Gehele Godwars guide

Op monsterjacht? Lees voordat je gaat een guide!
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Scyfer
Berichten: 3403
Lid geworden op: woensdag 30 mei 2007, 13:33
RS: Scyfer (OSRS)

Gehele Godwars guide

Bericht door Scyfer »

Godwars guide
Laatste update: 12 April 2011
Met dank aan: The Jorrit, Ploxmen, Schaapje, RoodWitBlauw, lachen, mysterious man en Monarch.
Kleine inleiding
Hoi allemaal, welkom in deze guide. Ik ben al een lange tijd met dit project bezig geweest. Het onderwerp heeft lang in mijn concepten gestaan en ik heb besloten hem toch af- en up2date te maken. Ik heb geprobeerd alles rondom Godwars te beschrijven, alle bazen zullen uitgebreid uitgelegd worden, en de beste technieken die je daarbij toe kan passen. Mocht je toch nog iets missen aan deze guide, fouten zien of feedback willen geven, post het dan hier of stuur mij een Privébericht. Veel plezier met het lezen van deze guide.

Inhoud
  1. Geschiedenis en "Waarom Godwars...?"
  2. Eisen voor Godwars
3 Locatie van Godwars
3.1 Hoe er te komen

4. De grot
4.1 Bescherming tegen monsters
4.2 Bandos' Stronghold
4.3 Zamorak's Fortress
4.4 Saradomin's Encampment
4.5 Armadyl's Eyrie
4.6 Ancient Prison

5. Killcount
5.1 Toegang tot de Ancient Prison

6. Generalen
6.1 General Graardor (Bandos)
6.2 K'ril Tsutsaroth (Zamorak)
6.3 Commander Zilyana (Saradomin)
6.4 Kree'arra (Armadyl)
6.5 Nex (Zaros)

7. Summoning
8. Andere activiteiten in Godwars

1. Geschiedenis

Alles begon toen de goden vroeger oorlog met elkaar voerden; de God Wars. Dit gebeurde terwijl de god die alle balans zou bewaren, Guthix, een "dutje" aan het doen was van een paar duizend jaar. Zamorak was op dat moment zó krachtig, dat niks hem van zijn overwinning af kon houden. Als reactie daarop creëerden de goden Saradomin, Bandos en Armadyl ieder hun eigen leger op en ontwierpen ze het Godsword, een wapen dat zó krachtig was dat het een god kon doden. Deze was dus bedoeld voor Zamorak om zijn macht te bedwingen en hem voor eens en voor altijd te verslaan.

De goden kregen echter ruzie wie het Godsword mocht bemachtigen, en kregen daarom ieder één stukje van hét Godsword. De gevechten voor het Godsword konden beperkt worden tot in een oude verlaten grot boven Trollheim. Toen Guthix wakker werd, maakte hij meteen een einde aan de gevechten door de hele grot in te vriezen. Dat gebeurde allemaal in het derde tijdperk.

Nu is de grot door de vele vulkanen en het broeikaseffect op Runescape ontdooid. De legers kunnen nu weer met elkaar in contact komen om te vechten voor het Godsword. Ze vechten dan ook door alsof er niets gebeurd is. Dit gebeurt tegenwoordig dus in de God Wars Dungeon. Om ernstige schade te voorkomen, zijn de vier goden in deze oorlog in aparte kamers geïsoleerd, ver van elkaar af. De goden kunnen nu door ons, in het vijfde tijdperk, verslagen worden. Zo hebben alle vier de goden een eindbaas die wij kunnen bezoeken.

Waarom Godwars...?
Veel mensen vragen zich nu af waarom wij ons met die oorlog bemoeien. Wij kunnen nu de eindbazen opzoeken. Omdat iedere volgeling van een god een stuk van het godsword heeft, kunnen wij die krijgen. Die stukken van het Godsword zijn, naast andere waardevolle drops, erg duur. Daarom is Godwars een goede manier om geld te verdienen voor de ervaren spelers in het spel.
Afbeelding
2. Eisen

WAARSCHUWING: Godwars is door Jagex uitgeroepen tot de gevaarlijkste plek op Runescape. Ga er dus niet heen zonder voorbereid te zijn en neem geen spullen mee die je zeker niet wilt verliezen!

Zoals hierboven nadrukkelijk gezegd is: Godwars is een hele gevaarlijke plek. Je moet enige eisen hebben om te kunnen overleven bij de bosses. Ook heb je per boss een skill nodig om er te komen. Heb je die skill niet, dan kan je niet naar die boss toe. Boosts werken niet. Om überhaupt in de Godwars dungeon te kunnen komen, moet je een quest gestart zijn en één van de twee skills hebben. Hieronder staat wat je nodig hebt om er te kunnen komen.

Eisen om in de dungeon te kunnen komen
  • 60 Strength of 60 Agility om bij de ingang te kunnen komen
  • Eén rope (touw) om de dungeon te kunnen betreden. Dit hoef je alleen maar de eerste keer te doen, daarna blijft het touw voor altijd hangen en hoef je er niet steeds weer een mee te nemen.
  • De quest Death Plateau en je moet "Dad" in de quest Troll Stronghold gedood hebben.
Eisen om bij de bosses te komen
  • Bandos: 70 Strength
  • Zamorak: 70 Constitution
  • Saradomin: 70 Agility
  • Armadyl: 70 Ranged
  • Zaros: Alle bovenstaande eisen
Daarnaast moet je natuurlijk aardige combat skills hebben. Attack, Strength en Defence hoger dan 80 is sterk aangeraden. Bij Zaros (Nex) liggen deze eisen wat hoger. Bij iedere boss wordt later in de guide uitgelegd welke eisen je precies nodig zult hebben.

Plaatje3. Locatie van Godwars

Waar het zich allemaal afspeelt ligt in een grot onder de grond. Het toegangspunt van deze grot ligt tussen een paar tempels ten noorden van Trollheim, de grote berg bij de Troll Stronghold. Tussen de kale berg en de besneeuwde ruïne is een obstakel. Je hebt of 60 Strength, of 60 Agility nodig om daar voorbij te kunnen komen. Na dat obstakel sneeuwt het, en wordt je ongeveer om de 5 seconden 10 gehit, en je stats zullen bij iedere hit met 1 verlaagd worden. Daar lopen ook nog eens wolven, pas daar dus goed op.

3.1 Hoe er te komen

De grot ligt erg afgelegen. Ik raad je aan om de quest Eadgar's Ruse gedaan te hebben. Na die quest kan je met 61 Magic naar Trollheim teleporteren. Je hoeft dan alleen nog maar de berg af te lopen om bij de Godwars dungeon te kunnen komen. De route staat in het geel op het kaartje hierboven. Mocht je dit niet hebben, dan moet je een aardig eind lopen voordat je er uiteindelijk bent.

Mocht je dus niet naar Trollheim kunnen teleporteren, neem dan een volgeladen games necklace en climbing (of spiked) boots mee. Deze boots kan je bij Tenzing kopen voor 12 gp. Volg de route op het kaartje hierboven. Je moet je climbing- of spiked boots aan hebben om over de rotsen te kunnen klimmen. In te tunnel na "Dad" lopen ook wat trollen rond, die kunnen aardig wat hitten. Gebruik zo nodig protect from melee.

De obstakel bestaat uit een grote ronde rots die in de weg ligt, die je met 60 Strength aan de kant kan duwen om vervolgens door te kunnen lopen, en een gat, waar je met 60 Agility door heen kan. Eén eis is voldoende om door te kunnen lopen.

LET OP: Op een bepaalde hoogte op de berg Trollheim staan een aantal Thrower Trolls. Het is daar multicombat, en ze gooien stenen als je onderlangs langsloopt. Zorg er dus voor dat je daar je Range protect aan hebt. Zo niet, dan kan het nog wel eens slecht aflopen met je, zelfs nog vóórdat je in Godwars bent. Na het obstakel lopen Ice wolves met combat 132 en 136, zij kunnen ook aardig veel schade aanbregen. Doe daar dus protect from melee aan.

4. De Grot

De grot zelf bestaat uit een groot oppervlak waar hevig gevochten wordt. Je zal in het midden van dit terrein terechtkomen als je met het touw naar beneden klimt. Hier zal je alle volgelingen aantreffen van de desbetreffende god. Deze volgelingen vechten met elkaar. De volgelingen houden een bepaalde positie in de grot, behalve Zamorak. Volgelingen van Armadyl vind je vooral in het zuid-westen, volgelingen van Saradomin vooral in het zuid-oosten en de volgelingen van Bandos vind je vooral in het noord-westen. In het midden, waar je terechtkomt als je naar beneden klimt, bevinden zich monsters van elke god. De volgelingen van Zamorak lopen door de hele grot heen. Dit komt omdat Armadyl, Saradomin en Bandos vooral tegen Zamorak vechten. De volgelingen van de drie goden vechten echter ook met elkaar. Hieronder is een kaartje van de grot.
Afbeelding
Verder zijn er zijkamers. Iedere God heeft zijn eigen zijkamer. Om in een zijkamer te komen heb je een eis nodig. De zijkamer is gevuld met monsters van de overeenkomende God, dus in de zijkamer van Saradomin lopen volgelingen van Saradomin. In alle kamers lopen ook monsters van Zamorak. Aan het eind van een kamer is de bossroom, waar het uiteindelijk allemaal om draait. Hierin is de Boss die je gaat slayen. Een bossroom bestaat altijd uit één boss, met daarbij drie zwakkere hulpjes die alle drie de aanvalsstijlen gebruiken. De Ancient Prison, waar Nex zich bevindt, ligt achter de bevroren deur en is een apart deel van Godwars.

4.1 Bescherming tegen monsters

De volgelingen van de goden die er rond lopen, vallen je aan. Het is er multicombat en er zijn heel veel monsters die alle drie de aanvalsstijlen gebruiken, dus je bent zo dood als je er niets aan doet. Je kan er voor zorgen om de monsters niet agressief tegen jou te maken. De volgelingen van een god vallen je niet meer aan als je iets draagt dat verbonden is met de God. Als je bijvoorbeeld iets voor Bandos draagt, zullen alle monsters die bij Bandos horen je niet meer aanvallen.

Als je dus volledige bescherming in de dungeon wil hebben, moet je een voorwerp van Zamorak, Saradomin, Bandos én Armadyl dragen. In de onderstaande tabel staat welke voorwerpen je allemaal kunt gebruiken tegen bescherming. Eén stuk armour is al voldoende om je tegen alle volgelingen van die god te beschermen. De eindbaas met zijn hulpjes kijken niet wat voor armour je draagt, zij zijn altijd agressief.
BandosZamorakSaradominArmadyl
AfbeeldingBandos Mitre Afbeelding
Bandos Full helm Afbeelding
Bandos Coif Afbeelding
Zamorak Mitre Afbeelding
Zamorak Full Helm Afbeelding
Zamorak Coif Afbeelding
Zamorak Halo Afbeelding
Saradomin Mitre Afbeelding
Saradomin Full Helm Afbeelding
Saradomin Coif Afbeelding
Saradomin Halo Afbeelding
Armadyl Mitre Afbeelding
Armadyl Full Helm Afbeelding
Armadyl Coif Afbeelding
Armadyl Helmet Afbeelding
AfbeeldingBandos Stole AfbeeldingZamorak Stole Afbeelding
Unholy Symbol Afbeelding
Saradomin Stole Afbeelding
Holy Symbol Afbeelding
Armadyl Stole Afbeelding
Armadyl Pendant Afbeelding
AfbeeldingXZamorak Arrows AfbeeldingSaradomin Arrows AfbeeldingX
AfbeeldingBandos Godsword Afbeelding
Bandos Crozier Afbeelding
Ancient Mace Afbeelding
Granite Mace Afbeelding
Zamorak Godsword Afbeelding
Zamorak Crozier Afbeelding
Zamorakian Spear Afbeelding
Zamorak Staff Afbeelding
Zamorak Bow Afbeelding
Saradomin Godsword Afbeelding
Saradomin Crozier Afbeelding
Saradomin Sword Afbeelding
Saradomin Staff Afbeelding
Saradomin Bow Afbeelding
Staff of Light werkt niet
Armadyl Godsword Afbeelding
Armadyl Crozier Afbeelding
AfbeeldingBandos Chestplate Afbeelding
Bandos Platebody Afbeelding
Bandos Body Afbeelding
Bandos Robe Top Afbeelding
Zamorak Platebody Afbeelding
Zamorak D'hide Afbeelding
Zamorak Robe Top Afbeelding
Zamorak Robe Top Afbeelding
Saradomin Platebody Afbeelding
Saradomin D'hide Afbeelding
Saradomin Robe Top Afbeelding
Monk's Robe Top Afbeelding
Armadyl Platebody Afbeelding
Armadyl Body Afbeelding
Armadyl Chestplate Afbeelding
Armadyl Robe Top Afbeelding
AfbeeldingBandos Kiteshield Afbeelding
Book of War Afbeelding
Zamorak Kiteshield Afbeelding
Unholy Book Afbeelding
Saradomin Kiteshield Afbeelding
Holy Book Afbeelding
Armadyl Kiteshield Afbeelding
Book of Law Afbeelding
AfbeeldingBandos Tassets Afbeelding
Bandos Platelegs Afbeelding
Bandos PlateskirtAfbeelding
Bandos Chaps Afbeelding
Bandos Robe Legs Afbeelding
Zamorak Platelegs Afbeelding
Zamorak Plateskirt Afbeelding
Zamorak Chaps Afbeelding
Zamorak Robe Legs Afbeelding
Zamorak Robe Legs Afbeelding
Saradomin Platelegs Afbeelding
Saradomin Plateskirt Afbeelding
Saradomin Chaps Afbeelding
Saradomin Robe Legs Afbeelding
Monk's Robe Bottem Afbeelding
Armadyl Platelegs Afbeelding
Armadyl Plateskirt Afbeelding
Armadyl Chainskirt Afbeelding
Armadyl ChapsAfbeelding
Armadyl Robe Legs Afbeelding
AfbeeldingBandos Vambraces AfbeeldingZamorak Vambraces AfbeeldingSaradomin Vambraces AfbeeldingArmadyl Vambraces Afbeelding
AfbeeldingBandos Boots AfbeeldingXXX
AfbeeldingXXRing of Devotion Afbeelding
OverigBandos Pool (Oo'Glog)*Zamorak Hawk Afbeelding**Saradomin Owl Afbeelding**X
*: Na de quest As a first Resort kan je in de baden in Oo'Glog. Als je baadt in het bad in het westen (het bruine bad), vallen de volgelingen van Bandos je voor 60 minuten niet aan. Je hoeft daarvoor dus dan geen voorwerp te dragen. Zorg er wel voor dat je binnen dat uur in de bossroom bent, anders heb je er nog niets aan.
**: Je kan een Saradomin Owl of Zamorak Hawk meenemen. Als je ze achter je aan hebt lopen geldt dat ook voor een voorwerp. Let er wel op dat je je huisdieren niet houdt als je doodgaat, en een Summoning familiar handiger kan zijn in Godwars.

Welke soorten voorwerpen moet ik dragen naar mijn Boss?
Voor iedere boss geldt een andere "dresscode". Je moet in ieder geval één stuk armour van de boss waar je naar toe gaat dragen. Ook moet je altijd één stuk Zamorak armour dragen, omdat die monsters overal zijn. Zie de lijst hieronder wat je mee moet nemen bij welke boss.
  • Bandos: Bandos armour en Zamorak armour.
  • Zamorak: Zamorak armour is genoeg.
  • Saradomin: Saradomin armour en Zamorak armour.
  • Armadyl: Armadyl armour en Zamorak armour. Saradomin armour kan helpen tijdens het killcount, maar is niet verplicht.
:!: Voor Zaros Godwars hoef je geen speciale kledij aan te doen, hier gaat het om de defence bonussen die je bij je armour hebt. Scroll verder naar hoofdstuk 6.5 voor meer informatie over de Ancient Prison en Nex.

4.2 Bandos' Stronghold
  • Locatie: In het noord-westen van Godwars.
  • Eisen: 70 Strength en een hamer.
  • Generaal: General Graardor
Je hebt de hamer nodig om tegen de deur te slaan die verbonden staat met de zijkamer van Bandos. Zonder hamer kan je deze deur niet openen en kan je dus niet naar de Bandos boss, zorg dus dat je er een mee neemt als je daar naar toe gaat. Mocht je hem toch vergeten, dan kan je imps doden. Zij droppen soms een hamer. 70 Strength is een eis om met je hamer tegen de deur aan te slaan. Deze eis kan niet geboost worden. Mocht je de Stronghold uit willen, dan heb je geen hamer meer nodig om terug te gaan.
Afbeelding
4.3 Zamorak's Fortress
  • Locatie: In het noord-oosten van Godwars.
  • Eisen: 70 Constitution.
  • Generaal: K'ril Tsutsaroth
Om bij de zijkamer van Zamorak te komen moet je een rivier overzwemmen. In het noorden van Godwars is een afgebroken bruggetje, klik erop om door het water naar de overkant te zwemmen. Je heb daarvoor 70 Constitution nodig. Als je minder dan 700 lifepoints hebt als je de brug over probeert te zwemmen, dan zal dat niet lukken. Je moet dus echt 700 lifepoints of meer hebben om eroverheen te kunnen komen. Boosts werken niet.

Als je naar de overkant bent gezwommen, zullen je Prayer points direct naar 0 verlaagd worden. Je verliest echter nooit lifepoints na het overzwemmen. Als je dus Prayer wilt gebruiken in deze zijkamer, moet je een Prayer potion meebrengen. Het licht in Zamorak's Fortress zal ook gedimd worden. Hoe dieper je de zijkamer in gaat, hoe donkerder het wordt. In de bossroom is het het donkerst. Deze verandering van het licht kan niet voorkomen worden met een lichtbron zoals een lantaarn. Het is echter niet zó donker dat je niets meer kan zien. In Zamorak's Fortress zullen alleen maar monsters van Zamorak lopen.
Afbeelding
4.4 Saradomin's Encampment
  • Locatie: In het zuid-oosten van Godwars.
  • Eisen: 70 Agility en voor de eerste keer 2 ropes.
  • Generaal: Commander Zilyana.
De zijkamer van Saradomin bestaat uit een aantal verlagingen, de bossroom ligt het laagst. Je moet, als je voor de eerste keer naar Saradomin gaat, een rope op de rots in het oosten hangen. Als je dat gedaan hebt kan je met 70 Agility naar beneden klimmen. Boosts werken hier ook niet. Vervolgens hang je een tweede touw aan de rots die je vervolgens tegenkomt, als je daar naar beneden geklommen bent kom je in het kamertje vóór de bossroom uit. Als je de touwen opgehangen hebt blijven ze er voor altijd hangen, net zoals bij de ingang. Je kan het beste de twee ropes ophangen voordat je een trip naar Saradomin maakt, dat scheelt je al gauw weer 2 extra plaatsen in je inventory.
Afbeelding
4.5 Armadyl's Eyrie
  • Locatie: In het zuid-westen van Godwars.
  • Eisen: 70 Ranged, een crossbow en een mithril grapple.
  • Generaal: Kree'Arra.
Je hebt een Mithril grapple nodig om over de klif te springen in het zuiden van Godwars. Als je een crossbow draagt en je mithril grapple in je arrow-slot, kan je op het overhangende stuk ijs boven de klif klikken om daarmee over de greppel te springen. Daarvoor heb je 70 ranged nodig, boosts werken hier ook niet. De volgelingen van Armadyl bestaan uit vliegende vogels, melee kan dus niet gebruikt worden. Daarom moet je deze monsters ook met range doden.

Aan de andere kant van de klif, in de zijkamer, staat een kist met een mithril grapple daarin. Mocht je weer terugwillen, dan kan je daaruit een mithril grapple halen. Als je voor de klif staat en je bent een Mithril grapple vergeten, dan kan je iemand anders vragen om een mithril grapple voor jou uit die doos te pakken. Door te traden of te droppen kan je dan een mithril grapple van hem krijgen. Als je een grapple uit de kist hebt gepakt, duurt het zo'n minuut voordat je er nog een uit kan pakken.
Afbeelding
4.6 Ancient Prison
  • Locatie: In het zuiden van Godwars.
  • Eisen: 70 Strength, Ranged, Agility, Constitution én een frozen key.
  • Generaal: Nex
De Ancient Prison is een apart stukje van Godwars. Het bevindt zich achter de bevroren deur in het zuiden. Voordat je de Ancient prison kan betreden, heb je een sleutel nodig. Hoe je die sleutel kan krijgen lees je in hoofdstuk 5.1. Je hebt alle eisen nodig om überhaupt naar binnen te kunnen. Als je eenmaal achter de bevroren deur gekomen bent, kan je de ridder naast het gat onderzoeken en vind je een rope. Als je deze in het gat hangt en naar beneden klimt, kom je in de Ancient prison terecht.

De Ancient Prison is het aller gevaarlijkste gedeelte van Godwars. Je moet er zeker niet onvoorbereid komen, want dan ben je zo dood en is de kans klein dat je je spullen terug kan krijgen. In de Ancient Prison lopen volgelingen van Zaros, die met alle drie de stijlen van de combat-triangel aanvallen. Nex (combat 1001) is het machtigste en moeilijkste monster in Runescape met ruim 15 verschillende soorten aanvallen. Alleen mensen die beschikken over een hoog combat (135+) en een hoog Herblore level zijn geschikt voor Nex. Lees het stuk over Nex (6.5) voor meer informatie over de Ancient prison.
Afbeelding
5. Killcount

PlaatjeJe kan niet zomaar elke bossroom binnengaan. Voordat je een bossroom kan betreden, moet je 40 Killcount halen. Zoals je al weet lopen er volgelingen van de Goden door de hele dungeon heen. Als jij bijvoorbeeld naar Armadyl wilt, moet je 40 volgelingen van Armadyl doden. Pas dan krijg je toegang tot de bossroom. Dit geldt ook bij alle andere bosses. Mocht je naar Saradomin gaan, moet je 40 volgelingen van Saradomin killen etc. De groepen monsters lopen niet dwars door de dungeon heen, er zit enige logica in. Als je monsters van Bandos zoekt, dan bevinden die monsters zich in het noorden en westen van Godwars, omdat de bossroom in het noordwesten ligt. De monsters bevinden zich dus relatief dichtbij hun eigen zijkamer. Zo vind je bijvoorbeeld geen Bandos monsters aan de kant van Saradomin.

De monsters variëren van combat 7 t/m 149. Je moet zelf kiezen welke monsters je aanvalt, de zwakste gaan natuurlijk het snelste. Je kan ook monsters aanvallen die al met een ander monster aan het vechten is, het is toch overal multicombat. Als je je monster één keer gehit hebt, en je hit geen 0, dan levert dat een killcount op als hij dood gaat. Zelfs als een ander monster jouw monster doodt. Als een andere speler en jij tegelijkertijd hetzelfde monster aanvallen, krijgt degene die het meest gehit heeft de killcount. Hieronder zie je welke monsters bij welke God en bosses horen.

Monsters die bij Bandos (General Graardor) horen.
In- of uitklappen •
  • Goblin (12-17)
  • Hobgoblin (41-47)
  • Ogre (58)
  • Jogre (58)
  • Cyclops (81)
  • Ork (107)
  • Spiritual Warrior (115)
  • Spiritual Mage (121)
  • Spritual Ranger (134)

Monsters die bij Zamorak (K'ril Tsutsaroth) horen.
In- of uitklappen •
  • Imp (7)
  • Icefiend (18)
  • Pyrefiend (48)
  • Vampire (77)
  • Bloodveld (81)
  • Werewolf (93)
  • Spiritual Warrior (115)
  • Spiritual Mage (120-122)
  • Spritual Ranger (121)
  • Hellhound (127)
  • Gorak (149)

Monsters die bij Saradomin (Commander Zilyana) horen.
In- of uitklappen •
  • Knight of Saradomin (101-103)
  • Saradomin Priest (113)
  • Spiritual Warrior (125)
  • Spiritual Mage (120)
  • Spiritual Ranger (122)

Monsters die bij Armadyl (Kree'Arra) horen.
In- of uitklappen •
  • Aviansie (69-148)
  • Spiritual Warrior (122)
  • Spiritual Mage (123)
  • Spiritual Ranger (127)

Monsters die bij Zaros (Nex) horen.
In- of uitklappen •
  • Ancient warrior (148)
  • Ancient Ranger (167)
  • Ancient Mage (165)
  • Blood Reaver (147)

5.1 Toegang tot de Ancient Prison

De Ancient Prison bevindt zich achter de vastgevroren deur in het zuiden van Godwars. Voor een lange tijd kon niemand er door heen, maar sinds kort is er een oplossing voor gekomen om door de deur heen te kunnen. Er is een sleutel in het spel gekomen waarmee je de deur open kunt maken. Er is alleen een probleem, want de sleutel is in vier stukken gebroken. In iedere zijkamer wordt een stukje schuilgehouden onder één van de volgelingen. De vier stukjes samen vormen de Frozen key waarmee je door de frozen door kan.

Om alle stukjes te kunnen bemachtigen moet je dus naar iedere zijkamer (en heb je daardoor alle eisen nodig: 70 Strength, Ranged, Constitution en Agility). Alle monsters die in de zijkamer lopen kunnen een deel van de sleutel droppen. Zorg er wel voor dat je naar de monsters achter de obstakel gaat, en dus niet de monsters killt die in het midden in Godwars rondlopen! Zij zullen de stukjes niet droppen. Iedere zijkamer dropt één stukje, als er dus een stukje gedropt is in Bandos' Stronghold zal dit niet nog een keer gebeuren. Als je alle vier de stukjes hebt gevonden kan je ze aan elkaar doen. Die vormen dan de frozen key. Ik heb een armour opgesteld waarmee je snel langs alle kamers kan.
Afbeelding
6. Generalen

6.1 General Graardor

PlaatjeGeneral Graardor is de boss van Bandos. Hij wordt gezien als de makkelijkste boss van de vier. Onderschat dit echter niet; met een combat level van 624 kan hij alsnog heel gevaarlijk zijn. Hij is daarom ook heel populair, waardoor het nog wel eens lastig kan zijn om een wereld zonder team te vinden. Als je niet zo heel goed bent kan je in een team gemakkelijk mee. Bandos is een Ourg, waarschijnlijk de laatste levende van zijn soort. Hier wat statistieken:
  • Naam: General Graardor
  • Combat level: 624
  • Lifepoints: 2500
  • Aanvalsstijlen: Melee en Range
  • Max hits: Melee(610) Range(355)
  • Zwakte: Slash-aanvallen
  • Vergiftigt: Nee
  • Protect: Range, tanker melee.
Je hebt 40 Killcount nodig om binnen te kunnen komen. De snelste manier om je killcount te halen is door Goblins te doden. Je vindt 6 goblin spawns bij de brug van Zamorak. Er zijn ook 6 goblin spawns ten westen daarvan. Mocht je geen Zamorak item hebben (wat aardig onverstandig is), dan kan je nog je killcount halen op de hobgoblins ten zuiden van de bossroom van Bandos. Hier zijn namelijk geen Zamorak monsters die je lastig vallen.

De deur naar Bandos bevindt zich in het westen. Je hebt 70 Strength een hamer nodig om op de gong bij de deur te slaan, waardoor de deur open kan. Een golden hammer werkt, een hammer van Stealing creation niet. Een gewone hamer doet het natuurlijk ook. Loop naar het noorden in de Stronghold en wacht op je team voor de deur naar de bossroom, deze is aan het einde van de Stronghold.

General Graardor valt één iemand aan met melee, en alle mensen in de kamer met range. Daarom moet er één iemand zijn die de melee attacks van Graardor op zich neemt, de tanker. Omdat de tanker protect from melee moet doen, wordt hij door de range attacks van Graardor geraakt. Eén iemand in je team is de tanker, als tanker heb je een hoog Defence en Constitution level nodig. De rest valt Graardor aan en prayt protect from range. General Graardor zal geholpen worden door drie hulpjes in de kamer: Sergeant Steelwill (mager), Sergeant Strongstack (meleeër) en Sergeant Grimspike (ranger). Zij hitten maximaal tot in de 200, en vallen iedereen in de kamer willekeurig aan.

Tanker bij Generaal Graardor
Afbeelding

Attacker bij Generaal Graardor
Afbeelding
^Met dit armour kan eventueel ook getankt worden, als je het niet via de Guthan methode doet (zie hieronder voor meer informatie). De armours kunnen na eigen smaak veranderd worden, bijvoorbeeld door goedkopere voorwerpen te kiezen zoals Rune armour en amulet of glory, ring of life etc. Dit is zo'n beetje het beste dat je naar Bandos aan kan doen.

Solo naar Generaal Graardor
Afbeelding

De tanker gaat, als iedereen klaar is, als eerste naar binnen met protect from melee en valt General Graardor aan. Nadat Graardor de tanker heeft aangevallen, gaan de attackers ook de room in met protect from range, en vallen General Graardor ook aan. Gewoon blijven aanvallen totdat Graardor dood is, eet als het nodig is. Als hij zal met zijn handen op de grond slaat, zal hij een range attack doen. Er komen dan windvlagen van hem op iedereen af, alleen de tanker zal door deze aanval geraakt kunnen worden, de rest prayt immers range. Als Graardor dood is, valt iedereen Sergeant Steelwill (de mager) aan, deze doet namelijk het meeste schade. Daarna kan je team zich opsplitsen op de andere twee hulpjes, officieel kill je eerst Sergeant Strongstack (de meleeër) en als laatste Sergeant Grimspike (de ranger). Er zal na de kill altijd één iemand aangevallen worden door alle drie de hulpjes, je moet dan protect from mage prayen, en als de mager dood is range.

Als alle vier de monsters in de kamer gedood zijn, pakt iedereen zijn drop op en gaan alle aanvallers tegen de westelijke muur aan staan. De tanker staat iets daarvoor, klaar om Graardor aan te vallen als hij weer spawnt. General Graardor zal als hij spawnt een willekeurig iemand uitkiezen om te tanken, daarom staan de aanvallers zo ver mogelijk van de spawn af, dan heeft de tanker genoeg tijd om Graardor aan te vallen en te tanken. Zodra Graardor de tanker aangevallen heeft, kunnen de attackers Graardor ook weer aanvallen. Mocht de tanker Graardor nou een keer missen, en hij loopt richting jou toe (wat altijd wel eens gebeurt), switch dan meteen naar protect from melee! Hij kan je anders zo knock out slaan, met een max hit van 610.
Afbeelding
Tanken met Guthan
De tanker kan ervoor kiezen om Guthan armour aan te doen. Je moet dan wel een volle set meenemen, dat betekent helm, body, legs en spear. Verder verandert er niet veel aan je gear en inventory. Je moet alleen wel een team hebben waarin de aanvallers sterk genoeg zijn om Graardor zonder tanker te doden, de tanker zal namelijk niet helpen Graardor aan te vallen.

De tanker gaat ook op deze manier als eerste de kamer binnen. Alleen val je Graardor nu één keer aan, en rent dan naar Sergeant Steelwill om hem vervolgens te blijven aanvallen. Draag je speer, gebruik goede prayers en heal op de mager terwijl de aanvallers van je team Graardor neerhalen. Mocht je al je lifepoints hebben, dan kan je je goede wapen dragen en meehelpen Graardor te attacken. Gebruik food als je niet genoeg geheald wordt. Als Graardor dood is, doden de aanvallers Sergeant Steelwill (of wat daar nog van over is), Sergeant Strongstack ook, maar Sergeant Grimspike niet. De tanker gaat na de kill healen op Sergeant Grimspike. De aanvallers vallen dat hulpje dan niet aan, tenzij de tanker toestemming geeft. Tanken met Guthan kan food besparen, en is veiliger dan aanvallen en tanken tegelijk.

Waardevolle drops
Deze voorwerpen (die wat waard zijn) dropt General Graardor allemaal. Alle drie de hulpjes hebben een kans om dit ook te droppen, alleen is deze kans zeer klein (~1 op de 5000). Zij droppen alleen de hilt niet, die kan Graardor alleen droppen. Voor de volledige droplijst met alle andere drops, klik je hier.
  • Afbeelding Bandos hilt: Klik hier voor de actuele prijs.
  • Afbeelding Bandos chestplate: Klik hier voor de actuele prijs.
  • Afbeelding Bandos tassets: Klik hier voor de actuele prijs
  • Afbeelding Bandos boots: Klik hier voor de actuele prijs.
  • Afbeelding Godsword Shard 1: Klik hier voor de actuele prijs.
  • Afbeelding Godsword Shard 2: Klik hier voor de actuele prijs.
  • Afbeelding Godsword Shard 3: Klik hier voor de actuele prijs.
6.2 K'ril Tsutsaroth

PlaatjeK'ril Tsutsaroth is de boss van Zamorak. Hij is voor de tanker best moeilijk, en voor de aanvallers valt hij best mee. Er wordt naar Zamorak gegaan voor zijn hilt; hij dropt niet veel andere waardevolle voorwerpen op de hilt en de Zamorakian spear na. In de third age is K'ril Tsutsaroth door de Mahjarrat Bilrach opgeroepen, en nu is hij de eindbaas voor Zamorak in Godwars. Hier wat statistieken:
  • Naam: K'ril Tsutsaroth
  • Combat level: 650
  • Lifepoints: 2500
  • Aanvalsstijlen: Melee en Magic
  • Max hits: Melee(500) Magic(300)
  • Zwakte: Stab-aanvallen
  • Vergiftigt: Ja (!)
  • Protect: Magic, tanker melee.
Je hebt 40 Killcount nodig om binnen te kunnen komen. De snelste manier om je killcount te halen is door Imps te doden. Je vindt 4 imp spawns in de zijkamer van Zamorak. Omdat je Prayer toch gedraint wordt als je over de brug zwemt, kan je ervoor kiezen om wat sterkere monsters zoals bloodvelds, werewolfs en hellhounds te gaan doden met melee prayer aan. Deze monsters zijn vlak voor de brug in het vaste gedeelte van Godwars en vechten vaak ook al met andere monsters. Als je Prayer op is zwem je over de brug en vul je je killcount aan met imps.

De brug naar Zamorak bevindt zich in het noorden. Je hebt 70 Constitution nodig om door het ijskoude water te zwemmen. Je hebt ook echt meer dan 700 lifepoints nodig om door het water te kunnen zwemmen. Zijn je lifepoints drained onder de 700 en ben je toch 70+ Constitution? Dan moet je even healen met food zodat je alsnog naar de overkant kan. Loop naar het oosten in het Fortress en wacht op je team voor de deur naar de bossroom, deze is aan het einde van het Fortress.

K'ril Tsutsaroth valt één iemand aan met melee en magic. Daarom moet er één iemand zijn die de melee attacks van hem op zich neemt, de tanker. Omdat de tanker protect from melee moet doen, wordt hij door de magic attacks van K'ril Tsutsaroth geraakt. Eén iemand in je team is de tanker, als tanker heb je een hoog Defence en Constitution level nodig. Een hoog magic level kan ook helpen, want dan is je magic-defence ook hoger. De rest valt K'ril Tsutsaroth aan en prayt protect from mage. K'ril Tsutsaroth zal geholpen worden door drie hulpjes in de kamer: Balfrug Kreeyath (mager), Tstanon Karlak (meleeër) en Zakl'n Gritch (ranger). Zij hitten maximaal tot in de 200, en vallen iedereen in de kamer willekeurig aan.

Tanker en aanvaller bij K'ril Tsutsaroth
Afbeelding

Alternatief aanvaller (geen tanker)
Afbeelding
^De extremes kunnen vervangen worden door een super set, afhankelijk van je Herblore level. Overloads zijn natuurlijk nog mooier. Neem als tanker minimaal 3 antipotions++ mee, als je langer wilt blijven meer. Aanvallers nemen er altijd één mee voor de zekerheid. Mocht de tanker de boss een keer missen, dan zal jij niet doodvergiftigd worden. Zorg er als tanker voor dat je een goede verdediging hebt tegen mage-attacks.

De tanker gaat, als iedereen klaar is, als eerste naar binnen met protect from melee en valt K'ril Tsutsaroth aan. Nadat hij de tanker heeft aangevallen, gaan de attackers ook de room in met protect from magic, en K'ril Tsutsaroth ook aan. De tanker moet de magic aanvallen van K'ril Tsutsaroth kunnen tanken, inclusief de hits van de hulpjes. Een paar interessante punten die wel eens handig zijn om te weten als tanker:
  1. Hij kan of gewoon een melee aanval doen, of met zijn handen op de grond slaan en een mage-aanval toepassen. Deze zal alleen de tanker hitten, tenzij hij protect from magic aan heeft. Het is daarmee de enige boss in heel Godwars die geen multi-aanval heeft op alle spelers in de kamer.
  2. Hij roept om een aantal hits een kreet uit (YARRRRRRRRR!), deze melee-gebaseerde hit zal tot in de 500 door je prayer heen hitten. Deze aanval kan niet voorkomen of afgeweerd worden. Eén twintigste van die hit wordt ook van je Prayer af gedraint.
  3. Als iemand aangevallen wordt door K'ril Tsutsaroth als tanker, dan wordt diegene gepoisond. Deze poison zal met 168 beginnen, en wordt langzaam minder. Hij draint je lifepoints zeer snel, dus drink direct een slokje van je antipotion++. Je zal dan voor ongeveer 20 minuten immuun zijn voor poison.
  4. K'ril Tsutaroth (en zijn hulpjes) zijn Lesser Demons. Als je dus een Lesser demon task hebt, kan je een Slayer helm dragen en krijg je 350 Slayer XP per boss. Het is echter confirmed dat ze Greater demons zijn, dus in de toekomst werkt het alleen nog als je een Greater demon task hebt.
Als K'ril Tsutsaroth dood is, valt iedereen Balfrug Kreeyath (de mager) aan, deze doet namelijk het meeste schade. Daarna kan je team zich opsplitsen op de andere twee hulpjes, officieel kill je eerst Tstanon Karlak (de meleeër) en als laatste Zakl'n Gritch (de ranger). Er zal na de kill altijd één iemand aangevallen worden door alle drie de hulpjes, je moet dan protect from mage prayen, en als de mager dood is range.

Als alle vier de monsters in de kamer gedood zijn, pakt iedereen zijn drop op en gaan alle aanvallers in de noord-westelijke hoek in elkaar staan. De tanker staat iets daarvoor, klaar om K'ril Tsutsaroth aan te vallen als hij weer spawnt. K'ril Tsutsaroth zal als hij spawnt een willekeurig iemand uitkiezen om te tanken, daarom staan de aanvallers zo ver mogelijk van de spawn af, dan heeft de tanker genoeg tijd om hem aan te vallen en te tanken. Zodra K'ril Tsutsaroth de tanker aangevallen heeft, kunnen de attackers hem ook weer aanvallen. Mocht de tanker hem nou een keer missen, en hij loopt richting jou toe (wat altijd wel eens gebeurt), switch dan meteen naar protect from melee! Hij kan je anders zo knock out slaan, met een max hit van 500.

Waardevolle drops
Deze voorwerpen (die wat waard zijn) dropt K'ril Tsutsaroth allemaal. Alle drie de hulpjes hebben een kans om dit ook te droppen, alleen is deze kans zeer klein (~1 op de 5000). Zij droppen alleen de shards, steam battlestaff en de zamorakian spear. De hilt kan alleen K'ril Tsutsaroth droppen. Voor de volledige droplijst met alle andere drops, klik je hier.
  • Afbeelding Zamorak hilt: Klik hier voor de actuele prijs.
  • Afbeelding Zamorakian Spear: Klik hier voor de actuele prijs.
  • Afbeelding Steam Battlestaff: Klik hier voor de actuele prijs.
  • Afbeelding Dragon Dagger (p++): Klik hier voor de actuele prijs.
  • Afbeelding 295-300 Adamant arrow(p++): Klik hier voor de actuele prijs.
  • Afbeelding Godsword Shard 1: Klik hier voor de actuele prijs.
  • Afbeelding Godsword Shard 2: Klik hier voor de actuele prijs.
  • Afbeelding Godsword Shard 3: Klik hier voor de actuele prijs.
6.3 Commander Zilyana

PlaatjeCommander Zilyana is de boss van Saradomin. Ze is een Icyene, een oud ras van gevleugelde wezens, en is nu een boss in Godwars. Je hebt 70 Agility is nodig om bij haar te kunnen komen, wat veel mensen toch niet hebben. Daarom is het vaak rustig bij Saradomin. Ze dropt de op één na duurste hilt, dus het is het zeker waard om even bij haar langs te gaan. Met een hoog range level kan je haar ook solo slayen. Hier wat statistieken:
  • Naam: Commander Zilyana
  • Combat level: 596
  • Lifepoints: 2500
  • Aanvalsstijlen: Melee en Magic
  • Max hits: Melee en Magic(315)
  • Zwakte: Crush-aanvallen
  • Vergiftigt: Nee.
  • Protect: Iedereen magic.
Je hebt 40 Killcount nodig om binnen te kunnen komen. Als je een laag Slayer level hebt, moet je je killcount op Knights of Saradomin of Saradomin priests halen. Voor Spiritual rangers, warriors en magers heb je een Slayer level nodig. Als je je killcount op Spiritual magers haalt heb je nog een kans op een drop van Dragon boots. Je haalt je killcount en de hoofddungeon, vlak bij de ingang.

Om bij de bossroom te kunnen komen, moet je twee hoogteplateaus naar beneden. Dit doe je door twee ropes (touwen) aan de rotsen vast te maken en met 70 Agility om laag te klimmen. Boosts kunnen niet gebruikt worden, je hebt echt 70 Agility nodig. Het is verstandig om je ropes op te hangen vóórdat je een tripje maakt, dat scheelt je weer 2 plaatsen in je inventory. Als de touwen er eenmaal hangen blijven ze er voor altijd hangen.

Je ziet dat de max-hit van Commander Zilyana niet zo heel hoog is. Dit maakt haar echter niet ongevaarlijk: ze valt namelijk aan met de snelheid van knives. Als je dus even niet oplet kan je al gauw in één seconde drie keer gehit worden. Er is geen tanker, Commander Zilyana kiest om een bepaalde tijd een ander slachtoffer om achterna te gaan. Commander Zilyana zal geholpen worden door drie hulpjes in de kamer: Growler (mager), Starlight (meleeër) en Bree (ranger). Zij hitten maximaal tot in de 200, en vallen iedereen in de kamer willekeurig aan.

Aanvaller (range) bij Commander Zilyana
Afbeelding

Aanvaller (melee) bij Commander Zilyana
Afbeelding

Afbeelding
^Je kan ook Bandos dragen als je als meleeër gaat. Verder kan je natuurlijk beter overloads gebruiken als je die hebt. Je kan ook nog andere dingen op eigen smaak aanpassen. Je gebruikt ruby bolts (e) in de eerste helft van de boss, diamond bolts (e) in de andere helft van de kill.

Je kan dus zowel kiezen om te rangen of te meleeën bij deze boss. Rangen zal iets veiliger zijn dan dat je met melee gaat vechten. Commander Zilyana valt dus heel snel aan, en hit tot in de 315 met melee en magic. Iedereen doet protect from magic aan. Omdat haar aanvallen ontzettend moeilijk te tanken zijn, is dit een boss waar je weg van moet rennen. De eerste die de kamer in gaat, rent naar het dichtstbijzijnde hoekpunt in de kamer. Als hij daar is, rent hij naar het eerstvolgende hoekpunt. De rest komt meteen na de eerste de room in en begint Zilyana te attacken. Zilyana zal dus één iemand achterna gaan, diegene moet net zo lang van hoek- naar hoekpunt rennen totdat Zilyana iemand anders aanvalt. Dan begint die te rennen van hoek- naar hoekpunt, dit blijft zich herhalen totdat ze dood is.

Als ze dood is, krijgt één iemand alle drie de hulpjes tegelijkertijd op zich. Je kan het beste eerst Growler doden (de mage), en daarna Bree en Starlight. Guthan en Soul Split kunnen gebruikt worden om op Bree en Starlight te healen. Als alles in de kamer dood is, gaat iedereen tegen de zuidelijke muur staan. Zodra Commander Zilyana spawnt, zal ze naar één iemand in de kamer toelopen om hem aan te vallen. Het is handig om een ranger in je team Zilyana als eerste te laten aanvallen, dan kan hij alvast wegrennen zonder dat er hits op iemand gedaan worden.

Twee handige Tips
  • Het is handig als je een Zamorak Godsword meeneemt, als je de special attack op Commander Zilyana doet zal ze tijdelijk bevroren worden (als een barrage spell), waardoor iedereen haar aan kan vallen en de tanker op dat moment even een stapje achteruit kan doen.
  • Vroeger moest je altijd een Spirit Terrorbird meenemen omdat je run-energy anders niet snel genoeg oplaadde, maar met de rest-update heb je die niet meer nodig. Je kan nadat alle vier de monsters gedood zijn resten tot Zilyana weer spawnt.
Waardevolle drops
Deze voorwerpen (die wat waard zijn) dropt Commander Zilyana allemaal. Alle drie de hulpjes hebben een kans om dit ook te droppen. Zij droppen alleen de shards en het Saradomin Sword. De hilt kan alleen door Commander Zilyana gedropt worden. Voor de volledige droplijst met alle andere drops, klik je hier.
  • Afbeelding Saradomin hilt: Klik hier voor de actuele prijs.
  • Afbeelding Saradomin Sword: Klik hier voor de actuele prijs.
  • Afbeelding Godsword Shard 1: Klik hier voor de actuele prijs.
  • Afbeelding Godsword Shard 2: Klik hier voor de actuele prijs.
  • Afbeelding Godsword Shard 3: Klik hier voor de actuele prijs.
6.4 Kree'Arra

PlaatjeKree'Arra is de boss van Armadyl. Hij wordt beschouwd als de moeilijkste boss van Godwars, maar doordat hij de duurste hilt dropt, samen met nog wat andere drops is hij toch erg geliefd. Kree'Arra is, net als alle volgelingen van Armadyl, een vogel. Omdat ze in de lucht vliegen, kan je je Killcount alleen maar halen met ranged, en kan je de boss ook alleen maar met ranged aanvallen. De boss valt echter (als enige van de vier) met alle drie de aanvalsstijlen aan, en de ranged-aanval hit tot ruim in de 700. Het is dus ook een erg gevaarlijke boss als je geen prayer gebruikt. Hier wat statistieken:
  • Naam: Kree'Arra
  • Combat level: 580
  • Lifepoints: 2500
  • Aanvalsstijlen: Ranged, Magic en Melee
  • Max hits: Ranged (715) Magic(210), Melee(260)
  • Zwakte: Range-aanvallen
  • Vergiftigt: Nee
  • Protect: Iedereen range (!)
Je hebt 40 Killcount nodig om binnen te kunnen komen. De snelste manier om je killcount te halen is door (zwakke) aviansies te doden. Hierop zal je je killcount wel moeten halen, omdat Aviansies de enige volgelingen van Armadyl zijn. Je vindt Aviansies in het zuid-westen van Godwars en in de zijkamer van Armadyl. Je moet rekening houden dat de aviansies met range aanvallen, en dat jij ze ook alleen met range aan kan vallen. Val alleen de aviansies aan die passen bij jouw combat level, aviansies met een laag combat heb je namelijk sneller dood. Aviansies droppen noted adamant bars (4 per keer), en zijn daarom ook erg geliefd (zie hoofdstuk 7). Pak de bars dus ook op, het killcount verdient gemiddeld al zo'n 100k!

Om in de zijkamer en uiteindelijk bij de boss te kunnen komen moet je over een klif springen. Dit lukt niet met Agility, je moet met behulp van een crossbow en een mithril grapple naar de overkant slingeren. Doe dit door op het overhangende stuk ijs boven de klif te klikken. Je hebt hiervoor 70 Ranged nodig, en boosts werken ook hierbij niet. Aan de andere kant van de klif, in de zijkamer, staat een kist met een mithril grapple daarin. Mocht je weer terugwillen, dan kan je daaruit een mithril grapple halen. Als je voor de klif staat en je bent een Mithril grapple vergeten, dan kan je iemand anders vragen om een mithril grapple voor jou uit die doos te pakken. Door te traden of te droppen kan je dan een mithril grapple van hem krijgen. Als je een grapple uit de kist hebt gepakt, duurt het zo'n minuut voordat je er nog een uit kan pakken.

Kree'Arra valt iedereen in de kamer aan met ranged en magic, en valt soms slechts één iemand aan met melee. Omdat de ranged-aanvallen tot ver in de 700 kunnen hitten, is ranged prayer verplicht als de boss in de kamer zit. Het is hiermee ook de enige boss in Godwars die alle drie de aanvalsstijlen gebruikt. Mocht je Prayer uitvallen, dan is het snel met je gebeurd. Let dus goed op je Prayer! Kree'Arra zal geholpen worden door drie hulpjes in de kamer: Wingman Skree (mager), Flight Kilisa (meleeër) en Flockleader Geerin (ranger). Zij hitten maximaal tot in de 200, en vallen iedereen in de kamer willekeurig aan.

Aanvaller bij Kree'Arra
Afbeelding

Aanvaller bij Kree'Arra (alternatief)
Afbeelding
^Je kan het beste ranger boots dragen, daar kon ik op dat moment alleen niet aan komen. Verder kan je natuurlijk beter overloads gebruiken als je die hebt. Je kan ook nog andere dingen op eigen smaak aanpassen. De broad-tipped bolts gebruik je voor je killcount, en niet bij de boss.

Als iedereen klaar is, gaat er als eerste iemand naar binnen met protect from range en valt Kree'Arra aan. De rest gaat direct daarna ook de kamer in met protect from range. Zorg er dus voor dat je Prayer onder geen enkele reden uitvalt, of het is met je gedaan. Je zal dan snel combo'd worden en dood gaan. Je Prayer mag pas uit als Kree'Arra helemaal dood is! Verwissel in de helft van de kill je bolts van Ruby- (e) naar Diamond bolts (e). Als Kree'Arra dood is, moeten de hulpjes nog gedood worden. De mager eerst, daarna pas de ranger en de meleeër.

Plaatje Als alle vier de monsters in de kamer gedood zijn, pakt iedereen zijn drop op en gaat iedereen in elkaar staan op het kaartje hiernaast. Het begrip "DD" (DeathDot) speelt daarin een rol. Als iedereen daar zal staan, zal Kree'Arra precies boven je spawnen. In de tijd dat hij iemand probeert aan te vallen zet iedereen zijn range prayer aan. Het is soms niet helemaal veilig, zeker als er mensen buiten de DD staan. Het kan dus slimmer zijn om je Prayer van tevoren aan te zetten.

Waardevolle drops
Deze voorwerpen (die wat waard zijn) dropt Kree'Arra allemaal. Alle drie de hulpjes hebben een kans om dit ook te droppen, alleen is deze kans zeer klein (~1 op de 5000). Zij droppen alleen de hilt niet, die kan Kree'Arra alleen droppen. Voor de volledige droplijst met alle andere drops, klik je hier.
  • Afbeelding Armadyl hilt: Klik hier voor de actuele prijs.
  • Afbeelding Armadyl helmet: Klik hier voor de actuele prijs.
  • Afbeelding Armadyl Chestplate: Klik hier voor de actuele prijs
  • Afbeelding Armadyl Chainskirt: Klik hier voor de actuele prijs.
  • Afbeelding Godsword Shard 1: Klik hier voor de actuele prijs.
  • Afbeelding Godsword Shard 2: Klik hier voor de actuele prijs.
  • Afbeelding Godsword Shard 3: Klik hier voor de actuele prijs.
6.5 Nex

Plaatje Nex is de boss van Zaros. Ze is het machtigste monster tot nu toe in het spel. Je hebt 70 Agility, Strength, Attack én Ranged nodig om bij haar te kunnen komen. Omdat ze moeilijker is dan het Corporeal Beast, heb je een heel hoog combat nodig. 135+ is in alle teams die te vinden zijn wel een must, net als Overloads (96 Herblore). Heb je niet, dan zal deze boss niet voor jou weggelegd zijn, net als voor veel andere mensen. Ze dropt daarentegen de duurste drops in Runescape, zoals Torva en Pernix armour. Het is het dus waard om even bij haar langs te gaan. Hier wat statistieken:
  • Naam: Nex
  • Combat level: 1001
  • Lifepoints: 30.000
  • Aanvalsstijlen: Melee en Magic
  • Max hits: Melee en Magic(315)
  • Zwakte: Crush-aanvallen
  • Vergiftigt: Nee.
  • Protect: Zie guide
Nex is een apart deel van Godwars: in de Ancient Prison. Eenmaal daar heb je zoals gewoonlijk 40 Killcount nodig om binnen te kunnen komen. Er is echter iets aparts aan het killcount bij Nex. De monsters worden hier niet langer agressief als je een bepaald kledingstuk draagt. In de ancient prison gaat het om de bonussen die je armour heeft. Als je wilt dat geen van de monsters je meer aanvallen (behalve de magers, die vallen altijd aan, maar dat zijn er ook maar 3 door de hele kamer), heb je armour nodig met 240+ Crush-, 230+ Ranged en 100+ Magic defence bonussen nodig. Dit resulteert op het onderstaande armour. Kies zelf op welke monsters je killcount haalt, maar kill altijd eerst de mages met protect from magic! Het duurt een tijdje voordat ze respawnen.

Je hóéft geen killcount te halen. Als je een full Ancient ceremonial set op je bank hebt kan je zo doorlopen naar de deur richting de bossroom. Je hebt dan geen enkele killcount nodig. Het nadeel hiervan is dat een volle set aardig duur is en je kwetsbaar bent voor de monsters voor het veilige stuk. Pas dus wel goed op!

Als je je killcount hebt gehaald (of een set hebt) loop je door de deur in het oosten. Omdat het killcount bij Nex aardig lastig kan zijn is er een bank vóór de bossroom. Hier kan je je nu gaan voorbereiden voor het echte gevecht zelf.

Om een team te kunnen vinden naar Nex moet je sowieso combat 130 of hoger zijn. Ook zijn Overloads en een wapen met een goede special attack bijna een must. Omdat je stats tijdens het gevecht continu verlaagd worden, hebben super- of extreme potions geen zin en moet je steeds super restores drinken om redelijk te kunnen blijven hitten. Het lijkt allemaal overdreven, maar het is wel nodig. Nex moet niet onderschat worden, ze is namelijk de boss voor de hogere spelers in Runescape. Het onderstaande armour is aan te raden.

Je moet een wapen met een goede special attack meenemen. Goede wapens tegen Nex zijn op dit moment Dragon Claws of een Dark bow met Dragon arrows. Er kan ook gekozen worden om met void armour van Pest Control te gaan. Neem dan zowel de melee- als de rangehelm mee. Nex wordt bijna het hele gevecht aangevallen met ranged. Neem als munitie ruby bolts (e) of diamond bolts (e). Vergeet je antipotion ook niet! De kans dat je vergiftigd wordt is niet groot, maar als het gebeurt wordt je vrij snel achter elkaar in de 88 gehit.

Het gevecht

Met ruim 15 verschillende aanvallen is Nex de meest uitdagende eindbaas in Runescape. De bossroom van Nex bestaat uit een groot teken van Zaros, een cirkel met een kruis erdoorheen. Nex zal niet alleen in de kamer zijn; er zijn vier hulpjes waarop Nex haar aanvallen baseert. De hulpjes zullen in de hoeken van de kamer staan, in een soort tempeltje. Ze kunnen die niet verlaten. Ieder hulpje zal met één element uit het Ancient spreukenboek aanvallen. De hulpjes moeten tijdens het gevecht gedood worden voordat Nex weer aangevallen kan worden. Ze kunnen in het begin niet aangevallen worden, er zal dan een blauw schild om hen heen verschijnen. Pas als Nex het aangeeft kan één hulpje aangevallen worden. De hulpjes zijn:
  1. Fumus: De eerste magiër. Hij is de meester van het element smoke en zal alleen aanvallen met smoke-spreuken. Let op, want deze aanvullen kunnen je vergiftigen (beginnend bij 80). Hij staat in het noord-westen van de bossroom. Fumus is het eerste hulpje dat tijdens het gevecht gedood wordt.
  2. Umbra: De tweede magiër. Umbra is de meester van het element shadow en zal alleen met shadow-spreuken aanvallen. Shadow spells kunnen je attack level verlagen. Hij staat in het noord-oosten van de bossroom en zal als tweede gedood worden.
  3. Cruor: De derde magiër. Hij is de meester van het element blood, en zal dan ook alleen met blood spells aanvallen. Cruor kan zichzelf met zijn blood attacks healen. Hij staat in het zuid-oosten van de bossroom en wordt als derde gedood.
  4. Glacies: De laatste en vierde magiër. Hij is de meester van het element ice, en zal Ice barrage gebruiken. Door deze aanval wordt je bevroren en kan je niet meer bewegen. Hij staat in het zuid-westen van de bossroom en wordt uiteindelijk als laatste gedood.
Naast de bank is er een sneeuwheuveltje, vanaf de bank kan je door daar naar beneden te klimmen de bossroom in. Als je probeert naar binnen te gaan zal er eerst een waarschuwing verschijnen, gepaard met hoeveel mensen er op dat moment al in de kamer zijn. Als iedereen klaar is gaat iemand de kamer binnen. Je zal niet meteen aangevallen worden, Nex zal eerst een ritueeltje doen. De rest komt na de eerste ook meteen de kamer binnen.

Fase 1: Smoke
De kamer is in eerste instantie leeg. Als er een paar mensen binnen zijn zal Nex in het midden "uit de lucht vallen" en op de grond slaan met de tekst "AT LAST!". Dit is nog geen aanval. Daarna zal ze in volgorde de hulpjes oproepen in hun tempels en tegelijkertijd hun naam roepen. Het gevecht bij Nex bestaat uit 5 verschillende fases. Nadat ze de hulpjes opgeroepen heeft zal de eerste fase beginnen. Ze zal "Fill my soul with smoke!" zeggen. Hierbij begint de smoke-fase, en daarbij ook meteen een van de moeilijkste. Iedere fase zal Nex dus met één bepaald element uit het Ancient spreukenboek aanvallen, gecombineerd met haar eigen aanvallen. Zet in fase 1 protect from magic aan.

Direct na de spawn zal ze "Let the virus flow through you!" uitroepen. Hierbij infecteert ze één willekeurig persoon in de kamer het *cough*-virus. Degene die dit heeft gekregen zal om de paar seconden "*cough*" zeggen. Elke keer dat dat door hem gezegd wordt gaan er 2 levels van al je skills af, dus ook van je Prayer en Constitution. Spelers kunnen elkaar ook infecteren. Als iemand 2 stappen verwijderd is van iemand met het virus, zal hij het ook krijgen. Zo kan het virus zich dus door het hele team verspreiden. Mocht je het virus hebben, ga dan tegen een muur, en het liefst zo ver mogelijk weg van de rest staan. Na 10 seconden zal het virus verdwijnen.

In deze fase valt Nex vooral aan met haar smoke-attack. Ze zal hierbij blauwe stofwolken snel achter elkaar op alle spelers in de kamer schieten. De stofwolken hitten maximaal zo'n 350. Daarom moet deze fase zo snel mogelijk gedaan worden, anders raak je erg veel lifepoints kwijt. Dit doe je door allemaal je special attack op Nex te gebruiken. Nex heeft in deze fase nog een aanval. Ze begint met het uitroepen van "There is…". Als ze dit zegt, maakt ze een aanloopje om vervolgens iedereen die op één baan in het kruis staat omver te gooien. Wanneer ze dat zegt zal ze haar zin aanvullen met "NO ESCAPE!". Zorg er dus voor dat je aan de buitenkant staat, en niet in het kruis. Als je aan de kant gegooid wordt, wordt je maximaal 600 gehit.
Afbeelding
Als Nex op 4/5 van haar lifepoints komt zal ze "Fumus, don't fail me!" zeggen. Dit geeft aan dat het eerste hulpje, Fumus, aangevallen kan worden. Loop dus met je team naar het noord-westen en maak Fumus een kopje kleiner. Nex zal nog steeds doorgaan met haar aanvallen, en kan in de tijd dat het hulpje aangevallen moet worden zelf niet gehit worden. Zodra Fumus dood is, kan Nex haar smoke-aanvallen niet meer gebruiken en eindigt fase 1. Er zijn helaas nog steeds 3 magiërs over, dus direct daarna komt fase 2.

Fase 2: Shadow
Fase 2 staat in het teken van het element shadow (schaduw). Nex zal aan het begin van de fase en nog een paar keer tussendoor "Embrace darkness!". Nu krijg je een soort effect als bij Zamorak Godwars, het licht in de kamer wordt gedimd. Hoe dichter je bij Nex in de buurt komt, hoe donkerder het wordt. Als je naast haar staat zal je ook constante schade op je krijgen, blijf dus van een afstandje rangen.

Haar basisaanval in deze fase is een Shadow-spreuk. Ook deze aanval hit iedereen in de kamer op een redelijke snelheid. Het is misschien raar, maar de shadow-aanvallen kan je het best afweren door Protect from ranged aan te zetten. Deze aanval is niet zo krachtig als in de eerste fase, ze hitten meestal tussen de 20 en 200.

Nex' sterkste aanval in deze fase gebeurt wanneer ze "Fear the shadow!" zegt. Als Nex dit gezegd heeft zal er onder iedereen in de kamer een zwarte vlek verschijnen. Na één seconde zal deze vlek exploseren. Als je dan nog steeds op de vlek staat wordt je hoog gehit, maximaal tot in de 600. Zorg er dus voor dat je blijft rennen in deze fase. Een goede manier om te gebruiken is de hit 'n run tactiek: je valt Nex aan met ranged, klikt vervolgens ergens in de bossroom en valt haar weer aan. Zo loop je steeds weg als er zo'n gat onder je komt. Let wel op: als je in de vlek van iemand anders gaat staan wordt je ook gehit.
Afbeelding
Als Nex op 3/5 van haar lifepoints komt zal ze "Umbra, don't fail me!" zeggen. Dit is het teken dat je het tweede hulpje aan kan gaan vallen. Nex kan nog steeds de zwarte gaten oproepen, blijf dus zelfs tijdens het vermoorden van het hulpje rennen zodat je niet gehit wordt. Nex is niet te verwonden zolang Umbra nog leeft. Als Umbra dood is, kan Nex haar shadow-aanvallen niet meer gebruiken en eindigt fase 2.

Fase 3: Blood
In de derde fase zal Nex de krachten van Cruor, blood-spreuken gebruiken. Deze fase begint wanneer ze "A siphon will solve this!" roept. Dit is ook meteen de eerste aanval. Wanneer ze dit zegt moet je ten eerste onmiddellijk stoppen haar aan te vallen. Ze zal tijdens deze aanval namelijk in elkaar kruipen, en alles wat je op haar hit komt bij haar lifepoints terecht, ze healt dus. Het is dus heel belangrijk om dan zo snel mogelijk van Nex af te gaan. Tijdens deze aanval roept ze ook nog eens 3 Blood Reavers op, die je al eens tegengekomen bent bij het killcount. Het healen duurt niet lang, zo'n vijf seconden. Als ze weer rechtop gaat staan, kan je haar weer aanvallen. De Blood Reavers moeten door een paar mensen ook gedood worden.

Haar basisaanval in deze fase is een soort blood barrage. Ze healt wanneer ze mensen met die aanval hit. Houdt dus magic protect in deze fase aan, dan zal ze ook niet veel hitten en healen. Haar tweede speciale aanval begint als ze "I demand a blood sacrefice!" roept. Eén iemand in het team zal dan helemaal rood van kleur worden. Diegene moet dan wegrennen, als je blijft staan zal je door haar gehit worden. Deze fase kan wat langer duren als je het niet goed doet, ze kan namelijk veel healen.

Als Nex dan uiteindelijk op 2/5 van haar lifepoints komt zal ze "Cruor, don't fail me!" uitvoegen. Nu is het dus tijd om Cruor aan te vallen. Nex is ook hier niet te verwonden zolang Cruor nog leeft. Als Cruor dood is, kan Nex haar blood-aanvallen niet meer gebruiken en eindigt fase 3, de voorlaatste fase komt er al weer aan.

Fase 4: Ice
Het zal niet moeilijk te raden zijn; fase 4 staat in het teken van Ice-spreuken. Nex zal dan ook als basisaanval ice barrage gebruiken. Iedereen in de kamer zal gehit worden. Je prayer wordt door haar spreuken gedraint in deze fase. Als je je Prayer echter aanhoudt, zal ze met haar ice barrage nauwelijks iets hitten. Er zijn twee speciale aanvallen gedurende deze fase:

Als Nex "Die now, in a prison of ice!" roept, zal er één iemand omringd worden door een vierkantje van ijs. Je kan er dan niet uit. Deze aanval lijkt een beetje op die van Nomad, deze aanval is alleen iets zwakker. Je moet er voor zorgen dat je healt met je Saradomin brews, als de gevangenis verdwijnt zal je namelijk tot in de 850 gehit worden. Er is geen manier om uit de gevangenis te komen, je moet in ieder geval zorgen dat je genoeg eet voordat de gevangenis verdwijnt. Je hebt daarvoor zo'n 5 seconden.

Als Nex "Contain this!" roept, zal ze een (grotere) ijsgevangenis om haarzelf heen spawnen. Iedereen die om haar heen staat zal dan door de stalagmieten in het ijs geraakt worden. Die hit zal ongeveer tussen de 300 en 500 liggen. Zorg er dus voor dat je tijdens deze fase enige afstand van haar houdt.
Afbeelding Afbeelding
Je kan het laatste hulpje, Glacies, een kopje kleiner maken wanneer ze "Glacies, don’t fail me!" zegt. Dit doet ze als ze nog maar 1/5 van haar lifepoints over heeft. Dit is over het algemeen vrij snel na de vorige fase. Ze blijft ook hier weer doorgaan met het aanvallen. Wanneer Glacies dood is, zijn alle hulpjes dood en heeft Nex geen krachten van de hulpjes meer om die zelf te gebruiken. Daarom maakt ze het nu zelf maar af.

Fase 5: The power of Zaros!
Nu Nex in zijn eentje staat, maakt hij gebruik de ancient curses. Hij zal aan het begin van de laatste fase "NOW, THE POWER OF ZAROS!" zeggen en de emotie doen die normale spelers ook hebben als ze Turmoil aanzetten. Nex zal nu aanvallen met melee en de smoke-aanval uit de eerste fase. Daarbij zal ze afwisselen in de curses Deflect melee en Soul Split. Deze fase is ongeveer even moeilijk als de eerste fase.

Er is een tactiek bedacht om Nex minder smoke-aanvallen te laten gebruiken. Iedereen wordt namelijk door de smoke-aanvallen gehit (weer tot in de 350), en maar één iemand door haar melee-aanval. Nadat Glacies (het laatste hulpje) dood is, gaat iedereen in het team op de plek staan waar hij stond, in het tempeltje in het zuid-westen. De term die daarbij hoort is dd (Death Dot). Als iedereen daar staat zal Nex iemand met melee aanvallen. Diegene moet protect from melee aanzetten en Nex tanken. Zo af en toe zal ze een smoke-aanval gebruiken, maar vooral melee-aanvallen. Hierdoor heeft haar Soul Split prayer ook niet veel zin. Val haar net zo lang aan tot ze bijna dood is, het is belangrijk dat je op je plek blijft staan.

Op het allerlaatst, als ze dood is, zal ze haar Wrath-curse aanzetten en "Taste my wrath!" roepen. Dit is hetzelfde als de Retribution-prayer in het normale prayerboek. Loop dus bij haar weg op het eind, anders zal je daar ook nog eens door gehit worden.



7. Summoning

Summoning kan erg handig zijn in Godwars. Summoning familiars zorgen ervoor dat je langer kan blijven. Ze kunnen benodigdheden tijdens het vechten bij zich houden of je healen. De familiars in de bovenste tabel heten BoB's (Beasts of Burden) en kunnen spullen bij zich houden. Je kan er bijvoorbeeld potions, food, of goedkope drops in doen. Dure dingen zal hij niet dragen, zoals wapens en duur armour. Er wordt meestal gekozen om een combinatie van brews en super restores in je BoB te doen. Je hebt geen scrolls nodig bij BoB's, hoewel die van een Pack Yak handig kunnen zijn om dingen naar de bank te sturen.

Je hebt wel scrolls nodig bij healende familiars, behalve bij de eerste twee. Een Fruit Bat laat per scroll een aantal stukken fruit uit de lucht vallen, met iedere keer sowieso een Papaya die 80 healt. Er kan gekozen worden om een healende familiar mee te nemen in een BoB, als die dood is kan je die summonen. Neem altijd meerdere pouches mee, want de duur is te kort om een hele trip mee te maken. Er is geen Summoning Obelisk in Godwars, als je Summoning points op zijn kan je ze restoren door een super-restore potion te drinken. Als je die niet meegenomen hebt moet je een Summoning potion meenemen.
Naam FamiliarPouchVereist Summoning levelKan aantal items houdenLevensduur
Spirit KalphiteAfbeelding25622 minuten
Bull AntAfbeelding40930 minuten
Spirit TerrorbirdAfbeelding521236 minuten
War TortoiseAfbeelding671843 minuten
Pack YakAfbeelding963058 minuten
Naam FamiliarPouchRequired Summoning levelHealtLevensduur
Void SpinnerAfbeelding3440lp/min27 minuten
BunyipAfbeelding6880lp/min44 minuten
Fruit BatAfbeelding69Verschillend45 minuten
Moss TitanAfbeelding798058 minuten
Unicorn StaillionAfbeelding8815% van je Hitpoints54 minuten
8. Andere Activiteiten in Godwars

Godwars wordt niet enkel gebruikt om bosses te verslaan, er zijn ook nog andere dingen die je in Godwars kan doen naast het killcount halen en naar een boss te gaan. Ik zal ze hier even onder elkaar zetten. Mis je er nog een? Post het dan even.
  • Spiritual mages worden als Slayer-task gegeven en komen alleen voor in Godwars. Je kan Spiritual mages in Zamorak of Saradomin slayen. Je kan er ook gewoon naar toe gaan voor hun Dragon boots drop. Je hebt wel 83 Slayer nodig.
  • Aviansies worden (vooral door lagere levels) gezien als een goede manier om geld te verdienen. Ze droppen regelmatig 4 noted adamantite bars, die per stuk zo'n 3k waard zijn. Mensen kunnen er voor langere tijd blijven door de spreuk "Bones to peaches" te gebruiken. Het traint natuurlijk ook nog eens lekker ranged.
  • Je ziet soms mensen bij de volgelingen van Bandos staan met Guthans. Je kan in het noordwesten boven de deur, tussen de rotsen staan met full guthan, dus ook de spear. Zorg ervoor dat je geen Bandos item draagt, en je kan trainen op de Orks die je aan zullen vallen. Omdat je Guthan draagt zal je gehealt worden. Veel mensen denken dat het AFK is, maar het kan alsnog aardig gevaarlijk zijn, let dus wel goed op. Het is een goede manier om je Defence hier te trainen, omdat de speer van Guthan alleen maar shared traint tenzij hij op defensive staat.
Dit was de guide, ik hoop dat jullie er iets mee kunnen. Succes als je naar een van deze bosses, of gewoon naar Godwars gaat :D
Laatst gewijzigd door Scyfer op maandag 10 januari 2011, 20:49, 11 keer totaal gewijzigd.
Gestopt sinds 16/10/2011
Proud owner of the Slayer Skill Mastery
Tristan
Teamleider Chat
Berichten: 12286
Lid geworden op: donderdag 29 april 2010, 15:31
RS: Wertoo4 (p2p)
Clan: Lunatip

Re: Gehele Godwars guide

Bericht door Tristan »

Super goede guide, heel mooi uitgewerkt geen opmerkingen maar 1 vraag, hoe krijg je die plaatjes naast je tekst? Het staat wel leuk. :P
10/10 ofc
Bedankt voor de tip!
Laatst gewijzigd door Tristan op woensdag 5 januari 2011, 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Heb je vragen over een kick/ban of heb je nog een andere opmerking over de chat? Stuur mij dan gerust een PB!
Chatregels: Waarom ben ik gekickt? | Het Lunatip topic: alle informatie over de chat | Lunatipchatter van het kwartaal

Afbeelding

"Alsof mij t boeit wat jullie kunnen missen in het team?"
"Nee, gewoon een warn erop"
--Legends
Scyfer
Berichten: 3403
Lid geworden op: woensdag 30 mei 2007, 13:33
RS: Scyfer (OSRS)

Re: Gehele Godwars guide

Bericht door Scyfer »

The Jorrit schreef:Ziet er netjes uit Sam! Even klein beetje gecontroleerd, kwam al vrij snel op deze:
vindt 0 goblin spawns bij de brug van Zamorak. Er zijn ook 0 goblin spawns ten westen daarvan
^Bandos killcount
Ohja, ik moest dat in-game even opzoeken, maar heb het sindsdien nog niet veranderd :[

Bedankt beiden
Gestopt sinds 16/10/2011
Proud owner of the Slayer Skill Mastery
Gebruikersavatar
Spacey
Berichten: 6862
Lid geworden op: zondag 1 april 2007, 10:14

Re: Gehele Godwars guide

Bericht door Spacey »

Bedoel je deze soort guides dat je me een keer pmde voor het boss evenement?
'' Proud to be a Feyenoord Supporter ''
romoibo
Berichten: 775
Lid geworden op: zondag 22 februari 2009, 17:43

Re: Gehele Godwars guide

Bericht door romoibo »

Als hij zal met zijn handen op de grond slaat, zal hij een range attack doen.
Deze zin klopt niet helemaal, verder ziet er erg goed uit!
Rsn: Dutch_Robert
Gebruikersavatar
Pro Tornado
Berichten: 99
Lid geworden op: zaterdag 1 januari 2011, 13:05

Re: Gehele Godwars guide

Bericht door Pro Tornado »

Eindelijk een Up2date Godwars guide! Even door heen gescrolld, ziet er goed uit.. Nu doorlezen :)
Klik hier voor mijn blog
Klik hier voor mijn guide
Ploxmen
Berichten: 753
Lid geworden op: zondag 22 maart 2009, 14:53
Clan: world77crashunit

Re: Gehele Godwars guide

Bericht door Ploxmen »

krillie attackt niet iedereen in room met zn mage att :D alleen tanker ;)
Afbeelding
Schaapje
Berichten: 1557
Lid geworden op: vrijdag 26 maart 2010, 17:38
Clan: We say Meeh

Re: Gehele Godwars guide

Bericht door Schaapje »

Een hele goede guide, alleen sommige plaatjes zijn onlogisch
Afbeelding
Hier heb je bv een zamorak godsword en zamorak vambs. Als je het godsword draagt tijdens het kc-en, heb je een extra inventory plek over.

Voor derest is het een super guide ^_^
AfbeeldingAfbeelding
RoodWitBlauw
Berichten: 1096
Lid geworden op: dinsdag 17 augustus 2010, 11:24

Re: Gehele Godwars guide

Bericht door RoodWitBlauw »

Supergoeie guide, alles goed uitgelegd. Een dikke 10 :D


Ik, met mijn speurneus vond een klein foutje bij de Zamorak Boss, namelijk:
Scyfer schreef:Als Graardor dood is, valt iedereen Balfrug Kreeyath (de mager) aan, deze doet namelijk het meeste schade. Daarna kan je team zich opsplitsen op de andere twee hulpjes, officieel kill je eerst Tstanon Karlak (de meleeër) en als laatste Zakl'n Gritch (de ranger). Er zal na de kill altijd één iemand aangevallen worden door alle drie de hulpjes, je moet dan protect from mage prayen, en als de mager dood is range.
str own789
Berichten: 1431
Lid geworden op: zaterdag 5 juli 2008, 11:41
RS: RodeApelflap (f2p)

Re: Gehele Godwars guide

Bericht door str own789 »

schaapje schreef:Een hele goede guide, alleen sommige plaatjes zijn onlogisch
Afbeelding
Hier heb je bv een zamorak godsword en zamorak vambs. Als je het godsword draagt tijdens het kc-en, heb je een extra inventory plek over.

Voor derest is het een super guide ^_^
Verac's flail is volgens mij2h :-$ :-k
Burn the Sof
Berichten: 4451
Lid geworden op: dinsdag 24 februari 2009, 11:50
RS: Burn the Sof (p2p)
Clan: Ellte

Re: Gehele Godwars guide

Bericht door Burn the Sof »

mooi guide je bent alleen bij wapens de Saradomin & Zamorak bows vergeten.
Afbeelding
Bbal Prodigy
Berichten: 2900
Lid geworden op: dinsdag 20 juli 2010, 1:27
RS: Gestopt

Re: Gehele Godwars guide

Bericht door Bbal Prodigy »

Very nice guide, binnenkort updaten vanwege de nieuwe gwd boss die binnenkort komt?
mysterious man
Berichten: 20
Lid geworden op: donderdag 18 februari 2010, 22:54

Re: Gehele Godwars guide

Bericht door mysterious man »

Geweldige guide!!! :D/ effe snel doorgekeken maar wat me opviel was bij bandos solo armour waarom zammy vambraces en geen zammy arrow??? kost toch weer een inv space. :-k
Afbeelding
Monarch
Berichten: 658
Lid geworden op: vrijdag 31 juli 2009, 21:35
Oude naam: pake72

Re: Gehele Godwars guide

Bericht door Monarch »

Erg mooie en handige guide, alleen een heel klein foutje gevonden:
Scyfer schreef:Na het obstakel lopen Ice wolves met combat 132 en 136, ij kunnen ook aardig veel schade aanbregen. Doe daar dus protect from melee aan.
Dat moet 'zij' zijn denk ik?
Afbeelding
iRon
Berichten: 12164
Lid geworden op: zaterdag 7 juni 2008, 14:23

Re: Gehele Godwars guide

Bericht door iRon »

Ik heb hem helemaal doorgelezen (was een hele klus) en ik vind het een geweldige guide!
Goed uitgelegd, vooral uitgebreid en aan deze guide kunnen veel mensen die niet al teveel boss ervaring hebben (zoals ik) een hoop van opsteken.
Gebruikersavatar
king30888
Berichten: 45
Lid geworden op: maandag 28 juni 2010, 15:10
Clan: This is NL

Re: Gehele Godwars guide

Bericht door king30888 »

geen kleine guide :mrgreen: duurde wel ff om helemaal te lezen :shock: maar het is wel een hele goeie guide met veel info ps ik denk dat ik wat ga trainen zodat ik de bosses kan gaan bevechten

en de rate:
9.9/10 niks is perfect
Royenroy
Ex-chatmoderator
Berichten: 6101
Lid geworden op: woensdag 20 augustus 2008, 17:12
RS: Royenroy (p2p)

Re: Gehele Godwars guide

Bericht door Royenroy »

En we hebben een winnaar voor de guide award... Erg mooie guide, hier heeft werk in gezeten, wat ik graag zie bij een guide. Helaas heb ik nog geen yak, waardoor ik deze guide niet kan opvolgen. Wat me wel opviel, je had de hele tijd geen Pack-Yak pouches, maar wel scrolls, hoort dat zo?
Wil jij ook een Youtube Partnership? RPMNetwork partnered ook kleinere channels!
Grafisch Design nodig? Voor een klein beetje RSGP kan ik zeker iets voor je maken met Photoshop.
In- of uitklappen •
AfbeeldingAfbeelding
Plaatje
Afbeelding
Master Noob
Verbannen (permanent)
Berichten: 247
Lid geworden op: woensdag 29 december 2010, 13:51
Clan: Perfectasic

Re: Gehele Godwars guide

Bericht door Master Noob »

Wow! :shock:
10/10 =D>
Afbeelding
Ik sta ROOD op RuneScape!
Jas
Berichten: 1624
Lid geworden op: zaterdag 1 augustus 2009, 13:05
RS: Jas (p2p)
Clan: Titans Revolution
Oude naam: Skargaroth

Re: Gehele Godwars guide

Bericht door Jas »

Een ding...
Dit is pas een guide :) Hier kunnen anderen nog een hoop aan leren!

11/10.
Afbeelding
Jelmer
Teamleider Chat
Berichten: 3366
Lid geworden op: zaterdag 7 februari 2009, 17:19
RS: Jelmer (p2p)
Extra rang: Evenementenorganisator
Contacteer:

Re: Gehele Godwars guide

Bericht door Jelmer »

WAUW! Echt het enige wat ik kan zeggen. Het is een prachtguide en alles is goed uitgelegd. Een dikke 10!
Don’t get too close
It’s dark inside
It’s where my demons hide
Plaats reactie