Travolter's slayer guide series - Hellhounds

Op monsterjacht? Lees voordat je gaat een guide!
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Plaats reactie
Travolter
Berichten: 7497
Lid geworden op: woensdag 13 oktober 2010, 13:10

Travolter's slayer guide series - Hellhounds

Bericht door Travolter »

Travolter's slayer guide series - Hellhound
[/b]
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Welkom bij een van mijn guides uit mijn "Travolter's slayer guide series".
Inhoud
1. Inleiding
2. Requirements
3. Armour + inventory
4. De weg
5. Tactiek
6. Slot.

1. Inleiding

Ik schijf graag guides. Ik lees ze ook graag. Ik leer graag nieuwe dingen en ik verspreid die kennis met zeer veel plezier. Daarom dus begin ik aan deze serie slayer guides. Deze serie zal ik uitbreiden wanneer ik daar zin in heb. De monsters zullen ook afhankelijk zijn van mijn eigen tasks zodat ik gewoon de screenshots kan nemen terwijl ik de task zelf uitvoer :). Ik zal ook proberen zo volledig mogelijk te zijn. Geen levels worden gediscrimineerd ;). Er zal wel één ding zijn waar ik niet volledig in zal zijn en dat zijn de talloze manieren waarop je monsters kan doden. Ik ga de manieren meegeven die je de maximale xp zal bieden. Ik zal wel rekening houden met bepaalde plaatsen die moeilijk te bereiken zijn. Maar de beste informatie hierover kan je gewoon vinden door de guides te lezen :).

Deze guie zal gaan over de hellhound. In deze guide beschrijf ik de beste methode. Dit is met cannon. Indien je dit niet wenst of de dungeoneering level niet zou hebben om in de resource dungeon te komen heb ik hier een korte beschrijving hoe je ze dan kan killen:
In- of uitklappen •
Hellhounds gebruiken gewoon melee aanvallen. Gewone standaard slayer gear zal dus van toepassing zijn.

Nu zijn er 3 opties:

1. Je hebt 75 slayer.

Indien je 75 Slayer hebt ga je sowieso naar de kuradel dungeon. Daar kan je dan de meeste damage per second doen met behulp van je fero ring. Heb je die niet? Dan is het tijd om die te halen en moet je daar dus als nog zijn :). Healing familiars kunnen handig zijn.

2. Je hebt geen 75 slayer maar wel 55 dungeoneering.

Dan ga je naar dezelfde dungeon als in de guide maar gewoon zonder cannon. Je kan ook eventueel een combat familiar meenemen of een healing familiar als je je niet veilig voelt of niet (snel) wil banken.

3. Je hebt geen van beide.

Dan ga je naar de plek van de resource dungeon (die je op de kaart kan zien een beetje verder in de guide) en dan kill je ze daar (buiten de dungeon). Healing familiars kunnen handig zijn.

Enkele feiten over Hellhounds:
Afbeelding
Combat level122
Life points1150
Slayer levelLevel 1
Slayer XP116
WeaknessStab, ranged
2. Requirements
  • Afbeelding 55 Dungeoneering.
  • AfbeeldingToegang en geld voor het gebruik van een cannon.

3. Armour + inventory


Het armour:


Plaatje
Ik heb atm geen fire cape.


Aanpassingen:

Helm: Black mask
Amulet: Glory
Cape: Fire cape| Sw cape| Skill cape.
Weapon: Cls| maul| whip
Ring: Berserker| Onyx (i)


Je draagt natuurlijk gewoon de beste armour dat je hebt. Eventueel proselyte als je door je task wil turmoilen zonder te veel ppots te verbruiken.







De inventory:

Plaatje
  • Boost Potions: je neemt 1 of 2 super/extr att/def mee. Indien je echt wil powerslayen kan je er 3 ovls van maken.
  • Cannon: niet verplicht maar zeer sterk aan te raden (1-1.5k cannonballs).
  • Claws: spec wep
  • Ring of slaying: om te kijken hoeveel kills je nog moet
  • Prayer potions: de rest vul je met ppots. Ik turmoil door mijn tasks dus ik zal altijd ppots meenemen ;).
- Een familiar heb je al summoned. Als je kan neem je een sterke combat familiar mee. Kan je dat niet neem je een healing familiar mee.
- Indien je geen soulsplit hebt en je je niet veilig genoeg voelt met een healing familiar kan je food meenemen. Eventueel zelfs Guthan/ enhanced excalibur/ Sgs.







4. De weg

Afbeelding

Afbeelding

We gaan dus naar de resource dungeon in de Taverley dungeon.

Ga vanuit falador naar het westen en ga in de ladder. Nu heb je zoals je kan zien op de kaart 3 opties.

1. 80 agility
2. 70 agility
3. Dusty key

Ik denk dat het zichzelf wel uitlegt. Neem de shortcut die je kan nemen of ga met de dusty key. En navigeer jezelf richting de resource dungeon met behulp van de kaart.

5. Tactiek

Afbeelding

Aangekomen bij de Hellhounds zet je je cannon ongeveer in het midden (probeer dezelfde plaats als op de foto te nemen). Klik op je cannon om te laden, pot up, zet prayers aan (Piety/turmoil, Berserk) en ga onder je cannon staan. Kom er enkel onderuit om drops op te rapen. Zo zorg je ervoor dat de hellhounds zo dicht mogelijk, mooi rond jou bij de cannon komen ;).

Indien je gebruik kan maken van een sterke combat familiar dan is het ten sterkste aan te raden die mee te nemen.

Het feit dat het daar multi (cannon + fam) is zorgt ervoor dat dit een van de beste slayer tasks is in game met een mogelijkheid tot 63k xp/uur (powerslaying).

6. Slot.

Dit is alweer het einde van deze guide. Ik hoop dat je genoten hebt en weer iets nieuws geleerd hebt.

Voor vragen en problemen kan je me altijd pb'en. Reacties in dit topic zijn ook zeer geapprecieerd. Zo weer ik ook of mensen dit een goede guide vinden en wat ik eventueel kan verbetern/veranderen.

Volledige index van de serie:
Afbeelding
Joa
Berichten: 6416
Lid geworden op: donderdag 3 december 2009, 18:15

Re: Travolter's slayer guide series - Hellhounds

Bericht door Joa »

Ik vind de guides wel nuttig en de lay-out is ook mooi, maar kan dit niet in 1 topic? :roll:
Travolter
Berichten: 7497
Lid geworden op: woensdag 13 oktober 2010, 13:10

Re: Travolter's slayer guide series - Hellhounds

Bericht door Travolter »

Joa012 schreef:Ik vind de guides wel nuttig en de lay-out is ook mooi, maar kan dit niet in 1 topic? :roll:
Waarom? Elk slayer monster is toch een ander monster? Ander monster = andere guide.
Ik ben ook zeker niet van plan om zo'n 10 van die monsters in 1 topic te plaatsen ik heb zeker nooit die intentie gehad. Misschien, eventueel als ik ze in aparte posts kan plaatsen maar dan moet ik een topic aanmaken met een tiental posts reserved en ik weet niet of dat hier gedaan word op ltf.

Mijn idee was om na een tijd een mooie verzameling guides te hebben van vele verschillende slayer monsters. Netjes en overzichtelijk met allemaal dezelfde structuur en lay-out. Niet om ze zo onder elkaar geramd te hebben in één topic.
Afbeelding
loozn
Berichten: 767
Lid geworden op: dinsdag 7 juli 2009, 18:17
RS: Loozn (p2p)

Re: Travolter's slayer guide series - Hellhounds

Bericht door loozn »

Mooie guides!

Je kan ook een guide maken en dan de monster guides erin verwerken met spoilers.
Afbeelding
Superheat
Berichten: 8797
Lid geworden op: vrijdag 8 mei 2009, 19:36

Re: Travolter's slayer guide series - Hellhounds

Bericht door Superheat »

Extreme Ranged?
Someone who hacked Zarfot's channel: "I tell the truth, and if you don't like it: too damn bad."
Plaatje
"There was a fella once. Running for a train. And he's carrying a pair of gloves, this man.
He drops a glove on the platform, but he doesn't notice. And then later on, inside the train,
he's sitting by the window and he realises that he's just got this one glove left.
But the train's already started pulling out of the station. So what does he do?
He opens the window, and he drops the other glove onto the platform.
That way, whoever finds the first glove, can just have the pair."

"What are you telling me?"

"Goodbye, mister Nygaard."

"Goodbye, deputy."
Darkrider
Berichten: 28
Lid geworden op: woensdag 9 maart 2011, 11:42

Re: Travolter's slayer guide series - Hellhounds

Bericht door Darkrider »

Leuke guide, hij ziet er echt mooi uit. Probeer echter iets over de drops van de hellhounds te zeggen, bijvoorbeeld dat je vrijwel iedere task een clue krijgt en als je hem krijgt pas na je task te doen (i.v.m. power-slayen).
Burn the Sof
Berichten: 4451
Lid geworden op: dinsdag 24 februari 2009, 11:50
RS: Burn the Sof (p2p)
Clan: Ellte

Re: Travolter's slayer guide series - Hellhounds

Bericht door Burn the Sof »

Tip als je het echt snel wilt doen: Full Dharok gebruiken met explosive potions+piety+extremes dan ben je klaar voor je het weet ;)

En zet alle dingen in 1topic is makkelijker te vinden en je spamt het forumdeel guides niet zo onder ;)

Maar tziet er allemaal goed uit dus zeker weten 9/10
Afbeelding
Superheat
Berichten: 8797
Lid geworden op: vrijdag 8 mei 2009, 19:36

Re: Travolter's slayer guide series - Hellhounds

Bericht door Superheat »

Darkrider schreef:Leuke guide, hij ziet er echt mooi uit. Probeer echter iets over de drops van de hellhounds te zeggen, bijvoorbeeld dat je vrijwel iedere task een clue krijgt en als je hem krijgt pas na je task te doen (i.v.m. power-slayen).
Clues moet je niet doen.
marky 3100 schreef:Tip als je het echt snel wilt doen: Full Dharok gebruiken met explosive potions+piety+extremes dan ben je klaar voor je het weet ;)

En zet alle dingen in 1topic is makkelijker te vinden en je spamt het forumdeel guides niet zo onder ;)

Maar tziet er allemaal goed uit dus zeker weten 9/10
Full Dharok gaat echt NIET sneller dan Bandos.
Someone who hacked Zarfot's channel: "I tell the truth, and if you don't like it: too damn bad."
Plaatje
"There was a fella once. Running for a train. And he's carrying a pair of gloves, this man.
He drops a glove on the platform, but he doesn't notice. And then later on, inside the train,
he's sitting by the window and he realises that he's just got this one glove left.
But the train's already started pulling out of the station. So what does he do?
He opens the window, and he drops the other glove onto the platform.
That way, whoever finds the first glove, can just have the pair."

"What are you telling me?"

"Goodbye, mister Nygaard."

"Goodbye, deputy."
Travolter
Berichten: 7497
Lid geworden op: woensdag 13 oktober 2010, 13:10

Re: Travolter's slayer guide series - Hellhounds

Bericht door Travolter »

Inderdaad dharok daar lijkt me vrij belachelijk. Dat hoef ik niet te testen ;). Cannon killt ze voor het grootste deel daarna 1 hit ik ze nog met rapier. Met dharok mis je sowieso meer.
Afbeelding
troytamis
Berichten: 107
Lid geworden op: woensdag 2 maart 2011, 7:33

Re: Travolter's slayer guide series - Hellhounds

Bericht door troytamis »

Nice guide 9/10
http://www.gratiswalliecard.nl/registre ... scool.html

Meld je ^^^^ Aan om te sparen voor een gratis walliecard. Probeer zo veel mogelijk Enquete's in te vullen.


http://www.euroclix.nl/index?SRef=fq2nv3shvJk4sC4t

Klik hierboven om je aantemelden voor euroclix en verdien snel geld.
Food dragon
Berichten: 101
Lid geworden op: zondag 1 augustus 2010, 16:56

Re: Travolter's slayer guide series - Hellhounds

Bericht door Food dragon »

Hoezo clues niet doen? Ik heb ooit 3rd ago uit een clue gehad, en het is een beetje afwisseling.

Goede guide 8.5/10.
str own789
Berichten: 1431
Lid geworden op: zaterdag 5 juli 2008, 11:41
RS: RodeApelflap (f2p)

Re: Travolter's slayer guide series - Hellhounds

Bericht door str own789 »

Ook een kleine tip: je kan Antipotion meenemen, of Super Antipotion drinken bij de bank. Anders kan je heel de task potioned zijn (wat dus toch wel wat schade kan opleveren).
Voor de rest goede guide, 8/10
dustelix
Berichten: 76
Lid geworden op: donderdag 17 september 2009, 18:12

Re: Travolter's slayer guide series - Hellhounds

Bericht door dustelix »

Dat Aribiterspar.
Travolter
Berichten: 7497
Lid geworden op: woensdag 13 oktober 2010, 13:10

Re: Travolter's slayer guide series - Hellhounds

Bericht door Travolter »

dustelix schreef:Dat Aribiterspar.
Ik weet dat hij daar ook een guide over heeft. En dan? Cannon op een multi-combat gebied is redelijk logisch hé... ik ben er zeker van dat er nog genoeg andere mensen zijn met een guide hierover. En elke serieuse slayerer (is dat een woord? :P) zal wel op het idee gekomen zijn om daar te gaan cannonen toen de resource dungeons released werden.

En dan nog. Aannemende dat ik het van hem (grootendeels) "geript" zou hebben (of hoe je het ook wil noemen, of wat je ook wil zeggen). Op enkele uitzonderingen na heeft iedereen zijn guide wel van ergens anders gehaald. Bijna niemand hier op het forum kan zeggen dat hij een bepaalde methode zelf heeft verzonnen. Ik heb dit zelfs ook aangeduide in de inleiding:
Ik schijf graag guides. Ik lees ze ook graag. Ik leer graag nieuwe dingen en ik verspreid die kennis met zeer veel plezier. Daarom dus begin ik aan deze serie slayer guides.
Natuurlijk heb ik bepaalde methodes ook ergens gelezen. En dat deze methode ook toevallig in een guide van Aribiterspar staat zegt niets.

Ik heb ook niets, maar dan ook niets van hem geript. Misschien de methode: maar ik heb ook nooit ergens beweerd dat ik dit zelf verzonnen heb. Zoals ik al meerdere malen heb aangegeven, verzinners van methodes zijn er niet veel. Niet elke guide schrijver heeft persé die methode ook uitgevonden.

Dus was wil je nu eigenlijk zeggen?
In- of uitklappen •
Of voel je je gewoon stoer omdat je die methode al kende uit zijn filmje? Though kid...
Sorry dat ik hier fel op reageer hoor. Maar ik ben dan ook, op zijn zachtst uitgedrukt, geïrriteerd vanwege je post. Als je niets zinnigs te zeggen hebt en alleen maar de wijsneus wil uithangen; post dan niet!
Afbeelding
fix-itt
Berichten: 393
Lid geworden op: dinsdag 1 maart 2011, 12:07
Clan: Toxic flugel

Re: Travolter's slayer guide series - Hellhounds

Bericht door fix-itt »

Mooie guide :D

Misschien leuk om ook voor alternatieve manieren een guide te maken, zoals Zammy voor Greater Demons (als voorbeeld, ik weet dat hier al veel guides voor zijn). Of manieren die niet veel mensen gebruiken.
Afbeelding
Altijd beschikbaar als Anticrash voor alle bosses
Scyfer
Berichten: 3403
Lid geworden op: woensdag 30 mei 2007, 13:33
RS: Scyfer (OSRS)

Re: Travolter's slayer guide series - Hellhounds

Bericht door Scyfer »

Mooie guide :o

Misschien is het een idee om al je Slayer technieken in één grote guide te verzamelen :D
Gestopt sinds 16/10/2011
Proud owner of the Slayer Skill Mastery
No Durex Bro
Berichten: 26
Lid geworden op: vrijdag 15 april 2011, 17:44
RS: sheepstd (p2p)
Oude naam: Glennnn

Re: Travolter's slayer guide series - Hellhounds

Bericht door No Durex Bro »

Wanneer komen er meer? (:
Afbeelding[/url]Afbeelding
Travolter
Berichten: 7497
Lid geworden op: woensdag 13 oktober 2010, 13:10

Re: Travolter's slayer guide series - Hellhounds

Bericht door Travolter »

No Durex Bro schreef:Wanneer komen er meer? (:
Ik ben nog iets aan het afwachten.
Afbeelding
tommeke95
Berichten: 1703
Lid geworden op: dinsdag 22 december 2009, 18:58
RS: even wachten (p2p)
Clan: teak

Re: Travolter's slayer guide series - Hellhounds

Bericht door tommeke95 »

Dit is handiger als dit in 1 guide gaat. ;)
Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie