Nex guide - High level.

Op monsterjacht? Lees voordat je gaat een guide!
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Gesloten
Drop Ntrade
Verbannen (permanent)
Berichten: 384
Lid geworden op: vrijdag 2 april 2010, 13:16
RS: Drop Ntrade (p2p)
Clan: Zer0 PvM

Nex guide - High level.

Bericht door Drop Ntrade »

Dit is mijn nex guide, enjoy.
Nex Guide:

Nex is de nieuwste Godwars boss en is te bereiken via de deur met de symbolen erop van de andere 4 Godwars bosses. Je moet hier wel de Frozen Key voor hebben.

=Kc Halen=

Om killcount te halen bij Zaros heb je geen Ancient item nodig maar het is je Defence bonus die ervoor zorgt dat weinig monsters je aanvallen.
Voor de meleers en rangers heb je 250+ melee en range defence bonus nodig
en voor de Blood Reavers nog eens 90+ magic defence bonus. Hieronder is een plaatje van de aangeraden armor. Hiermee zullen alleen de Ancient mages je aanvallen (let wel op, deze kunnen je poisonen!)


Afbeelding
De Zamorak D'hide body mag ook van een andere god zijn en de Dfs en tassets kan je natuurlijk verwisselen voor een ander schild en legs , zolang je maar genoeg Defence bonus houd.

Als je kc gaat halen; bank dan - nadat je door de frozen door bent gegaan - je Frozen Key. Mocht het niet onvermijdbare moment voorkomen dat je dood gaat, kan je sneller terugkeren om zo je spulletjes weer op te pakken. En niet weer de 4 key parts moeten zoeken in het bovenste deel van de Dungeon.

Mensen met 96+ Summoning kunnen een Pack-Yak gebruiken.
Mensen met 71+ Hunter kunnen een Imp-in-a-box gebruiken.


Als je 40kc heb kan je een kamer in. Hier kun je nog banken bij de ghost die daar loopt.

=Equipment=
Afbeelding
Het beste is om naar Nex te gaan met Ranged
Ovls raad ik ten zeerste aan want je stats worden zwaar drained.

Armadyl kan je vervangen door karils of black d'hide en onyx(e) bolts is niet verplicht maar je hit er wel heel veel mee.
als familiar kan je het best een Yak vol met brews en restores doen.
Zodra deze leeg is wissel je naar Unicorn

Nex kan ook met melee maar dan moet je wel met full Verac gaan. Je zal ook range mee moeten nemen in inventory omdat Nex je kan bevriezen op je plaats en op het eind doet ze af en toe Deflect Melee aan.
Ook hierbij weer een Yak mee vol met brews en restore plus een Unicorn als yak leeg is

Afbeelding

=Strategie=

Nex is combat 1001 en magic based, houd dus ten allen tijden je magic protect aan. Ze kan je prayer uitzetten dus blijf goed opletten want zonder protect kan ze 600+ hitten. Met prayer hit ze niet veel hoger dan 300. Soms doet ze ook melee maar ook hiermee hit ze niet veel hoger dan 300.

Omdat je Nex het beste kan rangen zijn leech def en ranged handige prayers en ik raad vooral aan om deze ook te gebruiken. ( heb je geen curses gebruik dan Eagle Eye of Rigour )

Een Nex kill kan je in 4 fases verdelen omdat Nex geholpen word door 4 mages. Als Nex verzwakt genoeg is kan je een van zijn mages omleggen. Als Nex zwak genoeg is kan je haar niet meer hitten, dit kan pas weer als de goede mage dood is.
Hierna zal nex weer andere spells gebruiken, al haar spells komen uit of zijn vergelijkbaar met spells uit het ancient magicks spellbook.

Als nex nog full hp is zal zij beginnen met Smoke spells, deze doen redelijk tot veel damage en poisonen je bovendien. Zodra nex op ongeveer 75% hp is kan je de eerste mage raken, deze staat Noord-West.

Zodra deze dood is gaat Nex over op Shadow spells. Er verschijnen dan zwarte cirkels onder iedereen in de buurt. Het is belangrijk dat je onmiddelijk hier vanaf stapt anders kan je 500(of hoger) gehit worden. Als Nex rond 50% hp zit kan je de Noord-Oostelijke mage doodmaken.

Op dit moment gaat Nex over op Blood spells. Als zij roept: "a splion(goed gespeld?) will solve this" moet je stoppen met haar te hitten anders healt ze juist.
Ze zal ook Blood reavers summonen in deze fase. Zo rond de 30% word ze weer onsterfelijk en moet je de mage Cruor doodmaken. Deze staat Zuid-Oost.

Nu zal Nex Ice spells gebruiken. Ze zal barragen maar ook mensen vast zetten in ijsspikes, ze kan ook een ijsmuur om haar heen zetten. Dit heeft totaal geen nut als iedereen ranged :). Op 15-20% kan je de laatste mage doodmaken. Glacies staat Zuid-West.

Nu zal Nex weer overgaan op Smoke spells en ze zal wisselen tussen Deflect Melee prayer en Soulsplit. Nex heeft op dit moment weinig defence en je zal haar ook hard hitten. Zodra ze sterft zal ze Wrath nog activeren dus blijf niet naast haar staan als ze valt.


==Video guides voor de luie mensen!==
melee guide
http://www.youtube.com/watch?v=4r6BWPr9MtM

stokenut's guide
http://www.youtube.com/watch?v=nBg7r873fuI

Rate/Hate
Afbeelding
Ploxmen
Berichten: 753
Lid geworden op: zondag 22 maart 2009, 14:53
Clan: world77crashunit

Re: Nex guide - High level.

Bericht door Ploxmen »

Nice guide voor een boss die niet heel moeilijk is :)

8/10.
Afbeelding
Tristan
Teamleider Chat
Berichten: 12286
Lid geworden op: donderdag 29 april 2010, 15:31
RS: Wertoo4 (p2p)
Clan: Lunatip

Re: Nex guide - High level.

Bericht door Tristan »

Ik zou kit van je fury afhalen ;)
Heb je vragen over een kick/ban of heb je nog een andere opmerking over de chat? Stuur mij dan gerust een PB!
Chatregels: Waarom ben ik gekickt? | Het Lunatip topic: alle informatie over de chat | Lunatipchatter van het kwartaal

Afbeelding

"Alsof mij t boeit wat jullie kunnen missen in het team?"
"Nee, gewoon een warn erop"
--Legends
Odius
Ex-chatmoderator
Berichten: 16826
Lid geworden op: woensdag 14 mei 2008, 19:01

Re: Nex guide - High level.

Bericht door Odius »

Nice guide! :)
Epic Woodcut
Berichten: 366
Lid geworden op: donderdag 29 juli 2010, 23:10
Oude naam: Griffioen

Re: Nex guide - High level.

Bericht door Epic Woodcut »

Mooie guide.
Ik mis alleen op het einde nog wat plaatjes, aangezien dat alleen maar tekst is.
Ik heb niet zo op de spelling gelet, maar je vergeet wel eens interpunctie te gebruiken.
8/10

Is het niet beter om nex te bevechten met een range armour, ook al ga je met melee?
369 (melee), 800+ (magic) -rs wiki-
Ploxmen schreef:Nice guide voor een boss die niet heel moeilijk is :)

8/10.
Probeer haar maar eens in je eentje.
Afbeelding
Alerdking
Berichten: 309
Lid geworden op: zondag 18 januari 2009, 12:04
RS: Bold BB (p2p)
Clan: Epic Slayers
Oude naam: wannywanson

Re: Nex guide - High level.

Bericht door Alerdking »

Eindelijk een volledige guide! 9/10 , je kan evt nog wat plaatjes toevoegen. Inhoud alleszins 10/10!
Afbeelding
NL
Berichten: 1975
Lid geworden op: maandag 12 december 2005, 22:32
RS: NL (OSRS)
Clan: NL
Contacteer:

Re: Nex guide - High level.

Bericht door NL »

10/10 nice
AfbeeldingAfbeelding
Drop Ntrade
Verbannen (permanent)
Berichten: 384
Lid geworden op: vrijdag 2 april 2010, 13:16
RS: Drop Ntrade (p2p)
Clan: Zer0 PvM

Re: Nex guide - High level.

Bericht door Drop Ntrade »

Thanks all.
Afbeelding
Tristan
Teamleider Chat
Berichten: 12286
Lid geworden op: donderdag 29 april 2010, 15:31
RS: Wertoo4 (p2p)
Clan: Lunatip

Re: Nex guide - High level.

Bericht door Tristan »

Paar puntjes, ik zou als je een nieuw hoofdstuk begint de tekst groter met een kleur doen, en de witte vlakken bij het armour staan een beetje lelijk, voor de rest een mooie guide. 8/10
Heb je vragen over een kick/ban of heb je nog een andere opmerking over de chat? Stuur mij dan gerust een PB!
Chatregels: Waarom ben ik gekickt? | Het Lunatip topic: alle informatie over de chat | Lunatipchatter van het kwartaal

Afbeelding

"Alsof mij t boeit wat jullie kunnen missen in het team?"
"Nee, gewoon een warn erop"
--Legends
RiPx

Re: Nex guide - High level.

Bericht door RiPx »

Je inhoud vind ik wel goed. Maar je uitwerking vind ik maar niks, het staat allemaal zo slordig. En waar ik me eigenlijk ook beetje aan irriteerde: ''Je kan het beste als dier nemen een Yak, en dan wat brews en restores in gooien.'' Maar misschien kan je even uitzoeken hoeveel er ongeveer van in moeten? :')
Frostbite
Berichten: 769
Lid geworden op: woensdag 9 september 2009, 16:43
RS: Kelvin (p2p)
Oude naam: Error Ownd

Re: Nex guide - High level.

Bericht door Frostbite »

ik heb bij alle melee defence bonus +250 en ze blijven me attacke? :x volgens mij werkt het niet
For God's sake stop saying 'looooooool' 'LOL' 'lolololololol' 'L.' 'l0l0l0l0l0l0l' 'Ll' after you get a rare drop on RS.
I Rush U
Berichten: 90
Lid geworden op: zaterdag 29 mei 2010, 15:50
Clan: tnl!

Re: Nex guide - High level.

Bericht door I Rush U »

Nice guide, ik zou alleen in het begin een vetgredrukte titel zetten ( en dat ene plaatje beter croppen) :P 9,9999/10 en als je klaar bent 10/10 :D
Afbeelding
In- of uitklappen • lol
Afbeelding
RawrArcane
Berichten: 1299
Lid geworden op: zondag 24 februari 2008, 11:33
RS: KiezelStein (p2p)
Oude naam: The Random Duck

Re: Nex guide - High level.

Bericht door RawrArcane »

Staat redelijk veel in kan nog wel wat bij, en zover ik weet kun je beter op normale prayers staan want dan werkt soul split van nex niet in de 5e fase én heb je beter range prayer, weet niet zeker maar voor zover ik dat begrepen heb van aardig wat mensen.
Gnna Kill U
Berichten: 35
Lid geworden op: zaterdag 27 maart 2010, 16:57
RS: Gestopt
Clan: The Rich Guards

Re: Nex guide - High level.

Bericht door Gnna Kill U »

coole guide!!

kun je er evt. ook de drop lijst bijzetten?

eneehh welk necklace is dat dat je draagt?
Afbeelding
Afbeelding
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: Nex guide - High level.

Bericht door Slay a Stone »

Gnna Kill U schreef:coole guide!!

kun je er evt. ook de drop lijst bijzetten?

eneehh welk necklace is dat dat je draagt?
amulet of fury met een kit er op (als je die boss gaat doden niet die kit er op doen, da's money waste als je dood gaat) het heeft namelijk geen extra bonussen
Afbeelding
Collyn34
Berichten: 1897
Lid geworden op: zondag 11 november 2007, 16:10
Clan: pup
Oude naam: `Collyn

Re: Nex guide - High level.

Bericht door Collyn34 »

void + rigour is atm een must
Be good or be good at it.
King Rico
Berichten: 1837
Lid geworden op: woensdag 12 november 2008, 16:32
RS: King Rico (p2p)
Clan: Gezellig zooitje
Oude naam: Serpico

Re: Nex guide - High level.

Bericht door King Rico »

Oew nice guide, hier wachte ik op! Guide van de maand plox? [-o<
10/10
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: Nex guide - High level.

Bericht door Rems »

Reqs? Ja alles 99 maar wat zijn echt de minimale reqs?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gesloten