 1 in 5000 kills, dit is niet zo veel als je het vergelijkt met andere dragons.

Ik wens je veel succes met Frost dragon hunten, ik hoop dat je m'n guide leuk vond ik heb er best veel tijd in gestoken en ik hoop dat ik je wat bij geleerd heb. Bedankt voor het lezen ik vond het leuk om deze guide te maken.

Bedankt:
Runescape Wikia, voor het mooie begin plaatje.
Jagex voor de mooie Frost dragons.
Lunagang, dat ik de guide hier mag plaatsen.

~ Extreme salts ©
Laatst gewijzigd door Extreme Salt op vrijdag 17 december 2010, 12:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
Joshi-Skilzz
Berichten: 832
Lid geworden op: zaterdag 27 februari 2010, 7:17
Clan: ELlTE
Oude naam: LORDrogue

Re: ~ Extreme salts frost dragon guide ~

Bericht door Joshi-Skilzz »

Erg erg erg mooie guide !! 9/10 ik zie ook hier niet die tactiec hoe je een frost dragon kan lure dat kan namelijk toch?
http://runetrack.com/profile.php?user=slayonus

10 kliks please dan werkt me account runetraxx
Extreme Salt
Berichten: 558
Lid geworden op: vrijdag 21 maart 2008, 11:53

Re: ~ Extreme salts frost dragon guide ~

Bericht door Extreme Salt »

Heey bedankt, ja als je met ranged gaat is dat gewoon minstens 1 stap naar achter en dan magic protect aan, als je met melee kan je soul splitten tussendoor en switchen naar magic prayer (Als je 92 prayer of hoger hebt uiteraard)
Afbeelding
Afbeelding
Robi
Berichten: 942
Lid geworden op: zondag 19 juli 2009, 18:30
RS: Gestopt

Re: ~ Extreme salts frost dragon guide ~

Bericht door Robi »

Ziet er erg mooi uit!
Meer guides plox :mrgreen:
Afbeelding
Extreme Salt
Berichten: 558
Lid geworden op: vrijdag 21 maart 2008, 11:53

Re: ~ Extreme salts frost dragon guide ~

Bericht door Extreme Salt »

Robi schreef:Ziet er erg mooi uit!
Meer guides plox :mrgreen:
Bedankt, ik heb al meerder guides @ mijn eigen clan website geschreven, daar vind je onder andere Godwars guides (Bandos, sara, zamorak etc) En nog wat overige guides, ik ben er over na aan het denken om ze hier ook te posten.
Afbeelding
Afbeelding
sandersap
Berichten: 351
Lid geworden op: dinsdag 6 juli 2010, 11:13
RS: Sappie NL (p2p)

Re: ~ Extreme salts frost dragon guide ~

Bericht door sandersap »

nice guide
alleen jammer dat er 2 zijn nu :P

maarja
9.5/10
- Problemen?;
- Vragen?;
- Wat anders?;
Pb me ;)
Joa
Berichten: 6416
Lid geworden op: donderdag 3 december 2009, 18:15

Re: ~ Extreme salts frost dragon guide ~

Bericht door Joa »

sandersap schreef:nice guide
alleen jammer dat er 2 zijn nu :P

maarja
9.5/10
Van de dingen die overeenkomen mag je nu wel zeker zijn dat het waar is :P
Extreme Salt
Berichten: 558
Lid geworden op: vrijdag 21 maart 2008, 11:53

Re: ~ Extreme salts frost dragon guide ~

Bericht door Extreme Salt »

sandersap schreef:nice guide
alleen jammer dat er 2 zijn nu :P

maarja
9.5/10
Ja heel erg bedankt voor de leuke rate, Tja ik had hem al eerder op een ander forum gezet, wou hem net posten zie ik dat iemand er ook 1 heeft :) maarja die van hem is toch iets anders, en 2 guides is nooit verkeerd over hetzelfde onderwerp :)
Afbeelding
Afbeelding
Japeroen386
Berichten: 5546
Lid geworden op: donderdag 10 juli 2008, 21:58
RS: Gestopt

Re: ~ Extreme salts frost dragon guide ~

Bericht door Japeroen386 »

Pro guide, 9.5/10!
Die kan ik in de (nabije) toekomst zeker gebruiken! :)
Quitted 27/04/2012.
Extreme Salt
Berichten: 558
Lid geworden op: vrijdag 21 maart 2008, 11:53

Re: ~ Extreme salts frost dragon guide ~

Bericht door Extreme Salt »

Japeroen386 schreef:Pro guide, 9.5/10!
Die kan ik in de (nabije) toekomst zeker gebruiken! :)
Heey bedankt, succes :bier:
Afbeelding
Afbeelding
Nik
Berichten: 1183
Lid geworden op: zondag 11 maart 2007, 9:38
Oude naam: X Cb Fire X

Re: ~ Extreme salts frost dragon guide ~

Bericht door Nik »

ALs je pray magic+normal antifire doet heb je ook 100% protection :P(maybe staat het ergens maar bij je req's staat 85 herb=must have en dat is dus niet zo)
Proof:
Afbeelding
Runieboss
Berichten: 312
Lid geworden op: donderdag 8 oktober 2009, 19:50
RS: Runie (p2p)

Re: ~ Extreme salts frost dragon guide ~

Bericht door Runieboss »

Mooie guide maar je zou er wel credits voor wikia bij moeten zetten voor het mooie beginplaatje ;)
Cow in bikini
Berichten: 5438
Lid geworden op: dinsdag 16 juni 2009, 8:48
RS: cow in bkini (p2p)
Clan: Tits or GTFO!!
Contacteer:

Re: ~ Extreme salts frost dragon guide ~

Bericht door Cow in bikini »

Zeer mooie guide! 9.5/10

Ga zo door met zulke guides maken. =D>
Afbeelding
Gebruikersavatar
The iGuide
Berichten: 207
Lid geworden op: zaterdag 27 november 2010, 16:46
Clan: Geen gamer.
Oude naam: iGuide
Contacteer:

Re: ~ Extreme salts frost dragon guide ~

Bericht door The iGuide »

Hallo,

Ik heb hem net even door gelezen :).
Supergoed! daarom 9.5/10 ;)

See You o.O
Ik ga verder op mijn andere account:
The WestWood
Extreme Salt
Berichten: 558
Lid geworden op: vrijdag 21 maart 2008, 11:53

Re: ~ Extreme salts frost dragon guide ~

Bericht door Extreme Salt »

Nik schreef:ALs je pray magic+normal antifire doet heb je ook 100% protection :P(maybe staat het ergens maar bij je req's staat 85 herb=must have en dat is dus niet zo)
Proof:
Bedankt Nik, heb het erbij gezet!
Runieboss schreef:Mooie guide maar je zou er wel credits voor wikia bij moeten zetten voor het mooie beginplaatje ;)
Heb het erbij gezet, + nog wat andere, bedankt!
Da gamekiller schreef:Zeer mooie guide! 9.5/10

Ga zo door met zulke guides maken. =D>
Heel erg bedankt!
iGuide schreef:Hallo,

Ik heb hem net even door gelezen :).
Supergoed! daarom 9.5/10 ;)

See You o.O
Bedankt!
Afbeelding
Afbeelding
Synchr0ne
Berichten: 280
Lid geworden op: donderdag 10 september 2009, 20:35
Clan: Geen
Contacteer:

Re: ~ Extreme salts frost dragon guide ~

Bericht door Synchr0ne »

extreme salt schreef:
"Als je cannon niet fijn vind omdat hij te snel explodeerd, kan ik dat begrijpen, dan gebruik je dit:"

"Je veranderd niet veel, alleen pak je een rune crossbow, Broad tipped bolts en een Zamorak book gevult of een ander shield."
Een paar typfoutjes:

- explodeert
- verandert

Voor de rest is het goed :)
Afbeelding
Extreme Salt
Berichten: 558
Lid geworden op: vrijdag 21 maart 2008, 11:53

Re: ~ Extreme salts frost dragon guide ~

Bericht door Extreme Salt »

Synchr0ne schreef:
extreme salt schreef:
"Als je cannon niet fijn vind omdat hij te snel explodeerd, kan ik dat begrijpen, dan gebruik je dit:"

"Je veranderd niet veel, alleen pak je een rune crossbow, Broad tipped bolts en een Zamorak book gevult of een ander shield."
Een paar typfoutjes:

- explodeert
- verandert

Voor de rest is het goed :)
Bedankt, heb het aangepast :)
Afbeelding
Afbeelding
Tristan
Teamleider Chat
Berichten: 12286
Lid geworden op: donderdag 29 april 2010, 15:31
RS: Wertoo4 (p2p)
Clan: Lunatip

Re: ~ Extreme salts frost dragon guide ~

Bericht door Tristan »

Nice borrowed bcp 8-[
Misschien is het leuk een plaatje dat je met een frost dragon vecht, het zou het iets leuker uitzien :P
Heb je vragen over een kick/ban of heb je nog een andere opmerking over de chat? Stuur mij dan gerust een PB!
Chatregels: Waarom ben ik gekickt? | Het Lunatip topic: alle informatie over de chat | Lunatipchatter van het kwartaal

Afbeelding

"Alsof mij t boeit wat jullie kunnen missen in het team?"
"Nee, gewoon een warn erop"
--Legends
Extreme Salt
Berichten: 558
Lid geworden op: vrijdag 21 maart 2008, 11:53

Re: ~ Extreme salts frost dragon guide ~

Bericht door Extreme Salt »

Wertoo4 schreef:Nice borrowed bcp 8-[
Misschien is het leuk een plaatje dat je met een frost dragon vecht, het zou het iets leuker uitzien :P
Die borrowed bcp was ff nadat ik yak heb gehaald, heb nu al lang weer full bandos + fury, net acp gekocht door frost. Als je wilt kan ik er nieuw plaatje van bandos bij zetten?
Afbeelding
Afbeelding
SkyTeam
Berichten: 7475
Lid geworden op: vrijdag 1 januari 2010, 20:38
Oude naam: Worldliner

Re: ~ Extreme salts frost dragon guide ~

Bericht door SkyTeam »

Erg mooie guide! Goed uitgelegd. Alleen nog ff 85 dung halen :P .
Plaats reactie