TzTok-Jad - Slayer task [High level]

Op monsterjacht? Lees voordat je gaat een guide!
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Chris
Ex-moderator
Berichten: 17442
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2007, 11:13
RS: Z dragon999 (p2p)

TzTok-Jad - Slayer task [High level]

Bericht door Chris »

Welkom in mijn guide over de TzTok-Jad als Slayer task. Ik heb besloten hier ook van een guide te maken zo dat anderen ook mijn methode kunnen gebruiken. Ook voor deze guide geld weer, dit is mijn manier. Aanpassingen aan de gear kunnen natuurlijk altijd maar die keuze is aan jou.
Afbeelding
Waarom zou ik kiezen voor de TzTok-Jad als Slayer task als ik ook gewoon Tzhaars wezens kan doden?
  • Een extra Fire cape erbij, altijd handig.
  • Even snel maar een stuk meer xp, namelijk 25k als de jad erbij dood en je krijg daarbij ook nog eens xp voor alle monsters op de weg erna toe.
  • Het is een uitdaging en het kan nog best spannend worden mijn manier.
Skill eisen,
  • Prayer 95
  • Dungeoneering 80
  • 99 Attack, Defence, Strength en Constitution
  • 96 Herblore
  • 94 Magic
  • Karamja elite, de eisen.
Gear,
Afbeelding

Inventory,
Afbeelding
De runes zijn All but one, als je zo'n 200 Vengeances mee hebt zul je ruim voldoende hebben. Ook zie je dat ik niet meteen plek heb voor een 2h wapen. Als het goed is heb je bij de 1e 360'er voldoende inventory space om je Dragon halberd te kunnen gebruiken maar daarover volgt later meer informatie.

Het beginnen,
Als je een nieuwe Slayer task gaat halen bij Kuradel heb je kans op een Tzhaar task. Als je door blijft praten zal ze vragen of je task wilt aanpassen naar een aantal van 280. Doe dit en je hebt deze task binnen. Zet Lunar magic op en teleport met een Glory naar Karamja en ga gearen.

Het doden,
Ik ga dit stukje vrij kort houden en geen uitgebreide beschrijving geven per monster/per wave wat je precies moet doen omdat dit neem ik aan toch wel duidelijk is als je aan deze eisen voldoet.
De 1e 30 waves is nog niets bijzonders aan de hand, deze kan je gewoon doen met Soul split/Prayer net wat je nodig hebt. Vanaf wave 30 moet je minstens 1 inventory space erbij hebben voor de 360'er(Ket-zek). Want deze ga je doden met je Dragon halberd, stap 2 passen aan de kant en val hem aan.
Afbeelding
In de volgende waves zul je te maken krijgen met de rest van de monsters. Probeer daarom de 360'er te safespotten zodat je de rest gemakkelijk kunt doden. Als dit niet mogelijk is raad ik je alsnog aan de 360'er als laatste doden of er voor te zorgen dat de rest je niet kan aanvallen. Dit scheelt namelijk een boel hits, ook is het handig om regelmatig Vengeance spreuken te gebruiken nu. Dit kan je erg helpen.
Om voldoende Special bar over te hebben voor de Jad is het belangrijk dat je geen specials meer gebruikt vanaf wave 60!

De Jad,
Zodra je bij wave 62 bent, dus bij de laatste twee Ket-zeks. Is het belangrijk dat je opnieuw Overload pot na de 1e Ket-zek, het is namelijk niet de bedoeling dat je Overload uit werkt tijdens de Jad! Zorg er ook meteen voor dat je jezelf een Vengeance hebt gegeven. Pot full lifepoints en zorg voor voldoende Prayer.
Zet nu Auto-retaliate aan en begin aan de Ket-zek. Als deze dood is krijg je het bericht dat de Jad eraan komt. Geen paniek, mijn methode vereist geen switchen maar doe het rustig aan. Doe je Dragon claws aan, zet Soul split aan en je zult automatisch op de Jad aanlopen. Doe de 1e special en meteen de 2de. Switch daarna, als het nodig is snel naar je Rapier en Dragon defender. Vergeet ook vooral geen 2e Vengeance te gebruiken!
De kans van slagen is 50/50 maar daarom heb je ook die Karamja elite gloves aan, als het mis gaat spawn op je precies de zelfde plek met Full Lifepoints. Hierbij moet je wel snel zijn omdat de Healers er vaak dan al zijn, dit kan je oplossen door de Jad verder normaal te gaan doden of gewoon blijven hitten met je Rapier.
Afbeelding
Als dit allemaal goed gegaan is ben je nu in het bezit van een extra Fire cape, 25k Slayer xp en 16k Tokkul extra.

Tips, weetjes
  • Deze methode komt niet van mij af, Woox16 gebruikte hem eerder voor de snelste Jad kill.
  • Wat moet je doen als het niet gelukt en je failed bent? Ga terug de caves in en dood de monsters tot en met wave 5. Dan is je task done en kun je weer een nieuwe halen.
  • Deze manier is ook prima mogelijk met een Soul wars cape en een Chaotic Longsword.
  • Wist je dat gehele Fight caves task 37k Slayer xp oplevert?
  • Ik moet even afk tijdens de waves en ik moet uitloggen, wat nu? Klik tijdens de wave waarmee je nu bezig bent op Log out. Na die wave zul je dan uitloggen. Als je eerder wilt uitloggen zul je die zelfde wave opnieuw moeten doen. Waardoor de Jad geen Slayer task meer is zodra je er bent. Let hier dus goed op!!
  • Je kan ook de hit and run tactiek toepassen op de Ket-zeks, hierdoor gaan ze een stuk sneller.
Ik wil nogmaals even kwijt, dit is mijn manier. Als je het zelf anders fijner vind moet je dit vooral blijven doen. Ook is het mogelijk het een en ander desgewenst aan te passen. Ook ben ik niet op alles even goed in gegaan, dit heb ik gedaan omdat als je aan deze eisen voldoet wel weet wat een Fury is bijvoorbeeld.
AfbeeldingAfbeelding
Succes!

Bedankt voor het lezen van mijn guide, vragen, tips of opmerkingen? Post ze maar.

Andere High level guides van mij,
Solo K'ril Tsutsaroth - Slayer task [High level]
King black dragon - Slayer task [High level]
Trio Ffa sara guide - [High level]
Afbeelding
~Completionist cape owner since 21-07-2013~
~Max cape owner since 23-09-2011~
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kipcorn
Tijdelijk niet verbannen
Berichten: 8447
Lid geworden op: maandag 16 februari 2009, 16:25
RS: MC Trump (OSRS)
Clan: Buultjen
Oude naam: Kipzilla
Contacteer:

Re: TzTok-Jad - Slayer task [High level]

Bericht door Kipcorn »

Mooie guide 9/10, je zou wat kunnen wat vertellen over de gear en inventory dan zou het een 9,999 worden ;)
Scyfer
Berichten: 3403
Lid geworden op: woensdag 30 mei 2007, 13:33
RS: Scyfer (OSRS)

Re: TzTok-Jad - Slayer task [High level]

Bericht door Scyfer »

Zoals altijd, netjes :)
Gestopt sinds 16/10/2011
Proud owner of the Slayer Skill Mastery
Dombo 12
Verbannen
Berichten: 4694
Lid geworden op: donderdag 6 augustus 2009, 17:53
RS: Dombo 12 (p2p)
Clan: PvM Addicts

Re: TzTok-Jad - Slayer task [High level]

Bericht door Dombo 12 »

Mooi gemaakt :D. Ik kan ook voor geen meter switchen en als ik tegen die tijd de stats heb ga ik het sowieso zo doen :).
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ijs is koud
Berichten: 988
Lid geworden op: woensdag 4 februari 2009, 15:01
RS: Ijs is koud (p2p)
Clan: Geen
Oude naam: ijs is koud

Re: TzTok-Jad - Slayer task [High level]

Bericht door Ijs is koud »

mooie guide :D
klein opmerkingkje : je hebt hit and rune taktiek getypt i.p.v. hit and run ;)
9/10 :)
Afbeelding
Chris
Ex-moderator
Berichten: 17442
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2007, 11:13
RS: Z dragon999 (p2p)

Re: TzTok-Jad - Slayer task [High level]

Bericht door Chris »

Wearecool007 schreef:mooie guide :D
klein opmerkingkje : je hebt hit and rune taktiek getypt i.p.v. hit and run ;)
9/10 :)
Oeps, aangepast.

Bedankt allemaal. :)
Afbeelding
~Completionist cape owner since 21-07-2013~
~Max cape owner since 23-09-2011~
Afbeelding
Ex-gebruiker 35543
Berichten: 7802
Lid geworden op: zondag 31 mei 2009, 20:09

Re: TzTok-Jad - Slayer task [High level]

Bericht door Ex-gebruiker 35543 »

mooi. :D
Tips, weetjes
Deze methode komt niet van mij af, Wooox13 gebruikte hem eerder voor de snelste Jad kill.
Vocschip
Berichten: 352
Lid geworden op: woensdag 5 maart 2008, 21:28
Clan: lunagang!

Re: TzTok-Jad - Slayer task [High level]

Bericht door Vocschip »

Om voldoende Special bar over te hebben voor de Jad is het belangrijk dat je geen specials maar gebruikt vanaf wave 60!

Maar moet meer zijn denk ik ;) en hoelang doe je zo over een jad task?
For Da Pro
Afbeelding
Chris
Ex-moderator
Berichten: 17442
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2007, 11:13
RS: Z dragon999 (p2p)

Re: TzTok-Jad - Slayer task [High level]

Bericht door Chris »

Sorry veel deze fouten, halve guide viel weg door een Blue screen dus heb er daarna niet meer zo opgelet. :-# Even aanpassen allemaal. :')

En zo'n task duurt 1 uurtje?+- :P
Afbeelding
~Completionist cape owner since 21-07-2013~
~Max cape owner since 23-09-2011~
Afbeelding
Puma
Ex-moderator
Berichten: 8754
Lid geworden op: maandag 12 mei 2008, 21:18

Re: TzTok-Jad - Slayer task [High level]

Bericht door Puma »

Goed bezig Chris! :D
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding Afbeelding Afbeelding
Cow in bikini
Berichten: 5438
Lid geworden op: dinsdag 16 juni 2009, 8:48
RS: cow in bkini (p2p)
Clan: Tits or GTFO!!
Contacteer:

Re: TzTok-Jad - Slayer task [High level]

Bericht door Cow in bikini »

Meesterwerk, zoals we gewend zijn van jou. 10/10
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kipcorn
Tijdelijk niet verbannen
Berichten: 8447
Lid geworden op: maandag 16 februari 2009, 16:25
RS: MC Trump (OSRS)
Clan: Buultjen
Oude naam: Kipzilla
Contacteer:

Re: TzTok-Jad - Slayer task [High level]

Bericht door Kipcorn »

Kipcorn schreef:Mooie guide 9/10, je zou wat kunnen wat vertellen over de gear en inventory dan zou het een 9,999 worden ;)
Ik weet niet goed wat die potions zijn er zijn er zoveel :?
Dombo 12
Verbannen
Berichten: 4694
Lid geworden op: donderdag 6 augustus 2009, 17:53
RS: Dombo 12 (p2p)
Clan: PvM Addicts

Re: TzTok-Jad - Slayer task [High level]

Bericht door Dombo 12 »

Kipcorn schreef:
Kipcorn schreef:Mooie guide 9/10, je zou wat kunnen wat vertellen over de gear en inventory dan zou het een 9,999 worden ;)
Ik weet niet goed wat die potions zijn er zijn er zoveel :?
6 overload's
8 super prayer restore
4 super restore
5 saradomin brews

Iedereen met beetje verstand van bosshunt/Herblore zou dat nog wel kunnen raden.
Laatst gewijzigd door Dombo 12 op woensdag 9 februari 2011, 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
_Ritch_
Berichten: 340
Lid geworden op: maandag 2 maart 2009, 20:54
Oude naam: ritch1997

Re: TzTok-Jad - Slayer task [High level]

Bericht door _Ritch_ »

8 spec restore?
die oranje zijn toch super prayer pots ofzo?

super guide :D 10/10

kan hem zelf niet gebruiken :P
Afbeelding
Hidde Kata
Berichten: 726
Lid geworden op: woensdag 8 november 2006, 13:28
RS: Hidde Kata (p2p)
Clan: Dutch Generation

Re: TzTok-Jad - Slayer task [High level]

Bericht door Hidde Kata »

Hele mooie guide maar er staat een grote fout in:
Deze methode komt niet van mij af, Woox16 gebruikte hem eerder voor de snelste Jad kill.
Themurder21 gebruikte die methode eerder, vooral als je voor nieuwe jad met void & ags mee rekent, maar ik heb connecties met themurder21 (mijn broer heeft hem added) en hij had al lang records proberen te maken.
Snelste Jad kill is btw ook niet meer die van Woox16 (of themurder21) maar als ik het goed heb had 1itemdbow een snellere.

Maar ik houd er over op voor dit een flame topic wordt door woox fans dus...

Maar nog even ot: Nice, en maak alsjeblieft meer pro guides, ook al heb ik er niets aan (geen high level), ik lees ze met plezier :D 9/10, no1 is perfect :D
AfbeeldingPlaatje
Roy Boy106
Berichten: 3511
Lid geworden op: zondag 31 mei 2009, 17:53
RS: Roy Boy106 (p2p)
Clan: Overloaded XP
Oude naam: Roytjhu106
Extra rang: RoS #1 Divination

Re: TzTok-Jad - Slayer task [High level]

Bericht door Roy Boy106 »

Poging gedaan op jou manier ging goed tot ket zek, had nog geen inv plaats dus moest ik nog een pot ovl drinken met 1 dosis, 220 lp ofso, bij de 2de ket zek attackte met melee, dood.
Maarja, ik heb ook geen karam gloves xD
Vinno
Berichten: 2971
Lid geworden op: maandag 7 januari 2008, 17:34
Clan: Retired
Oude naam: Vino

Re: TzTok-Jad - Slayer task [High level]

Bericht door Vinno »

Tbh, denk ik niet dat heel veel mensen wat aan deze guide hebben. De meeste mensen hebben gewoon niet de eisen die jij stelt. Je hebt wel een goede lay-out en goed getypt.

7.5 :)
Afbeelding
Dombo 12
Verbannen
Berichten: 4694
Lid geworden op: donderdag 6 augustus 2009, 17:53
RS: Dombo 12 (p2p)
Clan: PvM Addicts

Re: TzTok-Jad - Slayer task [High level]

Bericht door Dombo 12 »

Er staat ook bij ''zijn manier, hoe hij het doet''. Iedereen begrijpt nog wel dat weinig mensen al die reqs hebben.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Myron
Berichten: 4032
Lid geworden op: vrijdag 8 augustus 2008, 15:04
RS: Gestopt
Oude naam: Myronve

Re: TzTok-Jad - Slayer task [High level]

Bericht door Myron »

Mooie guide weer, kort maar heel krachtig 10/10
Skillcapes: Fletching: 25-01-09 == Ranged: 22-12-09 == Hitpoints 05-06-10 == Strength 24-11-10 == Attack 07-03-11 == Defence 10-09-11 == Quited October '11

You will never walk alone! FEYENOORD ROTTERDAM!
Yentel
Moderator in categorie RS
Berichten: 2400
Lid geworden op: dinsdag 24 juni 2008, 12:24
RS: Yentel (p2p)
Extra rang: Tijdelijk Afwezig

Re: TzTok-Jad - Slayer task [High level]

Bericht door Yentel »

mooie guide, maareh, i just tried and died :x
Plaats reactie